Kirjoittaja Aihe: Ken Parker ratsastaa jälleen!  (Luettu 403952 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
Re: Ken Parker ratsastaa jälleen!
« Vastaus #15 : 08.06.2007 klo 11:04:15 »
Epäuskoa ja kyynisyyttä. Kuitenkin suttua ja kesken jää taas.

Koko tunneskaala käytössä siis. Mutta painomateriaali on priimaa 1000-1200 dpi-tiffiä. Suttu pitää siis itse organisoida. Kesken jäämisestä päättää kärsivällisyydellään tietysti suuri/pieni yleisö.

Toivottavasti Egmontilla riittää kärsivällisyyttä jatkaa sarjaa, vaikka se ei heti valtaisa menestys olisikaan. Nuo ihan alkupään numerot tosiaan ovat vielä aika perinteistä huttulänkkäriä ja oman äänen hakemista.
Onko tietoa kuinka usein tätä on tarkoitus julkaista?

Neljä tuplakirjaa on vähimmäismäärä. Kolmen kuukauden välein aloitetaan. Ensin kaksi ensimmäistä seikkailua 1-2, sitten kaksi aiemmin suomentamatonta 45-46, sitten 3-4 ja vielä 47-48. Sitten tarkastetaan säädöt.

Lainasin Moogilta nuo ensimmäiset Ken Parkerit ja luin kunnolla pitkästä aikaa. Kaikkea muuta kuin perinteistä huttulänkkäriä sekä juonen rajuuden että realismin suhteen. Piirrosviiva ei ole yhtä fiiniä kuin noissa loppupään suomennoksissa, mutta senkin kehityksessä on oma viehätyksensä.

Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

vekka_of_savo

• Jäsen
« Vastaus #16 : 08.06.2007 klo 12:14:41 »
Lainasin Moogilta nuo ensimmäiset Ken Parkerit ja luin kunnolla pitkästä aikaa. Kaikkea muuta kuin perinteistä huttulänkkäriä sekä juonen rajuuden että realismin suhteen.

Nojuu, tuskin ainakaan Tex Willerin ja Jonah Hexin ystävät tulevat pettymään  :). Mielestäni kuitenkin tarinoiden realismi ja omaperäisyys kasvaa vielä selkeästi muutaman ensimmäisen numeron jälkeen. Välillä tulee toki sitten myös vähän kevyempääkin kamaa.

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Vastaus #17 : 08.06.2007 klo 12:28:01 »
Mielestäni kuitenkin tarinoiden realismi ja omaperäisyys kasvaa vielä selvästi muutaman ensimmäisen numeron jälkeen. Välillä tulee toki sitten myös vähän kevyempääkin kamaa.

Myönnettäköön, että kovimmat Ken-kehut ja persoonallisimmat stoorit tulevat vähän pitemmälle ehtineissä vaiheissa. Mutta juupelin korkealle on lukutottumusten ja laatuvaatimusten rima viritetty, jos ykkösjuttu "Pitkä piilukko" maistuu perinteiseltä hutulta...

Toivottavasti ratkaisu julkaista vanhaa ja uudempaa settiä vuorotellen osoittautuu silti toimivaksi.
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #18 : 08.06.2007 klo 12:30:35 »
Toivottavasti ratkaisu julkaista vanhaa ja uudempaa settiä vuorotellen osoittautuu silti toimivaksi.
Uskon että osoittautuu, koska ainakin minä olen juuri tuosta asiasta eniten innoissani ja iloissani.
"Tex-tieteen yli-morisco"

ernotam

• Tex Willer-suurkuluttaja
  • Jäsen
« Vastaus #19 : 08.06.2007 klo 17:33:15 »
Toivottavasti Egmontilla riittää kärsivällisyyttä jatkaa sarjaa, vaikka se ei heti valtaisa menestys olisikaan.

Ostakaahan jokainen oma numero (parhaat kaksi), älkääkä jääkö ihmettelemään. Eiköhän se takaa jatkon parhaiten.... Mulla on aiemmat 80-luvun KP-numerot hyllyssä, ja takuuvarmasti uudetkin käyn ostamassa. Minä kun haluaisin lukea  k a i k k i  tarinat suomeksi...

Wade

• Jäsen
« Vastaus #20 : 08.06.2007 klo 21:47:59 »
Uskon että osoittautuu, koska ainakin minä olen juuri tuosta asiasta eniten innoissani ja iloissani.
Etpä, kun minä. Kerron sitten vähän, miksi minulla on suurimmat fiilikset.
Wade Koivurinne

Wade

• Jäsen
« Vastaus #21 : 11.06.2007 klo 12:11:00 »
Etusivu uutisoi vihdoin asiasta. Mukava huomata, että jo joulukuussa nähdään uutta Ken-materiaalia.
Wade Koivurinne

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #22 : 11.06.2007 klo 12:51:51 »
Eikä kun minä  ;D

Kiitos myös tuosta etusivun jutusta ja sen mukana olleesta Ken Parkerin kuvasta, siitä sai hyvän taustakuvan työkoneelle. Vaihteeksi muutakin taustakuvana kuin hyvän näköisiä beibejä tai leffajulisteita  8]

Wade

• Jäsen
« Vastaus #23 : 11.06.2007 klo 15:26:57 »
Kiitos myös tuosta etusivun jutusta ja sen mukana olleesta Ken Parkerin kuvasta, siitä sai hyvän taustakuvan työkoneelle. Vaihteeksi muutakin taustakuvana kuin hyvän näköisiä beibejä tai leffajulisteita 8]
Kuvia on paljon lisääkin. Laitan sulle sähköpostiin vaikka, jos haluat. Egmont-Asko laitteli niitä mulle monta, hienoja kuvia, muttei saanut asemoitua noin suhteessa lyhyeen tekstiin.
Wade Koivurinne

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #24 : 11.06.2007 klo 15:50:53 »
Jees, tänks Wade, laita vaan. Siinäpä hieman puhdetta töihin niitä kelailessa ja ihaillessa, täällä kun on taas vähän tylsää...taidanpa lähteä kotio jo tästä pölyä keräämästä...

Wade

• Jäsen
« Vastaus #25 : 11.06.2007 klo 16:08:00 »
Elä viälä mene, ties vaikka saisit uuden hienon taustakuvan työkoneellesi. Eli kuvia lähti.
Wade Koivurinne

Wade

• Jäsen
« Vastaus #26 : 11.06.2007 klo 16:26:33 »
Ja täältä kuvia myös Parkerista.
Wade Koivurinne

Sika

• Jäsen
« Vastaus #27 : 11.06.2007 klo 17:33:35 »
Lainaus
Ja täältä kuvia myös Parkerista.

Jeps, ja bookmarkkiin...

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #28 : 11.06.2007 klo 17:59:11 »
Olihan meillä tämäkin, ja hurraa, Ken parker voittaa!
http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?topic=5068.0

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #29 : 11.06.2007 klo 18:31:00 »
Tuo Marilyn ja Ken kuva oli suurenmoinen. Tuli vaan mieleen, että Ken muistuttaa Robert Redfordia. Olenkohan lukenut jostain jotain sen suuntaista vai mahtaako olla oma ajatukseni?
"Tex-tieteen yli-morisco"