Kirjoittaja Aihe: Streamline, Corel-Trace, Freehand ym. vektorointiohjelmat  (Luettu 29783 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
Re: Streamline, Corel-Trace, Freehand ym. vektorointiohjelmat
« Vastaus #15 : 05.04.2006 klo 07:49:04 »
CS2-illun vektorointi onnistui ongelmitta. Mutta illulla vektoreiden muokkaaminen on tuskaa. Corelilla voi kahden säätöpisteen välistä poistaa deletoimalla useita pisteitä, jolloin käyrän perusmuoto säilyy, mutta pelkistyy. Illussa välistä poistuu pätkä itse käyrää. Jos välistä yksitellen poistaa pisteitä erityisellä työkalulla, väli suoristuu, ja käyrää pitää säätää molemmista päistä kahvoista. Valtavan kömpelöä.

Mutta tämä kokemus perustuu varhempaan illuversioon, jonka opiskeluun meni yksi kesä...

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #16 : 05.04.2006 klo 11:36:15 »
Illustrator CS2:n pitäisi olla jopa oikein hyvä vektoroimaan, selkeästi parempi kuin aiemmat. Näin kertoo vankka huhu.
Ite oon vektorointia kokeillut vasta kerran ja siinäkin lopputulos oli huono kun en vielä osannut mitään, mutta säätömahdollisuuksia oli paljon ja hyvältä näytti kuitenkin, joten luulenpa, että kuulemasi huhu on totta.
Ja kyllä se munkin lopputulos parempi oli kuin Corel tracen jälki. Mun ei vaan pitäis leikkiä noilla vektorointityökaluilla, kun siinä tulee sitten semmonen halu vektoroida omat tussaukset, että jälki tulis hienommaks. Mutta kyllähän sen tietää, mitä siitä tulis...
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #17 : 05.04.2006 klo 13:08:35 »
Mutta kyllähän sen tietää, mitä siitä tulis...

No kerro. Minäkin hluan tietää!  ;D
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.