Kirjoittaja Aihe: Paperin valinta  (Luettu 119868 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
Vs: Paperin valinta
« Vastaus #210 : 20.05.2012 klo 11:35:41 »
Räyh! Törmäsin S.Bianchin kotisivulla 'illustration board' nimiseen 'paperiin?' Siis S.Bianchi käyttää sekatekniikaa (voitte käydä tsekkaamassa..) edellä mainitulle illtusille.

Googlen kuvahaku näytti suhtnormin näköistä paperia. Paljonko tälläinen paperi maksaisi? (Älkää pistäkö KVG) koska luotan Kvaakin ammattiosaamiseen. Netistä löytyy niin paljon eräänlaista 'turhaa',väärää' sekä 'siltä väliltä' tietoa. Joten harvoin vaivaudun kiusaamaan Googlea. Kun täältä saa paremman vaihtoehtoisin vastauksen.
Kello- viiden- tee.

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
« Vastaus #211 : 20.05.2012 klo 15:12:17 »
Illustration boardeiksi kutsutaan maalausalustoja, joissa paperi on liimattu pahvin päälle. Paperit ovat erilaisia pinnoiltaan ja pahvit eri paksuisia. Näille on erinomaista maalata ja piirtää. Itse olen käyttänyt sellaisia jo vuosia. Valitettavasti niitä ei taida olla saatavilla Suomessa ja jos on, niin jotain epämääräistä laatua.

Edit. Täällä on Kääkistä löytynyttä keskustelua eri boardeista.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2012 klo 15:14:34 kirjoittanut Ossi Hiekkala »

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #212 : 21.05.2012 klo 07:09:55 »
Kiitokset Ossille informaatiosta. Saako edes vastaavaa tuotettava vaikkapa Temperasta? Ainakin olen Temperan olevan tämän maan ykkösliikeitä taiteensuhteen. Pitäisi varmaan käydä kurkkimassa fyysisesti tai ihan näin netinkautta Temperan sivuilta.

Pakko taas todeta taiteen olevan välinekeskeistä.
Kello- viiden- tee.

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
« Vastaus #213 : 21.05.2012 klo 07:15:10 »
Eipä taida saada, joskin kannattaa kyllä kysyä. Ovat voineet hankkia. Luulen kuitenkin, että minulla on hamstrattuna Suomen suurin varasto kyseistä tuotetta.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #214 : 22.05.2012 klo 12:28:00 »
Luulen kuitenkin, että minulla on hamstrattuna Suomen suurin varasto kyseistä tuotetta.

No, kerrankin taidetarvike on siellä missä siitä suurin ilo meille kaikille pitkällä aikavälillä on.   ;D
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

judea

• Vieras
« Vastaus #215 : 22.05.2012 klo 18:44:30 »
Mitä mieltä olette Canson - merkkisestä paperista. Soveltuu pensseleille ja tusseille. Itse ostin 16 arkin "kansiot" ja Itse pidän kovasti.

(Drawing _ Dessin - 21x29,7 cm)

tertsi

• Vieras
« Vastaus #216 : 22.05.2012 klo 18:57:36 »
Cansonia on kovin monia eri laatuja. Mahdoton on tuosta noilla vinkeillä sanoa yhtään mitään.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #217 : 22.05.2012 klo 19:24:08 »
Se on varmaan se Illustration-lehtiö. Itse tykkään kovasti terän kanssa. Se on vain niin kallista ettei tule ihan kaikkeen käytettyä.

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #218 : 23.05.2012 klo 16:37:23 »
Mitä mieltä olette Canson - merkkisestä paperista.

Fabriano, Canson, Daler&Rowney, Schoellershammer. Nuo ovat kaikki laatumerkkejä, ja on suunnilleen smantekevää mitä niistä käyttää jos pinta miellyttää. Suomessakin ehkä osattaisiin tehdä hyvää piirustuspaperia, mutta tehtaita ei vain kiinnosta panostaa esimerkiksi siihen että paperikoneiden voiteluaineet eivät pääsisi turmelemaan paperia. (Tää on muuten yksi syy siihen, miksi kirjapainojen paperi jota muuten ostaisin tukusta halvalla ei kelpaa mulle - suomalaisessa vähähappoisessa piirustuspaperissa on lähes aina liikaa "sattumia", rasvatahroja joiden kohdalla väri ei tartu.)
:(

Kivi

J.Vehnä

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #219 : 23.05.2012 klo 20:33:39 »
Tämä on nyt pikkasen ohi aiheesta mutta mullapa onkin ideavihko joka on tehty norsun kakasta!
Itte vihko-> http://suosikki.fi/blogit/vehniainen/kakkapaperia
Kyllä noille sivuillekin pystyy suttaamaan--> http://suosikki.fi/blogit/vehniainen/lauri-ylonen-kakkapaperilla

OM

• Jäsen
« Vastaus #220 : 12.08.2012 klo 08:10:29 »
Jos asut Helsingin suunnalla, kannattaa piipahtaa Tuubi nimisessä taiteilijatarvikkeita myyvässä kaupassa.

Siellä nimittäin oli tarjouksessa HAHNEMUHLE merkkistä laadukasta paperia pieni erä,  joka mennen tullen pesee monet paperimerkit.

Koot olivat A4 ja A3. Tosin suurempi koko oli jo huolestuttavasti loppumassa. Lattialla oli enään pieni kasa, mutta A4 kokoa oli riittävästi jäljellä.

Kysyin paperin tietoja ja sain seuraavaa infoo:

A4  250g= 125 arkkia hintaan 9,50 euroa
A3 250 g= 125 arkkia hintaan 15.00 (näin muistan tämän hinnan????)

Paperi on bristoltyyppinen sileä.

Tuubi, Lönnrotinkatu 23

www.tuubi.com

WQ

• Jäsen
« Vastaus #221 : 12.08.2012 klo 21:16:49 »
Terve! Kysyisin täältä ammattilaisilta että mitähän paperi laatuja ja merkkejä kannattas ruveta kokeilemaan kun ei ol ittellä mitään kokemusta muutako tommosesta perus tulostin paperista. Tussauksen hoitelen siveltimellä ja jos jotaki hyväksi havaittua nettikauppaa on tiedos mistä vois tilata sitä paperia ni olis kiva saada selville ni ei tarttis täältä jumalanselän takaa lähtee sitä pakiparastaan hakemaan. Kiitos jo etukäteen!

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #222 : 12.08.2012 klo 22:14:32 »
Terve! Kysyisin täältä ammattilaisilta että mitähän paperi laatuja ja merkkejä kannattas ruveta kokeilemaan

Jos rullaat kolme viestiä ylöspäin tällä samalla sivulla, saat mun vastaukseni. Kallistahan se on, mutta hei, ammattilainen ei tingi työvälineistä vaan ennemmin vaikka jättää syömättä.

Edit: Strathmorea näyttäis saavan alle euron per arkki + postikulut ihan valmiilla sinisillä ruutu- ja sivunreunarajoilla. Varmaan helpottaa piirtää taatusti "oikeaan" kokoon, jos käyt läpi esimerkiksi Marvel Way to Draw -opasta ja/tai jotain mangaoppaita ja niiden kynä- ja sivellinsuosituksia. https://www.artistpapers.co.uk/Fine-Art-Papers/Sequential-Art-Surfaces/Strathmore-200-Series-Bristol

PS. Samasta kaupasta saa myös Korron ja Ossin kaipaamia Illustration boardeja (nimi on amerikanismi, Euroopassa sanottais kai artboard mikä helpottaa googlettamista jos haluaa tuloksia muualtakin kuin US of A:sta ;P ). Kalliilla toki, mutta jos Suomesta ei saa ollenkaan... :-D
« Viimeksi muokattu: 12.08.2012 klo 22:38:54 kirjoittanut [kivi] »

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
« Vastaus #223 : 13.08.2012 klo 07:59:15 »
PS. Samasta kaupasta saa myös Korron ja Ossin kaipaamia Illustration boardeja (nimi on amerikanismi, Euroopassa sanottais kai artboard mikä helpottaa googlettamista jos haluaa tuloksia muualtakin kuin US of A:sta ;P ). Kalliilla toki, mutta jos Suomesta ei saa ollenkaan... :-D

Amerikanismi schamerikanismi... Eipä tunnu "art boardilla" kovin kaksisesti löytyvän.

Joo, kalliita tosiaan ovat. Aivan järkyttävän kalliita. Pitäisikin alkaa myymään varastoa pois, jos tuommoisia hintoja pitävät.

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #224 : 13.08.2012 klo 14:54:56 »

Joo, kalliita tosiaan ovat. Aivan järkyttävän kalliita. Pitäisikin alkaa myymään varastoa pois, jos tuommoisia hintoja pitävät.

No, aina noi lumppupaperista ja hapottomasta levystä tehdyt sileät pohjat on olleet kalliita. Kapalevypohjiakin saa halvemmalla, eivät vaan kestä satoja vuosia aikaa.

Ja sittenhän on noi pellava+pahvipohjat joita käytetään öljyille ja akryyleille, mutta niitä et varmaan tarkoita. Ne on kyllä halpoja (£1 = 1,2€).
http://www.discountart.co.uk/products/1689.html