Kirjoittaja Aihe: Helmikuun haaste: kommentit  (Luettu 4726 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

raju

• opiskelija
  • Jäsen
  • pienellä oleva teksti: "Kulta!!" "mwahh" "<3"
Helmikuun haaste: kommentit
« : 04.02.2008 klo 09:21:27 »
Aihe: PESSIMISMI/OPTIMISMI

viim. palautuspäivä 29.2.08

valmiit työt: http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php/topic,9509.0.html
« Viimeksi muokattu: 04.02.2008 klo 09:23:18 kirjoittanut wannabebee »
"Be like a bee; anything he heats is clean, anything he drops is sweet and any branch he sits upon does not break."
-Imam Hazrat Ali

KimmoK

• Jäsen
Vs: Helmikuun haaste: kommentit
« Vastaus #1 : 06.02.2008 klo 20:34:38 »
Holle aloitti täysosumalla. Yhtymäkohdat reaalimaailmaan eivät jää uutisia viime vuosina seuranneille epäselviksi. Mainiot hahmot. Varsinkin yltiöpositiivinen ja hyväuskoinen possuparka on tosi sympaattinen. Elä menetä toivoa possu! Kyllä kaikki vielä hyväksi kääntyy!

Täytyy koittaa tsempata ja kehitellä jotakin itsekin. Aihe ainakin antaa mahdollisuuksia. Jos koittaisi vaikka luovia niiden ensimmäisten peruspessimististen ideoiden ohi ja saada aikaan jotain tosi hienoa. Minä pystyn siihen!

Edit: Tai sen verran voisin vielä tuosta Hollen jutusta sanoa pienenä kritiikkinä, että minun mielestäni viimeinen kuva olisi parempi pelkällä possulla. Hiiren "voi ei"-ilme korostaa tarpeettomasti muutenkin perille menevää vaikutusta.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2008 klo 20:39:04 kirjoittanut KimmoK »

mastermind

• Jäsen
« Vastaus #2 : 08.02.2008 klo 16:14:37 »
AapoK:n tarinan alku oli erittäin lupaava. Teeppäs äkkiä lisää sivuja!

Edit: Nyt kun on koko työ valmis, niin täytyy sanoa, että vaikka alku oli lupaava, niin loppu tuloksesta tuli hieman sekava.
« Viimeksi muokattu: 24.07.2008 klo 22:56:08 kirjoittanut mastermind »

Liisus

• Jäsen
« Vastaus #3 : 29.02.2008 klo 14:58:52 »
mä lähen matkalle, ni kommentoin nyt ku en oo varma ehinkö enää illalla, jos tulee lisää töitä..

Holle: Mustakin ton rotan ilme vikassa ruudussa alleviivaa vähän  turhaan sitä, mikä on muutenkin jo selvää. Muuten hauska juttu, piirrosjälki taattua laatua, ja possu on hieno!

AapoK: Oonkohan mä tyhmä, kun en tajua mitä tässä tapahtuu..  Tykkään miten käytät mustetta noin rennosti mutta kuitenkin siististi. Mut tosiaan tota loppuvitsiä en tajua.

Lättä: Musta tää menee vähän aiheen ohi, tai sit oon tällä hetkellä jotenkin aivokuolleen tasolla. Rasteri on kiva lisä, ja piirrostyyli mukavan selkeetä. Juttu sinänsä ei mua tuolilta tiputa mut on ihan hauska.Toi hahmo muistuttaa aika paljon Toomion Alexis ja Tarvo sarjiksen tyyppejä: http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php/topic,8591.0.html.

KimmoK: Piirrosjälki on taas mukavan selkeetä. Musta juttu ois ehkä parempi, jos  tyyppi ei hymyilis tossa keskimmäisessä ruudussa, vaan kattois vaikka jotenkin välinpitämättömästi. Kuvat ois voinu olla vähän jännittävämpiä, niin ettei tyyppiä kuvattais joka kuvassa samasta kuvakulmasta ja samankokoisena.
Juttu on hyvä, sun tekstit on ihanan lakonisia, ei sanota mitään turhaa.

Ezuli: Harmi et kynä petti, silti ihan kivan näköstä piirtämistä. Toi hyppivä pupu on tosi hyvä, tuo just sen kaivatun pessimismi/optimismi dikotomian esiin. Ja söpökin se on. Vika kommentti on musta turha ja kuiva, kuva toimis hyvin ilman mitään tekstiä. Silti hyvä juttu.

Juup, tässä tällasia ajatuksia, yritin antaa vähän kritiikkiäkin, toivottavasti siitä kukaan ei vedä hernettä nenään.

ezuli

• Vieras
« Vastaus #4 : 29.02.2008 klo 16:06:40 »
Taas puoluettomat kommentit ennen virallista tuomiota.

Holle: Yllättävät hahmot, mutta paremipi näin. Naapureissa on perinteisesti pessimistillä aina viimeinen puheenvuoro, tässä taas optimistipossulla.

Aapok: Minäkään tätä oikein ymmärrä, mutta yritetään. Juontaja sekoitti aiheet ja optimismiherra kuuli vessaan sanan optimismi, jolloin hän luuli kellonsa olevan jäljessä. Oikeasti kello oli oikeassa ja häntä ennen kuului olla Seliselin esitys pessimismistä, mutta Seliseli on myöhässä. Tästä tulee jotenkin mieleen mangapokkarit niin sekavuuden kuin kuvakulmien takia.

Lättä: Tämä se vasta manga onkin. Vissiin tämä jotenkin raamattuun viittaa, mutta tarkkuudesta en osaa sanoa. Tyylikkään pelkistetty.

Liisus: Oikea luonnonsuojelijaoptimisti. Vähät ihmisestä, kunhan linnun vatsa toimii.

KimmoK: Kettuilua Kvaakin ilo/murhe -kerjuille, joissa vähän väliä kommentoidaan säätä?

KimmoK

• Jäsen
« Vastaus #5 : 01.03.2008 klo 00:30:09 »
Loput kommentit:

AapoK: Alkaa kiinnostavasti, mutta loppu hämmentää. Minä tulkitsen tämän niin, että juontaja ei ole sekoittanut aiheita, vaan Törri sekoilee vessassa omiaan kuullessaan kaukaisia ääniä salista, koska sana optimismi on Törrin ajatuskuplassa. Joka tapauksessa lukija saadaan luulemaan Törriä Seliseliksi ja muutenkin on lyhyessä mitassa paljon vipinää. Loppuhuipennus on pikemminkin antikliimaksi. On tässä kuitenkin yritystä ja persoonallisen näköisiä hahmoja. Ja peräti kaksi sivua, mikä on näissä haasteissa harvinaista.
Lättä: Piirrokset ja tuo rasteri näyttävät hyvältä. Luomiskertomus ei erityisesti onnistu kiinnostamaan ja hahmon varustaminen negatiivisella asenteella ei yllätä.
Liisus: Pöhköydessään hassunhauska ja huippuhyvä. Tekijälle tyypillinen väritys ja kuvitus toimivat. Helppoahan se on nähdä asioiden hyvät puolet kun ei linnut omaan päähän pasko. Linnuilla näyttää olevan kovinkin kivaa.
Ezuli: Onpa muuten hieno lämpömittari.

Holle

• Jäsen
« Vastaus #6 : 01.03.2008 klo 08:21:57 »
Tässä minunkin kommentit. Voi tänne muuten kommentoida vaikkei itse olisikaan osallistunut.

AapoK: Letkeää piirrosjälkeä ja persoonallisia hahmoja , muutenkin laaja henkilögalleria mutta minullekin tuo idea jäi epäselväksi. Suuri plussa että haasteeseen oli tosiaan panostettu kunnolla.

Lättä: Mielenkiintoinen teoria !!! Simppelisti toteutettu mutta hyvin etenevä , selkeä . Sympaattinen.

Liisuksella on jo oma selvästi tunnistettava tyyli. Idea nokkela ja haastetta vastaava. Tuollainen perusasia kuin puhekuplat on ahdistettu turhan tiukille.

KimmoK: kuten ennenkin sanottu töistään niin ovat rujon asiallisia. Tekniikassa on parantamista mutta vastaa mainiosti haasteeseen. Suomalainen maisema ja sielunmaisema lyhyesti ja ytimekkäästi, mitään siihen lisäämättä tai pois jättämättä.

Ezulilla tosiaan hieno mittari. Ja tämän idean tai sanailun olisin heti käyttänyt naapureissa jos olisin itse keksinyt.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

raju

• opiskelija
  • Jäsen
« Vastaus #7 : 01.03.2008 klo 18:13:49 »
apua apua,lomalla kun ollaan ja konekin käytössä nyt vain vähän aikaa niin en ehdi kommentoiman. sen verran että hyviä töitä :) tän kuun haasteen voittaja on....

LIISUS

onneksi olkoon!! valitettavasti en löytänyt mitään hyvää palkinnoksi mutta hyvä mieli riittäköön  :-[
ja ei kun seuraavaa haastetta kehiin! kommentteja töistä annan loman jälkeen eli noin viikon päästä.
"Be like a bee; anything he heats is clean, anything he drops is sweet and any branch he sits upon does not break."
-Imam Hazrat Ali

Johannes

• Jäsen
« Vastaus #8 : 01.03.2008 klo 23:13:55 »
Onneksi olkoon voittajalle. Väreistä erityinen kiitos. Oma aiheeseen liittyvä työ tuli ulos Ilta- Sanomissa 18.6.05.

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
  • Ei ole yhtään hyvä tämä.
« Vastaus #9 : 04.03.2008 klo 14:50:25 »
AA! Unohdin tämän. Nyt kommentteja äkkiä.
Tässä:

Holle: Ihan hauska vitsi, hyvin toteutettu. Ei mitään moitittavaa, mutta hauskana lisänä ovat nuo saparot ruuduissa.

AapoK: Kuvat miellyttävät, ja kerrontakin vaikutti toimivan, mutta sitten vitsi/asian ydin meni ohi. Vai oliko tämä tarkoituskin?

Lättä: Et noudattanut haasteen tehtävänantoa.

Liisus: Tiedän, että tehtävänanto rajoitti strippiä, mutta sanon silti. Repesin täysin tokassa ruudussa. Idea oli hauska, mutta kolmas ruutu oli vähän arvattava. Toisaalta tämä sarjis ei olisi toiminut haasteen kannalta niin hyvin ilman viimeistä ruutua.

KimmoK: Hyvä, kiinnostava näkemys. Viimeisen ruudun valkoinen tausta toimii ällistyttävän hyvin.

Ezuli: Teit ajankohtaisesta asiasta sarjiksen, jossa on hauskoja sanaleikkejä ja jännää ja samanaikaisesti täysin turhaa tietoa. Ja oli hauska. Ja kyllä muutkin kuvat ovat hienoja paitsi mittari.

Liisus

• Jäsen
« Vastaus #10 : 08.03.2008 klo 21:04:54 »
moi,
JUHUU!
kiitos, hyvä mieli valtaa sydämen!
ja holle: kiitti kritiikistä, tota en ois ite ikinä tajunnu, just tollasta rakentavaa ois kiva saada!

tulin just äsken takas slovakiasta, missä mulla ei ollu nettiä, joten seuraaava haaste vähän viivästyi, olen pahoillani. mietin vartin ja kohta tulee:)

raju

• opiskelija
  • Jäsen
« Vastaus #11 : 18.03.2008 klo 14:24:55 »
dodii
meni enempi kuin viikko mut ei se näytä ketään haittavan  :)

Holle - sun hahmot on aina niin kivasti piirretty, rotan korvakoru (?) ei näy vikassa ruudussa (keskityn olennaiseen). lähinnä samanlaisia mietteitä mitä muillakin, turha toistaa.

AapoK - alkoi lupaavasti, mutta sepä se taisikin olla syynä siihen ettei ihan lämmittänyt mieltä (olin jo ehtinyt miettiä vaikka mitä loppuja  ;) ). mäkin ymmärsin juonen niinkuin KimmoK esitti. se siitä sisällöstä, jospa vähän kommentoisin jälkeä. sarjiksiasi on mukava ja helppo lukea, siinä on sopivasti mustaa ja valkoista (ja sen välistä). se vaan jäi häiritsemään kun ruudut ovat eri tavoin tehty eka ja toka sivussa. ilmeet saavat pelkkää plussaa!

Lättä - selkeä jälki, itse en tykännyt yhtään tarinasta :P mutta älä huoli, vika on vain minussa

Liisus - hehe, en tiedä miksi tykkäsin tästä niin kovasti...varmaan siksi kun olen itse saanut täysosuman otsaani...kahdesti. hyvin käytit värejä ja muutenkin hauska idea. linnuilla näyttää tosiaan olevan lystiä!

KimmoK - lyhyt ja ytimekäs, hyvin toteutettu. varmasti tuttuja tuntemuksia meille kaikille aina välillä.

ezuli - ensiksikin: onneksi olkoon mediasoittimesta  ;D ruotsalaisten sanomiset on muutenkin aina kiikunkaakun...joulupukkikaan ei enää heidän johdostaan asu täällä pohjoisessa. kiva pupu.
-Imam Hazrat Ali