Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi  (Luettu 249668 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SnowMan

• Jäsen
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #285 : 06.09.2009 klo 12:49:39 »
Murhetta löytyy paskaksi menneestä nilkasta :D niin kipeä ettei pysty keskittymään piirtämiseen :( Boffaustreenit on vaarallisia.
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #286 : 06.09.2009 klo 14:53:06 »
Tekisi todella mieli laittaa kotisivut edustavaan kuntoon, mutta kun ei osaa eikä ehdi eikä jaksa. :( Tekisi mieli hävittää koko sivusto, mutta täytyyhän sarjakuvantekijällä sivut olla...
Minust kotisivut voi olla staattinen mesta misä on portfolio ja cv-jutut mutta se mitä ihmiset haluais on rento (sua ajatellen hah) blogi joka elää vaik pari kertaa kuussa. Mä haluisin lukee sun kuvapäivistä. Sitä se rakkaus teettää.  :-*

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #287 : 06.09.2009 klo 20:08:40 »
Minust kotisivut voi olla staattinen mesta misä on portfolio ja cv-jutut mutta se mitä ihmiset haluais on rento (sua ajatellen hah) blogi joka elää vaik pari kertaa kuussa. Mä haluisin lukee sun kuvapäivistä. Sitä se rakkaus teettää.  :-*

Netti on täynnä blogeja joita kukaan ei ehdi tai jaksa lukea. Olen kyllä miettinyt sivujen vaihtamista blogiin, mutta se ei kuitenkaan korvaa sivustoa. (No, luulen että mun sivuilla sisältö on isompi ongelma kuin leiska.)

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #288 : 06.09.2009 klo 20:52:19 »
Netti on täynnä blogeja joita kukaan ei ehdi tai jaksa lukea. Olen kyllä miettinyt sivujen vaihtamista blogiin, mutta se ei kuitenkaan korvaa sivustoa. (No, luulen että mun sivuilla sisältö on isompi ongelma kuin leiska.)
No ei korvaa ei. Vaan on se elävämpi osa.

Aika pirusti niille löytyy lukijoita verrattuan paperijulkaisuihin. On painettu paljon kirjoja joita ei lue tasan ykskään oikolukijan jälkeen. Munki blogia on lukenu usea vaikka se ei ole juuri tyrkyllä.

Tarkoitan tietysti sarjakuvamuotoisia blogeja. Muista en piittaa. Liian helppoo. Facebook-päivitykset on paskanjauhantaan sopiva.

Eksa

• Vieras
« Vastaus #289 : 07.09.2009 klo 21:29:37 »
Piirän liikaa.

Emppu

• Vieras
« Vastaus #290 : 08.09.2009 klo 19:18:13 »
Aargh, pitäis vihdoin tehdä se ihan aikuisten oikeasti "verellä, hiellä ja rautaisella ammattitaidolla" kasattu portfolio. Ongelmana tökkii se, että kun kuitenkin on tapimusta, intoa ja halua vääntää nettileiskoja, ja kun ei sitten viittiis aina heittää aina niitä vanhoja menemään, niin ois kiva tehdä standardisivu, jossa vaihdella vain tyylitiedostoja. Ongelmana vain se, että onko se pidemmän päälle järkevää, ja se, että kun pitäs kans tehdä sellainen logo, joka sopis hieman jokaiseen ympäristöön...pää on hajoillu koko kesän tosta logosta, vaikken sitä aktiivisemmin ookkaan vääntänyt.

Juho

• Tadaa
  • Jäsen
  • Hän, joka yrittää osata piirtää.
« Vastaus #291 : 09.09.2009 klo 08:48:52 »
Kyllä ihan nättiä sarjakuvaa tulee, mutta paperi AINA suttaantuu tussista ja mustista sormenjäljistä. Ei kiva.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #292 : 11.09.2009 klo 16:19:56 »
Ehdin hypettää 'Kerro ilon_ilonaiheeseen' keskusteluun  että NA sarjakuvani on tulossa Torstaina Suomalaiseen.Noh eipä ole tullut,kävin tänään liikeessä ja vastasivat:'Tule Maanantaina uudelleen' .
Kello- viiden- tee.

JanneT

• Jäsen
« Vastaus #293 : 20.10.2009 klo 08:58:50 »
Oli tarkoitus rakentaa referenssiksi valaanpyyntialus.

Ei riitä että pienoismallin vaikeusasteeksi mainitaan 5/5, aiempaa kokemusta ei ole minkäänlaista, tekninen työ oli kouluaikoina 6, keskittymiskyky on nolla ja pinna äärimmäisen lyhyt... Yksikään liike, joka myy mallia kansainvälisesti ei ole vastannut syksyn aikana tilauspyyntöihin.

Luovutan.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #294 : 22.10.2009 klo 15:22:24 »
Näin viime yönä unta, jossa joku unihenkilö kehoitti minua epäsuorasti lopettamaan Narullan piirtämisen. Kuulemma pitäisi tehdä jotain kokeilevaa ja aivan uudella tyylillä, sillä ihmiset kyllästyvät. Jos tekee yhden hyvän Narullan niin hyvä, mutta sitten pitäisi kokeilla jotain uutta.

Toivottavasti alitajunta ei yritä nyt kertoa jotain.

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #295 : 25.10.2009 klo 14:02:52 »
Toivottavasti alitajunta ei yritä nyt kertoa jotain.

Vain oma käsittämättömän huono itsetuntosi  :)
Me muut haluamme lisää Narullaa.
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #296 : 25.10.2009 klo 16:31:27 »
Vain oma käsittämättömän huono itsetuntosi  :)
Me muut haluamme lisää Narullaa.

No, en ole vielä päässyt kokeilemaan sarjakuvan kanssa kaikkea mitä haluan, joten en lopeta sen tekemistä vaikka joku unihenkilö käskisi. :P En kyllä usko myöskään että tällaisella sarjakuvalla olisi mitään mahdollisuuksia menestyä pienten piirien ulkopuolella, vaikka ei sitä kyllä kokeiltukaan ole... Mutta aina sitä jää miettimään jos alitajuisesti onkin huomannut jotain merkkejä mitä ei valveilla tule ajatelleeksi.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #297 : 29.10.2009 klo 14:35:14 »
Vaikka piirsin wacomilla kaaria, niin silti viivoista tulee
tuommoisia kulmikkaita.

Onkos mulla ajurit hukassa vai mistä johtuu. Mikä neuvoksi?
Olisin kiitollinen, jos joku osaisi auttaa.

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #298 : 29.10.2009 klo 15:03:04 »
Vaikka piirsin wacomilla kaaria, niin silti viivoista tulee
tuommoisia kulmikkaita.

Onkos mulla ajurit hukassa vai mistä johtuu. Mikä neuvoksi?
Olisin kiitollinen, jos joku osaisi auttaa.

Brush:eissa oli joku smooth valinta joka on photarissa vakiona pois päällä. Silloin kun se on pois päältä kuulemma tulee juuri tuommoista jälkeä kun nopeasti piirtää. Kuulemma voi olla myös Wacomin refresh asetuksista kyse. Näin siis neuvoi työtoverini. Itsellä tuli ensin mieleen oisko View -> snap päällä mutta se ei taida ihan tuota aiheuttaa.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #299 : 29.10.2009 klo 15:22:32 »
Kiitos!
Vika ei ole Wacomissa, koska Painterilla viiva on ihan OK.
Pitääpä tsekata Photarista, kuten neuvoit.

Kyl tää tästä...    ;D