Kirjoittaja Aihe: Puupäähattu  (Luettu 103355 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Vs: Puupäähattu
« Vastaus #135 : 29.01.2007 klo 14:16:38 »
tunnustukseksi on vähän liian vähän julkaistua materiaalia.
Mielenkiintoinen näkökulma. Ville on kuitenkin vääntänyt pari n. 100 sivuista albumia ja paljon muuta, joten kokonaissivumäärä voi hyvinkin olla lähellä tuhatta, mikä on ainakin minun mielestäni jo aika suuri täällä Euroopan puolella, missä on totuttu hieman verkkaisempaan tuotantotahtiin.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #136 : 29.01.2007 klo 14:19:39 »
Paloniemi. Eli Kiroilevan siilin tekijä.

Hatutuksesta päättää Suomen Sarjakuvaseuran hallitus, eli tämmöiset äijät tällä erää:

Puheenjohtaja 2007: Susanna Partio
Muut hallituksen jäsenet:

Otto Sinisalo, Pauli Ruonala, Ville Hänninen, Vesa Kataisto, Warda Ahmed, Tommi Musturi, Reetta Laitinen, Hanna Sirola.
Varajäsen: Tuukka Teponoja.

“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #137 : 29.01.2007 klo 14:56:20 »
mulla ainakin meni uskottavuus nyt heti, anteeksi vaan, ei mitenkään henk.koht...

Niinpä, siinä menee helposti uskottavuus jos kvaakkiin kirjoittelee suoraan omasta päästä veistellen. Mutta eivätköhän hallituksen "äijät" Susanna ym. anna tietämättömyytesi anteeksi.
Mutta siinäpä nyt tuli selvennystä itse kullekin, tiedoksi mikä taho hatusta päättää, eli ei kvaakin huutoäänestys ihan riitä.
Kalle Erkkilä on enemmänkin kuvittaja kuin sarjakuvantekijä, mutta Manninen, hm hm hm...
- Barack Obama

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #138 : 29.01.2007 klo 15:00:45 »
No ei kai Korhonen nyt voi oikeasti Puupäähattua saada. Sehän jaetaan suomalaisille suomalaisten sarjakuvien tekijälle. Disneyn palkkalistalainen ei oikein kelpaa.
Leppäsen Karille on hattua tarjottu, joten selkeästi voidaan ulkomaille tekevillekin se myöntää.

Jaana S.

• Vieras
« Vastaus #139 : 29.01.2007 klo 15:02:18 »
?
Herättää hämmennystä tämä. Miksi uskottavuus kärsii siitä, että n. puolet päättäjistä on Kvaakin rekisteröityneitä käyttäjiä?  (
Mielestäni juuri siksi. Nähdäkseni suurin osa ammattilaistekijöistä pysyttelee poissa kvaakista, tai käyvät vain satunnaisesti. Tiedän joitakin, jotka eivät halua kurkkia kvaakiin ollenkaan, vaikka ovat sarjakuvien kanssa paljonkin tekemisissä. Itse kirjauduin vasta viime keväällä, en ollut tiennyt kvaakista sitä ennen mitään. Kvaak toimii hyvin informatiivisenä ja viihdyttävänä sarjakuvaportaalina, mutta on ällistyttävää että täällä keskusteluun osallistuvat palkinnosta päättävät henkilöt palkinnon saajasta. Ehdottaisinkin että puupäähatun sijasta jaettaisiin jatkossa ankan räpylä tai jokin muu palkinto.  ;D
« Viimeksi muokattu: 29.01.2007 klo 15:04:07 kirjoittanut Jaana S. »

Wade

• Jäsen
« Vastaus #140 : 29.01.2007 klo 15:03:40 »
Aika paljon kvaakissa pyörivää porukkaa näyttää olevan... mulla ainakin meni uskottavuus nyt heti, anteeksi vaan, ei mitenkään henk.koht... joten onneksi olkoon Milla, tulevasta puupäähatusta! Ellei tänä vuonna tärppää, niin varmaan seuraavan kannustushatun ollessa vuorossa sitten parin vuoden päästä!  ;)
Itse ehdottaisin nyt sitten kvaakkaaville raadin jäsenille kansainvälisen tähtemme Ville Rannan ohella Kalle Erkkilää, joka on yksi Suomen loistavimmista piirtäjista. Tohtori Pekka Manninen on tehnyt myös loistavaa työtä Suomalaisen sarjakuvan hyväksi.
No jaa. Kvaakin jäsenistö nimenomaan kasvattaa uskottavuutta. Vai ajatteletko niin, ettei järkevä, uskottava ihminen "chattaa" tietokoneella sarjakuvista?

Wade Koivurinne

Jaana S.

• Vieras
« Vastaus #141 : 29.01.2007 klo 15:06:04 »
No jaa. Kvaakin jäsenistö nimenomaan kasvattaa uskottavuutta. Vai ajatteletko niin, ettei järkevä, uskottava ihminen "chattaa" tietokoneella sarjakuvista?
Onko sana "jääviys" kenellekään tuttu?

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #142 : 29.01.2007 klo 15:07:46 »
Onko sana "jääviys" kenellekään tuttu?

Totta kai voi jäävätä itsensä Puupäähattukeskustelusta. En mä ainakaan aikonut omista suosikeistani tässä ketjussa lörpötellä. Ellei sitten hämäysmielessä... :D

Jaana S.

• Vieras
« Vastaus #143 : 29.01.2007 klo 15:11:46 »
Totta kai voi jäävätä itsensä Puupäähattukeskustelusta.
Sun on ainakin raadin jäsenenä pakko jäävätä itsesi. Voi luoja sentään...

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #144 : 29.01.2007 klo 15:12:45 »
Sarjakuvaseuran hallitus on avoin kaikille jäsenille, mistään salaseurasta ei ole kyse. Vuosikokoukseen osallistumalla (ja mielellään toki muihinkin kokouksiin) voi päästä hallitukseen ja sitä kautta edelleen päättämään mm. Puupäähatusta.

Kvaakissa ei hatun saajaa päätetä, eikä hallitukseen kuuluminen mitenkään estä spekuloimasta saajasta. Päätös saajasta tehdään hallituksessa sitten kun Sarjakuvaseuran hallitus on asiasta yksimielinen.

Leppänen ei tunnetusti hattua ottanut vastaan, juurikin siitä syystä että koki tehneensä työnsä enimmäkseen ulkomaille. Perusteluiksi kieltäymykselleen kyllä esitettiin aivan muuta, sinänsä aivan järkevää: Protesti suomalaisten sarjakuvantekijöiden heikon aseman puolesta.

Korhosella on toki ei-Disniläisiäkin meriittejä, mutta ne enimmäkseen kuvittajapuolella. Kuvittajille taas on omat tunnustuksensa ja kannustuksensa.

http://www.kuvittajat.fi/
- Barack Obama

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #145 : 29.01.2007 klo 15:13:45 »
on ällistyttävää että täällä keskusteluun osallistuvat palkinnosta päättävät henkilöt palkinnon saajasta.
Itse asiassa keskusteluun osallistuu lähinnä yksi palkinnosta päättävistä henkilöistä*. Grezen ei vielä viime vuonna tainnut olla hallituksen jäsen (viittaan ensimmäisen sivun viestiin) ja nyt lämmenneeseen keskusteluun hän on antanut lähinnä korjauksen ja kommentin sinun viestiisi.
* Eikä Vesakaan kovin henkilökohtaiseksi näytä äityvän, vaan lähinnä pitää keskustelua yllä/elossa. Ei se semmoinen ainakaan minun mielestäni sodi mitenkään jääviyttä vastaan.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #146 : 29.01.2007 klo 15:18:37 »
Juu, jääviys on pikkuisen eri asia kuin mitä eräät näyttävät ymmärtävän. Mutta se heille suotakoon, niin kauan kuin meillä täällä Suomessa sananvapautta harrastetaan.
Varmaan joo olisi parempi, että hallitus lukitsisi itsensä perunakellariin puoleksi vuodeksi ja olisi täysin ilman kontakteja ulkomaailmaan, varsinkaan sarjakuvamaailmaan, niin saataisiin takuulla "puolueeton päätös" aikaan.
Jos itselläni on jokin ehdokas mielessä, niin en minä sitä täällä ääneen kirjoita, mutta seuraan kyllä mielenkiinnolla mitä muut esittävät.
Onhan kyseessä kuitenkin kansallinen tunnustus. 
- Barack Obama

norpatti

• Vieras
« Vastaus #147 : 29.01.2007 klo 19:22:09 »
joo, puupäähattu Lordille!

;D

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #148 : 30.01.2007 klo 13:32:04 »
Hitsi, minä kun jo ehdin muutamalle äijäkerhodespootti-elitisti kollegalle ehdotin, että jätetään koko hattu jakamatta tänä vuonna sen arvovallan palauttamiseksi. Kun ei sitä suomessa kuitenkaan ole ketään joka sen olisi ansainnut. Kaikki ovat joko tehneet liian vähän tai ovat liian nuoria. Tunnustuspalkinnot sitten erikseen, ja toisaalta mitä sitä vanhojakaan muistelemaan. Jos ei ole viime vuonna tullut vähintään 180 sivuista mestariteosta ja sarjakuvan instant-klassikkoa, ei ole mitään kotsaa ansainnut.

Pyydetään vaan Tanja Saarela ja Lipposen Pave jakamaan niitä taputapu-palkintoja sillä välin kun suomalaiset oppivat piirtämään ja tekemään oikeita sarjakuvia.

Paitsi että Jarlalle annetaan vuoden Kultainen Puujalka.
Ja Milllalle vuoden "Voihan v***u mikä yllättäjä"-palkinto, joka käsittää vaikkapa palan kuivunutta leipää, osoituksena siitä kuinka  on edes vähän päässyt leivänsyrjästä kiinni.
Ranta saa "Vuoden Ville"-kunniamainintana naamion jolla voi piiloutua milloin keneltäkin vihaiselta ryhmittymältä.

Tai itseasiassa, taidetaankin pitää se itse.

Niin, ja Pauli Kalliolle ei ainakaan anneta yhtään mitään, minä kun en yhtään pidä jalkapallosta.
« Viimeksi muokattu: 30.01.2007 klo 13:34:06 kirjoittanut Tuuk42 »
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #149 : 30.01.2007 klo 13:38:33 »
Niinpä niin, kun en ole behaviorismin ylin kannattaja, en todellakaan käsitä miten alan mahdollisimman laaja seuraaminen voisi "vääristää" mielipidettä suuntaan tai toiseen.
Sanotaan nyt vielä kerran: mitä ikinä kirjoitankin kvaakissa, sillä ei ole välttämättä mitään tekemistä sen kanssa mitä SK-seuran kokouksessa aikanaan esitän tahi kannatan. 
Ottakaa asioista selvää ennen kuin nakuttelette visioitanne, niin oma uskottavuutenne säilyy paremmin.

Vuoden Ville-palkinto olisi ihan hieno. Villejä kun on sarjakuvan parissa rutkasti... Ranta, Pynnönen, Pirinen...

« Viimeksi muokattu: 30.01.2007 klo 13:52:05 kirjoittanut VesaK »
- Barack Obama