Kirjoittaja Aihe: The Spirit  (Luettu 50040 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Iso Hulk

• Vieras
Vs: The Spirit
« Vastaus #75 : 10.08.2008 klo 11:23:12 »
Ainakin yksi harvoista. Nimimerkistäsi kuitenkin huomaa, että vaatimustasosi ei ole elokuva- ja viihdetaiteessa kovin korkea, joten mielipiteesi on ymmärrettävä.

En keksinyt muuta ja en ole sarjakuvien aktiivinen lukija ollut 2 vuoteen, kun Marvel lähti vittumaiseen suuntaan.

Iso Hulk

• Vieras
« Vastaus #76 : 10.08.2008 klo 11:29:30 »
Ai niin. Elokuvia kohtaan vaatimustaso on kova, sillä elokuvia olen katsellut melkein koko elämäni ajan.

Spirit näyttää samalta kuin Sin City, joka oli erittäin hyvä elokuva, toteutustavan takia ja se oli kuin sarjakuvaa olisi katsonut.

Spirit sarjakuvaan en ole tutustunut ja tuskin edes viitsin, kun sarjakuvien lukeminen on niiiiiin tylsää nykyään. (Joko olen liian "vanha" tai ne ovat vain lapsellisia.)

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #77 : 10.08.2008 klo 17:55:29 »
Spirit sarjakuvaan en ole tutustunut

Sittenpä en yhtään ihmettele, miksi et pidä trailereita ja tulevaa elokuvaa huonona. Kun ei ole mihin verrata. Tutustu. Sin Cityn noir-henki on aivan eri maailmasta kuin Spiritin Citizen Kanesta ym 1940-luvun noir-elokuvista poikiva tummasävyisyys. Hienovaraisempaa ja ööö... "hitaampaa".

Timo

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #78 : 10.08.2008 klo 18:38:27 »
Spirit sarjakuvaan en ole tutustunut ja tuskin edes viitsin, kun sarjakuvien lukeminen on niiiiiin tylsää nykyään. (Joko olen liian "vanha" tai ne ovat vain lapsellisia.)

Samaa mieltä kuin Timo. Voisit taas innostua, jos näitä lukisit. Sitä yhtä Spirit-albumia (väreissä) liikkuu ymmärtääkseni divareissa vielä ihan mukavasti. Huumori on myös vallan mainiota näissä.

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #79 : 10.08.2008 klo 18:43:46 »
Paras suomennetuista on kuitenkin se Jalavan ensimmäinen mustavalkoinen opus (1986), siinä on hieno pitkä tarinajatkumo. Sen voi ehkä vielä löytää kirjastoista.

Timo

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #80 : 10.08.2008 klo 19:34:04 »
Paras suomennetuista on kuitenkin se Jalavan ensimmäinen mustavalkoinen opus (1986), siinä on hieno pitkä tarinajatkumo. Sen voi ehkä vielä löytää kirjastoista.

Ei sitä ainakaan divareista löydä.  ;D

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #81 : 10.08.2008 klo 21:37:29 »

Timo

Löytyy ainakin "muutamasta" kirjastosta mutta tiedä sitten kunnosta.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #82 : 10.08.2008 klo 23:29:22 »
Löytyy ainakin "muutamasta" kirjastosta mutta tiedä sitten kunnosta.

Kirjastojen Frank -monihaku kertoo että Spirit 1 -kirja (1986) löytyy seuraavista maakuntakirjastoista:
Tampere, Porvoo, Rovaniemi, Kokkola, Lahti, Lappeenranta, Mikkeli, Kouvola, Hämeenlinna, Pori, Jyväskylä, Oulu, Joensuu ja Turku.

Timo
« Viimeksi muokattu: 11.08.2008 klo 01:02:03 kirjoittanut Timo Ronkainen »

Piber

• Sopuli
  • Jäsen
  • yuubervärkki
« Vastaus #83 : 11.08.2008 klo 01:00:54 »
Kirjastojen Frank -monihaku kertoo että Spirit 1 -kirja (1986) löytyy seuraavista maakuntakirjastoista:
Tampere, Porvoo, Rovaniemi, Kokkola, Lahti, Lappeenranta, Mikkeli, Kouvola, Hämeenlinna, Pori, Jyväskylä, Oulu, Joensuu ja Turku.

Timo
Löytyy myös oriveden kirjastosta. Luettu on ja mahtavaksi sarjakuvaläpyskäksi todettu.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #84 : 11.08.2008 klo 20:32:40 »
Löytyy myös oriveden kirjastosta. Luettu on ja mahtavaksi sarjakuvaläpyskäksi todettu.

Juu itse olen lukenut nuo kaikki suomeksi tulleet Spirit-alpparit ja oli oikein miellyttävä lukukokemus.

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Vastaus #85 : 18.08.2008 klo 22:51:16 »
Olenko ainut, joka on pitänyt näistä trailereista ja uskoo, että tulossa on hyvä elokuva?

Opettaja minä minä!

Eikun siis minusta, jos ihan rehellisiä ollaan, ole koskaan pitänyt Spiritiä sarjakuvahistorian merkkiteoksena, se on viihdyttävä ja vähän hömelö supersankarisarjakuvan sukulainen, Eisner on kyennyt taidesarjakuvan puolella parempaankin. Miller voi saada teemasta aikaan itsensä näköisen, viihdyttävän, vähän hömelön supersankarielokuvan, eikä minua pätkääkään kiinnosta, onko se tavoittanut sarjakuvan hengen. Jos haluan kokoa sarjakuvan hengen, luen sen sarjakuvan.

Trailerien perusteella en kyllä osannut vielä sanoa onko luvassa todella hyvä vai todella huono esitys.
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

Iso Hulk

• Vieras
« Vastaus #86 : 19.08.2008 klo 16:32:24 »
Itse pidinkin hyvin paljon siitä visuaalisesta puolesta, mitä Sin City:ssä oli myös. Juonesta en osaa sanoa, mitä tulee, mutta fanit ainaskin ovat kriittisiä, joten katsotaan.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #87 : 19.08.2008 klo 19:06:46 »
Eikun siis minusta, jos ihan rehellisiä ollaan, ole koskaan pitänyt Spiritiä sarjakuvahistorian merkkiteoksena, se on viihdyttävä ja vähän hömelö supersankarisarjakuvan sukulainen, Eisner on kyennyt taidesarjakuvan puolella parempaankin. Miller voi saada teemasta aikaan itsensä näköisen, viihdyttävän, vähän hömelön supersankarielokuvan, eikä minua pätkääkään kiinnosta, onko se tavoittanut sarjakuvan hengen.

Onko Esiner pystynyt parempaan? On,mutta minä pidän Spiritiä sarjakuvan merkkiteoksena.
Corto Maltesen ohella niitä harvoja rohkeita sarjakuvia joissa päähenkilö on vain kehys, toimija jonka avulla on mahdollisuus nähdä ihmisiä ja asioita.
Ja ihan toimii malliesimerkkinä toimivasta sarjakuvakerronnasta.

Vaikka olen nähnyt pätkiä elokuvastakin joista näkyy spiritille sopivaa...pulpromanttisen rohkeaa suhtautumista esimerkiksi naishahmoihin, niin sarjakuvan henki on osalle meistä tärkeämpää kuin onko se puku juuri oikeanvärinen.

Haluan silti yhä antaa tälle mahdollisuuden mutta jotenkin neonväriset taisteluhelikopterit... niin. Niinpä.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #88 : 23.08.2008 klo 10:42:53 »
Niin.
No jos jotain "hyvää" tästä etsii niin ainakin saadaan The Spirit-toimintaleluja

huokaus...

X-men

• Jäsen
« Vastaus #89 : 23.08.2008 klo 21:32:31 »
Niin.
No jos jotain "hyvää" tästä etsii niin ainakin saadaan The Spirit-toimintaleluja

huokaus...

Maassa kaikki hyvin, uusia toimintaleluja on tulossa. Mitä sillä on väliä vaikka leffa ei olisikaan loistava kunhan leluja tulee ja ne myy.