Hauska ajatus sinällään, että aiheetkin voisi olla tekijänoikeussuojattuja. "Et saa kirjoittaa kasvutarinaa, J.K. Rowlingilla on siihen copyraitti!"
Meilläpäin oveen nojaava luuta on ollut merkki siitä että talonväki ei ole kotona. Tässä kannessa se on ehkä esittämässä työtä, jonka tekijä ei näy kuvassa. Vanha japalilainen ajatus, että kuva voi kertoa eniten siitä mikä on jätetty sen ulkopuolelle. Tuli vain teetettyä tuo kansi liian ohuelle paperille, nyt näkyy sen valkeasta osiosta ykkössivu läpi.
Olen näillä sivuilla lukemastani päätellyt, että Sinun ja minun teoksissa on ainakin se ero, että minun aiheeni on rauhanomainen ja sinun tuhoisa. Ja minun teoksissani ei ole sammakkoa. Enempää en voi sanoa, koska en ole nähnyt teostasi.
Luuta oli ovea vasten minunkin lapsuuskodissani Pohjois-Karjalassa merkkinä siitä,
että ei olla kotona.
Siihen aikaan kun kuvat olivat Eliisa elää -galleriassa, ne olivat vaaleampia väriliiduilla tehtyjä, mutta Vuodatus.net' n laittaessani muunsin ne kuvankäsittelyohjelmalla "vesiväritöiksi", jolloin värit tummuivat.
En ole pannut näytteille kaikkea, mutta joidenkin sivujen näyttäminen yhdessä keskustelupalstoille linkitämisen kanssa oli mielestäni hyvä mainostamiskonsti. Liekö kovin viisasta laittaa kehitteillä olevaa näytteille internettiin ?
Vai onko keinoa turvata tekijänoikeutensa? Ja mikä myös on tärkeää, on se, että ei tulisi luotua epäilyksen varjoa sellaisen ylle, joka on luonut teoksensa omista aineksistaan.