Hitsi, minä kun jo ehdin muutamalle äijäkerhodespootti-elitisti kollegalle ehdotin, että jätetään koko hattu jakamatta tänä vuonna sen arvovallan palauttamiseksi. Kun ei sitä suomessa kuitenkaan ole ketään joka sen olisi ansainnut. Kaikki ovat joko tehneet liian vähän tai ovat liian nuoria. Tunnustuspalkinnot sitten erikseen, ja toisaalta mitä sitä vanhojakaan muistelemaan. Jos ei ole viime vuonna tullut vähintään 180 sivuista mestariteosta ja sarjakuvan instant-klassikkoa, ei ole mitään kotsaa ansainnut.
Pyydetään vaan Tanja Saarela ja Lipposen Pave jakamaan niitä taputapu-palkintoja sillä välin kun suomalaiset oppivat piirtämään ja tekemään oikeita sarjakuvia.
Paitsi että Jarlalle annetaan vuoden Kultainen Puujalka.
Ja Milllalle vuoden "Voihan v***u mikä yllättäjä"-palkinto, joka käsittää vaikkapa palan kuivunutta leipää, osoituksena siitä kuinka on edes vähän päässyt leivänsyrjästä kiinni.
Ranta saa "Vuoden Ville"-kunniamainintana naamion jolla voi piiloutua milloin keneltäkin vihaiselta ryhmittymältä.
Tai itseasiassa, taidetaankin pitää se itse.
Niin, ja Pauli Kalliolle ei ainakaan anneta yhtään mitään, minä kun en yhtään pidä jalkapallosta.