Kirjoittaja Aihe: Kirjapuoti.fi ja omakustanne.fi yms.  (Luettu 7454 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ubu-kauppa

• Vieras
Kirjapuoti.fi ja omakustanne.fi yms.
« : 30.08.2007 klo 13:35:33 »
Suomen pienkustantat ry:llä näyttää olevan uusi verkkomyymälä: http://www.kirjapuoti.fi

Palvelu on ilmainen. Ilmeisesti ei vaadi edes yhdistyksen jäsenyyttä. Nyt omat tuotteet tyrkylle!

ezuli

• Vieras
Vs: Kirjapuoti.fi
« Vastaus #1 : 31.08.2007 klo 13:42:46 »
Näköjään omakustanteille on vielä erikseen oma samanlainen palvelu:
http://www.omakustanne.fi

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
www.omakustanne.fi
« Vastaus #2 : 14.09.2007 klo 21:32:59 »
Onko tämä tuttu sarjakuvantekijöille?

Lainaus
Omakustanteen saa helposti nettikauppaan.

Omakustannekirjailijan suurin ongelma kirjan valmistumisen jälkeen on sen myynti.
Monikaan ei ole miettinyt kuin lähipiirinsä: sukulaiset, ystävät, työkaverit, naapurit jne. Arvion tulevasta myynnistä omakustannekirjailija asettaa aina yläkanttiin.

Nyt myynnin avuksi on tarjolla verkkokirjakauppa www.omakustanne.fi
johon omakustannekirjailija voi laittaa kirjansa myyntiin ilman välityskuluja.
Ainoa kustannus on pakkauskulu ja postimaksu.

Näin se helposti se toimii:
1. Omakustantaja rekisteröityy palveluun
2. Omakustantaja tallentaa itse palveluun kirjan kansikuvan ja tiedot kirjasta (tietoja voi myöhemmin muuttaa). Kirjan esittelysivuilla on kerro kaverille-painike, jonka avulla kirjasta tiedottaminen käy vaivattomasti.
3. Ostaja tilaa kirjan, jonka hinta sisältää toimituskulut
4. Omakustantaja saa sähköpostiinsa tiedon tilauksesta
5. Tilaaja saa tilauksestaan sähköpostiinsa laskun
6. Tilaaja maksaa laskun (raha siirtyy lyhentämättömänä myyjälle)
7. Omakustantaja postittaa kirjan tilaajalle

Holle

• Jäsen
Vs: www.omakustanne.fi
« Vastaus #3 : 14.09.2007 klo 21:56:07 »
Tästä joku jo mainitsi KVAAKissa mutta en haulla löytänyt ketjua. Soittelin viikolla ja varmistin että homma on tosiaan täysin ilmainen l. tuossahan ei häviä mitään.
"Punainen ratsumies" tuolla näytti jo olevan myynnissä.

Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

EQ Halminen

• Jäsen
  • Fiini pyydetti tekemä, mut priima pakka tleema!
« Vastaus #4 : 15.09.2007 klo 16:13:32 »
Kyseisen sivuston sarjakuvaosiosta voi tilata nyt myös RauMan -sarjakuvan ekan minialbumin...

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
« Vastaus #5 : 17.09.2007 klo 04:38:15 »
Tästä joku jo mainitsi KVAAKissa mutta en haulla löytänyt ketjua.

Joku tosiaan mainitsi jo tästä palvelusta. Ei muistu nimi vaan mieleen. Sinänsä ihan toimva palvelu, vaikka ei varmaan näin nuorena olekaan vielä kovin monen tietoisuudessa.

Tällä hetkellä sarjakuvista 50% on Pallukoita:)

Mutta joo, pienlehteilijät eivät tässä mitään menetä. Yritettäköön.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Vs: Kirjapuoti.fi ja omakustanne.fi yms.
« Vastaus #6 : 17.09.2007 klo 10:56:18 »
Yhdistin nämä kaksi ketjua. Jatkakaa.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

ezuli

• Vieras
« Vastaus #7 : 19.09.2007 klo 21:42:48 »
Omakustanne.fi:stä kokeeksi tilailin.

Ei ole ostajan kannalta mikään mieluisin järjestelmä. Teokset toki löytyy helposti yhdestä paikasta, mutta tekijäkohtainen laskutus on turhan hankala monia tuotteita tilatessa. Itselläni ainakin oli ensimmäisenä mielessä juuri yhdellä kertaa maksaminen, koska parin euron maksut ovat minulla aina olleet suurin syy olla ostamatta omakustanteita. Rahanjako palvelun puolella ei pitäisi olla kovin kummoinen operaatio, kun rahat joka tapauksessa kulkevat heidän kauttaan.

Eli hyvä katalogipalvelu, muttei niinkään verkkokauppa.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #8 : 19.09.2007 klo 21:59:09 »
Omakustanne.fi:stä kokeeksi tilailin.

Ei ole ostajan kannalta mikään mieluisin järjestelmä. Teokset toki löytyy helposti yhdestä paikasta, mutta tekijäkohtainen laskutus on turhan hankala monia tuotteita tilatessa. Itselläni ainakin oli ensimmäisenä mielessä juuri yhdellä kertaa maksaminen, koska parin euron maksut ovat minulla aina olleet suurin syy olla ostamatta omakustanteita. Rahanjako palvelun puolella ei pitäisi olla kovin kummoinen operaatio, kun rahat joka tapauksessa kulkevat heidän kauttaan.

Eli hyvä katalogipalvelu, muttei niinkään verkkokauppa.
Jos siellä pitäisi jonkun päivystää tekemässä töitä, se ei voisi olla ilmainen, luulen.

Ehkä nuo kehittyy. Amazonista tilaukset välittyy ties mihin pikkupuljuihin. Löysin haluamani julkaisut käytettynä ja sain maksaa yhteen paikkaan, mutta joka läpyskästä meni oma käsittelymaksu joka oli joskus kolminkertainen julkaisun hintaan nähden.

Tuommoinen palvelu voisi kohentaa rankasti pienjulkaisujen tuottajan tilannetta kunhan se tulisi suosituksi.

Entä jos nettisarjakuvakauppa kehittäisi jotain tuommoista poistaakseen varastointiriesan..? Sori ei ole mun alaa.

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
  • Ei ole yhtään hyvä tämä.
« Vastaus #9 : 19.09.2007 klo 22:13:11 »
Jos minulle tulisi viesti omakustanne.fi/stä, että tuotteeni on tilattu, olisiko tilaaja silloin jo maksanut sen?

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
« Vastaus #10 : 19.09.2007 klo 23:05:38 »
Rahanjako palvelun puolella ei pitäisi olla kovin kummoinen operaatio, kun rahat joka tapauksessa kulkevat heidän kauttaan.

Siis ne rahathan eivät kulje heidän kauttansa. Palvelu lähettää laskun tilaajalle ja ilmoituksen myyjälle. Tilaaja maksaa itse euronsa verkkopankissaan ja myyjä vahvistettuaan maksun lähettää tuotteet.
En ole mitään sieltä tilannut, joten paremmin tietäkööt puhukoon, mutta näin se minun käsittääkseni toimii.

Amazonista tilaukset välittyy ties mihin pikkupuljuihin. Löysin haluamani julkaisut käytettynä ja sain maksaa yhteen paikkaan, mutta joka läpyskästä meni oma käsittelymaksu joka oli joskus kolminkertainen julkaisun hintaan nähden.

Näinhän se on. Sama kuin toimittaisi tuotteensa Kirjavälityksen kautta. Tekijä jäisi tappiolle.

ezuli

• Vieras
« Vastaus #11 : 20.09.2007 klo 08:54:18 »
Siis ne rahathan eivät kulje heidän kauttansa. Palvelu lähettää laskun tilaajalle ja ilmoituksen myyjälle. Tilaaja maksaa itse euronsa verkkopankissaan ja myyjä vahvistettuaan maksun lähettää tuotteet.
En ole mitään sieltä tilannut, joten paremmin tietäkööt puhukoon, mutta näin se minun käsittääkseni toimii.
Minä nimenomaan tilasin, kahden eri tekijän teokset. Tuli siis sähköpostiin kaksi laskua, joissa kummassakin oli sama tilinumero, mutta oma viitenumero (tietty). Raha ja tilaustiedot siis kulkee palvelun kautta, muun käsittelyn hoitanee tekijä.

Käsittääkseni tuollaiset pienet jaot onnistuisi automaattisilla skripteillä. Tosin sopivan softan kehityskin maksaa, varsinkin kun sen pitää olla turvattu.

Mutta ei tuo siis missään nimessä huono palvelu ole. Vaikka se ei juuri paranna laskutusta, ei se sitä ainakaan huononna. Tuo tekijälle ilmoittelu on tietenkin plussaa tähänkin puoleen.

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
« Vastaus #12 : 20.09.2007 klo 09:04:17 »
Minä nimenomaan tilasin, kahden eri tekijän teokset. Tuli siis sähköpostiin kaksi laskua, joissa kummassakin oli sama tilinumero, mutta oma viitenumero (tietty). Raha ja tilaustiedot siis kulkee palvelun kautta, muun käsittelyn hoitanee tekijä.

Ahaa. Elin väärässä luulossa.

MK

• Vieras
Omakustanne.fi?
« Vastaus #13 : 24.06.2008 klo 09:11:53 »
Kokemuksia? Tuleeko tilauksia? Kenen ylläpitämä systeemi?

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Vs: Omakustanne.fi?
« Vastaus #14 : 24.06.2008 klo 10:29:15 »
Kokemuksia? Tuleeko tilauksia? Kenen ylläpitämä systeemi?
Yhdistin tähän vanhaan ketjuun. Uusia aiheita aloittaessa kannattaa ensin tarkistaa (haku) onko aiheesta jo olemassa ketju.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva