Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n toimintakatkos palvelinpäivityksen vuoksi  (Luettu 4853 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juha Kouvalainen

• Jäsen
Kvaak.fi:n toiminnassa oli katkos 9.10.2007 klo 22.30 - 10.10. 2007 klo 11.45 johtuen palvelimelle suoritettavista asennustöistä.

Katkoksesta ei ilmoitettu etukäteen, koska alun perin sen kestoksi oli arvioitu ainoastaan pari tuntia, jolloin katkos olisi sijoittunut yöaikaan.

Ennakoitua laajemman päivitysprosessin vuoksi toimintakatkos jatkui siis koko aamupäivän ja tätä kirjoitettaessa mm. kvaakin sähköpostiosoitteet (käytössä vain ylläpitäjillä ja sisällöntuottajilla) eivät ole käytössä. Vikaa korjataan parhaillaan.

Päivitysprosessi oli sarjassaan toivottavasti toistaiseksi viimeinen ja sillä pyrittiin mahdollistamaan kaikkien suunniteltujen ominaisuuksien toteuttaminen (mm. Kvaakin sarjakuvakauppa-alusta) palvelimelle. Jatkossa vastaavassa mittakaavassa olevia katkoksia ei pitäisi enää ilmentyä. Pahoittelemme vielä katkosta aiheutunutta haittaa.

Juha Kouvalainen
Kvaak.fi -ylläpito

Aukustus

• Jäsen
  • Jos mykkä kiroilee, peseekö äiti sen kädet?
Vs: Kvaak.fi:n toimintakatkos palvelinpäivityksen vuoksi
« Vastaus #1 : 10.10.2007 klo 21:38:21 »
Eipä ole toiminut etusivu tämän päivityksen jälkeen. Keskustelu osiolle pääsee ainoastaan suoralla osoitteella...

Selaimena käytösssä uusin Mozilla.
Jos taivaassa ei ole sarjakuvia, en ole menossa

Leo

• Jäsen
« Vastaus #2 : 10.10.2007 klo 21:48:54 »
Mozilla on käytössä ja hyvin toimii.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #3 : 10.10.2007 klo 21:52:00 »
Mulla toimii kans. Mutta olen huomannut, että joskus Mozilla tekee vähän oman päänsä mukaan ja silloin vaikuttaa se, onko otsikossa se www.-alku vai ei. Aina silloin tällöin joku sivu lakkaa toimimasta mulla ja yleensä siihen auttaa, että joko ottaa sen www:n pois tai sitten lisää sen. Tosin, en tiedä, miten se tässä vaikuttaisi, mutta mulla näin.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #4 : 10.10.2007 klo 22:08:06 »
Näin tekee minullakin nykyään, johtuisiko se uudesta versiosta.
Se voi olla, koska mulla ainakin alkoi sen jälkeen kun olin päivittänyt.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Aukustus

• Jäsen
  • Jos mykkä kiroilee, peseekö äiti sen kädet?
« Vastaus #5 : 11.10.2007 klo 16:05:29 »
Aina silloin tällöin joku sivu lakkaa toimimasta mulla ja yleensä siihen auttaa, että joko ottaa sen www:n pois tai sitten lisää sen. Tosin, en tiedä, miten se tässä vaikuttaisi, mutta mulla näin.

Kokeilin ilman www ja heti rupes toimimaan. Kumma kyllä, kun ei ole aikasemmin mokomaa tehnyt...
Jos taivaassa ei ole sarjakuvia, en ole menossa

Juha Kouvalainen

• Jäsen
« Vastaus #6 : 12.10.2007 klo 19:53:10 »
Korostan vielä että kyse on Mozillan bugista. Palvelin kyllä vastaa niin www- kuin ilmankin alkavilla http-osoitteilla.