Kirjoittaja Aihe: Kuunteletko musiikkia samalla kuin piirrät?  (Luettu 32777 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mayday

• Jäsen
Vs: Kuunteletko musiikkia samalla kuin piirrät?
« Vastaus #45 : 19.01.2009 klo 09:12:52 »
Aina kun piirrän, kuuntelen Nightwishin levyjä, pistän suosikit "repeatilla" kuulumaan.

Milla Rosi

• Uusi jäsen
« Vastaus #46 : 19.01.2009 klo 21:13:03 »
Hm,oon kuullut että musiikki vie ajatukset mennessään,joillakin voi tietysti olla näin.

Muttah,Itse kuuntelen hirveesti kaikkea eeppistä musiikki tuomaan inspiraatioita.
Suuressa hiljaisuudessa on toivotanta saada hyvää matskua piirretyksi.
Valkatkaa tilanteeseen parhaiten sopivimpia kappaleita ja sillä hyvä.

Jonir

• Suurmestari
  • Jäsen
  • Nörttiys suosii nörttiä!
« Vastaus #47 : 21.01.2009 klo 12:15:22 »
Voittaa se sen kattolampun infernaalisen hyrinän, yleensä soitan peli/elokuva musiikkia (requiem for a tower on kova kappale) mutta Mayday jo sanoikin olennaisen 'oikean' musiikin valinnasta.

Onneksi on xbox jolla voi tehdä soittolistoja...
Human Complementation Program version 1.3 for Windows Vista

PrettyPervy

• Uusi jäsen
« Vastaus #48 : 21.01.2009 klo 13:00:51 »
Kuuntelen korvat kipeäksi .  :-[

Ei oikein voi keskittyä ilman musiikkia. Ja olen nainen, en voi tehdä vain yhtä asiaa samaan aikaan. TV ja läppäri on vähintään auki, kun piirrän.

bats

• Jäsen
Luomistyön soundtrack
« Vastaus #49 : 26.04.2010 klo 16:51:53 »
Morjens,

rupesin tässä miettimään, että minkälaisia biisejä kuuntelette kirjoittaessanne, piirtäessänne jne. Mielellään YouTube tms. linkkien kera jos löytyy.

Itseen uppoaa Papa Roachin Between Angels And Insectsin melankolia ja vihaisuus. Tunnelma sopii sarjakuvakäsikseni tunnelmaan kuin nenä päähän. She Loves Me Not sopisi myös melko hyvin.

Toinen samanlainen on Sepulturan Bullet The Blue Sky.

Ja mitäs muuta. Tätäkin on tullut kuunneltua erityisesti piirtäessä cd:ltä, eli Biffy Clyron Mountains.

Tämäkin on soinut piirrellessä, Kill Hannahin Lips Like Morphine.

Miksiköhän biisit tuntuvat kuulostavan parhailta YouTubesta. Jos laittaa Winampista soimaan niin ne vain häviävät taustalle. Levyltä kuulostavat kyllä vielä paremmalta kuin Youtubesta.

???
"He ovat yhdistelleet eri lajeja ja luoneet hengittävää, sosiaalista norsun paskaa, jonka geeneistä on hyötyä ihan käytännössä."

- Jari Tapani Peltonen

Mara

• Jäsen
« Vastaus #50 : 26.04.2010 klo 17:33:04 »
Viime aikoina tussausmusiikkinani on toiminut Eppu Normaali. Suosin tussatessani jonkinlaista tuttua äänimaisemaa, joten Eput toimivat oikein hyvin. En laita linkkejä, kun arvelen kaikkien tietävän Eppujen kappaleet.

Kuuntelen myös paljon englanninkielisiä radiohaastatteluja ja podcasteja. Käsikirjoittaessani tai luonnostellessani en taas voi kuunnella mitään. En voi keskustella mielikuvitukseni kanssa, jos ympärillä ei ole hiljaista.

Emppu

• Vieras
« Vastaus #51 : 26.04.2010 klo 18:18:02 »
En hirveämmin. En mä vain pysty kuuntelemaan samalla kun tekee, koska mulle ainakin musiikki vaikuttaa sen verran paljon mielialaan ja mielikuvitukseen, että vie pidemmän päälle keskittymiskyvyn täysin. Tiedän, että tuo kuulostaa typerältä, mutta luonnoskirjastakin itse näkee, missä kohtaa on mitäkin biisejä kuunnellut, kun on vaan suoltanut jotain sinne vihkoon. Sen takia todennäköisimmin, jos en omaa telsua ruutuna käytä, tulee huudatetuksi Simpsoneita, Futuramaa tai Earliä, koska ne on niin turhaa sanahälinää korvissa, ettei ajaudu vahingossakaan ajattelemaan niitä. :B

Nanna

• satunnainen silminnäkijä
  • Jäsen
  • Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
« Vastaus #52 : 26.04.2010 klo 20:20:03 »
Kuuntelen musaa joskus kun piirrän ihan vain omia projektejani. Musiikki on hyvä inspiraation lähde varsinkin myöhään yöllä kun aivot ovat juuri oikealla tavalla väsyneet.

Nykyään kun teen töitä tai töihin jotenkin liittyviä juttuja tykkään katsoa toisella silmällä tietokoneen ruudulta jotain roskaa. En oikeastaan ehdi piirtämiseltä vahtia ruutua, mutta olen tottunut kuuntelemaan roskadokumenttien tuudittavaa jorinaa. "Jo muinaiset egyptiläiset ennustivat 9/11 -iskun"... Rattoisaa.

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #53 : 26.04.2010 klo 20:26:15 »
En koskaan käsikirjoittaessani* tai tekstatessani, mutta sitten kun sivun asemointi on selvillä niin hyvin voi lähteä levyt soimaan. En kyllä tiedä mitä minä siitä hyödyn, kun en kuitenkaan kuule mitään keskittymiseltä, siksi kannattaakin piirtäessä pyörittää vain tuttuja levyjä.

Televisiota en ole koskaan osannut katsoa passiivisesti, enkä siis nytkään. Radiokin vaatii liikaa keskittymistä kun ohjelma ei ole ennestään tuttua.

* Poikkeuksena silloin, jos tarinan idea lähtee jostain kappaleesta. Silloin saattaa olla että kuuntelen samaa kappaletta uudestaan ja uudestaan koko kirjoitusprosessin ajan.

Emppu

• Vieras
« Vastaus #54 : 26.04.2010 klo 20:30:59 »
Nykyään kun teen töitä tai töihin jotenkin liittyviä juttuja tykkään katsoa toisella silmällä tietokoneen ruudulta jotain roskaa. En oikeastaan ehdi piirtämiseltä vahtia ruutua, mutta olen tottunut kuuntelemaan roskadokumenttien tuudittavaa jorinaa. "Jo muinaiset egyptiläiset ennustivat 9/11 -iskun"... Rattoisaa.
Parasta silloin, kun ohjelmat loppuu. Se on aina yhtä yllättävää herätä viiden aikaan aamulla piirtämiskoomasta, kun huomaa telsun huutavan joko Älypään tai Subin Chatin ambienssia. "Kuinka kauan tämä oikein on ollut päällä?!"

Jukka Koivusaari

• Jäsen
Vs: Luomistyön soundtrack
« Vastaus #55 : 06.05.2010 klo 20:51:40 »
rupesin tässä miettimään, että minkälaisia biisejä kuuntelette kirjoittaessanne, piirtäessänne jne. Mielellään YouTube tms. linkkien kera jos löytyy.

Laura Vanamon Koi Kana ( http://www.youtube.com/watch?v=iiWe44vEqhs ) soinut luupissa koko iltapäivän kässäriä työstäessä.

Tulee tarpeeseen sillä Tämä on häppi aavistus

----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

Nina Jurvanen

• Maailmantuskailija
  • Jäsen
  • I will find out who killed my bro.
« Vastaus #56 : 13.05.2010 klo 15:43:54 »
Musiikki on minulle täysin välttämätön ideoiden lähde - itse asiassa The Projektini keksin vuonna 1996 kuunnellessani yksin pimeässä huoneessa Front Line Assemblyn levyä Millennium.

Myöhemmin olen saanut idiksiä kohtauksiin sekalaisista musiikillisista lähteistä, joista mainittakoon ilman paremmuusjärjestystä juurikin tuo FLA ja sen lisäksi Apulanta, Kilpi, Europe, Kaija Kärkinen & Ile Kallio, Die Krupps, Mokoma, Bad Religion, Taikapeili, Biohazard, Bonnie Tyler, Ville Pusa, Moonsorrow, Synæsthesia, Kitaro, Indica ja Kaksio.

Piirtäessäni kuuntelen toisinaan musiikkia, toisinaan taas en. Enemmän tai vähemmän siirappisista rakkauslauluista (esim. Taikapeili, Kaksio, Kaija Kärkinen & Ile Kallio) saa apua saippuaisten ihmissuhteiden kuvaamiseen, kun taas scifin mustanpuhuvuus säilyy synkkää ja aggressiivista musikkia (esim. FLA, Die Krupps, Biohazard) kuunnellessa. Kitaro toimii läpikuultavan kauniiden tunnelmien maalailussa - vastaavasti Moonsorrow on must, kun haluan kuunnella synkän eteeristä musaa luodakseni samankaltaisen tunnelman piirroksiini.

Genreistä mainittakoon erikseen dark ambient, psytrance, darkpsy, hardhouse, industrial techno, industrial metal, thrash metal, black metal, new age - näillä mennään, kun on tarvis eläytyä ilman sanoituksia erilaisiin tunnelmiin.
"Hiljaiset askeleet kaikuvat syvissä vesissä / Tunteja laskien kulkee hämärä varjoina / Pisarat pirstovat polkua maailman reunalta / Kuolevan auringon alla kaikki on kaunista" -Kertosäe Moonsorrown biisistä Pimeä, albumilta Verisäkeet

Tiksu

• Uusi jäsen
« Vastaus #57 : 31.05.2010 klo 16:54:00 »
-
« Viimeksi muokattu: 17.09.2019 klo 12:47:37 kirjoittanut Tiksu »

JanneT

• Jäsen
« Vastaus #58 : 31.05.2010 klo 17:02:17 »
Jostain syystä Cobhamit ja Miles Davisin Bitches Brewit eivät häiritse piirtotyötä laisinkaan, mutta sarjiksia ideoidessa ja repliikkejä vääntäessä pitää olla hiljaista.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

krokozilla

• Uusi jäsen
« Vastaus #59 : 21.10.2010 klo 19:23:29 »
Kyllä vain! Itseasiassa aina kun piirrän kuuntelen musiikkia :D (paitsi koulun matikan ym. tunneilla ;D ) mutta mun sarjakuvan piirtämiselle on ehdottoman tärkeää että kuulen musiikkia, sillä en osaa keskittyä ilman.

kuuntelen eniten:
Alice Cooper (suosikki artistini)
W.A.S.P.
Anssi Kela
Twisted Sister
Zen Café
Tarot
ja muutenkin yleensä kaiken laista rokkia 70-80 luvuilta, uudempi musiikki menee mutta ei läheskään niin hyvin.