Kirjoittaja Aihe: Kannattaako Tex Willerin tilaaminen?  (Luettu 2394 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Dennis

• Jäsen
Kannattaako Tex Willerin tilaaminen?
« : 03.12.2007 klo 16:39:50 »
Tietysti kannattaa, mutta kyse on siitä, että olen lukenut Willer osioista, että osalla lehti tulee "luetunnäköisenä" tai siinä näkyvät nippusiteiden painaumat jne, siis onko tämä kovinkin yleistä??? Tästä on kyse!

Olen ostanut Texini lähinnä Banansta, isona jöötinä, mutta nyt himottais palata tilaajaksi.
Je suis alle kuuden euron pizza!

VilleM

• Jäsen
Vs: Kannattaako Tex Willerin tilaaminen?
« Vastaus #1 : 03.12.2007 klo 19:00:33 »
Omat kokemukseni Tex Willerin tilaamisesta ovat pelkästään positiivisia. Iteljooni kuljettaa Texini pääsääntöisesti aivan priimakunnossa kotiin. Tilaajana olen ollut vuodesta 1994 eikä sinä aikana ole käynyt kertaakaan mielessä, että lopettaisin. Mutta onhan näissä eroja, sillä esimerkiksi Episodini löytyy postilaatikosta lähes aina henkitoreissaan, julmasti raiskattuna. Vaikea sanoa täsmälleen, missä vaiheessa lehdet sitten turmellaan: postipoikien karheissa kourissa vai jo jossain aikaisemmassa pakkausvaiheessa, kuten painossa. Veikkaan jälkimmäistä.

Eräs seikka puoltaa vielä Texin tilaamista. Hinta. Kestotilaus on 47e, kun taas erillisostot irtonumeroina kohoavat vuodessa 64 euroon. Ja mukavuudenhaluisille ihmisille se on huomattavasti lunkimpaa, kun ei tarvitse joka kolmas viikko muistaa käydä penkomassa itselleen irtonumeroa marketin sarjishyllystä. Sitäpaitsi, on niitä hiirenkorvia sielläkin. Kerran löysin vasta kolmannesta kaupasta "ehjän" Maxi-Texin.

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #2 : 03.12.2007 klo 20:05:28 »
Kaupastapa ostelen kun siellä pitää kerran pari viikossa käydä muutenkin...
Aina ei tosiaan ole edes yhdestä kaupasta saanut kun vähän koettaa välttää noita isompia painokoneen ruhjeitakin:)
On muuten uskomatonta miten niitä välillä ahdetaan liian pieniin lehti-väleihin jolloin ehkä keskimmäinen numero saattaa olla OK...
Mieluusti maksan tuon euron kipaleelta enemmän ettei ole yhdessäkään kulmat kasassa tai muuten....(ja kyllä, siis luen lehdet, ehkä kuitenkin keskivertolukijaa varovammin)...

Lieneekö perua ajalta jolloin Texini tuli postiauton kyydissä isossa sidotussa nipussa ja paiskattiin liikkuvasta autosta puisen postilaatikon perille ja sieltä sitten kulman asukkaat kilvan kaivelivat omia lehtiään ja ikuisesti muistan kun sain "haitari"-Texin numero 8/1980 jonka olen aikoja sitten uusinut...

jho303

• Vieras
« Vastaus #3 : 03.12.2007 klo 20:09:35 »
Niin, kannattaako minkään lehden tilaaminen keräilymielessä? Haen sitä nyt takaa, että vaikka molemmat lehdet olisi minttejä ja toisessa olisi Matti Meikäläisen osoitetiedot takana, niin onko se toinen lehti keräilijöiden silmissä arvokkaampi?

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #4 : 03.12.2007 klo 21:37:02 »
Meitä keräilijöitähän on varmaan moneen lähtöön ja toiselle osoitelappu on kuin punainen vaate ja toiselle ei. Itse kuulun tuohon jälkimmäiseen, eli kannen kunto merkitsee eniten ja mielestäni osoitelappu kuuluu lehden historiaan jos se siinä on. Toisaalta osoitelappujen liima on ollut ajoittain melko suttaavaista tavaraa ja tuppaa rikkomaan viereisen lehden pinnan kun hyllyssä takertuvat toisiinsa. Ikävää...silloin olen yrittänyt päästä lapusta eroon liimoineen...eli tämäkin kyllä puoltaa kantaani ostaa irtonumero... 8]