Kirjoittaja Aihe: Taiteiden(sarjakuvien)yö Päivälehtimuseossa!  (Luettu 2919 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Solja

• Sarjakuvataiteilija
  • Jäsen
  • Helvetin hyvin menee.
Taiteiden(sarjakuvien)yö Päivälehtimuseossa!
« : 24.08.2007 klo 12:11:12 »
Tänään kannattaa tulla käymään Päivälehtimuseolla (Ludvikinkatu 2-4). Joukkio sarjakuvapiirtäjiä ovat piirtämässä klo 17-20 välisenä aikana Unelmien metro sarjakuvaa. Paikan päältä voit saada mukaasi metrokassin haluamallasi tekstillä ja kuvalla.

Päivälehtimuseolla vaikuttavat Milla Paloniemi, Reetta Laitinen, Jyrki Vainio, Tommi Hämäläinen, Solja Järvenpää, Tuukka Teponoja ja Petri Koikkalainen.

Kandee tulla kahtoon!

sebastian

• Jäsen
  • En ole nero
Vs: Taiteiden(sarjakuvien)yö Päivälehtimuseossa!
« Vastaus #1 : 24.08.2007 klo 15:35:09 »
Ja aika lähellä eli Rikhardinkadun kirjastossa minä puhun ruotsiksi sarjakuvistani 19:30-20.

http://svartochvitt.blogspot.com/2007/08/konstens-natt.html

Solja

• Sarjakuvataiteilija
  • Jäsen
  • Helvetin hyvin menee.
« Vastaus #2 : 24.08.2007 klo 16:38:01 »
Kuulin myös huhua että (teeveestä tuttu) Reimä Mäkinenkin on siellä Rikhardinkadulla juuri nyt..

Tänne linkki on:
http://www.paivalehdenmuseo.fi/

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #3 : 24.08.2007 klo 16:43:03 »
Ja Kari Korhonen piirtää ankkoja kirjakauppa Kirjataivaassa, Mechelininkatu 15, Helsinki, tässä ihan kohta eli klo 17 eteenpäin.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Helena

• Jäsen
« Vastaus #4 : 24.08.2007 klo 19:41:03 »
Tänään kannattaa tulla käymään Päivälehtimuseolla (Ludvikinkatu 2-4). Joukkio sarjakuvapiirtäjiä ovat piirtämässä klo 17-20 välisenä aikana Unelmien metro sarjakuvaa. Kandee tulla kahtoon!

Voi itku kun olisi tiennyt aiemmin, olisin tullut. Vaikuttaa tosi hienolta ja kerrankin olisin ollut lähellä Helsinkiä, R-junamatkan päässä.

Mitä pitikään olla niin laiska, etten lukenut Taiteiden yön ohjelmanivaskaa... No, seuraavana vuonna sitten. Olettehan siellä silloinkin? :)

koikkalainen

• Jäsen
« Vastaus #5 : 25.08.2007 klo 22:11:57 »
Suunnattomat Kiitokset mukana olleille!!!
Toivottavasti oli kiva!

Ja muutkin ohjelmasta nauttineet laittakaa kommentteja ja kuvia ohjelmasta ja kasseistanne (...)

Hitsi, olen aika tyytyväinen saavutettuun väsymykseen.
Pahoittelut (alun) käsien tyytymättömästä viuhtomisesta (Solja)…
What ever

tertsi

• Vieras
« Vastaus #6 : 26.08.2007 klo 00:40:54 »
Nopsa pistäytyminen Päivälehden museossa, pikainen alkoholiannos m-baarissa frendien kaa. Siinä oli taidetta kerrakseen.

Solja

• Sarjakuvataiteilija
  • Jäsen
  • Helvetin hyvin menee.
« Vastaus #7 : 26.08.2007 klo 18:03:17 »
Hitsi, olen aika tyytyväinen saavutettuun väsymykseen.
Pahoittelut (alun) käsien tyytymättömästä viuhtomisesta (Solja)…

Ei tuo mittään kuules. Söpöily ei vaan luonnistu multa, mutta onneksi oon hyvä jakaan tuss.. tusseja..heh (ja ketään muuta ei naurata.. taaskaan)

Ois kivaa jos joku joka on ottanut kuvia Päivälehtimuseolta, niin voisi pistää jakoon. Itellä jäi kamera kotiin, ja olisi ollut niin paljon kuvattavaa.

Hämäläisen Tommi oli loppuillan vetonaula, kun ei meinannut päästä kotiin kun piti piirtää halukkaille thaidetta. Ja mun tussien jako seura veti ikkunat täyteen nuoria plikkoja..

Olisi myös kiva kuulla mitä Päivälehtimuseo oli mieltä meistä ja meidän sarjiksista.

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #8 : 26.08.2007 klo 21:49:39 »
Ei tuo mittään kuules. Söpöily ei vaan luonnistu multa, mutta onneksi oon hyvä jakaan tuss.. tusseja..heh (ja ketään muuta ei naurata.. taaskaan)
;D

Eipä ole taas hetkeen ollut yhtä hauskaa puhtaasti piirtäessä.
Suuret kiitokset Petrille että kutsui piirtämään, sekä muille hyvästä seurasta.
Tekijän näkökulmasta tapahtuma oli menestys, vierailijoilla tuntui ainakin olevan hauskaa.

Pääsinpä mm. piirtämään jäätelöä syövän pupun sikaria polttavan äitinsä kanssa, susilauman tuijottaessa ikkunasta, erään pienen tytön toiveesta.
    Toinen suosikkini oli yhden ulkomaalaisen pojan aihe, katosta roikkuva pukumies. En muista milloin olen viimeksi piirtänyt yhtä tuskallisessa asennossa. Piti mennä vallan kaksinkerroin, kun piti nähdä mitä piirtää  ;)

Jos Päivälehden Museo vain suinkin suostuu, niin ehdottomasti tehdään ensi vuonna jotain vastaavaa uudestaan!
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

koikkalainen

• Jäsen
« Vastaus #9 : 26.08.2007 klo 23:14:24 »
Solja, en minä söpöiemään ajatellu! En mä niin hullu ole.
Kysymyksesi on sitten välitetty museolle.

Tommin kasseja en ehtinyt nähdä valmiina yhtään! Ja odottelin niitä, muka koko ajan tarkkana, kuvia todellakin tarvittaisiin.
Paljonkohan me kasseja teimme ja paljon kävijät itse, onko tuntumaa/arvauksia?
Ei voinut mennä puoliksi, kävijöiden voitoksi… ?
Minä tein vain ehkä noin 10kpl. (minne sekin aika hävisi)

Tuukka, ilo on minun.
Olit pyydettynä ”hallittavissa”, kun olisit tullut muutenkin notkumaan koko illaksi!
Museolla on sen verran leppoisaa ja monipuolista, että kaikille oli enempi ja vähempi koettavaa -uskoakseni. Tuntuihan porukkaa tuolla ihan ajankanssa olevan.
What ever

Solja

• Sarjakuvataiteilija
  • Jäsen
  • Helvetin hyvin menee.
« Vastaus #10 : 27.08.2007 klo 11:16:57 »
Tommin kasseja en ehtinyt nähdä valmiina yhtään! Ja odottelin niitä, muka koko ajan tarkkana, kuvia todellakin tarvittaisiin.
Paljonkohan me kasseja teimme ja paljon kävijät itse, onko tuntumaa/arvauksia?
Ei voinut mennä puoliksi, kävijöiden voitoksi… ?
Minä tein vain ehkä noin 10kpl. (minne sekin aika hävisi)

Joo, mäkin kyttäsin Tommin kasseja (tsir..) siis yhtä kassia, mutta kaik' vietiin! Ne oli hienoja! (ei jäänyt itelle yhtään muistoksi)

Niitä kasseja oli reilut 240 kpl. (huom! saatiin vähän extraa kun räpyttelin silmiä painajille) Ite piirsin kasseja ehkä 15kpl.

koikkalainen

• Jäsen
« Vastaus #11 : 27.08.2007 klo 15:46:02 »
Museon ihmiset tykkäsivät meistä ja piirustuksistamme.
työt ovat olleet esillä viikonlopun ja seuraavana (luvallani) lapset saavat värittää ne.
Ikkunat pesevät pikapuoliin, mutta pitivät siitä (ja siitä että ihmiset pitivät).

”Kokonaisuutena olimme oikein tyytyväisiä iltaan ja sen antiin, niin teidän
osaltanne kuin muutenkin. Välitäthän meiltä IIIIIISOOOON kiitoksen kaikille
mukana olleille!!!!!!”

että silleen.
What ever

t.h tuotanto

• kauppatieteenmaisteri, opettaja, DJ.
  • Jäsen
  • -rompsuttelen pimeässä-
« Vastaus #12 : 27.08.2007 klo 20:54:29 »
Juu. Kiitos pestistä asianomaisille.
Koiria halusivat ihmiset kasseihinsa pitkälti. Kassit hupenivat loppua kohden. Suurin osa halusi piirtää itse ja ympärillä oli ihmisiä tussi kädessä odottamassa kassia kasvoillaan kysyvä/hämmentynyt ilme, kun jäljellä oli enää muutamia puolittain aloitettuja "tököjä" - modifioin näistä joitain nk. reissukasseja.
 Kamera jäi siinä hötäkässä toisen kassin taskuun, joten meidän seurueella ei ole kuvamateriaalia valitettavasti tarjolla paikan päältä.
Loppuilta menikin sitten pitsojen+virvokkeiden parissa ja puolenyön aikoihin paloautot ajeli mannerheimintietä piilit vilkkuen=(Wicker Man-Uhrijuhlat-ko??).
 Mut joo sarjisfesteillä sitten erilaisia kassintäytteitä hänelläkin tarjolla yläkerran puolella varmaan. Kiitos ja kuittaus.
« Viimeksi muokattu: 27.08.2007 klo 21:16:34 kirjoittanut t.h tuotanto »
mosh core. Hula Hula.

http://th-tuotant.vuodatus.net/