Kirjoittaja Aihe: Oman hahmon keksiminen/Luominen  (Luettu 11186 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ACrockett

  • Jäsen
  • Viestejä: 409
Re: Oman hahmon keksiminen/Luominen
« Vastaus #15 : 17.08.2007 klo 19:14:12 »
Hitleristä. Veikkaus, mutta Toinen maailmansota on historiassa parasta mielestäni (vasta ensi vuonna Toisesta maailmansodasta historiassa). Ei saata liittyä aiheeseen, mutta minkälaisia nimiä sopisi luomaani Atomic universumiin? B-luokan roistoja etsin. Kyse on siis supersankarisarjakuvasta. Nykyisiä nimiä ovat Sorkkarauta, Voimakenttä, liuta Carpenterin jäseniä ja Garkell.

Tohtori

  • Sarjakuvien röhvessöhri
  • Jäsen
  • Viestejä: 63
  • työssään
Re: Oman hahmon keksiminen/Luominen
« Vastaus #16 : 18.08.2007 klo 12:29:26 »
Hitleristä. Veikkaus, mutta Toinen maailmansota on historiassa parasta mielestäni (vasta ensi vuonna Toisesta maailmansodasta historiassa). Ei saata liittyä aiheeseen, mutta minkälaisia nimiä sopisi luomaani Atomic universumiin? B-luokan roistoja etsin. Kyse on siis supersankarisarjakuvasta. Nykyisiä nimiä ovat Sorkkarauta, Voimakenttä, liuta Carpenterin jäseniä ja Garkell.

 Mää joskus aioin tehdä supersankarisarjakuvaa, ja tuotokseni oli Ninjamies. Ja tämän vastustaja oli Bio. Eli sellanen bioterroristi joka käytti aseisnaan kaikenlaisia bioaseita.
Kalansilmät näkevät kaiken väärin ja vääristyneenä. Ne eivät huomioi mitään oikeasti tärkeää, vaan vaeltavat kylmyydessä.

mari

  • Jäsen
  • Viestejä: 513
Re: Oman hahmon keksiminen/Luominen
« Vastaus #17 : 18.08.2007 klo 16:47:38 »
Hitleristä. Veikkaus, mutta Toinen maailmansota on historiassa parasta mielestäni

Parasta?? huh huh...

zippie

  • totinen tuhristelija
  • Jäsen
  • Viestejä: 54
  • aah! päätä polttaa!
Vs: Oman hahmon keksiminen/Luominen
« Vastaus #18 : 03.02.2008 klo 17:25:42 »
Mä ainakin testaan vaihtaa supersankari ja scifi sarjakuvat pila sarjakuviin.
zippie

Jonir

  • Suurmestari
  • Jäsen
  • Viestejä: 79
  • Nörttiys suosii nörttiä!
Vs: Oman hahmon keksiminen/Luominen
« Vastaus #19 : 17.02.2008 klo 20:46:16 »
Mietin tuossa jonkinlaista idean tynkää jossa on tyypillinen toimintasankari mutta ideana olisi että tarinassa käsitellään sitä että miltä oikeasti tuntuisi metsästää hirviöitä ja tapella päivät pitkät niin ihmisten kuin metallisten murhaajien kanssa, 24hän jonkun verran ajatusta käsittelee mutta Jack Baueria on vaikea kehua inhiimilliseksi.

Eli miten toimintasankari hahmo saada inhiimilliseksi? Tai miten muuten saada jonkinlaista oikeutusta uudelle toimintasankarille?
Human Complementation Program version 1.3 for Windows Vista

Ihmepostaaja

  • Jäsen
  • Viestejä: 30
Vs: Oman hahmon keksiminen/Luominen
« Vastaus #20 : 17.02.2008 klo 21:11:34 »
Mietin tuossa jonkinlaista idean tynkää jossa on tyypillinen toimintasankari mutta ideana olisi että tarinassa käsitellään sitä että miltä oikeasti tuntuisi metsästää hirviöitä ja tapella päivät pitkät niin ihmisten kuin metallisten murhaajien kanssa, 24hän jonkun verran ajatusta käsittelee mutta Jack Baueria on vaikea kehua inhiimilliseksi.

Eli miten toimintasankari hahmo saada inhiimilliseksi? Tai miten muuten saada jonkinlaista oikeutusta uudelle toimintasankarille?

En ole varma tajusinko oikein, mutta... En usko että siihen tarvitaan mitään sen kummempaa kikkaa. Toiminnan ohella keskityttäisiin sankarisi sielunelämään. Se, mitä siellä on, riippuu ihan siitä minkätyyppisen hahmon aiot luoda. Kannattaa miettiä lähtökohdat ja yrittää hypätä itse hahmon buutseihin. Tärkeintä olisi, että hahmo olisi kiinnostava ja mieluiten tietenkin jollain lailla uniikki.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 16 014
Vs: Oman hahmon keksiminen/Luominen
« Vastaus #21 : 17.02.2008 klo 21:53:28 »
Mietin tuossa jonkinlaista idean tynkää jossa on tyypillinen toimintasankari mutta ideana olisi että tarinassa käsitellään sitä että miltä oikeasti tuntuisi metsästää hirviöitä ja tapella päivät pitkät niin ihmisten kuin metallisten murhaajien kanssa, 24hän jonkun verran ajatusta käsittelee mutta Jack Baueria on vaikea kehua inhiimilliseksi.

Eli miten toimintasankari hahmo saada inhiimilliseksi? Tai miten muuten saada jonkinlaista oikeutusta uudelle toimintasankarille?

Antamalla inhimillisiä vikoja ja puutteita sankarille. Tai sitten älä inhimillistä sankaria. Tee sankarista tunteeton tehtäväorientoitunut kone.
Ja sivuhenkilö jonka ihmisyyden kautta näkee saman.

Oikeutus on jo: olet tekemässä sellaisen. Sama pätee myös omaelämänkerrallisiin tai hapantuvanmaidonseuraamissarjakuviin.

Aseta päämääräksi sarjakuva jonka olet aina halunnut lukea mutta sitä ei ole tullut vastaan. Sankari joka olisi kuten tarinassa Yötuulen ajajat mutta ei niin liioitellun karski, enemmän runollisen melankolinen kuten Longo Vaticane.
Ja presto, ei muuta kuin menoksi.

Unohtui: ole valpppaana pankissa, linja-autossa, baarissa, hautajaisissa, firman pikkujouluissa.
Kuuntele, tarkkaile.
Leikkaa. Liimaaa.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2008 klo 22:49:00 kirjoittanut Curtvile »

zippie

  • totinen tuhristelija
  • Jäsen
  • Viestejä: 54
  • aah! päätä polttaa!
Vs: Oman hahmon keksiminen/Luominen
« Vastaus #22 : 20.02.2008 klo 13:28:48 »
tässä olis pieni juonipätkä jonka keksin tänään: Ageologit Anthony Greenyard ja hänen serkkunsa Joan Freewall ovat Skotlannissa tutkimassa Mcdrawin linnoituksen raunioita. Kuitenkin heidän tutkimuksensa keskeyttää kova myrsky, joten he päättävät etsiä suojan raunioista ja yöpyä siellä. Aamulla kun he heräävät on kova sumu, He yrittävät nähdä sumun läpi ja tähystää missäpäin heidän autonsa oli. Kun sumu hälvenee auto on hävinnyt ja he huomaavat jotain muutakin omituista...Linnoitus on ihan kuin upouusi! Tutkijoilla on kuitenkin niin kova tiedonjano ettei heitä hätkäytä mikään, vaan he päättävät jäädä tutkimaan linnoitusta. He astuvat varovasti sisään ja tarkkailevat ympäristöään, Linnan ovi  heidän takanaan pamahtaa kiinni. Anthonylla on aina tutkimusretkillään varuiksi mukanaan pumppuhaulikko susien tai muiden otusten varalta repussaan, Anthony ottaa esiin pumppuhaulikkonsa ja tarkkailee valppaana ympäristöään. Joan kulkee mielellään Anthonyn takana. Muutamien minuuttien kuluttua kuitenkin he rauhoittuvat ja arvelevat näkevänsä vain harhoja. Kaikki on kuitenkin vähemmän harhaa kuin he luulevatkaan. Heidän ympärillään alkaa kuitenkin näkyä elonmerkkejä. Anthony yrittää avata linnoituksen vankan oven mutta se ei aukea, eräs vanhan ritarin haamu ilmestyy ilmoittamaan heille että heidän on löydettävä linnoituksesta Avain jolla oven voi avata, oven voi kuitenkin avata vain aito Mcdrawin perillinen joksi osoittautuu Anthony.
zippie

Piber

  • Sopuli
  • Jäsen
  • Viestejä: 618
  • yuubervärkki
Vs: Oman hahmon keksiminen/Luominen
« Vastaus #23 : 20.02.2008 klo 14:40:22 »
Olen suunnittelemassa tarinaa kahdesta "kaveruksesta" jotka pitävät valtavaa pontikka tehdasta vanhassa siilossa.
Tarina alkaa kun muoviset pullot on loppu, joten joudutaan tyytymään öljykanistereihin

Tästä tulee mahtavaa.  :D

zippie

  • totinen tuhristelija
  • Jäsen
  • Viestejä: 54
  • aah! päätä polttaa!
Vs: Oman hahmon keksiminen/Luominen
« Vastaus #24 : 20.02.2008 klo 15:32:44 »
mitä mieltä ootte mun sarjakuvan juonesta?
zippie

Sika

  • Jäsen
  • Viestejä: 763
Vs: Oman hahmon keksiminen/Luominen
« Vastaus #25 : 20.02.2008 klo 17:18:46 »
Lainaus
mitä mieltä ootte mun sarjakuvan juonesta?

Juoni oli pumppuhaulikkoa lukuunottamatta ihan toimiva. Nyt vain kehittelemään ideaa pitemmälle.

zippie

  • totinen tuhristelija
  • Jäsen
  • Viestejä: 54
  • aah! päätä polttaa!
Vs: Oman hahmon keksiminen/Luominen
« Vastaus #26 : 20.02.2008 klo 17:51:13 »
Aloin hahmottelemaan ideaani paperille ja huomasin että pumppuhaulikko olikin ihan turha. jep.
zippie

zippie

  • totinen tuhristelija
  • Jäsen
  • Viestejä: 54
  • aah! päätä polttaa!
Vs: Oman hahmon keksiminen/Luominen
« Vastaus #27 : 21.02.2008 klo 10:29:02 »
http://www.ugo.com/channels/comics/heromachine2/heroMachine2.asp


siinä pieni avitus jos aikoo luoda supersankarin.
zippie

Ami

  • Jäsen
  • Viestejä: 264
Vs: Oman hahmon keksiminen/Luominen
« Vastaus #28 : 13.04.2008 klo 20:02:51 »
Rakkaat siskot -hahmogaleria on syntynyt vastakohtien kautta: romanttinen - kyyninen, ruumiillinen - henkinen jne. Monien ytimessä on ollut myös jonkun tuntemeni ihmisen jokin keskeinen piirre, joka on syystä tai toisesta esim. ärsyttänyt tai huvittanut. Olen lisännyt piirteitä eri puolilta ja näin tehnyt hahmosta esikuvastaan riippumattoman.

Sarjan juonenkäänteet on tehty paljolti samalla taktiikalla. Pitkä sarja syntyi vuosina, jolloin kuuntelin aika paljon kavereideni murheita ja ihmissuhdetoilailuja.


Shenanigans

  • pii(pe)rtäjä
  • Jäsen
  • Viestejä: 62
Vs: Re: Oman hahmon keksiminen/Luominen
« Vastaus #29 : 11.06.2008 klo 16:02:31 »
  Voisitko edes vihjaista mistä historiallisesta tapahtumasta sarjiksesi kertoo? :o

No paljastan suunnitelmani saman tien: luin James Lucasin kirjaa Itärintama (tositapahtumia sodasta Itärintamalla tavissolttujen silmin) ja yksi kappale kertoo Saksassa Brandenburgissa käydystä taistelusta - saksalaisten panssarintorjuntayksikkö DORA II jää venäläisten saartamiksi mutta he puolustautuvat viimeiseen mieheen. Kertomus oli niin liikuttava että ihme ettei siitä ole tehty elokuvaa.. aloin siis itse suunnitella sen pohjalta sarjakuvaa. Tämä historian henkilö oli nimeltään Frithjof Elmo Porsch, pataljoonan parikymppinen komentaja. Netistä löytyy saksaksi tietoa aika hyvin ko. henkilöstä. Suunnittelin höystäväni tarinaa tietenkin vähän omillakin mausteilla mutta kuitenkin kohtuudella niin että pääjuoni pysyy totuudenmukaisena.

Täytyisi vain ottaa asiaksi.
"Be careful out there, all that blood can get slippery ya know."