Pakko puuttua tuohon "pyydän uuden kappaleen"-systeemiin. Joku miussa mättää mutta ei vaan omatunto anna periksi pyytää tuotteen lähettäjältä uutta kappaletta, kun jakelija tekee paskaa duunia.
Oma vikani varmaan mutta ei Miun oikeustajuni mukaan pitäis Egmontin korjata postin jakelijoiden välinpitämättömyyttä.
Ekku
Juu ei Egmont, Sanoma tai mikään muukaan kustantamo näitä omia tuotteitaan riko. Mun mielestä postiin ja muihin toimijoihin pitäisi saada semmoinen laatutakuu systeemi, että pyritään tuomaan se tuote kotiin asti oikeasti ehjänä ja mahdollisemman nopeasti. Jos tuote on rikki, niin siitä joutuu maksamaan se posti silloin.
Täytyy myös ottaa huomioon myös se, että myös postiluukut pitää olla joko standardi-tasoa, standardikokoa ja rikkinäiset luukut on korjattava. Varsinkin Helsingissä, vanhoissa kerrostaloissa voi olla ns. kirjeluukkuja, jotka on sille postinjakajalle yhtä kärsimystä. Kun asuin Hesperiankadulla, niin siellä oli semmoinen erittäin pieni ja jäykkä postikortin menevä luukku ja kaiken kukkuraksi se oli vielä melkein lattian kynnyksen korkeudella. Lopulta ne muutettiin nykyaikaseksi ja ihmisystävälliselle korkeudelle.
Eli vaikka me toivotaan, että posti tulee kotiin ehjänä, niin pitää myös laittaa se luukku siihen kuntoon , että sen voi jakaa hyvässä kunnossa sinne kotiluukkuun.
Mutta viime vuosina Postin taso on kyllä laskenut niin paljon, että vaikka olisi kuinka hyvä luukku, niin sittenkin lehti on huonokuntoinen.
Luulen, että suurin syy laatuongelmiin on kiire ja se, että työnantaja ei kunnioita työntekijöitään, ei maksa tarpeeksi palkkaa. Silloin posteljoonin työmoraalikin laskee...työn laatu kärsii.