Kirjoittaja Aihe: Huuto.netin hurjat!  (Luettu 334154 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Huuto.netin hurjat!
« Vastaus #690 : 13.01.2015 klo 19:46:26 »
Eihän siitä tule mitään jos yrittää myydä koko kokoelmaansa kerralla.

Eipä esim. Hämiksen vuosikirjat 1980-1984 tahdo mennä kaupaksi, 1 myyjä pyytä 4 kirjasta 160 euroa ja ehdotettu hinta on karvan alle 150 euroa, muut myyjät yrittävät myydä noita kirjoja 32-39 eurolla ilman sen kummempaa menestystä. Xien kirjasta pyydetään myös 35 euroa (yrittänyt jo toista kuukautta myydä sitä samalla hinnalla).
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Petke

• Jäsen
« Vastaus #691 : 17.01.2015 klo 15:36:54 »
Hmm uutena käyttäjän ja saman tien alan "avautumaan"  :P

Olen "aika paljon" (vaimon mielestä ihan liikaa) ostanut tuolta huuto.netistä sarjakuvia ja havainnut muutaman hiukan hupaisankin piirteen lehtien hinnoissa. Esim. se että myyjä on Tampereelta - yleensä hinta on todella korkea. Ja tämä taas johtuu ihan paikallisesta divarista (divareista...noh kaikki tietävät mitä tarkoitan). Ihan hupaisaa katsella kun kaverit pyytävät paljon lehdistä joita saa mm. Helsingistä kunnon divareista paljon halvemmalla. Kutsun tätä "Tamperaan hinnoiksi" (juu ei saa yleistää,mutta kun aloitin harrastusta niin olin vain hämmästynyt niihin joten sanonta jäi) asia joka on tavallaan sääli. En tiedä kuvittelevatko sieltä suunnasta olevat että heidän hintansa ovat ihan oikeasti oikeat? Eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa, mutta mitä jos ei mene kaupaksi - kumpi on silloin tyhmä?

Ei sitä ihan helposti maksa 50 € sarjakuva pääsemättä lehteä fyysisesti näkemään. Tosin kunnon myyjä (ja nämä divarit) suostuvat yleensä aina palautukseen jos tuote ei ostajan mielestä vastaa sitä mitä sen piti olla. Tosin huuto.netin myyjissä on kaikenlaisia....

Huuto.netti on ihan kiva paikka ostella "jotain" ja edullisesti. Minun sarjakuvani (suurin osa 70-luvun) alkavat olla sitä verta harvinaisia, että kunnon kivijalka divari on edelleen se mistä hintavia (ja sen arvoisia) tuotteita ostan. Tosin huuto.netissä voi aika usein tinkiä (löytyy tosin iitä jotka eivät ja yrittävät sitten muutaman euron takia myydä lehteä vuoden..., kivijalka divareissa en sitä oikeasti tee koska yleensä hinta/laatu-suhde on kohdallaan + olen valmis niitä kannattamaan etteivät ne kokonaan häviäisi katukuvasta.
Stultus est sicut stultus facit

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #692 : 17.01.2015 klo 17:31:42 »
^Tällä hetkellä vaikuttaa että Huudossa on ostajan markkinat, käyttösarjista lähtee tosi halvalla.

Omat ja kaverin kokemukset divareista ja vastaavista eivät ole kovinkaan positiiviset, kokemuksia on PK-seudun divareista ja antikvariaateista. Puhumme siis myynnin näkökulmasta, toisaalta ymmärrän että käyttösarjista on paljon tarjolla, harvinaisuuksia ei taas olen.

Huuto.net ja Tori.fi ovat varmasti vaikuttaneet käyttösarjiksista saataviin hintoihin, tarjontaa on paljon ja hinnat matalia.

Mitä tulee kokoelmien myymiseen niin ymmärrän hyvin esim. tuota Ryhmä-X:n vuosikerran myyjää, se on ainoa keino saada edes jotenkin katetta tai  tyytyväistä mieltä myymistään sarjakuvakokoelmistaan.

PS Olette kait huomanneet että Posti nostaa ensi kuussa taas hintojaan! Toinen "palvelu-uudistus" on se että ns. maksikirjeitä ei enää kuulemma jaeta koteihin vaan ne pitää noutaa itse!

Muoks! Vielä vähän OT:ta, kaverini ja minä koitimme tarjota ilmaiseksi tietokirjojamme kirjastoihin, ei kelvannut, tädit sanoivat että heillä on ostobudjetti josta kirjat hankitaan, aikamoista kun täälläkin ja naapurikunnissa on leikattu kirjastomäärärahoja ja -palveluja rankalla kädellä.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2015 klo 17:34:54 kirjoittanut Dennis »
Je suis alle kuuden euron pizza!

marko70

• Vieras
« Vastaus #693 : 18.01.2015 klo 11:51:50 »
Koitin ostaa tietyn lehden ja tein tarjouksen tuli tollainen vastaus?
Ostan mielummin kesämökin kun sen lättäjalan kaappiin varmasti jälkipolville enemmän iloa mökistä kuin akusta,ei noi tietty enää ko läpyskää luekkaan.EIKÄ sitä pysty edes lukemaankaan.
Seuraavaan kuvaan (Tämän saatuani) levitin punaisia ja vihreitä tarjoukseni verran meni hiukka päällekkäin näytti vähäisemmältä mainitsin kun on niitä turvajuovia ja viereen muutamiakymmeniä kiloja punaisina et se niistäkaupoista.MYÖNNÄN olleeni lapsellinen mut jos v***laan suoraan ja lpppuun tollanen ni huh huh OSTAJIA ei noillahinnoilla paljoa ole.Avauduin tietty ekan vinoilun jälkeen niinkun jotkut täälläkin on saanut kokea ANTEEKSI NIISTÄ!!On vara pyytääkkin. >:D

Mietin et mix tänne tän kirjoitan vissiin olen niin paksupäinen??

Q=<>
« Viimeksi muokattu: 18.01.2015 klo 11:53:22 kirjoittanut marko70 »

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #694 : 18.01.2015 klo 16:54:40 »
Koitin ostaa tietyn lehden ja tein tarjouksen tuli tollainen vastaus?
Ostan mielummin kesämökin kun sen lättäjalan kaappiin varmasti jälkipolville enemmän iloa mökistä kuin akusta,ei noi tietty enää ko läpyskää luekkaan.EIKÄ sitä pysty edes lukemaankaan.
Seuraavaan kuvaan (Tämän saatuani) levitin punaisia ja vihreitä tarjoukseni verran meni hiukka päällekkäin näytti vähäisemmältä mainitsin kun on niitä turvajuovia ja viereen muutamiakymmeniä kiloja punaisina et se niistäkaupoista.MYÖNNÄN olleeni lapsellinen mut jos v***laan suoraan ja lpppuun tollanen ni huh huh OSTAJIA ei noillahinnoilla paljoa ole.Avauduin tietty ekan vinoilun jälkeen niinkun jotkut täälläkin on saanut kokea ANTEEKSI NIISTÄ!!On vara pyytääkkin. >:D

Mietin et mix tänne tän kirjoitan vissiin olen niin paksupäinen??

Q=<>
On se nyt ihme, ettei raha kelpaa...ihan asiallinen kysymys mun mielestä. Joo kannattaa unohtaa tommoset huudot, jos vastaukset on tota luokkaa.
Vai oletko tehnyt kaverin kanssa joskus toiste kauppaa ja saanut sinusta jotenkin käsityksen, että et ole tosissasi.
Itse saan kyllä ihan hyvin selvää sun kirjoituksista, vaikka joskus saa vähän hakea.
Se on vähän niin kuin Fingerporin vitsit...ne avautuu vasta muutaman minuutin päästä.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Korsto-Mikko

• Jäsen
  • Huisin kärniqåglimölnikkiä - vai mitä, ihmiset?
« Vastaus #695 : 18.01.2015 klo 18:48:56 »
Mulle tulee aina Marko70:n pitempiä viestejä lukiessani sellainen orastava päänsärky, kun yritän päässäni saada asetettua pilkut ja pisteet paikoilleen, että tajuaisin, mitkä sanat liittyvät toisiinsa ja mitkä eivät. Tällä kertaa jutut punaisista ja vihreistä meni kyllä ihan täysin ohi, vaikka kolmeen kertaan viestiä tavasin.
Päänsärky ja ohimeneminen on sinänsä sääli, sillä yleensä viestisi ovat hyvinkin mielenkiintoisia ja oivaltavia sisällöltään... :(
Kaverini väittävät, että kaikki kirjat eivät sisältäisi peräkkäisiä kuvasarjoja, mutta en ole koskaan uskaltanut ottaa asiasta selvää.

Chessman

• Jäsen
« Vastaus #696 : 18.01.2015 klo 20:12:11 »
Mulle tulee aina Marko70:n pitempiä viestejä lukiessani sellainen orastava päänsärky, kun yritän päässäni saada asetettua pilkut ja pisteet paikoilleen, että tajuaisin, mitkä sanat liittyvät toisiinsa ja mitkä eivät. Tällä kertaa jutut punaisista ja vihreistä meni kyllä ihan täysin ohi, vaikka kolmeen kertaan viestiä tavasin.
Päänsärky ja ohimeneminen on sinänsä sääli, sillä yleensä viestisi ovat hyvinkin mielenkiintoisia ja oivaltavia sisällöltään... :(
Ilmeisesti punaiset ja vihreät meinaa seteleitä ;)

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #697 : 18.01.2015 klo 20:35:01 »
Ilmeisesti punaiset ja vihreät meinaa seteleitä ;)
Punaiset on 10 € seteleitä ja 100 € on vihreitä.
Itselläni lompakossa vain noita 5 €, 10 €, 20€ ja harvemmin 50 € seteleitä.
Kerran on kai ollut 100 € seteli vai oliko kahdesti, mut mähän maksankin kaiken pankkikortilla.
Markka-aikana ei ollut koskaan lompakko nähnyt 1000 mk seteliä eli Chydeniusta.
No nyt mentiin ihan asian vierestä.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Chessman

• Jäsen
« Vastaus #698 : 18.01.2015 klo 20:51:57 »
Punaiset on 10 € seteleitä ja 100 € on vihreitä.
Itselläni lompakossa vain noita 5 €, 10 €, 20€ ja harvemmin 50 € seteleitä.
Kerran on kai ollut 100 € seteli vai oliko kahdesti, mut mähän maksankin kaiken pankkikortilla.
Markka-aikana ei ollut koskaan lompakko nähnyt 1000 mk seteliä eli Chydeniusta.
No nyt mentiin ihan asian vierestä.

Viilataan vielä hieman. Viissataset on tuollaisia hieman violetin sävyisiä.
Ilmeisesti marko on sitten levitellyt sadan ja viidensadan euron seteleitä.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #699 : 18.01.2015 klo 21:02:45 »
Viilataan vielä hieman. Viissataset on tuollaisia hieman violetin sävyisiä.
Ilmeisesti marko on sitten levitellyt sadan ja viidensadan euron seteleitä.
Mitä onko 500 € seteleitäkin...koskaan en ole nähnyt.
Ei kyllä mahtuis mun pieneen lompakkoonkaan niin iso raha...pitäis taitella se moneen kertaan.

jussih

• Jäsen

marko70

• Vieras
« Vastaus #701 : 18.01.2015 klo 22:09:58 »
Tällä kertaa jutut punaisista ja vihreistä meni kyllä ihan täysin ohi, vaikka kolmeen kertaan viestiä tavasin.
Punainen 500€ seteleitä.Violetti jos TAAS viilataan?
vihreä on se satku.Agentisti ilmaistuna.

EN tota mielellää levitä mut olkoon,tieto kun kiirees kirjottelee ja ny o kaamee väsy snorklasin uimahallis sukellin 50m räpylöillä menee ilmankin.Palatkaa aiheeseen  menen nukkuilee.ANTEEX!!  8]
Muutama näki LAPSELLISTA myönnän,jaa se kyseli tääl apuja lehteensäkkin,huomasin tossa mut olkoon EI enää. :angel:

Mut jos nää on saissii nää mun jutut nehänvoi skipata yli ei näitä ole pakko lukee?Eix tää oo vapaa lafka minne kirjotellaan???Säästyy päänsäryiltä??  x)

Mua jos ei joku kiinnosta merkkaan sen vaa et olen sen lukenu en serifföi kieliasuu??  :=)

Siksi kirjoittelen/väkerrän kun privana olen saanut palautetta et näitä on kiva lukee ja tietooki mulla jonkuverra on KUULEMMA,mut niiku sanoin EI pakko lukee.Jos joku tykkää saa apui six väkerrän muuten olis loppunu jo aikaa sitten(jos nää laittas et lopeta niin sit vaikenisin.mielestäni en edes spämmää koitan vaan tohottaa asiaa,joku tykkäs noist oudoist sanoistaki ei niin kieliopillista luttavaa,se o etelämmieste juttuu se x)).KIITOS ja ANTEEKS et oon olemassa mut  kuolo korja jokaisen vuorollaa siit ei pääse mihinkää sit ei väsätä mitää. :=) Ton hymiön osastolle joudun kai siel kuuma on sen näkee sit.  x)

Jätin ylimäääset vex ei enää LAPSELLINEN.

Toi näyttää et on 4.5k mut siinä on 7.5k€ joka on mielestäni ko lättänästä OK hinta!!!KUN kuulin ne lisäviat sun muut.

Q=<>
« Viimeksi muokattu: 20.01.2015 klo 13:24:43 kirjoittanut marko70 »

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #702 : 19.01.2015 klo 10:55:01 »
Kävi kuten ounastelinkin tuon Carl Barksin koottujen ja lisäkirjojen kohdalla, hintaa on alennettu reippaasti lähes tonnilla!!!

Nyt lähtöhinta on 2350 euroa!

http://www.huuto.net/kohteet/carl-barksin-kootutlisakirjoja/347115565

Ei taida mennä kaupaksi edes tuohon hintaan tuo paketti kun tarjolla on perussetti "omakustannushinnalla" 1900 eurolla!

Eli hinta tulee vieläkin putoamaan, ellei sitten koko myyntiä peruta.
Je suis alle kuuden euron pizza!

marko70

• Vieras
« Vastaus #703 : 19.01.2015 klo 12:37:29 »
ttp://www.huuto.net/kohteet/carl-barksin-kootutlisakirjoja/347115565
Ei taida mennä kaupaksi edes tuohon hintaan tuo paketti kun tarjolla on perussetti "omakustannushinnalla" 1900 eurolla!

Toi 1900€ pitäs saada sekai oli se alkuperäinen hinta jos muistan oikein jos on kaikki roina lanttia ja kalenteii myöden mukan.

Ei tästä odottanutkaa et heti sais 4k€ niinkuin jotkut luuli itse en kuulunut siihenryhmään.

Q=<>

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #704 : 19.01.2015 klo 13:06:35 »
Kuten täälläkin on todettu ei keräilijöitä varten tehdyt sarjat ole niitä joiden hinta yleensä nousee. Panttilainaamo ohjelmassakin tuo näköjään todettiin kun myyntiin tuotiin harvinaista keräilijöille tehtyä pienen painoksen kirjasarjaa (tai kahta sen osaa). Muumimukit kyllä näyttävät olevan poikkeus tässä asiassa ja varmaan jotain muitakin löytyy mutta ei välttämättä sarjakuvista

En ole ainakaan koskaan kuvitellut että Don Rosan koottujen myymisestä ikinä saisin voittoa tai pääsisin edes omilleni. Barksin kootut on tarkoitus jossain vaiheessa ostaa. Maksimi on kyllä tuo 1900€ jonka se on uutena maksanut mutta tavoitteena löytää halvemmalla sitten kun sen oikeasti voi ostaa. Nyt ei ole edes paikkaa mihin nuo laittaisi joten kokoelman harvennusta pitää ensin jatkaa