Kirjoittaja Aihe: Ken Parker ratsastaa jälleen!  (Luettu 403377 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Ken Parker ratsastaa jälleen!
« Vastaus #1395 : 27.09.2016 klo 21:56:19 »
Onhan tämä aika huikea juttu että huomenna saa vihdoin päätökseen vuonna 1980 alkaneen Ken Parker keräilyharrastuksen. Eipä sitä vuosikausiin uskonut tapahtuvan ja sitten kun sarjaa lähdettiin julkaisemaan uudestaan on silti ollut pelko takamuksessa että saakohan Egomont nyt julkaistua koko sarjan kunnialla loppuun. (No jos siitä jää muutama lyhyt tarina pois niin en jaksa sellaisella vaivata päätäni kun vihdoin on koko tarina omassa hyllyssä huomenna.) Pitää varmaan aloittaa koko tarina alusta tapahtuman kunniaksi.

Mä olen Miladyssä menossa :)
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #1396 : 28.09.2016 klo 21:01:41 »
Pokkari nähty ja hommattu. Luen sen kun ehdin.

Samalla kun olen iloinen pokkarista ja erittäin kiitollinen kustantajalle pitkän projektin saattamisesta loppuun, minua harmittaa, että pari lyhäriä jäi julkaisematta niin monen tuhannen sivun uskollisen julkaisemisen jälkeen ja että tässä viimeisessä pokkarissa ei ole minkäänlaista esipuhetta taikka jälkikirjoitusta eikä edes mainintaa (!) Kenin jäähyväisiksi. Aika käsittämätöntä. Eipä voi siksi antaa kustantajalle sarjan julkaisemisesta täysiä pisteitä.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #1397 : 28.09.2016 klo 21:24:32 »

Melkoinen suoritus näinä kovina aikoina Egmontilta tämän Ken Parkerin julkaisun tiristäminen loppuun saakka, hyvä jos ns. omansa saivat takaisin. Sarjakuvateko!

Se, että kustantajalla on selkärankaa pyyteettömästi edistää sarjakuvakulttuurin ylläpitämistä täällä pohjan perillä, on pienen juhlan paikka. Hieno matka on saatu kulkea yhdessä Pitkän pyssyn kanssa. Kiitos siitä!

« Viimeksi muokattu: 28.09.2016 klo 21:27:34 kirjoittanut Lurker »

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #1398 : 28.09.2016 klo 22:23:45 »
Hieno homma!
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

vekka_of_savo

• Jäsen
« Vastaus #1399 : 29.09.2016 klo 06:55:26 »
Pokkari nähty ja hommattu. Luen sen kun ehdin.

Samalla kun olen iloinen pokkarista ja erittäin kiitollinen kustantajalle pitkän projektin saattamisesta loppuun, minua harmittaa, että pari lyhäriä jäi julkaisematta niin monen tuhannen sivun uskollisen julkaisemisen jälkeen ja että tässä viimeisessä pokkarissa ei ole minkäänlaista esipuhetta taikka jälkikirjoitusta eikä edes mainintaa (!) Kenin jäähyväisiksi. Aika käsittämätöntä. Eipä voi siksi antaa kustantajalle sarjan julkaisemisesta täysiä pisteitä.

Paljonko näissä lyhäreissä olisi ollut sivuja?

J.T.Chance

• Jäsen
« Vastaus #1400 : 29.09.2016 klo 07:08:44 »
Minulla on yksi lyhäreistä , Canto di Natale. Julkaistu väreissä Mondadorin isokokoisessa Parker-sarjassa nro 49. Sivuja tarinassa on 12. Kuvittaja Milazzo.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #1401 : 29.09.2016 klo 16:37:22 »
Joo, Canto di natale on 12-sivuinen. Toinen pois jäänyt lyhyt tarina on 10-sivuinen La leggenda di Kenissuaq. Milazzo on senkin piirtäjä. Kaikkiaan siis 22 sivua Kenin 8 767:stä sivusta jäi julkaisematta, miksi ihmeessä??? Mene tiedä, ehkä noihin stooreihin ei saatu julkaisuoikeuksia. Toivottavasti poisjääminen ei johdu pelkästä huolimattomuudesta taikka säästösyistä.

(Joissakin Ken-seikkailujen listauksissa mukana kulkee myös juttu nimeltä Immagini, mutta se on oikeammin vain Dylan Dogin tarina, jossa Ken vilahtaa. Sitä ei ole laskettu mukaan noihin 8 767 sivuun, minkä määrän näkee täältä ja minkä tarkistin pitävän paikkansa.)

Kiinnostuneet voivat katsoa La leggenda di Kenissuaqista 8 italiankielistä sivua ennakkokatselusta (Preview) täältä. Canto di natalesta on italialaisia näyteruutuja esim. täällä.

Melkoinen suoritus näinä kovina aikoina Egmontilta tämän Ken Parkerin julkaisun tiristäminen loppuun saakka, hyvä jos ns. omansa saivat takaisin. Sarjakuvateko!

Se, että kustantajalla on selkärankaa pyyteettömästi edistää sarjakuvakulttuurin ylläpitämistä täällä pohjan perillä, on pienen juhlan paikka. Hieno matka on saatu kulkea yhdessä Pitkän pyssyn kanssa. Kiitos siitä!

Kauniisti ja oikein sanottu. Allekirjoitan kaiken tämän myös!

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #1402 : 30.09.2016 klo 19:26:04 »
Suokaa laiskalle anteeksi ja kertokaa, onko jossakin listattu ne Parkerit, joita ei nyt tullut uusintajulkaisuna. Siis ne jo suomeksijulkaistut. Jos vaikka innostuisi niitäkin keräämään.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #1403 : 30.09.2016 klo 20:12:14 »
Suokaa laiskalle anteeksi ja kertokaa, onko jossakin listattu ne Parkerit, joita ei nyt tullut uusintajulkaisuna. Siis ne jo suomeksijulkaistut. Jos vaikka innostuisi niitäkin keräämään.

http://sarjakuvat.eurocomics.info/lannensarjat/kenparker/kenparker.html

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #1404 : 30.09.2016 klo 22:34:01 »
Veli: suomalaisissa pokkareissa 5/82 - 4/87 ovat peräkkäin kaikki ne jutut, joita ei ole julkaistu myöhemmin uusintoina "tuplapokkareissa". Yhteensä ne tekevät 28 ohutta "yksöispokkaria"; ne ovat italialaisen alkuperäissarjan numerot 17 - 44.

ekku

• Kitchen Bitch - Lähihoitaja ent Butcher
  • Jäsen
« Vastaus #1405 : 01.10.2016 klo 12:28:26 »
Ai hitto kun Ken ratsasti rivakasti karkuun kaikista kylän kolmesta lehtipisteestä. Ajattaa kaupunkiin, jotta saa kiinni.

Ekku

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #1406 : 04.10.2016 klo 13:49:44 »
Egmontin fb-sivuilla taas puffasivat Parkerin joutsenlaulua, joten kysäisinpä aikovatko julkaista kahta puuttuvaa lyhäriä, vastaus:

"Jos tämä numero myy kuin häkä ja uusia lukijoita nousee kuin sieniä sateella, niin suunnitemat menevät uusiksi. Aina sellainenkin ihme voi tapahtua."

Eli mahdollisuudet ovat olemassa, mutta en nyt lähtisi tätä vielä kirkossa kuuluttamaan.

JIM

• Uusi jäsen
« Vastaus #1407 : 05.10.2016 klo 11:35:28 »
Minulla on yksi lyhäreistä , Canto di Natale. Julkaistu väreissä Mondadorin isokokoisessa Parker-sarjassa nro 49. Sivuja tarinassa on 12. Kuvittaja Milazzo.

Toivottavasti nuo lyhäritkin julkaistaan.

Selasin Mondadori Comicsin sivuja ja siellä neljä viimeisintä julkaisua olivat:

Ken Parker n. 47 Faccia de rame
Ken Parker n. 48 La grande avventura - Parte prima 160 s.
Ken Parker n. 49 La grande avventura - Parte seconda 192 s.
Ken Parker n. 50 Fin dove arriva il mattino

Numerot 47 ja 50 julkaistiin juuri, mutta mikä mahtaa olla tuo pitkä
La grande avventura -seikkailu? Milloin se on julkaistu suomeksi ja millä nimellä?

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #1408 : 05.10.2016 klo 16:08:36 »
La grande avventura ei ole mikään seikkailu. Google-kääntäjä Mondadorin sivustolta sanoo osista 48 ja 49 seuraavasti englanniksi:

”Volume 48, full-color, collects all the covers of the series and beautiful extra illustrations selected by the authors. Also is combined reprint of Volume 1 of the series.”

”Volume 49, full-color, collects all the covers of the series and beautiful extra illustrations selected by the authors. Also it is combined reprint volume 13 of the series.”

Eli noissa on lähinnä Milazzon kuvitusta ja Mondadorin sarjan osat 1 ja 13 uudestaan. Lisäksi noissa on haastatteluja ja luonnoksia. Numerossa 49 on Canto di natale -lyhäri kuten J.T. Chance jo kertoi. Numeroiden 1 ja 13 julkaiseminen uudestaan johtui ymmärtääkseni painovirheistä.

Jos joku on kiinnostunut Ken Parkerin seikkailujen sivumääristä enemmänkin, tänne on listattu kaikki tarinat paitsi viime vuosina tehdyt viimeisimmät, Canto di natale ja Fin dove arriva il mattino. ”Tavole” on italiaksi ”sivua” (esim. ”60 tavole” = ”60 sivua”). Italiankielinen Wikipedia listaa kaikki tarinat, myös Immagini-nimisen Dylan Dog -tarinan, mutta ei kerro niiden sivumääriä.

Uskon, että pikkuisen paremmalla suunnittelulla nuo kaksi julkaisematta jäänyttä lyhäriä olisi sisällytetty suomalaisiin pokkareihin. Pieni harmillinen lapsus tuossa varmaan kävi.

JIM

• Uusi jäsen
« Vastaus #1409 : 05.10.2016 klo 16:30:42 »
Kiitos selvennyksestä! Luulin jo, että jotain ratkaisevaa on jäänyt puuttumaan
omasta kokoelmastani, vaikka hienoilta nuokin julkaisut kuulostavat. Olet
varmasti oikeassa noiden lyhärien julkaisemisen suhteen - viime pokkariinkin
jäi runsaasti tyhjiä sivuja.