Kirjoittaja Aihe: Lahden kirjamessut 15-16.3.08  (Luettu 11925 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Solja

• Sarjakuvataiteilija
  • Jäsen
  • Helvetin hyvin menee.
Vs: Lahden kirjamessut 15-16.3.08
« Vastaus #15 : 15.02.2008 klo 12:52:07 »
Ehkä kirjamessut on vähän niinkuin stadionit SimCityssä. Jossain vaiheessa kasvavan kaupungin vaan pitää sellaiset saada, jotta kansa hurrais.
Nyt ei ole kyse siitä! Kaupunki ei ole edes mukana tässä. Messuja on järjestämässä seitsemän hengen ryhmä, eri kulttuurialojen ihmisiä, joilla on tavoitteena saada näkyvyyttä taiteen eri osa-alueille. (jopa täällä Lahdessakin..)

Ai pienkustatajia nostetaan esille, sehän on jokaisten kirjamessujen slogani.

Ja kuten J.Suominenkin jo totesi, niin tapahtumiin (Nyt puhun kaikista muistakin tapahtumista) tarvitaan isompiakin nimiä, joilla saadaan suuret massat liikkeelle. Samalla käviät voivat löytää mukaan jotain pienkustantajien pöydistä ja kokea ja näkeä tapahtumissa jotain tuoretta ja uutta. Eli molempia tarvitaan tapahtumissa, ja ei kumpaakaan saa unohtaa.

roju

• sarjispelle
  • Jäsen
« Vastaus #16 : 15.02.2008 klo 12:59:55 »
Kyllä minusta maailmaan kirjamessuja ja muita kulttuuritapahtumia mahtuu, eloon jää sitten ne jotka erikoistuu tai muuten onnistuu näkymään tms. löytämään yleisönsä. Hyvä että tehdään.

Välillä musta tuntuu että oon pelannu liikaa tietokonepelejä...
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.

Solja

• Sarjakuvataiteilija
  • Jäsen
  • Helvetin hyvin menee.
« Vastaus #17 : 15.02.2008 klo 16:46:14 »
Vähän jotain positiivisempaakin..
Näillä näkymin Sarjakuvaseura on osallistumassa pöydällä messuille. Siitä ilmoittelee Petteri lisää.

Ja, äsken varmistui Pertti Jarlan ja Jarno Latva-Nikkolan sarjakuva batlessa onnettarena toimii Kundipimun tähtityttö vuosimallia 2007 Jupu Tolonen!!! ;D

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #18 : 15.02.2008 klo 16:56:08 »
Onko realismi negatiivista?

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #19 : 21.02.2008 klo 21:55:51 »
Siis:

Sarjakuvaseura ottaa oman pöytänsä Lahteen. Seuran pöytään on mahdollista saada myyntiin omia sarjakuviaan kymmenen euron osallistumismaksua vastaan. Itse myymiseenkin saa toki osallistua, mutta ei ole pakko: pöytä on pienempi kuin Helsingissä, joten siellä pärjäiltäneen pienemmälläkin myyjämäärällä.

Seuran pöydästä huolehtivat lähinnä Tuukka "Tuuk42" Sininen ja minä. Halukkaat osallistujat voivat ilmoittautua esim. minulle yksityisviestillä tai sähköpostilla.

He, jotka haluavat sarjiksiaan myyntiin tulematta itse paikan päälle, voivat toimittaa niitä minulle (Turku) tai Kalle Hakkolalle (Helsinki, Arabianranta). Muissa kaupungeissa asuvien kanssa sovitaan toimitustapa erikseen.

J. Suominen

• Jäsen
« Vastaus #20 : 22.02.2008 klo 13:13:26 »
Ja kuten J.Suominenkin jo totesi, niin tapahtumiin (Nyt puhun kaikista muistakin tapahtumista) tarvitaan isompiakin nimiä, joilla saadaan suuret massat liikkeelle.

Tai sitten cosplay-kisan ja muutaman mangaa myyvän pöydän, niin ilman isoja nimiä tai puskaradiota kummempaa markkinointia pärähtää parikin tuhatta ihmistä paikalle...

Sitten tärkeämpiin asioihin: Missä bileet on? Onko siellä Black Peider?

Solja

• Sarjakuvataiteilija
  • Jäsen
  • Helvetin hyvin menee.
« Vastaus #21 : 22.02.2008 klo 13:31:54 »
Hienoa Petteri ja Tuukka! Nyt vaan ujoimmatkin ottakaa poikiin yhteyttä. Ne on kivoja. Ei syö kokonaisena ketään. ;D

Ja toki meillä taas on iltakemut. (Se on se mihin osataan panostaa..heh)
Lauantaina 15.3 on iltaklubi Taidepanimolla klo 19-23. Tämä on k-18 tapahtuma, sillä Teerenpeli mahdollistaa paikkakuntalaisten oluiden ja siidereiden nautiskelun.

Taidepanimolla on näyttelyiden lisäksi ohjelmassa runoutta, performanssia ja musiikkia. Esiintyjinä on mm. Jarkko Martikainen, Otto Grundstrom ja näyttävä kokoonpano turkulaisen Savukeitaan runoilijoita. (Esiintyjistä lisää myöhemmin, kun saan tehtyä mainoksen) Ja tieysti Jukka Tiluksen taidevideota!

Jos sarjakuvaporukasta löytyy innoikkata esiintyjiä, niin ottakee yhteyttä minuun! (vielä ehkä mahtuisi yksi esiintyjä..)  Ja jos jollakin on nerokasta animaatiota tai videota jota haluaa näytille, niin meiliä minulle. solja(miumai)narttu.net
« Viimeksi muokattu: 22.02.2008 klo 14:00:54 kirjoittanut Solja »

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #22 : 22.02.2008 klo 14:05:21 »
Arka, pelonsekainen kysymys: meinaako Otto Grundstrom... lukea... runojaan..?

Minä, Milla ja Vesa ollaan koettu se jo kerran ja jäimme henkiin vain ja ainoastaan alkoholin pehmentävän vaikutuksen ansiosta.

Solja

• Sarjakuvataiteilija
  • Jäsen
  • Helvetin hyvin menee.
« Vastaus #23 : 22.02.2008 klo 14:11:16 »
Arka, pelonsekainen kysymys: meinaako Otto Grundstrom... lukea... runojaan..?

Olen kerran ollut katsomassa Oton runojen lausuntaa jossa oli mukana akustinen kitara. Ei paha esitys. Ihan miellyttävä kokemus.
Mutta, taide-elämystä voi toki myös pehmentää Lempi-oluella tai puolukkasiiderillä.

t.h tuotanto

• kauppatieteenmaisteri, opettaja, DJ.
  • Jäsen
  • -rompsuttelen pimeässä-
« Vastaus #24 : 26.02.2008 klo 16:33:52 »
Hyvä että tapahtuu - sinne varmaan yrkäilemään.
mosh core. Hula Hula.

http://th-tuotant.vuodatus.net/

J. Suominen

• Jäsen
« Vastaus #25 : 26.02.2008 klo 16:37:55 »
Minä, Milla ja Vesa ollaan koettu se jo kerran ja jäimme henkiin vain ja ainoastaan alkoholin pehmentävän vaikutuksen ansiosta.

Melkein jouduin kerran joukkotappeluun, kun minä, Pauli K. ja Kati K. haluttiin kuulla Jahnukaisia, mutta pölvääniarmeija halusi mieluummin Ottoa. Otto on vanha tuttu, mutta Jahnukaiset svengasi multivinkeästi juuri silloin.

Solja

• Sarjakuvataiteilija
  • Jäsen
  • Helvetin hyvin menee.
« Vastaus #26 : 04.03.2008 klo 21:10:47 »
KIRJAMESSUJEN ILTAKLUBI 15.3.08 KLO 19-21
Päijänteenkatu 11

Taidepanimolla näyttelyiden lisäksi musiikkia, performanssia, runoutta ja animaatiota.

Menossa mukana:

Henry Lehtonen
Tytti Heikkinen
Esa Hirvonen
Timo Hännikäinen
Tapani Kinnunen
Ville-Juhani Sutinen
J.K Ihalainen
Päihdekaksoset Visa Kuha ja Hapsu Haapalainen
Otto Grundström
Leevi Lehto
Jarkko Martikainen
Knucklebone Oscar ja Jape Karjalaisen säestyksellä: Tekstiviesti runoja

Sekä improviosoitua musiikkia Darkpresident & Foundling. Jukka Tiluksen animaatio.

Anniskelusta vastaa Teerenpeli, joten laatu oluita tarjolla.
K-18
Illan isäntänä Kalle Mustonen ja emäntänä heiluu Solja Järvenpää.

TULE IHMEESSÄ KOKEMAAN JA KATSOMAAN!
« Viimeksi muokattu: 05.03.2008 klo 13:29:15 kirjoittanut Solja »

Jukka

• Jäsen
« Vastaus #27 : 04.03.2008 klo 22:01:48 »
Tyylikkään näköinen juliste, mutta vähän turhan pienessä koossa, noin lukemismielessä.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #28 : 05.03.2008 klo 00:29:36 »
Psykedelia ei ole näemmä kuollu.

Timo

Solja

• Sarjakuvataiteilija
  • Jäsen
  • Helvetin hyvin menee.
« Vastaus #29 : 05.03.2008 klo 08:44:10 »
Kiitos kiitos..  San Francisco tuulia tässä isompana.