Kirjoittaja Aihe: Strippi vai albumi  (Luettu 8511 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JanneT

• Jäsen
Vs: Strippi vai albumi
« Vastaus #15 : 08.04.2008 klo 08:14:12 »
Ei kannata niin kauheasti stressata minun mielestäni. Jos on idea ja palo sarjakuva-albumiin niin mikäs sinua estää. Ei se ensimmäinen välttämättä kustantajaa tai edes kauheasti lukijoita löydä, mutta hommathan oppii vaan tekemällä ja jostain on lähdettävä liikkeelle.

Eihän se nyt oikeasti vaadi kuin välineet ja intoa oppia ja tehdä.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

MK

• Vieras
« Vastaus #16 : 08.04.2008 klo 09:13:47 »
Eli sulla ei ole edes valmista käsikirjoitusta. Albumin väsääminen alkutekijöistään painokelpoiseen kuntoon viikonlopputöinä on ainakin kahden-kolmen vuoden urakka.

no ei nyt pelotella innokasta tekijää. riippuu ihan tavoitteista. itse väsäsin n. 30 -sivuisen omakustannealbumin muutamassa viikossa. 50-100 kpl painos siitä sitten ja btj:lle myyntiin, osan tyrkytät kavereille, myyt myyjäisissä ja äiti ostaa joululahjaksi tuttavilleen loput. ei se niin vaikeata ole, tai niin vakavaa.

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
  • Ei ole yhtään hyvä tämä.
« Vastaus #17 : 08.04.2008 klo 15:33:23 »
Kai te kaikki gurut tiedätte, ettemme me nuoret opi yhtä hyvin toisten sanomista kuin kantapään kautta?

Citizenille en osaa antaa yhtä hyviä neuvoja kuin nämä aiemmat ovat. Osaan vain sanoa, että vaikka sitä luulee olevansa kuinka hyvä, ei albumi välttämättä myy. Olen hyvä varoittava esimerkki. (vasta 50 Lättää myyty) Tosin Lätän tapauksessa suurin virhe ei ollut mikään muu kuin se, että yritin saada sen valmiiksi erääseen kilpailuun ja se jäi kesken. Pari kuukautta lisää ja se olisi kai pärjännyt paremmin. Toisaalta sain todistettua, että albumi nuorilta ei ole mahdotonta. Tee toki, mitä haluat, ja teekin hyvin!

Ei varmaan valaissut yhtään...:D

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #18 : 08.04.2008 klo 16:06:03 »
Kai te kaikki gurut tiedätte, ettemme me nuoret opi yhtä hyvin toisten sanomista kuin kantapään kautta?
Me kaikki gurut tiedämme että te nuoret ette opi vaikka teille kuinka toitottaisi. Itse oltiin nuorena samanlaisia, ja nyt ollaan tässä.

Citizen

• Jäsen
  • Vain taivas on rajana.
« Vastaus #19 : 08.04.2008 klo 22:18:49 »
no ei nyt pelotella innokasta tekijää. riippuu ihan tavoitteista. itse väsäsin n. 30 -sivuisen omakustannealbumin muutamassa viikossa. 50-100 kpl painos siitä sitten ja btj:lle myyntiin, osan tyrkytät kavereille, myyt myyjäisissä ja äiti ostaa joululahjaksi tuttavilleen loput. ei se niin vaikeata ole, tai niin vakavaa.

Joo, no kerran koulun kirjallisuuspäivää varten piirsin 40 sivuisen tarinan parissa päivässä, joten riippuu tekijästä, mutta itse saan homman hoidettua nopeasti, jos kaikki on jo valmiina käsikirjoitusta myöten yms.
Elämä on -Dna-

Citizen

• Jäsen
  • Vain taivas on rajana.
« Vastaus #20 : 08.04.2008 klo 22:21:34 »
Ei kannata niin kauheasti stressata minun mielestäni. Jos on idea ja palo sarjakuva-albumiin niin mikäs sinua estää. Ei se ensimmäinen välttämättä kustantajaa tai edes kauheasti lukijoita löydä, mutta hommathan oppii vaan tekemällä ja jostain on lähdettävä liikkeelle.

Eihän se nyt oikeasti vaadi kuin välineet ja intoa oppia ja tehdä.

Tuokin on totta, into on tärkeintä koko hommassa ja tietenkin taito, mutta taito kehittyy tekemällä ja jostain on aloitettava. Ja eikä saa olla negatiivinen, niinkuin moni onkin, vaan pitää olla positiivinen ja kannustaa tekemään. Eikä lytätä toisen tekemisiä heti alkuunsa.
Elämä on -Dna-

Ami

• Jäsen
« Vastaus #21 : 04.08.2008 klo 21:08:06 »
Onhan niitä formaatteja muitakin. Etenkin aluksi kun toiminta on epäkaupallista, niin erilaiset verkkojulkaisut, vapaat galleriat ja blogit, ovat hyvä keino saada lukijoita ja parhaassa tapauksessa palautettakin. Ja samoja juttuja voi sitten myydä eteenpäin, jos tilaisuus tulee.

Itse pidän nimenomaan verkkogallerioista, varsinkin Nettinartun Pystymetsästä, jonne voi lisätä töitä vähitellen sivu kerrallaan, myös useampaan tarinaan vuorotellen kun tarinat järjestyvät nimen tai numeroiden mukaan. Järjestystä voi tarvittaessa muuttaa, lisätä sivuja väliinkin jos tahtoo (käsittääkseni tämä ei ole vielä mahdollista Kvaakissa).

Etenkin pitkien tarinoiden julkaisuun galleria on minusta blogia kätevämpi. Lisäksi galleriassa saa yleissilmäyksen koko tarinaan paremmin kuin blogissa. Blogi taas toimii paremmin, jos tuottaa suhteellisen jatkuvasti, vähintään kerran viikossa, lyhyitä (tai miksei vähän pidempiäkin) juttuja jotka aukeavat lukijalle vaikka ei olisi lukenut aiempia lastuja.
« Viimeksi muokattu: 04.08.2008 klo 21:24:53 kirjoittanut Ami »