Kirjoittaja Aihe: Löydänkö näin töitä?  (Luettu 3030 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mimmuli-78

• Uusi jäsen
Löydänkö näin töitä?
« : 22.05.2007 klo 04:56:21 »
Hei vaan! ;)

Etsiskelen nyt jotain kirjoitusalan töitä tätä kautta. Löydänkö pian?  ???
Olen harrastekirjailija, joten en niinkään perehtynyt piirtämiseen kuin omaksi ilokseni.;D

Ainahan tietysti voin yrittää lähteä piirtämäänkin jotain kivaa!

Esikoisharrastekirjailijaksi minua voisi kai kutsua vasta. :) Kesällä ilmestyy toinen eli lastensatuni. :o

Tarvitsen kirjoitusalan töitä kipeästi! RAHAA TIETENKIN kipeästi myös.;) Minulla ei tällä hetkellä ole muuta kun vaan AIKAA!!!
Rakastan kirjoittamista, joten jos sinulla on tarjota työtä niin otapa ihmeessä yhteys..

Kaikki kirjoitusalan työt teen huolella!! ;)

Takaan mahdollisimman hyvää kädenjälkeä. Mielikuvitustakaan ei puutu!! ;D
(Pitkäkestoiset kirjoitustyöt aina lyhyempiin proggiksiin.;))
(Kuvitustyöt huomioin myös). Harrastuksena kokemusta, ei muuten.
Ps. Myöskin kaikki immeiset jotka on kiinnostuneet kirjojen väsäämisestä yhteistyössä, ottakaapa yhteys.
Hyviä ideoita otetaan myös vastaan!!!?
Katsellaan! ;)

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
Re: Löydänkö näin töitä?
« Vastaus #1 : 22.05.2007 klo 08:50:47 »
Hei vaan! ;)

Olen harrastekirjailija, joten en niinkään perehtynyt piirtämiseen kuin omaksi ilokseni.;D

Esikoisharrastekirjailijaksi minua voisi kai kutsua vasta. :) Kesällä ilmestyy toinen eli lastensatuni. :o

Tarvitsen kirjoitusalan töitä kipeästi! RAHAA TIETENKIN kipeästi myös.;) Minulla ei tällä hetkellä ole muuta kun vaan AIKAA!!!
Rakastan kirjoittamista, joten jos sinulla on tarjota työtä niin otapa ihmeessä yhteys..

Ps. Myöskin kaikki immeiset jotka on kiinnostuneet kirjojen väsäämisestä yhteistyössä, ottakaapa yhteys.
Katsellaan! ;)

Ja kernaasti kannattaa kertailla esimerkiksi Tarmio, Hannu & Tarmio, Janne: Sanankäytön pikkujättiläinen ja Terho Itkosen Uusi kieliopas (jossa esimerkiksi muistaakseni nipotetaan että on suositeltavampaa sanoa 'huolellisesti' kuin 'huolella').

Se, että sanottavansa osaa tarjota selkeästi ja kiinnostavasti, edistää lukijoitten kiinnostumista työstäsi. Mielikuvitus on tärkein edellytys, mutta ansaintamielessä kirjoittaminen edellyttää kielentaitojen jalostamista. (Tai en tiedä, lehtien nettiartikkelit on nykyään heikkoa suomea.)

Sitten voi alkaa tarjota tekstejään julkaisuihin. Ehkä niiden asettaminen esille netissä auttaisi ymmärtämään kirjoittajalaatuasi?

JanneT

• Jäsen
« Vastaus #2 : 22.05.2007 klo 09:27:22 »
Ja kernaasti kannattaa kertailla esimerkiksi Tarmio, Hannu & Tarmio, Janne: Sanankäytön pikkujättiläinen ja Terho Itkosen Uusi kieliopas (jossa esimerkiksi muistaakseni nipotetaan että on suositeltavampaa sanoa 'huolellisesti' kuin 'huolella').

Tavan adessiivi oikeastaan hyväksyttiin muutama vuosi sitten hyväksi kielenkäytöksi siihen liittyvien epäselvyyksien vuoksi:
http://www.kotus.fi/index.phtml?s=918

...mutta sen käyttäminen esimerkiksi työhakemuksessa saattaa silti olla riskialtista.

Suosittelisin myös selkeää, ytimekästä ja huolellisesti kirjoitettua työhakemusta ilman hymiöitä. Kannattaisi ehkä lähestyä myös suoraan mahdollisia työnantajia, melko epätodennäköisenä pidän että täältä mitään löytäisit. Ohjeita CV:n ja työhakemuksen tekemiseksi löydät vaikka Googlettamalla. Tällaisella hakemuksella et varmasti saa töitä mistään.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

Kati76

• Uusi jäsen
  • Mitä, missä, milloin
« Vastaus #3 : 22.05.2007 klo 10:29:41 »
Hei!

Olisin kiinnostunut kuvitustyöstä, seuraten tekstiäsi!
Olen jo pitkään etsinyt kirjoittajaa, jonka tekstin mukaan voisin luoda kuvaa!

En jostain kumman syystä kykene itse kirjoittamaan siten, että teksti olisi kaunista ja mukavasti luettavaa.

Olisin siis kiinnostunut jonkinlaisesta yhteistyöstä, jossa kenties voisimme rakentaa yhdessä teoksen.

Ilmoittele minulle, kiinnostaisiko tällainen yhteistyö!

T:Kati76

Hei vaan! ;)

Katsellaan! ;)

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #4 : 22.05.2007 klo 21:49:36 »
Kirjoittamaan oppii kirjoittamalla, ja kyllä Suomessa(kin) kirjoittaa saa niin paljon kuin sielu sietää, kunhan ei odota siitä rahaa saavansa. Julkaisijoista ei ole pulaa, mikäli on jotain sanottavaa.
Aina voi esimerkiksi perustaa oman blogin ja luottaa että sitä kautta tärppäisi. Pitäisi vaan mieluiten olla erikoistunut johonkin alaan, eikä kirjoittaa pelkästään omista arkiaskareistaan - ne harvemmin ovat muiden mielestä niin fasinoivia kuin itse uskoo.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Jho

• Jäsen
« Vastaus #5 : 23.05.2007 klo 08:26:24 »
Kirjoittamaan oppii kirjoittamalla, ja kyllä Suomessa(kin) kirjoittaa saa niin paljon kuin sielu sietää, kunhan ei odota siitä rahaa saavansa. Julkaisijoista ei ole pulaa, mikäli on jotain sanottavaa.
Aina voi esimerkiksi perustaa oman blogin ja luottaa että sitä kautta tärppäisi. Pitäisi vaan mieluiten olla erikoistunut johonkin alaan, eikä kirjoittaa pelkästään omista arkiaskareistaan - ne harvemmin ovat muiden mielestä niin fasinoivia kuin itse uskoo.

Minua itseäni ei muutenkaan kiinnosta oikeastaan mitkään todelliset tapahtumat (ei niin ettei muita voisi/saisi kiinnostaa). Ropeconissa toissavuonna joku kirjailijatäti lupaili että realismi olisi pikkuhiljaa jäämässä menneisyyteen, toivotaan.

Mimmulille, voisit laittaa jotain kirjoituksiasi näytille, niin saisi tietää vähän että minkälaista tekstiä tuotat.
Varmasti saat hommia tältäkin voorumilta, mutta rahaa täällä ei ikävä kyllä pahemmin liiku (tai jos liikkuu, niin minulle ei vaan kerrota).