Kirjoittaja Aihe: Ken Parker ratsastaa jälleen!  (Luettu 403330 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
Vs: Ken Parker ratsastaa jälleen!
« Vastaus #1020 : 10.12.2013 klo 22:38:05 »
Sori, mutta haluan vielä palata keskusteluunne. Minä ymmärsin Secos-Billin tarkoittavan sitä, että kustantaja ”laskelmoi” siksi kun se julkaisee sarjaa samalla kun se mahdollisesti jo tietää kirveen kohta heilahtavan julkaisun niskaan. Siten se kai muka ottaa rahat pois hyväuskoisilta toivojilta.

Minä olen samaa mieltä kuin Hannu siitä, että sarjaa voi hyvin julkaista ja ostaa, vaikka sen kokonaan julkaisemisesta ei olisi lainkaan varmaa tietoa. Joka tapauksessa jos näitä ostetaan nyt tarpeeksi, eiköhän Parker myös jatku. Viime aikoina olen itse ostanut Parkereita tukemismielessä uusina, koska en osaa italiaa ja koska ei niitä saa pokkareina englanniksikaan.

Mitä tulee Lännentiehen, eikös Kvaakissa kerrottu, että se iso puhelinluettelo möi suhteellisen heikosti? Jos kauppa ei käy, silloin kustantajaa ei oikein voi vaatia julkaisemaan lisää.

Secos-Bill

• Jäsen
« Vastaus #1021 : 10.12.2013 klo 22:50:21 »
Sori, mutta haluan vielä palata keskusteluunne. Minä ymmärsin Secos-Billin tarkoittavan sitä, että kustantaja ”laskelmoi” siksi kun se julkaisee sarjaa samalla kun se mahdollisesti jo tietää kirveen kohta heilahtavan julkaisun niskaan. Siten se kai muka ottaa rahat pois hyväuskoisilta toivojilta.

:-[ Ääh, ei kun tarkoitin sitä, että kustantaja jatkaa tappiolliseksi kääntyneen sarjan ( siis KP:n ) julkaisua, jotta ei saisi mainetta sarjojen keskenjättäjänä.

( edit: ) Se 'kylmäverinen' viittasi siihen, että ehkä joku on arvioinut, että näin lopussa sarjaa katkaisemisen luoma imagotappio olisi pahempi kuin puuttuvien julkaisemisen aiheuttama rahallinen tappio ( jota taas pyritään lieventämään nostamalla hinta 11.95:een - huom, tämä on ensimmäinen kerta, kun edes sivuan KP:n hintaa ). Eli jatkaminen ei siis olisi 'kulttuuriteko', vaan ihan bisnestä. (/ edit )

Lainaus
Mitä tulee Lännentiehen, eikös Kvaakissa kerrottu, että se iso puhelinluettelo möi suhteellisen heikosti? Jos kauppa ei käy, silloin kustantajaa ei oikein voi vaatia julkaisemaan lisää.
Mikäs tämä on ollut? Olisin kyllä ostanut, jos olisin törmännyt. Ehkä sitä oli vain yhdessä laitakaupungin kioskissa.  ::)
« Viimeksi muokattu: 10.12.2013 klo 23:25:09 kirjoittanut Secos-Bill »

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #1022 : 10.12.2013 klo 23:22:14 »
:-[ Ääh, ei kun tarkoitin sitä, että kustantaja jatkaa tappiolliseksi kääntyneen sarjan ( siis KP:n ) julkaisua, jotta ei saisi mainetta sarjojen keskenjättäjänä.
Oho, sulla siis on tietoa että a) KP on tappiollinen, b) Egmont haluaa välttää nahkeaa mainetta.

Vetästään tähän loppuun klassinen kysymys:
Luuletko vai tiedätkö?

tertsi

• Vieras
« Vastaus #1023 : 10.12.2013 klo 23:25:33 »
Mikäs tommonen julkaisu on? Olen tainnut missata jotain.

edit:
Olikos se se Bandidos?
« Viimeksi muokattu: 10.12.2013 klo 23:28:08 kirjoittanut Tertsi »

Secos-Bill

• Jäsen
« Vastaus #1024 : 10.12.2013 klo 23:34:38 »
Oho, sulla siis on tietoa että a) KP on tappiollinen, b) Egmont haluaa välttää nahkeaa mainetta.
a) en tiedä, enkä edes luule - arvailen  :)
b) tähän en taida uskaltaa sanoa enää mitään...

Lainaus
Vetästään tähän loppuun klassinen kysymys:
Luuletko vai tiedätkö?
'Hölmö luulee tietävänsä, viisas tietää luulevansa'  >:D

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #1025 : 10.12.2013 klo 23:41:58 »
Asia selvä, Secos-Bill. Ainakaan minä en palaa enää tuohon asiaan.

Olikos se se Bandidos?

Joo, vuonna 2009. Täällä Kvaakin arvostelu siitä. Olen lähes sataprosenttisen varma, että jossakin täällä joku asianosainen kertoi, että tuo ei myynyt tarpeeksi hyvin ansaitakseen jatkoa.

LISÄYS: Arvostelussa lukee julkaisun kooksi 16 x 21 cm ja sivumääräksi 240. Ei se siis ollutkaan "puhelinluettelo", sekoitin Jonah Hexeihin.
« Viimeksi muokattu: 10.12.2013 klo 23:53:19 kirjoittanut Sampsa Kuukasjärvi »

tertsi

• Vieras
« Vastaus #1026 : 10.12.2013 klo 23:53:30 »
Selailin tuota aikoinaan kioskilla, ei herättänyt kiinnostusta.

Olen ostellut ranskaksi ilmestyvää, alkuperäistä Lännentie-sarjaa. Yhdessä osassa taitaa olla kolme pokkaria yksissä kansissa. Neljä osaa ilmestynyt, viides tulee tammikuussa.

edit

Keskustelu karkasi osaltani vähän sivuraiteille. Ei Lännentiestä enempää.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2013 klo 14:27:10 kirjoittanut Tertsi »

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1027 : 11.12.2013 klo 12:33:51 »
Lännentiessä on se hyvä puoli, että se (siis se D'Antonion kirjoittama perussarja) julkaistiin Suomessa aikoinaan kokonaisuudessaan. Sen saa pienellä sinnikkyydellä ja kohtuuhinnalla kerättyä itselleen vieläkin. Ja tarjonta niistäkin varmaan alkaa nousta lähivuosina, kun ikääntyneintä lukijakuntaa alkaa pikkuhiljaa siityä autuaammille metsästysmaille.

Ken Parkerin huono puoli on se, että se jäi aikoinaan kesken. Vielä siis saamme jännittää. Melkein toivoisin, että uusia jaksoja ei enää tehtäisi, sillä silloin saisimme jännittää lisää...
"Tex-tieteen yli-morisco"

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #1028 : 11.12.2013 klo 18:05:49 »
Ei helkkari, en minä ainakaan löydä tuolta lehtipisteen sivuilta koko Parkeria, saati sitä missä sitä myydään. Miten, kui ja millä tavalla sen sieltä löytää?

Tiedot eivät vielä olleet siellä, mutta tänään ne ovat kirjoissa ja pokkareissa.

Raumalla kaksi myyntipaikkaa. Jokin tuossa mättää, kun naapurissa Porissakin on 9 paikkaa.

Secos-Bill

• Jäsen
« Vastaus #1029 : 11.12.2013 klo 19:08:16 »
Raumalla kaksi myyntipaikkaa.

Kirottua! Se paikka, jossa näitä on aiemmin ollut ja jossa olen valittanut myyjille vähäisestä määrästä, on kauempana kuin se uusi paikka! Minun on kai silti pakko mennä sinne  :( . Toivottavasti edes sää suosii...

xml

• Jäsen
« Vastaus #1030 : 11.12.2013 klo 20:14:43 »
Tuleekos nuo myyntipaikat tuonne lehtipisteen sivulle sitä mukaan, kun lehdet saapuvat niihin vai kaikki kerralla? Jos kerralla, niin lukumäärät on kyllä ihmeelliset:
Helsinki 8
Espoo  1
Vantaa 5
Tampere 0 (siis nolla)
Turku 18
Oulu 27
Pori 9
Lappeenranta 0
Rovaniemi 12
Rauma 2
Kajaani 10
Kemi 5
Sodankylä 3
Kittilä 4

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #1031 : 11.12.2013 klo 20:25:14 »
Kittilä siis pesee Tampereen jos ei nyt 6-0 niin ainakin 4-0!

Kuikka

• Jäsen
  • Sika joka ei lennä on pelkkä sika.
« Vastaus #1032 : 11.12.2013 klo 20:36:38 »
Ja Rantsilasta (pikkusen reilu 1000 asukkia) löytyy yhtä monta myyntipaikkaa kuin Espoosta.

Sääli espoolaisia jos näin on.

Mosabacka

• Jäsen
« Vastaus #1033 : 11.12.2013 klo 21:45:59 »
Löysin kuin löysinkin Ken Parkerin paikallisesta S-marketista, YEAH! Omalta paikkakunnaltani Parkeria oli aikaisemmin vaikeata löytää ja jouduin hakemaan sen naapuripitäjän Prismasta.

Samalla tarttui matkaan uusin Kronikka, nro 37. Samana päivänä kaksi uutta lännensarjakuvan aatelia, on se vain niin nannaa.  ;D
kehittyvä willeristi

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #1034 : 11.12.2013 klo 22:17:40 »
Tuleekos nuo myyntipaikat tuonne lehtipisteen sivulle sitä mukaan, kun lehdet saapuvat niihin vai kaikki kerralla? Jos kerralla, niin lukumäärät on kyllä ihmeelliset:
Helsinki 8
Espoo  1
Vantaa 5
Tampere 0 (siis nolla)
Turku 18
Oulu 27
Pori 9
Lappeenranta 0
Rovaniemi 12
Rauma 2
Kajaani 10
Kemi 5
Sodankylä 3
Kittilä 4

Noiden pitäisi olla ajan tasalla olevia tilauksia lehtipisteisiin, mutta mielestäni Tampereen ja Lappeenrannan tietojen on pakko puuttua. Myös Lahti on muka 0! Luulisi myös, että pääkaupunkiseudulla olisi enemmän myyntipaikkoja. Katsotaanpas mitä haku sanoo muutaman päivän kuluttua.

Ehkä joku tamperelainen voi valaista näkyikö Keniä siellä tänään?

Lisättäköön listaan suuria kaupunkeja: Kuopio 14 myyntipaikkaa, Jyväskylä 22, Hämeenlinna 11, Vaasa 5, Mikkeli 4 ja Joensuu 15. Isoa hajontaa tuntuu olevan.

EDIT: Lisätty viestin lainaus aiemmalta sivulta ja poistetu ylimääräinen toinen Vaasa.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2013 klo 23:09:36 kirjoittanut Sampsa Kuukasjärvi »