Kirjoittaja Aihe: Professori Anni Isotalon tutkimuksia  (Luettu 134532 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Irene

• Jäsen
Vs: Professori Anni Isotalon tutkimuksia
« Vastaus #390 : 09.10.2009 klo 11:10:05 »
Kiireinen Anssi Rauhala bongattu tänään Kaivokadulla! Tosin sen verran hitaat reaktiot oli minulla, etten ehtinyt edes moikkaamaan, kun kohtaaminen oli jo ohi... Terveisiä siis näin netitse. ;)
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #391 : 11.10.2009 klo 22:51:05 »
Kiireinen Anssi Rauhala bongattu...

Tota joo anteeksi, niin sitä kiire syö ihmistä rotan lailla. Olen vielä viikon kiihkeästi päivätöissä storyboard-piirtäjänä, ja kuunvaihteen muuton jäljiltä kipeä selkä ja särkylääkkeet saavat mut puolisokeaksi ja kuuroksi.

Kuulemma meidät (siis Vatikaanin Vanki) on myös noteerattu jossain Kirkko&Kaupungissa ja Kotimaassakin, ainakin. Helsingin kirjamessuille olemme luvanneet Ketolan kanssa mennä puhumaan asiasta tai vähintään sen vierestä.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

diibadaaba

• Uusi jäsen
« Vastaus #392 : 29.10.2009 klo 19:09:17 »
Onkos muuten mitään alustavaa tietoa sen suhteen, jatkuuko Isontalon Annin seikkailut vielä vai saattoiko Vatikaanin vanki koko eepoksen maaliin asti?

Itse kyllä lukisin vielä jokusen osan.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #393 : 29.10.2009 klo 19:13:55 »
Tekijät taisivat kirjamessuilla luvata jatkoa.

Tunnustautuivat myös feministeiksi.

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #394 : 29.10.2009 klo 22:25:01 »
Tekijät taisivat kirjamessuilla luvata jatkoa.

Just joo. Meillä kyllä olisi seuraavalle alpparille idea hautumassa, mutta emme voi luvata mitään kustantajan puolesta. Siellä halutaan ensin nähdä meidän myyntiluvut, että kannattaako meitä pitää talossa ollenkaan, vaikka me ollaankin muuten mukavaa kahviseuraa. Oostakaa oostakaa!
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)

diib-a-daab-a

• Vieras
« Vastaus #395 : 30.10.2009 klo 18:30:33 »
Toivotaan parasta. Onhan Anni I. sentään aika piristävä ilmiö suomalaisella sarjakuvakentällä. Hyvä tosin jo sekin, että pojat pääsivät neljänteen osaan. Vallan kauheasti olisi sviduddanut, jos Marian koodista alkanut kertomus oli jäänyt kesken.

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
« Vastaus #396 : 11.01.2010 klo 21:53:49 »
Uusimman Anni Isotalon arvostelu (tosin lyhyt) löytyy uusimmasta Kauppalehdestä.

Oli muuten ensimmäinen Kauppalehti puoleen vuoteen jonka satuin työpaikalla avaamaan, yllättäen tämä juttu pisti silmään.

JONE

• Vieras
« Vastaus #397 : 21.02.2010 klo 11:56:58 »
Minuun ovat kyllä tehneet vaikutuksen nämä Annit. Ihan siinä määrin että olisi kiva nähdä ihan originaaleja jossain näytillä. Onko jossain ollut joskus (kirjamessuilla yms.)?
Piti ihan muuten pistää kehyksiin ja  seinälle kopio Bosporin helmen sivun 35  kuunsiltakuvasta. On se vaan hiano.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #398 : 21.02.2010 klo 12:00:24 »
Minuun ovat kyllä tehneet vaikutuksen nämä Annit. Ihan siinä määrin että olisi kiva nähdä ihan originaaleja jossain näytillä. Onko jossain ollut joskus (kirjamessuilla yms.)?
Piti ihan muuten pistää kehyksiin ja  seinälle kopio Bosporin helmen sivun 35  kuunsiltakuvasta. On se vaan hiano.
Joskus Anssi on näytellyt noita Anni-ortsuja Helsingin kahvilatapaamisissa.

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #399 : 21.02.2010 klo 17:35:39 »
... olisi kiva nähdä ihan originaaleja jossain näytillä. Onko jossain ollut joskus (kirjamessuilla yms.)?

Herrammakiesus. Meillä on kolmaskin lukija.

Ei ole esille laitettu originaaleja, kun ei ole riittänyt väsyneellä voimia ruveta masinoimaan semmoisia häppeningejä. Ehkä yritän jonkun Kuvittajat ry:n kautta hommata seinätilaa jostain kirjastosta tai kahvilasta jonain päivänä. Älkää pidätelkö hengitystänne.

Ja juuri, kun olin päässyt varmuuteen, että tähänastinen kustantaja on pudottanut meidät pois listaltaan, ilmoitti tuo, että ehkä nyt vielä seuraavaa voisi katsoa, jos se vihdoin alkaisi myydä. Tunne on kaksijakoinen: kiva, että voi tehdä, mutta ahdistaa se, että nyt on laadittava aikataulu ja yritettävä kehittää jostain rahoitus työntekoa varten. Ja sitten tehtävä myyvä tuote.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #400 : 21.02.2010 klo 17:45:39 »
Herrammakiesus. Meillä on kolmaskin lukija.

Hetkinen..Tertsi, minä, Rama, Toni, Jone, Lurker...vau kohta pitää ottaa sukatkin pois että laskee pidemmälle!

Ja juuri, kun olin päässyt varmuuteen, että tähänastinen kustantaja on pudottanut meidät pois listaltaan, ilmoitti tuo, että ehkä nyt vielä seuraavaa voisi katsoa, jos se vihdoin alkaisi myydä. Tunne on kaksijakoinen: kiva, että voi tehdä, mutta ahdistaa se, että nyt on laadittava aikataulu ja yritettävä kehittää jostain rahoitus työntekoa varten. Ja sitten tehtävä myyvä tuote.

Hienoa! Onnittelut.
Pitkäjänteisellä työllä kädenveto lippaan ansaitaan.
Myyvä?
Onko tästä ymmärrettävä ettei laatu myy?
Mikä ******** tätä maata vaivaa?

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #401 : 21.02.2010 klo 17:48:00 »
Ja juuri, kun olin päässyt varmuuteen, että tähänastinen kustantaja on pudottanut meidät pois listaltaan, ilmoitti tuo, että ehkä nyt vielä seuraavaa voisi katsoa, jos se vihdoin alkaisi myydä.

Loistava uutinen, tällaista eurohenkistä seikkailusarjakuvaa on mahtava saada lisää näin ammattitaitoisesti toteutettuna!

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #402 : 21.02.2010 klo 19:09:29 »

Näinhän se aina on: jos albumi myy, se on ainoastaan kustantajan hyvän markkinoinnin ansiota, nämä kun myyvät vaikka hiekkaa Saharaan; jos taas tuotetta ei edes tarjota kirjastoille, kaupoille ja ketjuille, eikä sitä saa edes tilaamalla, se on jotenkin ihmeellisesti tekijän syytä, tai ainakin lukevan yleisön.

Onneksi myyvyys tarkoittaa yhtä kuin markkinointiosaston mielipiteiden kuuntelua ja huomioonottamista. Siitä huolimatta jokainen paremmintietävä, kustannustoimittajasta lähtien, katsoo asiakseen vetää tekijän sivuun ja kertoa ääntään alentaen: "Tiedäthän, että markkinat eivät vedä. Tää ei kannata." Tämä väite pitää todistaa vääräksi menemällä kolmeen kertaan solmuun itsensä kanssa, mielellään suorassa televisiolähetyksessä ja hankkimalla omalle lärville mainospaikka Hesarin ristikossa ja BB-talossa. (Siitä huolimatta myynti riippuu siitä, että jos markkinointivastaavasi vihaa kissoja mutta rakastaa punaista ja jalokiviä, sinun on jätettävä kissa pois kannesta ja tilalle rubiineja, vaikka niitä ei kirjassa muuten esiintyisikään.)

Aivan loistavaa, että saat tehdä uuden Anni-albumin. Nyt kun sille voitaisiin vielä saada sen ansaitsema näkyvyys. Koska kyllähän markkinoita on, silloin kun taloudella menee ahtaasti, sirkushuveissa liikkuu iso raha. Jännää vaan, että perinteistä eurooppalaista seikkailusarjakuvaa ei sitten mukamas yhtäkkiä osatakaan markkinoida silloin kun se tulee kotimaasta.

Lykkyä tykö,

Kivi
« Viimeksi muokattu: 21.02.2010 klo 19:13:05 kirjoittanut [kivi] »

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #403 : 21.02.2010 klo 21:45:09 »
Tämä on tietysti makuasia, mutta kun ottaa huomioon, että nämä ovat muuten komeita kovakantisia opuksia ja piirtäjällä on kynä hallussa, niin mielestäni teosten kannet eivät ole houkuttelevan näköisiä. Bosporin helmessä mielestäni suorastaan tökerö.

Itse tartun hyllyssä sarjakuvaan (tai kirjaankin) helposti kannen perusteella jos teos on tuntematon, mutta kansi houkuttelee. Ehkä kanteen panostamalla voisi muutamia ostajia houkutella.

Tai sitten olen väärässä ja kannet ovat jo nyt suurta taidetta.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Wladislaw

• Jäsen
« Vastaus #404 : 22.02.2010 klo 13:25:15 »
Hetkinen..Tertsi, minä, Rama, Toni, Jone, Lurker...vau kohta pitää ottaa sukatkin pois että laskee pidemmälle!

Mulla on kaikki neljä! Nyt kun vihdoin löysin kakkososankin divarista.