Hopeointien ja oheiskrääsän puuttumiseen Suomen Akusta on yksinkertainen selitys - sama pätee myös siihen, miksi meidän akussamme ei ole niin paljon mainoksia - Aku Ankan levikistä 99 prosenttia on tilaajapohjaista, mikä taitaa olla maailmanennätys. Toisin sanoen: Jos yhden numeron painos on noin 350.000 kappaletta, kioski- ja lehtipistemyyntiin menee vain 3500 lehteä.
Suomen Akulla ei ole tarvetta kisata kiparilla ostajien taskurahoista Seriffintähtien, Pelle Pelottoman juustopursottimien tai hajukumien avulla. Toinen tilanne on Ruotsissa, missä tilaajia on vain noin 30%, tai Saksassa, jossa tilaajia on noin 9% levikistä.
Tämä sitten taas vaikuttaa myös siihen, että jatkosarjat ovat vähentyneet - ja pitkät Aku-seikkailut yleensä.