Kirjoittaja Aihe: Oman hahmon keksiminen/Luominen  (Luettu 11205 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Guevara

• Uusi jäsen
  • Queen
Oman hahmon keksiminen/Luominen
« : 14.08.2007 klo 18:59:19 »
Oma sarjakuvahahmo tulisi olla helppo ja sitä tulis olla kiva piirtää. Tiedän.
Minulla ei oikeastaan ole mitään hahmoa, paitsi Muumit, ja ne ei ole oma hahmoluomukseni. (Oon tehny muumit-parodiasarjakuvia nuorempana pari vuotta sitten)
Mutta nyt haluaisin ihka oman hahmon. Olisin halunnut tehdä itsestäni sarjakuvahahmon myös, mutten saa siitä realistista, enkä saa itsestäni mitään, minkään tyylistä hahmoa aikaiseksi...
En osaa luoda edes mitään hahmoa, mistä pitäisin itse.
Missä vika?
Miten voin saada aikaiseksi hahmon, josta pidän? Mieluiten ihmishahmo. Eläinsarjakuvat ei ole mun juttu.........
Pitäisi varmaan lukea sarjakuvia enemmän, mutta ainoat mistä pidän on Asterix ja Lucky Luke. Haluaisin jollain tapaa realistisen, mutta sarjakuvatyylisen hahmon. En halua plagioida suoraan, mutta en osaa luoda mitään tiettyä uniikkia hahmoa. En haluu isosilmäistä, isopäistä hahmoa jossa ei ole mitään omaa.
Haluan tehdä sarjakuvaa, mistä paistaa oma persoonani!

ACrockett

• Jäsen
Re: Oman hahmon keksiminen/Luominen
« Vastaus #1 : 14.08.2007 klo 19:18:08 »
Ei tuollaisesta saa selvää. Supersankarisarjakuvassa on helpompi keksiä nimiä ja piirtää.

Guevara

• Uusi jäsen
  • Queen
« Vastaus #2 : 14.08.2007 klo 19:19:29 »
:(
Mulla o paljon juttuja mitä haluaisin saada paperille mutta hahmo puuttuu

ACrockett

• Jäsen
« Vastaus #3 : 14.08.2007 klo 19:24:39 »
:(
Mulla o paljon juttuja mitä haluaisin saada paperille mutta hahmo puuttuu
No, hahmon nimenkö tarvitset. Minulla on muutama ehdotus mutta ei ole kokemusta tavallisen sarjakuvan luomisesta. Kärpänen (kauhu- tai hirviösarjakuva), Tulittaja (supersankarisarjakva).

Jampam

• Jäsen
« Vastaus #4 : 14.08.2007 klo 19:55:00 »
Itse lähden usein liikkeelle yksinkertaisesta juonesta, jota kuljetan nimenomaan hahmojen avulla. Tykkään henkilöiden luomisesta ja niillä leikkimisestä. :D

Kun sinulla on jo idea, mieti, millainen persoona tukisi sitä parhaiten. Omat henkilöni syntyvät usein myös luonnollisesti täyttämään rooliinsa kokonaisuudessa, eikä minun tarvitse miettimällä miettiä kuin pieniä höysteitä tekemään olennnosta mielenkiintoisemman.

Oma tyyli löytyy tekemällä. Piirrä monta sivua täyteen ideoitasi ja katso lopuksi, mitä on syntynyt. Merkitse ylös hyvät ideat ja kehitä lisää. Kyllä se siitä! :)

Monitor

• Jäsen
« Vastaus #5 : 14.08.2007 klo 20:03:07 »
Piirtele ja luonnostele suttupaperille tai luonnosvihkoon ihan mitä nyt vaan sattuu syntymään. Kun suttuja on kertynyt jo aika paljon paperit täyteen niin yleensä jokin kuvatus alkaa olla semmonen että siitä voi vääntää lisää kuvia ja kehitellä ympäristöjä sille ja niin edelleen. Saattaa toimia.

Guevara

• Uusi jäsen
  • Queen
« Vastaus #6 : 14.08.2007 klo 20:43:39 »
kiitoksia neuvoista!<3 minä koitan saada jotain aikaiseksi  :)))

Tohtori

• Sarjakuvien röhvessöhri
  • Jäsen
  • työssään
« Vastaus #7 : 16.08.2007 klo 19:27:30 »
 Tiedän yleisimmän tavan luoda henkilöiden pärstöjä, mutta kun luonostelee uusilla tavoilla, niin johan alkaa persoonallisuuksia syntyä. Itse luon ensiksi tarinan, sitten mietin minkälaisia hahmot voisivat olla. Tietenkin voisi luoda ensiksi hahmon, ja leikitellä sillä. Siten syntyy helposti komediasarjakuvan.
Kalansilmät näkevät kaiken väärin ja vääristyneenä. Ne eivät huomioi mitään oikeasti tärkeää, vaan vaeltavat kylmyydessä.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #8 : 16.08.2007 klo 19:45:38 »
Aiheesta on keskusteltu aiemminkin (=hakua kannattaa käyttää). Kannattaa siis lukea ainakin nämä vanhemmat ketjut
Mistä idea/aihe/hahmo sarjakuvaan?
Millainen on hyvä päähenkilö?
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

ACrockett

• Jäsen
« Vastaus #9 : 16.08.2007 klo 20:41:56 »
Vielä piti sanoa, että supersankarisarjakuvassa on helppo keksiä hahmojen nimiä. Ensin kannattaa suunnitella supervoimat ja niiden avulla keksiä nimi. Vaikka:Paperimies (läppä, mutta vaikka tällainen).

Shenanigans

• pii(pe)rtäjä
  • Jäsen
« Vastaus #10 : 17.08.2007 klo 16:08:45 »
Minulla on yksi aiheeseen liittyvä kysymys: saako sarjakuvassa esiintyä historian henkilöitä niiden omilla nimillä ilman sen kummempia "lupia"? Minua himaloottaa piirtää sarjakuva eräästä historiallisesta tapahtumasta, jossa ainakin yhden, oikeasti joskus eläneen henkilön, on välttämätöntä olla lähes koko tarinan ajan läsnä. Ensin ajattelin että tottahan toki saa piirtää, mutta kun isosisko tuli ja kysyi oikeuksista sun muista, en ollutkaan enää varma. Tarina ei ole sama jos muutan henkilön nimeä..
Samalla heräsi kysymys saako ylipäätään mistään historian tapahtumasta piirtää ja julkaista sarjakuva omin luvin?  :o
"Be careful out there, all that blood can get slippery ya know."

Piber

• Sopuli
  • Jäsen
  • yuubervärkki
« Vastaus #11 : 17.08.2007 klo 16:28:53 »
Minulla on yksi aiheeseen liittyvä kysymys: saako sarjakuvassa esiintyä historian henkilöitä niiden omilla nimillä ilman sen kummempia "lupia"? Minua himaloottaa piirtää sarjakuva eräästä historiallisesta tapahtumasta, jossa ainakin yhden, oikeasti joskus eläneen henkilön, on välttämätöntä olla lähes koko tarinan ajan läsnä. Ensin ajattelin että tottahan toki saa piirtää, mutta kun isosisko tuli ja kysyi oikeuksista sun muista, en ollutkaan enää varma. Tarina ei ole sama jos muutan henkilön nimeä..
Samalla heräsi kysymys saako ylipäätään mistään historian tapahtumasta piirtää ja julkaista sarjakuva omin luvin?  :o
Tietääkseni kukaan ei omista historiaa.
Ja ainakin jo kuolleista saa tehdä ja julkaiseehan juorulehdetkin vaikka mitä henkilökohtaista.

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #12 : 17.08.2007 klo 16:36:01 »
... historian henkilöitä niiden omilla nimillä ilman sen kummempia "lupia"? ... Ensin ajattelin että tottahan toki saa piirtää, mutta kun isosisko tuli ja kysyi oikeuksista sun muista, en ollutkaan enää varma...
Samalla heräsi kysymys saako ylipäätään mistään historian tapahtumasta piirtää ja julkaista sarjakuva omin luvin? ...

Jos ei saisi, Timppa Mäkelä ja Jukka Parkkari olisivat vaikeuksissa Mannerheimin ja ihmissyöjätiikerin kanssa, ja Matti Hagelberg Kekkosen takia.  ;)

Antaa mennä vain. Luultavasti joku tulee kyllä sanomaan, ettei se noin mennyt, mutta sinänsä historiaan ei ole olemassa kopiraittia. Siitä saa tehdä oman tulkintansa. Asiaatuntevat, oikaiskaa, jos puhun läpiä päähäni.

Kamalaa, kun tuolla lailla tullaan kylvämään epävarmuutta ihmisen mieleen. Jos kaikkeen pitäisi kysyä lupa, maailma olisi aika orwellilainen paikka... jaa, mutta onhan se.  ::)
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Shenanigans

• pii(pe)rtäjä
  • Jäsen
« Vastaus #13 : 17.08.2007 klo 16:47:23 »
No hyvä, kiitoksia. Itsekin ajattelin että eihän historiaan voi kukaan omistaa tekijänoikeuksia mutta kuitenkin ajatuksissa kummitteli se kuuluisa "entä jos"..
"Be careful out there, all that blood can get slippery ya know."

Tohtori

• Sarjakuvien röhvessöhri
  • Jäsen
  • työssään
« Vastaus #14 : 17.08.2007 klo 19:01:07 »

Voisitko edes vihjaista mistä historiallisesta tapahtumasta sarjiksesi kertoo? :o
Kalansilmät näkevät kaiken väärin ja vääristyneenä. Ne eivät huomioi mitään oikeasti tärkeää, vaan vaeltavat kylmyydessä.