Keskustelin hiljattain divarissa erään tutun kanssa Ken Parkereista. Olimme yhtä mieltä siitä, että yksöispokkarien uusinnat eivät tunnu enää todennäköisiltä, koska uusien Parkerien hinta on noussut niin korkeaksi ja toivoimme, että Egmont jaksaa julkaista loput ennen suomentamattomat kulttuuritekona.
Tuttuni sanoi, että hän aikoo kerätä kaikki Parkerit ja lukea ne sitten järjestyksessä tavoittaakseen koko pitkän jatkumon.
Tuumimme myös, että ainoastaan kerran julkaistujen vanhojen Parkerien (5/82 – 4/87) hinnat divareissa ja nettikaupoissa saattavat kohota kovasti, jos ilmenee, että uusintajulkaisua niistä ei tule. Itse olen ollut huomaavinani, että vuoden 83 Parkereita ei liiku lainkaan ja että joitakin vuoden 85 ja 87 numeroita on vaikea saada.
Minulta puuttuu vanhoja pokkareita vielä roimasti. Aion kerätä ne, vaikka olen pitänyt tuplapokkareiden uusista tarinoista enemmän kuin monista vanhoista, ja taidekin on ollut usein parempi. Olen myös miettinyt, pitäisiköhän minun kerätä eri kansikuvien takia ne jutut, jotka minulla on jo uusintoina. Milazzon tekemät kannet kun ovat aina tyylikkäitä!
Ilmestyisiköhän edes pari Keniä tänä vuonna suomeksi?