Kirjoittaja Aihe: B. Virtanen vs. Viivi ja Wagner  (Luettu 50834 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
Re:B. Virtanen vs. Viivi ja Wagner
« Vastaus #60 : 26.02.2004 klo 13:39:39 »
Kerron kaikilta terveisiä Heilälle kun näen hänet tuossa parin tunnin päästä. Juballekin kertoisin, mutta oletan että kustantajansa on jo välittänyt tiedon.
Juoru: Kaikki Seiskan 12-vuotisjuhliin kutsutut voivat kertoa omat terveisensä livenä Juballe, hän on läsnä siellä tänään. Minulle ei kutsua tippunut...

Lisää: Jaa niin, niistä sensuroinneista. Yhtään seksijuttua ei Viivi&Wagnerista ole sensuroitu, ainoastaan kakkavitsi, koska "se ei ollut hauska" HS toimituksen mielestä. Katsokaapa vaikka tämän päivän juttua, eipä olisi Kinkkufeaturesilta tai muulta ameriikan syndikaatilta mennyt läpi: Potta olisi poistettu 1. ruudusta ja Viivin kommentti "...ja lakanoissa vaihteeksi sian verta." olisi aivan varmasti pitänyt muuttaa.
Oliko se hauska strippi? No jaa, mutta ainakin vastakommenttia niille, jotka väittävät Juban hahmoja ilmeettömiksi...
« Viimeksi muokattu: 26.02.2004 klo 14:25:29 kirjoittanut VesaK »
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #61 : 26.02.2004 klo 14:09:56 »
Dilbert on kyllä yks jota en oo koskaan tajunnu, sen suosiota ja silleen.

Siinä kanssa semmoinen, jossa taso vaihtelee mahdottoman paljon.
Ite tykkään ihan täysillä, albumit on kaikki tullut ostettua.

Samaistumista helpottanee, jos on töissä suuressa korporaatiossa niinku minä.
Ja vielä lisää helpottaa, jos tietotekniikka on uravalintana.
Piirrosjälkihän nyt on mitä on, mutta sopii kyllä ja asiansa ajaa.

AnimaatioDilbert oli mölö.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #62 : 26.02.2004 klo 14:17:59 »
AnimaatioDilbert oli mölö.

Tsih. Musta se oli ihan ok. Strippiä parempi! :o

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #63 : 26.02.2004 klo 14:27:57 »
Hervoton jakso Dilbert-animaatiosta oli esimerkiksi se, jossa "downsized" ex-toimistolaiset kiikuttivat tusseja tarvikevarastosta imppaustarkoituksiin.

Lisäksi alku"teksti"jakso sekä tunnari (Danny Elfman taas asialla) oli loistava.
- Barack Obama

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #64 : 26.02.2004 klo 15:03:24 »
Eksyy taas vähän alkuperäisestä aiheesta...

Dilbert muuten toimii paljon paremmin kirjasta luettuna
kuin satunnaisesti strippi kerrallaan. Muodostavat semmoisia
suuria kokonaisuuksia...

Esa

• Jäsen
« Vastaus #65 : 26.02.2004 klo 15:26:48 »
Nopeasti silmäilin tämän threadin viestit, mutta kirjoitan kuitenkin.

B.Virtanen on aika perinteinen strippisarjakuva, joka muistuttaa amerikkalaista sarjakuvaa. (ei piirustustyyliltä) Ei se tarkoita, että se olisi huono, ei lainkaan. Se on täynnä hauskoja juttuja: Virtasen alistumiset Murikalle ja vaimolleen.. B.Virtanen oli mun mielestä ainoa hyvä juttu V.S.O.P:ssa, vaikka joku täällä sanoi aivan päinvastoin. Ne Apu-lehdessä ilmestyvät sunnuntai-sarjat eivät kyllä ole hyviä mun mielestä, siis juttuina.
Viivin ja Wagnerin huumori on vaan niin loistavaa kaikessa yksinkertaisuudessaankin! Wagner muuttaa jääkaappiin asumaan.. ja kaikkia muita loistavia ideoita! Stripit ovat niin yllättäviä! Tosin jotkut ovat sitten kyllä b-kamaa, mutta ei mun mielestä sarjakuvan aina pidä ollakaan niin elämänhauskaa! Juban piirustustyylikin vaihtelee, melkein joka stripissä, mutta se vaan on hyvä juttu! Mutta ei kyllä Viivi ja Wagner pärjäisi ulkomailla. Vain suomalaisilla on näin outo huumorintaju!
« Viimeksi muokattu: 27.02.2004 klo 09:59:23 kirjoittanut eppu »

Eräs mies

• Jäsen
  • Krääk!
« Vastaus #66 : 26.02.2004 klo 17:02:34 »
Kuten jo moni Kvaakkilainen on tämän aiheen tiimoilta jo todennutkin, olen siis samaa mieltä siitä, ettei Juba osaa piirtää.
Hah! No, minä olen ihan eri mieltä. Minusta Juba osaa piirtää ja hyvin. Heilästä en ole ihan niin varma. Onhan toki B.Virtanen ihan kelvollisen näköinen, joten hommansa Heilä kyllä taitaa.
Anteeksi nyt vaan, mutta jos joku ei ole Heilän piirustustaidoista vakuuttunut, olisi syytä miettiä onko mukana itselleen sopivassa keskustelussa! (Ja ihan vaan vinkkinä: ei ole!)
Kyse on lähes samasta asiasta, kuin jos joku olisi suivaantunut Matti Nykäsen "laulutaidon" arvostelusta ja sanoisi Matin kyllä osaavan laulaa, mutta Karita Mattilasta ei olisi niin varma...
Niin kauan kun Juba ei minulle osoita osaavansa piirtää, pidän häntä samanlaisena kuin Matti Nykänen on "laulajana". Näin siksi, että Juban tyyli perustuu väärin ja huonosti piirtämiseen, eikä V&W:stä selviä osaako hän piirtää oikein ja hyvin!
Kukapa muuten tietää, etteikö Matti osaisi laulaa kuin arkkienkeli, mutta hän vain tahallaan laulaa - kuten Juba piirtää? Heillä vain saattaa olla aivan samanlainen "tyylitaju" ja yleisön viehättämisen taito!
Eikä yhtäläisyydet heidän välillään siihen lopu. Myös Matin kommentit ovat samaa luokkaa kuin Juban tekstit. Tosin "fifty-siksty" on Juballe ylittämätön oivallus...

T.eräs mies
« Viimeksi muokattu: 26.02.2004 klo 17:19:37 kirjoittanut Eräs mies »

J.Vehnä

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #67 : 26.02.2004 klo 17:43:49 »
Kuten jo moni Kvaakkilainen on tämän aiheen tiimoilta jo todennutkin, olen siis samaa mieltä siitä, ettei Juba osaa piirtää.
Hah! No, minä olen ihan eri mieltä. Minusta Juba osaa piirtää ja hyvin. Heilästä en ole ihan niin varma. Onhan toki B.Virtanen ihan kelvollisen näköinen, joten hommansa Heilä kyllä taitaa.
Anteeksi nyt vaan, mutta jos joku ei ole Heilän piirustustaidoista vakuuttunut, olisi syytä miettiä onko mukana itselleen sopivassa keskustelussa! (Ja ihan vaan vinkkinä: ei ole!)
Kyse on lähes samasta asiasta, kuin jos joku olisi suivaantunut Matti Nykäsen "laulutaidon" arvostelusta ja sanoisi Matin kyllä osaavan laulaa, mutta Karita Mattilasta ei olisi niin varma...
Niin kauan kun Juba ei minulle osoita osaavansa piirtää, pidän häntä samanlaisena kuin Matti Nykänen on "laulajana". Näin siksi, että Juban tyyli perustuu väärin ja huonosti piirtämiseen, eikä V&W:stä selviä osaako hän piirtää oikein ja hyvin!
Kukapa muuten tietää, etteikö Matti osaisi laulaa kuin arkkienkeli, mutta hän vain tahallaan laulaa - kuten Juba piirtää? Heillä vain saattaa olla aivan samanlainen "tyylitaju" ja yleisön viehättämisen taito!
Eikä yhtäläisyydet heidän välillään siihen lopu. Myös Matin kommentit ovat samaa luokkaa kuin Juban tekstit. Tosin "fifty-siksty" on Juballe ylittämätön oivallus...

T.eräs mies
Ilmeisesti vihjaat silleen kauniisti, että en ole kykenevä arvioimaan toisten piirustustaitoa. Taidan kuitenkin olla. Korjaankin nyt(uutta tietoa ammentaneena), että kumpainenkin herra osaa piirtää. Toinen vaan hiukan paremmin. Ja minä langetan ääneni Juballe.  Tämä on äärimmäisen vaatimaton mielipiteeni, varsinkin kun en hirveesti näistä piirustustekniikoista ymmärrä. Onneksi jotkut ymmärää.
« Viimeksi muokattu: 26.02.2004 klo 17:44:27 kirjoittanut J.Vehnä »

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #68 : 26.02.2004 klo 17:58:50 »
Heilältä itseltään kommenttia:

"Juu, kyllä B. Virtasen hahmoasetelma on Masista peräisin, mä olen sen itte sanonut jo jossain haastattelussakin."

Muita Virtasen (ulkonäköön) vaikuttaneita: Pulteri, Runteli, Mauri Kunnaksen sarjat. Lisäksi Orm Onnekkaassa on paljonkin samaa näköä.

Mutta näkisittepä millaisia ovat supersankari-Virtanen, barbaari-Murikka, valkyyria-Armi, ooze-Nilken ja jääneito-Jantunen! Heilä osaa piirtää millä tyylillä haluaa, tämä tuli taas huomattua mukanaan olleista näytteistä.  
- Barack Obama

J.Vehnä

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #69 : 26.02.2004 klo 18:06:33 »
Mutta näkisittepä millaisia ovat supersankari-Virtanen, barbaari-Murikka, valkyyria-Armi, ooze-Nilken ja jääneito-Jantunen! Heilä osaa piirtää millä tyylillä haluaa, tämä tuli taas huomattua mukanaan olleista näytteistä.  
Noitapa oliskin tosi kiva nähdä! Missä niitä, tai Heilän muita tekosia vois nähdä? Voisin sitten taas tarkistaa mielipidettäni...

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #70 : 26.02.2004 klo 18:09:17 »
Tjaa, sepä onkin vaikeampi kysymys. Pitää järkätä vielä näyttelykin B.:n suurien 15-vuotisjuhlallisuuksien oheen. Turun kirjamessuille? Helsinkiin? Cosmicciin?
- Barack Obama

Eräs mies

• Jäsen
  • Krääk!
« Vastaus #71 : 26.02.2004 klo 19:30:21 »
Lainaus: "lmeisesti vihjaat silleen kauniisti, että en ole kykenevä arvioimaan toisten piirustustaitoa. Taidan kuitenkin olla. Korjaankin nyt(uutta tietoa ammentaneena), että kumpainenkin herra osaa piirtää. Toinen vaan hiukan paremmin. Ja minä langetan ääneni Juballe.  Tämä on äärimmäisen vaatimaton mielipiteeni, varsinkin kun en hirveesti näistä piirustustekniikoista ymmärrä. Onneksi jotkut ymmärää."

Kyllä, vihjaisin silleen kauniisti arviointikyvystäsi, mutta ensi kerralla voin sanoa pahasti. Jos nimittäin teet saman mokan uudestaan. Mutta ilmeisesti et tee, vaikka vieläkin sanot Jubaa hiukan Heilää taitavammaksi piirtäjäksi.
Kyllähän arvosteluun kykenee jopa asiantuntija, mutta ei aina tarvitse olla lehmä voidakseen sanoa maidon olevan hapanta. Ei varsinkaan, jos se haisee tänne asti. Joskus on jopa syytä epäillä lehmän kykenevyyttä arvosteluun...
Jos minäkin joskus saan ammentaa uutta tietoa ja nähdä Juban jäljiltä lennokkaan ja sulavalinjaisen viivan, perun tähänastiset puheeni oitis, ja tunnustan hänenkin osaavan piirtää.
Ehkä lähes yhtä hyvin kuin Heilä osaa.

T.eräs mies
« Viimeksi muokattu: 26.02.2004 klo 19:30:52 kirjoittanut Eräs mies »

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #72 : 26.02.2004 klo 19:37:34 »
Kyllähän arvosteluun kykenee jopa asiantuntija, mutta ei aina tarvitse olla lehmä voidakseen sanoa maidon olevan hapanta.

Niin... minähän olen jo monta kertaa sanonut useiden kuukausien ajan aina silloin tällöin täällä Kvaakissa, että ei tarvitse osata piirtää nähdäkseen, että jokin on piirretty väärin... Tämän joudun usein laittamaan, kun porukalta alkaa aina jonkin työtä kriittisesti arvioitaessa satelee kärttysiä vastineita, että piirrä ite sitten paremmin jos osaat -tyyliin. Kun ei kyse ole alunperinkään ollut siitä... Kuten jo aiemmin sanoin, eihän kukaan sano Hesarin Harri Römpötillekään, että tee jätkä ite leffa paremmin, jos osaat...

En minä itsekään osaa aina välttämättä paremmin asioita tehdä, mutta en silti voi sille mitään, että jokin mun silmiin näyttää enemmän linnunpaskalta kuin orkidealta...  ::)
« Viimeksi muokattu: 26.02.2004 klo 19:38:39 kirjoittanut Axuz »

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #73 : 26.02.2004 klo 20:33:10 »
Jos minäkin joskus saan ammentaa uutta tietoa ja nähdä Juban jäljiltä lennokkaan ja sulavalinjaisen viivan, perun tähänastiset puheeni oitis, ja tunnustan hänenkin osaavan piirtää.

Mitä, sinä siis et pidä Juban sarjakuvista? Voitko kertoa lisää?

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #74 : 26.02.2004 klo 21:24:34 »
Miksi jomman kumman pitäisi olla parempi? Eikö riitä, että molemmat ovat oman genrensä laadukkaita edustajia?

Minuun kolisee B enemmän, mutta ei sekään ihan kybällä enää. Viivi kolisee johonkin taas ihan himona. Miksi pitää aina selvittää kaikesta paremmuus? ???

-------------------

Axuz:
Voisin muuten sanoa Tapani Maskulalle joskus, että tee parempi leffa... mitenkä voi olla elokuvakriitikolla niin rajoittunut maku, että kaikki elokuvat, joiden tarkoitus on viihdyttää katsojaa ovat yhden tähden kökköä? :P

Periaatteessa olen kuitenkin sitä mieltä, että ei tarvitse itse osata piirtää, että näkee, etä jokin on kökköä. Välillä on tosin makuasioita, kuten esim. Don Rosa, joka jakaa mielipiteitä, eikä kukaan voi väittää häntä kuitenkaan ehdottomasti surkeaksi, mutta ei välttämättä myöskään maailman lahjakkaimmaksikaan (tosin kehumisessa ylisanat ovat aina suotavampia, kuin haukuissa). Rosa on kuitenkin oman tyylinsä nero, joka saa aikaan mahtavaa jälkeä sinnikkäällä puurtamisella.

Ja palatakseni suomalaisiin taiteilijoihin, niin mielestäni Juba on ihan OK piirtäjä, mutta mielestäni hänen hahmonsa ovat tylsän näköisiä ja ilmeettömiä (väärällä tavalla). Dilbertissä moinen ei (minua) haittaa, kun kyseessä on kuivia insinöörejä käsittelevä sarjakuva. B. Virtasen hahmot ovat lennokkaita ja sulavia.

-------------------

Danny Elfman ruuls! 8)
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern