Onko kokemuksia, että 24" näyttö olisi ollut liian iso esim. tekstinkäsittelyyn tai muuhun nyhräämiseen?
Riippuu mitä ajattelit tehdä, I suppose. Minulla on 22" päänäyttö jonka vieressä on vanha 15" lituska (irkkiä, pidginiä ja Google sidebaria varten). Olen havainnut näiden kahden täyttävän tällä hetkellä tarpeeni täydellisesti. Laajakuvasta on ollut muutama kerta ongelmia vanhojen pelien kanssa, mutta muuten ei mitään.
Tekstinkäsittelyssä isompi koko on itseasiassa ollut aina hyödyksi. Olen käyttänyt lisätilaa mm. pitämällä lähdeaineistoa esillä samaan aikaan kuin kirjoitettavaa tiedostoa.. mikä on hieno juttu, sillä aiemmin jouduin tekemään paljon Alt+Tab liikettä mikä vitutti. Jos lähdemateriaalia ei ole, niin ei sitä ikkunaa ole pakko pitää kokoruudussa - tällöin olen käyttänyt tyhjää tilaa pitääkseni esillä indikaattoreita ja ylimääräisiä muotoiluominaisuuksia, mikä on helpottanut elämää.
Valitse muuten näyttö jossa on kunnon saranat alla. Omassa näytössäni ei ole "polvea" ollenkaan ja vaikka näytön katselukulmaa saakin rennosti siirrettyä sivuttain, niin esim. siirtyminen sohvalle (ja näin silmien tason laskemisen) kompensaatio on ollut todella vaikeaa.
Ai niin, ja pidä huolta että ostat LCD/TFT-näytön etkä plasmaa. En ole varma maksavatko nämä enemmän, mutta olen huomannut että surullisen usein nämä isommat näytöt ovat plasmaa jotka kuluttavat enemmän virtaa kuin keskikokoinen autotehdas.