Kirjoittaja Aihe: "Roope ja kumppanit Euroopassa", hyvä vai typerä?  (Luettu 13030 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TeppoV

• Jäsen
Vs: "Roope ja kumppanit Euroopassa", hyvä vai typerä?
« Vastaus #30 : 03.01.2008 klo 14:57:10 »
ettei nykyään haluta enää pitkiä eeppisiä seikkailuja, lyhyitä pikkutarinoita vain. Kova vauhti ja nopea vaihtelu riittää.

Surullista on jos nykynuoriso on noin lyhytjänteistä. Eivätkö nykyajan lapset enää pidä Barksin pitkistä seikkailusta, jotka ovat mielestä aivan huippuja, aivan eri planeetalta kuin nykyiset typerät sarjat.

Barks92

• Jäsen
« Vastaus #31 : 06.01.2008 klo 16:07:10 »
Surullista on jos nykynuoriso on noin lyhytjänteistä. Eivätkö nykyajan lapset enää pidä Barksin pitkistä seikkailusta, jotka ovat mielestä aivan huippuja, aivan eri planeetalta kuin nykyiset typerät sarjat.
Minä ainakin tykään eniten Barksin ja Rosan pitkistä tarinoista ja olen nuori  ;)
Perego ist da legend.

Crosby

• Jäsen
« Vastaus #32 : 06.01.2008 klo 20:36:01 »
Kyllä minäkin tahtoisin mielettömän kovasti nähdä pitkiä sarjoja tyyliin Barks ja Rosa ja harvassa mielestäni ovat sellaiset kommentit ettei haluttaisi. Kustantajathan noita karttelevat nykyään kai, mutta omiin korviini ei ole ainakaan Suomessa kantautunut, etteikö pitkät sarjat kelpaisi. Muista maista en sitten tiedä. Itseäni ärsyttää suunnattomasti nykytarinoiden lyhyys ja taso.  Ja olen tosiaan syntynyt vuonna -92 että olen suhteellisen nuori.

Wierdo

• Närkästynyt kuluttaja
  • Jäsen
  • Hard Duck Halitulihei!
« Vastaus #33 : 06.01.2008 klo 21:33:42 »
Toivotaan, että tämä "hyvien tarinoiden tauko" ei kestä pitkään.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #34 : 06.01.2008 klo 21:42:47 »
Enpä tiedä, taskaritarinoissa on ollut paljonkin pidempiä sarjoja kuin Barksin pisimmät sarjat. Syy on jossain muussa.

Se on kuitenkin se selitys minkä ne Egmontilla antaa. Italiassa ollaan kai sitten erilaisia.

Timo

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #35 : 06.01.2008 klo 21:45:49 »
Kustantajathan noita karttelevat nykyään kai, mutta omiin korviini ei ole ainakaan Suomessa kantautunut, etteikö pitkät sarjat kelpaisi.

Kyllä suomalaiset ankkafanit lukisivat mieluusti pidempiä tarinoita, mutta Suomi on monella tapaa poikkeus, jo Aku Ankan lukijarakenteesta johtuen (suurin osa tilaajia, ei irtonumero-ostajia kuten muissa maissa). Suomessa on viisi miljoonaa asukasta, ja vaikka prosentuaalisesti ankkalukijoita on kansalaisista aika iso joukko, silti määrällisesti suomalaisia on niin vähän, että tämän maan ankkahalut eivät ihan yksin riitä kääntämään koko Euroopan kelkkaa kohti pidempiä tarinoita.

Egmont - ja muut kustantajat - haluavat sitä mikä parhaiten käy kaupaksi. Ja juuri nyt pitkät tarinat, jatkosarjoista puhumattakaan, eivät oikein ole huutoa Aku Ankan tyylisissä lehdissä.
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

TeppoV

• Jäsen
« Vastaus #36 : 07.01.2008 klo 20:33:09 »
Minä ainakin tykään eniten Barksin ja Rosan pitkistä tarinoista ja olen nuori  ;)

Kiva kuulla, niin minäkin pidän vaikka olen jo vanha (38v.) setä.