Author Topic: Piirrustuksiani (ei sarjakuvia)  (Read 4076 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

delete

• Uusi jäsen
Piirrustuksiani (ei sarjakuvia)
« on: 03.05.2007 klo 22:24:09 »
Tervehdys! Tuntui olevan tämä foorumi täynnä mukavaa ja leppoisaa porukkaa niin päätin itsekkin rekisteröityä vaikken sarjakuvia harrasta. Saakai täällä esitellä muitakin kuin sarjakuvia?

En ole piirtäny aktiivisesti ala-asteen jälkeen. Lapsuudessa piirsin paljonkin, koska naapurissa asui poika joka osasi piirtää todella hyvin, olin lähes joka päivä kylässä, katsoin kun hän piirsi ja piirsin itsekkin samalla mallista. Täältä juontuu piirtämis harrastukseni ja mallista piirtämisen oppiminen. Mutta lähes koko ylä-asteen olin piirtämättä, mitä nyt kuvistunneilla, mutta se oli vähäistä. Sitten aloin jälleen piirtämään.

Täältä löytyy pienen harjoittelun jälkeisiä töitä. Kaikki ovat mallista. Nyt haluaisin kommentteja, jotta voisin kehittyä lisää. http://s140.photobucket.com/albums/r25/natikka/tuherrus/

Ja lisäksi haluaisin oppia piirtämään "päästä" ilman mallia. Joten vinkkejä tarvittaisiin. Vai oppiiko enään vanhana miehenä mitään? (Ikää 18v)

Tulikin varsinainen esittely viesti. Mutta ompahan lähtökohdat selvillä.
Toivottavasti tuli oikeaan alueeseen.
« Last Edit: 03.05.2007 klo 22:27:47 by delete »

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
  • Ei ole yhtään hyvä tämä.
Re: Piirrustuksiani (ei sarjakuvia)
« Reply #1 on: 03.05.2007 klo 22:57:31 »
Hienoja kuvia. Osaat piirtää hyvin malleista. Itse en sitä taitoa taida.
Neuvo, jonka voin siihen "päästä piirtämiseen" antaa, on, että harjoittele paljon. Pyri myös muistamaan piirtäessäsi, miten asiat rakentuvat, esim. miten korvan kiekurat menevät. Sitten kannattaa myös ajatella loogisesti, jos ei muista. Sillä pääsee myös pitkälle. ;)

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #2 on: 03.05.2007 klo 23:54:07 »
Tervetuloa Kvaakkiin.

Tervehdys! Tuntui olevan tämä foorumi täynnä mukavaa ja leppoisaa porukkaa niin päätin itsekkin rekisteröityä vaikken sarjakuvia harrasta. Saakai täällä esitellä muitakin kuin sarjakuvia?

Saa esitellä, mutta voit varautua siihen, että käännytämme sinut pian sarjakuvien ihmeelliseen maailmaan.

Hyvinhän tuo kynä pysyy hanskassa. Etkä sinä mikään vanha ole. Kehityttävää varmasti riittää.

Jos haluat oppia piirtämään ilman mallia, niin kokeile seuraavaa harjoitusta. Piirrä ensin joku kuva nopeasti mallista ja sen jälkeen heti perään ilman mallia.

Ilman mallia piirtäessä tulisi hahmottaa kohteet ensin kolmiulotteisina kappaleina ja rakentaa kuva yleishahmotelmasta hiljalleen kohti yksityiskohtia. Kuten tässä:

http://neondragonart.com/dp/tutorials/body.htm

Tai no... tämä on vain yksi tapa...

Jos sinulla on rakentavaa kritiikkiä muiden töistä täällä, niin kerro toki mielipiteesi, kun olet asettunut taloksi.

8]

delete

• Uusi jäsen
« Reply #3 on: 04.05.2007 klo 14:28:41 »
Saa esitellä, mutta voit varautua siihen, että käännytämme sinut pian sarjakuvien ihmeelliseen maailmaan.
Sarjakuva hahmoissa ei sinällään ole mitään vikaa, niitä olisi kiva piirtää omasta päästä kunhan vaan oppii tämän jalon taidon. Mutta  itse sarjakuvien piirtäminen ei ole minun juttu ja enkä usko että kukaan saa käännytettyä minua :D Toki sen näkee sitten tulevaisuudessa.

Täytyypä kokeilla vinkkejä. Tuleeko periaatteessa aina hahmotella kolmiulotteisilla kappaleilla, piirrettiin sitten ihmistä, eläintä tai jotain esinettä. Itse tulee ensin hahmoteltua ääriviivat ja sen jälkeen yksityiskohdat. Mutta turhan useasti käy niin että puuttuu kolmiulotteisuus. Ja kaikki tahtoo olla vinksallaan.

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
« Reply #4 on: 04.05.2007 klo 15:17:43 »
Monesti piirustusoppaissa opastetaan piirtämään hahmon muoto ensin perusmuodoilla, eli sylintereillä, kuutioilla, ympyröillä ja sen sellaisilla. Siihen on hyvä alkaa rakentamaan oikeaa muotoa - ja kolmiulotteisuus säilyy varmasti! :D

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #5 on: 04.05.2007 klo 19:44:34 »
Tuleeko periaatteessa aina hahmotella kolmiulotteisilla kappaleilla, piirrettiin sitten ihmistä, eläintä tai jotain esinettä.

Piirtämisessä ei ole kiveenhakattuja sääntöjä, joita tulisi noudattaa. Tuo hahmottelusysteemi on kuitenkin oiva apuväline tekemiseen, joka kannattaa opetella. Lopulta sitä alkaa ajattelemaan asioita kolmiulotteisesti ihan automaattisesti, kun on tehnyt tuota jonkin aikaa ja voi ehkä nopeammin siirtyä myöhempiin vaiheisiin. Tiivistäen voisi kait sanoa, että piirtäminen on kuin talonrakennus. Jos perustukset on vinksallaan niin lopputyötä on vaikea saada kohdilleen. Siksi kannattaa käyttää aikaa työn alkuvaiheen suunnitteluun ja hahmotteluun. Näin ainakin silloin kun haetaan realistisempaa ilmaisua.

8]

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
« Reply #6 on: 11.05.2007 klo 00:07:24 »
Kai tänne saavat muutkin laittaa kuviaan? No hyvä. Tässä yksi. Olen ylpeä siitä. (Lumiukkomies S.P.L.:stä)
Päätin poistaa kuvan täältä, koska kuten SinintheCity sanoo  alempana ja kuten arvelin itsekin, aiheen aloittaja haluaa pitää tämän topicin itsellään.
« Last Edit: 11.05.2007 klo 21:11:02 by Lättä »

Piber

• Sopuli
  • Jäsen
  • yuubervärkki
« Reply #7 on: 11.05.2007 klo 16:01:42 »
Kai tänne saavat muutkin laittaa kuviaan? No hyvä. Tässä yksi. Olen ylpeä siitä. (Lumiukkomies S.P.L.:stä)

Eikös toi kynsintää ja raatelua ole paikka minne noita laitetaan tai luonnokset tai uusin sarjakuvani tahi pilakuva, mutta ei se varmaan ketään vahingoita jos tänne laitat.

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
« Reply #8 on: 11.05.2007 klo 16:37:40 »
Lähinnä laitoin tänne siksi, että tällä on osuva otsikko. Joo, seuraavaksi laitan sinne Raateluun...

Piber

• Sopuli
  • Jäsen
  • yuubervärkki
« Reply #9 on: 11.05.2007 klo 21:06:52 »
Lähinnä laitoin tänne siksi, että tällä on osuva otsikko. Joo, seuraavaksi laitan sinne Raateluun...
Ketjun aloittaja varmaan meinasi omistaa koko ketjun itselleen, mutta kuten sanottiin ei varmaan haittaa. ;)

delete

• Uusi jäsen
« Reply #10 on: 11.05.2007 klo 22:43:48 »
Ei mua ainakaan ois haitannu jos oisit pistäny omia piirrustuksia. Mutta varmaan itsekkin tulee laitettua tulevat piirrustukset noihin SinintheCity:n mainitsemiin keskusteluihin. Tämän keskustelun tein lähinnä itseni esittelyyn ja avun kyselyyn.

N.Itämäki

• Guest
« Reply #11 on: 01.06.2007 klo 18:23:29 »

KillingKiss

• Ipana pipana
  • Uusi jäsen
  • Kermaleivos.
« Reply #12 on: 08.06.2007 klo 13:56:33 »
Piirrustuksesi ovat hienoja, eivätkä kaipaa juuri ollenkaan hiomista. "päästä" piirtämiseen hyvä neuvo on että kuvittelee vaikkapa jonkun henkilön, ja ajattelee sitä tarkasti.

delete

• Uusi jäsen
« Reply #13 on: 08.06.2007 klo 22:27:41 »
Piirrustuksesi ovat hienoja, eivätkä kaipaa juuri ollenkaan hiomista. "päästä" piirtämiseen hyvä neuvo on että kuvittelee vaikkapa jonkun henkilön, ja ajattelee sitä tarkasti.
Kiitoksia. Mikäli kommenttisi oli tarkoitettu minulle, jos ei niin kiitos silti ;D