Musiikki on minulle täysin välttämätön ideoiden lähde - itse asiassa The Projektini keksin vuonna 1996 kuunnellessani yksin pimeässä huoneessa Front Line Assemblyn levyä Millennium.
Myöhemmin olen saanut idiksiä kohtauksiin sekalaisista musiikillisista lähteistä, joista mainittakoon ilman paremmuusjärjestystä juurikin tuo FLA ja sen lisäksi Apulanta, Kilpi, Europe, Kaija Kärkinen & Ile Kallio, Die Krupps, Mokoma, Bad Religion, Taikapeili, Biohazard, Bonnie Tyler, Ville Pusa, Moonsorrow, Synæsthesia, Kitaro, Indica ja Kaksio.
Piirtäessäni kuuntelen toisinaan musiikkia, toisinaan taas en. Enemmän tai vähemmän siirappisista rakkauslauluista (esim. Taikapeili, Kaksio, Kaija Kärkinen & Ile Kallio) saa apua saippuaisten ihmissuhteiden kuvaamiseen, kun taas scifin mustanpuhuvuus säilyy synkkää ja aggressiivista musikkia (esim. FLA, Die Krupps, Biohazard) kuunnellessa. Kitaro toimii läpikuultavan kauniiden tunnelmien maalailussa - vastaavasti Moonsorrow on must, kun haluan kuunnella synkän eteeristä musaa luodakseni samankaltaisen tunnelman piirroksiini.
Genreistä mainittakoon erikseen dark ambient, psytrance, darkpsy, hardhouse, industrial techno, industrial metal, thrash metal, black metal, new age - näillä mennään, kun on tarvis eläytyä ilman sanoituksia erilaisiin tunnelmiin.