Kirjoittaja Aihe: Ihmeneloset: Loppu  (Luettu 13453 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Re: Ihmeneloset: Loppu
« Vastaus #15 : 02.08.2007 klo 19:23:10 »
Numero oli Hämähäkkimies 11/1984. Kyseinen Clea ei ollut kuitenkaan Strangen tytär.

Ei vaan äitee.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Feikki

• Jäsen
  • "Truth is revealed in the smallest detail"
« Vastaus #16 : 03.08.2007 klo 14:47:12 »
Tykkään lukea tarinat kokonaisina yhteen pötköön, joten nappasin tämän hyllystä hetkeäkään empimättä, vaikka en edes Ihmenelkuista tykkää. Johan kolahti! tarina on yllättävän hyvä ja viihteellinen sekä pysyin juuri ja juuri kärryillä minimalisen Marvel tuntemukseni kanssa. Kirja-formaatti on mielestäni se ainoa oikea, mitä täällä suomessa pitäisi julkaista aikuisempaan makuun. Lisää tälläisiä.

Tarina oli erittäin viihdyttävää luettavaksi ahmittavaksi mökillä juuri ennen nukkumaan menoa. Tykkään sci-fistä paljon, mikä myös selittää mieltymystäni. Luettavaa riitti, eikä sivuja tullut kahlattua eteenpäin liian nopeasti. Miksi muuten Hämis ja kaverit oli kaivaneet naftaliinistä vanhat kuteensa eivätkä tulleet loppu hippaloihin sen ajan kledjuissa?

Mitäs seuraavaksi?
Englanninkielisiä Transformers sarjiksia saa tarjota!

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #17 : 03.08.2007 klo 17:42:30 »
Mitäs seuraavaksi?

Ihan sama. Jos laatu on tätä, niin ostan samantien. Voin laittaa jos ennakkotilaukseen, vaikka aihekaan ei olis selvillä.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #18 : 03.08.2007 klo 18:55:43 »
Miksi muuten Hämis ja kaverit oli kaivaneet naftaliinistä vanhat kuteensa eivätkä tulleet loppu hippaloihin sen ajan kledjuissa?

Mitäs seuraavaksi?

Taitavat Hämis ja kumpp. käyttää samanlaisia asuja tulevaisuudessakin kuin tänä päivänä (siis pre-CW) ja Marvel ei varmaan halunnut liikaa uudistaa hahmoja joks olisi voinut karkoittaa pot. ostajat.

Ihan sama. Jos laatu on tätä, niin ostan samantien. Voin laittaa jos ennakkotilaukseen, vaikka aihekaan ei olis selvillä.

Koppakuoriainen: Loppu?

X:ien lopun voisi julkaista kirjana.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #19 : 03.08.2007 klo 23:18:10 »
Marvel ei varmaan halunnut liikaa uudistaa hahmoja joks olisi voinut karkoittaa pot. ostajat.
Jotenkin musta tuntuu, että Davis sai aika vapaat kädet Lopun teossa, joten arvaisin, että Hämiksen ja muiden originaalipukujen käyttäminen oli ihan sen päätös. Ja hyvä päätös olikin, koska se lisäsi sitä vanhan ajan hyvien tarinoiden tunnelmaa.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #20 : 04.08.2007 klo 00:29:15 »
Davis on ihan uskomattoman hyvä piirtäjä ja tarinakin vei mukanaan. Hahmojen paljouskaan ei haitannut. Jes. Näitä lisää!
Hankin kans tuoreeltaan. Lähimarketissa tais olla 5:n lätyn pino. Davisin ohella suitsutusta tussaajalle ja värittäjälle. Enpä muista nähneeni jenkkilässä tehdyissä lehdissä ennen näin onnistunutta tietokonevärjäystä. Paperivalintakin on onnistunut. Jokohan olis aika kypsä siihen että värittäjät keskittyy värjäilyyn eikä kikkailuun. Nyt koneen mahkuja oli hyödynnetty hyvin taustoissa ja esim. Möykyn pinnoituksessa mutta missään vaiheessa ei näyttäisi menevän överiksi.

Olen vasta aloittanut ja hieman on vaikeuksia pysyä kärryillä kun olen niin huonosti M-universumia seurannut. Juoni vaikuttaa minusta tässä vaiheessa vielä aika kökkeröltä, mutta katotaan nut kun pääsen noista IN-hahmojen esittelyistä läpi ja sillee. Että käynnistyykö se vai ei... Sinänsä hämääviä voimasuhteitakin jo het alussa kun Mustekala... eiku Doom, niin helposti pätkii nelosia kuonoon. Ei kauheesti koskettanut se kakaroiden poismenokaan  ;) Tuli semmoinenkin niissä turpajuhlissa mieleen että onkohan Reedin aivotkin kumia?

Mut hieno läsy, kiitos Rmäki taas kerran.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #21 : 04.08.2007 klo 09:47:09 »
Yritän kovasti lukea tätä Ihmeneloset-sekoilua, mutta jotain on pahasti pielestä... jotenkin kuvien "rytmitys" ja tarinankerronta on täysin pielessä.  Perusasetelmakin tulevaisuuden utopiasta on niin kovin teennäinen ja osoitteleva.

Moni kakku päältä kaunis.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #22 : 04.08.2007 klo 11:47:09 »
Perusasetelmakin tulevaisuuden utopiasta on niin kovin teennäinen ja osoitteleva.
Mä luulen, että se on tarkoituskin. Reed on siis ihan kirjaimellisesti saanut aikaan tuollaisen utopian.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

X-men

• Jäsen
« Vastaus #23 : 04.08.2007 klo 18:13:40 »
Mä luulen, että se on tarkoituskin. Reed on siis ihan kirjaimellisesti saanut aikaan tuollaisen utopian.

Juu ei mutantteja (tosin Franklin ja kaiketi myös Valeria ovat mutantteja eli säästettiin koska ovat Reedin lapsia) mutta sitä ei kerrottu miten koko mutanttipopulaatiosta päästiin eroon (tai no eihän heitä ollut kovin paljoa Wandan tekosten jälkeen).

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
« Vastaus #24 : 04.08.2007 klo 18:32:14 »
Kannattaa lukea Kvaakkia. Täältä foorumilta hoksasin että tämmöinen teos on ylipäänsä olemassa, ja että sitä olisi jopa saatavana kirjakaupasta. Pitihän se käydä ostamassa, koska Ihmenelosista olen aina tykännyt. Luin Loppua iltalukemisena, kolme iltaa siihen meni. Olisin voinut toki lukea nopeamminkin, mutta nautin kuvituksesta koko rahan edestä.

Jotenkin tuli Lopusta mieleen Alan Mooren kirjoittama Teräsmiestarina "Mitä tapahtui huomispäivän miehelle", ehkä sen takia että molemmissa vilisee päähahmojen vanhoja kavereita ja vihollisia.

Lisää tämmöistä. Lisää Kostajia!
POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #25 : 05.08.2007 klo 10:14:14 »

Sehän se juuri siinä ällistytti. Luulin, että jossakin vaiheessa oli alettu rankasti kritisoimaan moista kaikille-kaikkea-kivaa-ja-melkein-ikuinen-elämä -maailmaa, mutta ei. "Mikään muutos yhteiskunnassa ei voi poistaa inhimillisten tarpeiden ristiriitoja", kirjoitettiin tänään Hesarissa utopioiden loppua pohtineessa jutussa (perustuen John Grayn kirjaan). Mainiota Ötökkäpartiota kävi suorastaan sääliksi, heille ei seikkailuja suotaisi, ei koskaan.

No, onneksi Doomin kannalta Loppu ja loppu oli omalla tavallaan onnellinen... mutta eipäs spoilata, lukekaa itse.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #26 : 05.08.2007 klo 14:15:58 »
Yritän kovasti lukea tätä Ihmeneloset-sekoilua, mutta jotain on pahasti pielestä... jotenkin kuvien "rytmitys" ja tarinankerronta on täysin pielessä.
Mä taas tykkään tästä kun tää on niin mangaa. Must toi tv-sarjamainen tapahtumapaikkojen tiuha vaihtelukin toimii tosi hyvin. Monestihan sitä näkee yritettävän. Lisäksi ei ole juuri ollenkaan sellaista  useammasta lehdestä kasatun jatkotarinan ongelmaa että samoja asioita jauhettaisiin kestauksen vuoksi liikaa.

Perusasetelmakin tulevaisuuden utopiasta on niin kovin teennäinen ja osoitteleva.
Siit en sano vielä mitään kun on edelleen lukeminen kesken. Mut kyllä grafiikka tässä on parasta. Tykkään myös siitä miten Reedistä annetaan tosi nörttiskitso kuva. Realistista?  Metusalem hoito on aika LOL keksintö. Onko juuri sen avulla Suestakin (kahen lapsen äidistä?) saatu noin herkku? Entäs Benin muija sitten. Siihen on kanssa panostettu hienosti.

Tekis nyt mieli katella vähän noita viime vuosina ilmestyneitä Nelosiakin joita olen hamuillut, mut en vielä lukenut. Tää kun kumminkin on mulla niitä ihan ekoja juttuja jotka johdatti sarjakuvien pariin ja sekotti lapsen pään. Lähinnä Kirbyä seuranneena, jonnekin (sinänsä ansiokkaaseen) Byrnen kauteen hiipuu mun Nelostuntemus. Ja kun M-universumi on muutenkin hiukka outo, niin aika ufoo tarinaa tää on paikotellen. Se perusolettamus että pystyis seuraan juonta kyl onneks toteutuu. Pitää jossain määrin kyllä respekteerata myös sitä miten Davis on saanut ympättyä mukaan kaiken mahdollisen.

Mut hei, onko sille annettu joku selitys miten liekki voi palaa avaruudessa?  Ja miksi ihmeessä Hopeasurffari on nyt niin salvettu? Sehän oli aikanaan melko mahtava heppu, mut nyt ainakin tossa alussa näyttäytyy ihan statistina. ???
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

X-men

• Jäsen
« Vastaus #27 : 05.08.2007 klo 15:37:52 »
Mut hei, onko sille annettu joku selitys miten liekki voi palaa avaruudessa?  Ja miksi ihmeessä Hopeasurffari on nyt niin salvettu? Sehän oli aikanaan melko mahtava heppu, mut nyt ainakin tossa alussa näyttäytyy ihan statistina. ???

Liekki sanoi että nova-muodossaan pystyy olemaan avaruudessa eli on pojun voimat kehittyneet vuosien varrella (ed. non-ultimaatti seikkailu on vuonna 2005 täällä julkaistu Mega). Ehkä Surffari oli salvettu siksi että ei varastaisi showta Nelkuilta.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #28 : 05.08.2007 klo 17:46:06 »
Mä taas tykkään tästä kun tää on niin mangaa. ...

Niin Mangaa?? Alan Davis? Ostitko Reima varmasti saman tuotteen kuin minä?
Minusta rytmitys toimi, muutama jako poikkesi "aina samalla sivulla" kaavasta mutta ei häiritsevästi.

Ultimate Fantastic four on suositeltava jos Alan Davisin tarina tippui. Karumpi mutta samalla tasolla.
Liekin kyky lentää avaruudessa on myöhempi keksintö mainitun "novaliekin" myötä, aiemmin voimat olivat riippuvaisia ympäristön hapen määrästä.
Sittemmin fysiikan kirjat on enimmääkseen heitetty romukoppaan. muistetaanpa hetki että alle miljoonan celsiusasteen lämpötila ei vahingoita ko. hahmoa.
Siltä pohjalta.

Alan Davisin naulat ja Excalibur-kausi osoittivat herran hallitsevan suurtenkin hahmojoukkojen tarinallisen hallinnan.
« Viimeksi muokattu: 05.08.2007 klo 20:04:44 kirjoittanut Curtvile »

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #29 : 05.08.2007 klo 21:59:56 »
Ja hyvä päätös olikin, koska se lisäsi sitä vanhan ajan hyvien tarinoiden tunnelmaa.

Jep, retroa kuvituksessa oli enemmänkin, kun jaksaa katsella taustoissa vilahtelevia hahmoja.

jotenkin kuvien "rytmitys" ja tarinankerronta on täysin pielessä.

Tämä on kyllä täysin käsittämätön kommentti, kun nimenomaan tässä Lopussa Davis on viimeinkin saanut kuvakerronnan toimimaan loistavasti.

Tarinankuljetuksen osalta vapaammissa formaateissa julkaistut Nail ja Another Nail ovat selvästi heikompia, mutta tämä kuusiosainen minisarjaformaatti onnistuu pitämään Davisin tarinan mainiosti kasassa. Varsinaisesti kuvakerronta ei mielestäni ole Davisin ongelma koskaan ollutkaan, vaan puutteet tarinankertojana.

Täydellisen eheä Loppukaan ei ole (tarinan osalta), mutta jos se olisi nykyistä parempi, Davis kuuluisi jo kirjoittajien ykkössarjaan. Eli summattuna vahva työ, jopa siinä määrin, että nostan tämän itse Davisin parhaammaksi työksi.

Värityksenkin suhteen olen sitä mieltä, että Kalisz tekee erinomaista työtä, parempaa kuin Another Nailin kohdalla (joka sopii muutoinkin verrokiksi, koska tekijöinä ovat kolmikko Davis-Farmer-Kalisz). Davisin taiteeseen onkin aina kuulunut, että se vaatii leiskuvia värejä. Haaleampi tai muutoin tasaisempi väritys vain latistaisi Davisin jäljen.