Franquinia fanitan enemmän, mutta Jidehemin osuus taustoissa on aika iso, mikä vie pojoja pois. Oikeastaan kaikissa parhaissa Pikoissa Jidehém on vastannut taustoista. Toki Franquinvastasi kuvakulmista ja muista saman tapaisista asioista.
Toki sitten kun Franquin alkoi tehdä Niiloja kokonaan itse, päästiin ihan uusiin sfääreihin, joissa on harva käynyt. Ja tykkään Franquinin sarjakuvien hengestä, kahjoa ja sympaattista.
Jos kysyttäisiin parasta sarjakuvien tekijää vastaus olisi Franquin (tai Goscinny).
(EDIT:
Ihailen myös sitä, miten Franquin opasti Spirou-lehden nuoria taiteilijoita pyyteettömästi. [size=08pt]Oma kehu: Mulla on pikkuruinen kuva Franquinin luonnoksesta Johannes ja Pirkaleen Seitsemän lähteen sotaan. Kuvassa J ja P katsovat synkkää öistä linnaa. Walthery on sitten piirtänyt kuvan J ja P -albbuun just eikä melkeen mestarin luonnoksen mukaan. Paitsi että Franquinin luonnos on parempi. Sorry: ei olekaan Seitsemässä lähteessä, mistäs albusta tämä onkaan, Sysivuoren kirot? [/size].)

Tämä kuva on muuten F. Waltheryn seinältä.
Mutta pakko myöntää: Giraud on taitavin piirtäjä. Ja ainakin minun tietääkseni hän on käyttänyt tosi vähän assareita. Ja äijä piirtää vieläkin kuin viimeistä päivää, Franquin lopetti Giraudiin verrattuna aika nuorena.