Kirjoittaja Aihe: Hellblazer  (Luettu 43167 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nothing

• Jäsen
  • All Hell's a' Coming
Hellblazer
« : 19.11.2003 klo 22:49:02 »
Nyt kun Preacher on hankittu hyllyyn, niin seuraava kiinnostuksen kohde voisi olla Hellblazer.

Kysyisinkin, että mikä on niiden julkaisujärjestys ja onko se ylseensäkkään Preacherin tapainen jatkuva kokonaisuus.

Eli missä järjestyksessä noita kannattaisin alkaa tilailemaan?
« Viimeksi muokattu: 11.07.2005 klo 13:17:11 kirjoittanut Petteri Oja »

Palonen

• Jäsen
  • Uskonto on vaara
Re:Hellblazer
« Vastaus #1 : 20.11.2003 klo 02:01:18 »
Yay! Garth Ennisin tekeleet!

kespa

• Jäsen
  • Iron Knights - Tulossa maaliskuussa 2014
« Vastaus #2 : 20.11.2003 klo 11:24:22 »
Ite alotin ensin Ennisin ja Dillonin Hellblazereista ja sitten tullut aina uudet TPB:t ostettua, kun niitä on ilmestynyt.
Uusissa on etenkin miellyttänyt Frusinin piirrostyö joka on suorastaan loistavaa. Onko kellään tietoa, koska tulee seuraavaa kokoomaa?

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #3 : 20.11.2003 klo 14:51:26 »
Omistan muutaman kokooman ja tietty suomeksi ilmestyneet Hellblazerit (mm. Kalmassa) ja v. 2001 olen ostellut irtonumeroita.

Itse en pidä Ennisin tarinoimista, jokin niissä mättää (liika "preachermäisyys"?). Sen sijaan muiden brittien kuten Warren Ellisin ja Delanon ja mitä kaikkia niitä olikaan ovat minulle "sitä oikeaa Hellblazeria", etenkin pidin Dangerous habits-kokoomasta käsikirjoituksellisesti ja tarinallisesti (etenkin kun inhoan tupakkaa, heh).

Pitänee kuitenkin harkita noita Ennisejäkin - ehkä, joskus. Olen ne kyllä lukenut - kirjastosta lainattuna, mistäs muualta!

Irtonumeroina löytynee aika hyvin Good Fellowsista ja melkein sanoisin että nk. one-shotit eli erilliset yhden tai useamman lyhyen tarinan sisältävät jutut ovat melkeinpä parhaimmasta päästä John Constantinea, niissä on runollista sielukkuutta (ooh) ja tunnelmallisia hetkiä (tuplaooh) joista ei välttämättä juonivetoisissa pitemmissä stooreissa ehdi nauttimaan...

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #4 : 20.11.2003 klo 15:02:18 »
Itse en pidä Ennisin tarinoimista, jokin niissä mättää (liika "preachermäisyys"?). Sen sijaan muiden brittien kuten Warren Ellisin ja Delanon ja mitä kaikkia niitä olikaan ovat minulle "sitä oikeaa Hellblazeria", etenkin pidin Dangerous habits-kokoomasta käsikirjoituksellisesti ja tarinallisesti (etenkin kun inhoan tupakkaa, heh).

Täsmälleen kuinka yllättynyt olisit, jos kertoisin, että "Dangerous Habits" on Garth Ennisin käsikirjoittama?

Eikä tarvitse pelkästään minun sanaani luottaa, kysy vaikka DC Comicsilta.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2003 klo 15:07:34 kirjoittanut Rami Rautkorpi »
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #5 : 20.11.2003 klo 15:40:39 »
Oho. Voimasana sentään. Jopas erehdyinkin.  :-[

Nooh, se oli kai se "sokea kanakin jyvän löytää"-Hellblazer-teos siltä Ennisisltä koska se on ainoa Ennis-HB jonka olen ostanut  ;D

Muistan vaan niistä Dillonin piirtämistä etten kauheasti tykännyt. Eli olisiko sitten johtunut kuvittajasta pikemminkin, ei tarpeeksi "rähjäinen" HB:lle?

Jaa-a. Tiedä häntä.

Hitto, en todellakaan muistanut että se syöpäjuttu oli Ennisin, olen vieläkin ihmeissäni. Kas kas...

Muistan myös mainion kokooman jonka piirtäjä oli John Higgins - kässärin tekijästä en uskalla nyt kyllä sanua mitään ettei taas tule puhuttua puuta heinää  :D

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #6 : 20.11.2003 klo 15:44:01 »
Niin ja näitähän erhdyksiä sattuu kun ei voi tarkistaa (no, netistä tietysti jos haluaa etsiä) konkreettisesti julkaisusta kun näitä kirjoittelee "lämpimikseen" muualla kuin kotona näitä nettijuttuja...ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun tämä looney höpisee omiaan, saa ja pitää huomauttaa  ;D

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #7 : 20.11.2003 klo 15:46:49 »
Niin ja muuten: Olikohan se Dangerous habits Ennisin ensimmäinen tarinakokonaisuus HB:n ohjaimissa? Ja myöhemmin kuvittajaksi tuli Preacher-partneri Dilloni. Ja kumpiko oli ennen muna vai kana eli Ennisin Priitseri vai Ennisin kässäämä HB? Enpä ole tuotakaan ennen tullut ajatelleeksi...

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #8 : 20.11.2003 klo 15:58:55 »
Niin ja muuten: Olikohan se Dangerous habits Ennisin ensimmäinen tarinakokonaisuus HB:n ohjaimissa?

Eipä ole mitään käsitystä. Olen Hellblazereita lukenut hyvin epäjärjestelmällisesti, mutta tuon DH:n luin vain jokunen kuukausi sitten, ja se oli sen takia jäänyt mieleen. Onhan se epätyypillistä Ennisiä siinä mielessä, että fyysinen väkivalta ei ole merkittävässä roolissa. Tyypillistä Ennisiä se taas on siinä mielessä, että siinä on kyse periksiantamattoman ihmiskurjan hybriksestä elämän tosiasioiden ja muiden ikiaikaisten voimien edessä.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2003 klo 16:01:07 kirjoittanut Rami Rautkorpi »
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #9 : 20.11.2003 klo 16:01:58 »
Ovatpa muuten halvatun hintavia nuo Ennis-Hellblazer-kokoomat...

Aika paljon niitä aiempien kässääjien tuotoksia näkyy olevan vielä kokoamatta eli ei saa kuin yksittäisnumeroina keräämällä. Harmillista. Olen monesti kyllä tsekannut sarjisliikkeistä siinä toivossa että lisää olisi kokoomia pykätty mutta turha toivo. Ulkomailta asti en raaski ruveta tilaamaan (esim. jos niitä on Briteissä eri kokoomia kuin Jenkeissä kuten mainittiin).

Pitäisiköhän mennäkin tässä joku päivä taas GF:iin selailemaan? Hmmm...

Tietääkö kukaan muuten onko tämän hetkinen HB:n kirjoittaja pesunkestävä jenkki vai britti (olikohan se Mike Carey)...?

Ilja Rautsi

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #10 : 21.11.2003 klo 11:47:19 »
Dangerous Habits on Ennisin ensimmäinen HB- juttu ja kyllä, se tuli ennen Preacheria. Onhan Dillonin kynänjäljessä nähtävissä hyvin selvää kehitystä näiden välillä/aikana.
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

-Erik Larsen Rob Liefeldista

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #11 : 21.11.2003 klo 12:26:39 »
Kiitos tiedosta. Noin minä uumoilinkin/muistelinkin (tosin muistiini ei ole luottamaista kuten ehkä olette huomanneet  ;D).

Misco

• Uusi jäsen
« Vastaus #12 : 22.11.2003 klo 10:39:13 »
Ainakin nämä TPB:t on julkaistu...

Hellblazer 1: Original Sins (#1-9)
Hellblazer 2: Dangerous Habits (#41-46)
Hellblazer 3: Fear and Loathing (#62-67)
Hellblazer 4: Tainted Love (#68-71, Special #1, Vertigo Jam #1)
Hellblazer 5: Damnation's Flame (#72-77)
Hellblazer 6: Hard Times (#146-150)
Hellblazer 7: Good Intentions (#151-156)
Hellblazer 8: Haunted (#134-139)
Hellblazer 9: Freezes Over (#157-163)
Hellblazer 10: Rake at the Gates of Hell (#78-83 + Heartland)

Sisällöistä en ole aivan 100 % varma, itsellä kun ei vielä ole ollut varaa hankkia kyseisiä julkaisuja.

Maisteri Outo

• Jäsen
  • (Ei tekstiä)
« Vastaus #13 : 22.11.2003 klo 12:53:26 »

Mitkä Hellblazerin numerot muuten Kalmassa aikoinaan julkaistiin?

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #14 : 23.11.2003 klo 20:40:19 »
Päivänä eräänä selailin divarissa Hellblazer-kokoelmaa, joka sisälsi jonkin verran Kalmassa julkaistua materiaalia sekä sitä ennen julkaistuja juttuja, suurinpiirtein ehkä numerot 10-15. Julkaisu oli muistaakseni mustavalkoinen.