Kirjoittaja Aihe: Työtuolit  (Luettu 9711 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Merrot

• Nyt niin tuota jumalauta
  • Jäsen
Työtuolit
« : 16.03.2008 klo 18:59:26 »
samankaltainen  tuoli kuin minullakin.

Mikä on muuten arviosi tuollaisesta polvituolista? Kannattaako hankkia?

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
Työtuolit
« Vastaus #1 : 16.03.2008 klo 21:43:38 »
Mikä on muuten arviosi tuollaisesta polvituolista? Kannattaako hankkia?

Jaah, mahdoton sanoa. Sitä pitää itse testata. Minulla se on toiminut, joskin toisinaan toivoisi, että olisi selkänoja. Asentoa joutuu kuitenkin vaihtelemaan.

Doc Lomapäivä

• Jäsen
Työtuolit
« Vastaus #2 : 17.03.2008 klo 11:50:29 »
Ok, olen pitkään miettinyt pitäisikö sellainen hankkia. Voih, olisin niin toivonut että vastaat hehkuttaen kuinka hyvä se on, mutta annoitkin totuudenmukaisen vastauksen   ;)
En tiedä millainen Ossin tai Villen tuoli on, mutta kerran ollessani oikeissa töissä kokeilin satulatuolia ja ihastuin. Pakko-ostos selkävaivaiselle.

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
Työtuolit
« Vastaus #3 : 17.03.2008 klo 12:08:50 »
Tämä keskustelu menee nyt hieman sivuraiteille, mutta on vielä todettava tuolissa olevan hyvät puolensa, enkä vaihtaisi sitä pois. Pidemmän päälle siinä kuitenkin on helppo alkaa istumaan niin, että selkä menee köyryyn ja hartiat lysyyn. Voittaa se kuitenkin suuren osan työtuoleista, etenkin piirustushommissa. Omani on Stokken valmistama ja on erittäin laadukas, tosin päällys on lähes puhkikulunut vuosien käytön jälkeen.

pertti jarla

• Jäsen
Vs: Työtuolit
« Vastaus #4 : 20.03.2008 klo 11:39:16 »
Ikean traktorinpukki-tyyppinen halpa tuoli oli mukava mutta hajosi alle vuodessa: pyörien kierteet kuluu ja ne irtoaa. Nyt käytän pianojakkaraa, joka on oikein mukava mutta en tiedä selästä ja hartioista sitten...
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #5 : 20.03.2008 klo 12:11:58 »
Työskentelen vain vuoteessa.

Pelkkää hyvää sanottavaa, kun ei tarvitse nousta töihin, paitsi vaara kuristua piuhoihin yöllä.

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
« Vastaus #6 : 26.03.2008 klo 00:33:40 »
Itselläni on Jyskystä(?) ostettu halpa säädettävä tuoli. Ajaa asiansa, vaikka käsinojien puute välillä harmittaa. No, onpahan yksi syy enemmän nojata piirustusalustaan ja tehdä töitä samalla enemmän.

JanneT

• Jäsen
« Vastaus #7 : 10.07.2009 klo 14:43:06 »
Itselläni käytössä puolison vaarin n. 70 vuotta vanha työtuoli... nyt olisi mahdollisuus saada tuttavan firman lopettaessa satulatuoli halvalla vaan arveluttaa pystyykö siinä istumaan pitkiä työpäiviä valopöydän ylle kumartuneena.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #8 : 20.07.2009 klo 12:32:07 »
Itse en suosi yhtä työasentoa vaan vaihtelen sen mukaan mikä huvittaa. Aiemmin (20 vuotta sitten?) kun selkä oli paskana hankin Anttilasta halvan tuolin jossa istutaan polvien varassa (malli vastaava kuin kuvassa). Sittemmin olen sen jo kerran verhoillut ja uusinut pehmusteet. Eli sitä tulee käytettyä n. 1/3 päivästä ja loput päivästä tavallisia keittiötuoleja. Erikoistuoli toimii ehkä vähän huonommin siksikin kun mulla ei ole kallistettavaa piirustuspöytää/tasoa, mut muuten tykkään. Sääret ei tosin nekään kestä kokonaisen työpäivän mittaisia sessioita. 
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Drawer99

• Vieras
« Vastaus #9 : 04.01.2012 klo 17:13:04 »
Ikean traktorinpukki-tyyppinen halpa tuoli oli mukava mutta hajosi alle vuodessa: pyörien kierteet kuluu ja ne irtoaa. Nyt käytän pianojakkaraa, joka on oikein mukava mutta en tiedä selästä ja hartioista sitten...

Mä käytän nyt semmosta mikä sulla on, mut kyllä ois aika hankkia uus... En kuitenkaa ajatellu tota polvivaimikäseolituolia vaan joku ihan perushyvä, ehkä vähän nojatuolimainen tuoli jossa ois rullat. Vinkkejä? Ikea on tossa lähellä. Vink Vink.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #10 : 04.01.2012 klo 17:16:26 »
Baarijakkaralla istun. Viime vuosina on tullut piirrettyä niin vähän, että en osaa sanoa onko tuoli hyvä vaiko huono.

OM

• Jäsen
« Vastaus #11 : 04.01.2012 klo 17:19:56 »

Ehdottomasti paras istuma tuoli ajatellen selkävaivaisia on ns. satulatuoli. Ne maksavat aika paljon, mutta ovat hintansa värtti. Juuri oikea ergonomia selälle, joka rasittuu normaaleissa tuoleissa.
Kun saan lotto-voiton, ostan heti tuollaisen satula-tuolin. Sitä suosittelevat fysioterapeutit ja selkä-lääkärit. Totuus on se, ettei ihmistä ole luotu istumaan. Kärsin itsekkin kovista selkävaivoista.
Meikäläisellä sama juttu kuin Tertsillä. Ei ole tullut piirreltyä kovin paljoa viime aikoina.
« Viimeksi muokattu: 04.01.2012 klo 17:22:58 kirjoittanut Orjan May »

Drawer99

• Vieras
« Vastaus #12 : 04.01.2012 klo 17:33:12 »
Ehdottomasti paras istuma tuoli ajatellen selkävaivaisia on ns. satulatuoli. Ne maksavat aika paljon, mutta ovat hintansa värtti. Juuri oikea ergonomia selälle, joka rasittuu normaaleissa tuoleissa.
Kun saan lotto-voiton, ostan heti tuollaisen satula-tuolin. Sitä suosittelevat fysioterapeutit ja selkä-lääkärit. Totuus on se, ettei ihmistä ole luotu istumaan. Kärsin itsekkin kovista selkävaivoista.
Meikäläisellä sama juttu kuin Tertsillä. Ei ole tullut piirreltyä kovin paljoa viime aikoina.

Meijän koulussa opettajilla on semmoset. Niillä on kiva pelleillä ;) Juu ja kyllähän ne tuntuu hyviltä istua, kerran oon pitkän esitelmän pitäny semmosella tuolilla istuen ja just semmosessa piirtämis asennossa lukenut paperilta tekstiä eikä mikään paikka tullut kipeeks.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #13 : 04.01.2012 klo 19:47:39 »
Perus konttorituoleja oon käyttäny. Sekä tietokoneella että piirtäessä muutenkin vaan (piirrän kyllä nykyään lähes kaiken tietokoneella). Joskus mulla oli tommonen polvituoli, arkkitehdin tuoli, mikä Reiman viestissä näkyy, mutta se on jo aikapäiviä sitten menny rikki ja heitetty pois.

Timo

Emppu

• Känisijä
  • Jäsen
  • "I don't even believe in Jebus!"
« Vastaus #14 : 10.01.2012 klo 01:15:38 »
Itse tilasin vihdoin ja viimein satulatuolin. Vaikka pienen munuaisen verran maksaakin, kyllä selkä kiittää, kun sillä pääsee rallia vetämään tässä kämpässä. :B