Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin kootut  (Luettu 640950 kertaa)

0 jäsentä ja 12 Vierasta katselee tätä aihetta.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #2085 : 13.03.2012 klo 20:58:46 »
Ahh... Sainpa minäkin viimeinkin käsiini tuon Fine Art -kirjan, ja vaikka se sisältääkin "vain" ne ekan aallon maalaukset (jotka ovat omasta mielestäni ne parhaimmat), on kirjan laatuero tähän uuteen Egmontin sinänsä hienoon ja kattavaan kirjaan niin valtava, että olen todella tyytyväinen tämänkin hankintaan. Paperin laatu, kuvien painatuksen laatu, niiden asettelu (aina vain oikealla puolella aukeamaa, fold-outeista myös yhden sivun versiot) ja "ekstrat" ovat aivan eri luokkaa kuin Egmontin kirjassa. Itse asiassa myös palkittu sidonta ja koko kirjan ulkoinen olemus huokuu ansaitsemaansa laatua, arvokkuutta ja prestiisiä. Nyt tuo kokoelma alkaa olla täydellinen.
Paljos jouduit maksaa tosta "Fine Art"-kirjasta ja mistä ostit?
Kyllä mäkin joskus ton ostan...sit kun lompakko pursuaa yli äyräiden...tai sit vaan ostan isomman lompakon!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2086 : 13.03.2012 klo 22:02:08 »
Kyllä mäkin joskus ton ostan...sit kun lompakko pursuaa yli äyräiden...tai sit vaan ostan isomman lompakon!

eBaysta bongasin myyjän ja kun se ei saanut kaupaksi/tarjouksia niin meilasin ja sanoin olevani kiinnostunut ja ehdotin sille könttähintaa toimitettuna Suomeen. Vähän aikaa veivattiin ja sovittiin lopulta hinnaksi $1.100. Vaikka Euron kurssi oli aika suosiollinen niin jäihän sille vielä hintaa n. 840€. Siihen alvit päälle. Kirja ja boksi ovat molemmat ihan priimakunnossa. Tällä hetkellä halvin tarjous ebayssa on alkaen $1.199. Kysäisin parilta eurooppalaiselta myyjältä tuota ja ne sanoi että priimakuntoisesta ne pyytää €1.600, eli siihen nähden olen saamaani hintaan tyytyväinen :)
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #2087 : 13.03.2012 klo 23:38:52 »
eBaysta bongasin myyjän ja kun se ei saanut kaupaksi/tarjouksia niin meilasin ja sanoin olevani kiinnostunut ja ehdotin sille könttähintaa toimitettuna Suomeen. Vähän aikaa veivattiin ja sovittiin lopulta hinnaksi $1.100. Vaikka Euron kurssi oli aika suosiollinen niin jäihän sille vielä hintaa n. 840€. Siihen alvit päälle. Kirja ja boksi ovat molemmat ihan priimakunnossa. Tällä hetkellä halvin tarjous ebayssa on alkaen $1.199. Kysäisin parilta eurooppalaiselta myyjältä tuota ja ne sanoi että priimakuntoisesta ne pyytää €1.600, eli siihen nähden olen saamaani hintaan tyytyväinen :)
Ihan liikaa meikäläiselle kirjasta...noh kaikki on suhteellista. Tietysti kun oottelee aikaa parempaa, niin hinta varmaan nousee taas lisää. No toi on se kaukainen toive...ehkä sit joskus ostan ton. Täytyy tyytyä näihin Egmontin kirjoihin ja aukeama kuviin, jossa osa kuvasta jää piiloon.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2088 : 14.03.2012 klo 13:45:45 »

Tuossapa Mikalle sopiva lompakko! :)

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32839617&ov=web

puffe

• Jäsen
« Vastaus #2089 : 14.03.2012 klo 18:49:51 »
Olen nyt plärännyt vajaan viikon tota ruottalaisten CB:n maalauskirjaa.
Ensimmäisellä kerralla tuntui jo siltä, että jonnekkin matkan varrelle on jäänyt maalausten tumma pää ja osa kuvista on "sammunut" värien osalta.
Tänään etsin komerosta vuoden 1997 Ölgemälde kalenterin.
Eihän siinä ole kuin 12 maalausta, mutta niitä vertailtuani kirjan kuviin, ero tuli selkeästi esiin - siis kalenterin hyväksi. Toisaalta on yhtä tyhjän kanssa vertailla toiseen painotuotteeseen, alkuperäistä taulua tarttis olla, mutta kun ei ole.
Hieman pettynyt olen kuiteskin tuohon kirjaan, mutta onhan toi tietysti tyhjää parempi.

ps. jos joku Sanomilla lukee näitä Kvaakin sepusteita (siis semmoinen jolla on valtaa - vaikka A. Erkko) ja tulette siellä siihen tulokseen, että suomalaiset tarvitsevat kuitenkin maalauskirjan suomeksi. Yx toive olisi: kirjan koko, leveys 48cm x korkeus 34cm. Kiitos!

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #2090 : 14.03.2012 klo 19:12:26 »
ps. jos joku Sanomilla lukee näitä Kvaakin sepusteita (siis semmoinen jolla on valtaa - vaikka A. Erkko) ja tulette siellä siihen tulokseen, että suomalaiset tarvitsevat kuitenkin maalauskirjan suomeksi. Yx toive olisi: kirjan koko, leveys 48cm x korkeus 34cm. Kiitos!

Oho...kovat kokovaatimukset on kirjalla. Tietysti voisi tehdä ihan kokonaan pelkästään maalauksista koostuvan kirjan...kaikki turhat tekstit pois...siis oikean taide-kirjan.
Siinä olisi sit kaikki maalaukset ja Ei-Disneyt myöskin.
Paperin laatu aivan käsittämättömän hienoa ja jokaisen kirjan saisi käydä tarkastamassa, että painojälki olisi aivan täydellisen priimaa. Ei mitään aukeama-kuvia vaan yhdellä sivulla olisi ainoastaan yksi kuva. Nahkakantinen kirja olisi plussaa ja tietenkin kotelolla varustettu.
Kultausta ja eleganssia tyylikkyyttä koko kirja täyteen.
Kirjan kieli voisi olla englanti...ei tartte olla suomi.
Voisi olla, että tulisi erittäin kysytty kirja myös ulkomailla.
Hinta vaan nousisi pilviin, jos noi kaikki tulisi kirjaan...mutta olisi kyllä sit maailmankaikkeuden paras Carl Barks maalauskirja.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2091 : 14.03.2012 klo 20:11:32 »
On Egmontin kirjalla myös omat ansionsa. Se on kattavin taidekirja Barksin maalauksista. Lisäksi se on kohtuuhintainen ja se sopii formaattinsa ja kokonsa puolesta täydellisesti CB koottujen jatkoksi, kuten muutkin ulkomaiset lisäosat.

mievaan

• Jäsen
  • Maija Meikäläinen junttilan kuusikosta päivää
« Vastaus #2092 : 03.05.2012 klo 22:14:26 »
Täällä on puhuttu pääasiassa maalauskirjoista ja karhukirjasta. :D  Entäs muut lisäosat? Onko niitä tullut osteltua ja miltä vaikutti?  ::)

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2093 : 05.06.2012 klo 19:20:36 »
Ostakaahan joku tämä pois, halvalla menee:

http://www.huuto.net/kohteet/carl-barks-library---koko-sarja/223991415

Itse ehdin jo kymppiboksia lukuunottamatta hankkia tämän, muuten ostaisin itse.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #2094 : 05.06.2012 klo 19:45:16 »
Hahhaaaaa!!!
Carl Barksin kootut on kokenut inflaation. No mulla on hyllyssä toi extroineen, joten en tartte tuplia.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2095 : 05.06.2012 klo 20:41:54 »
Hahhaaaaa!!!
Carl Barksin kootut on kokenut inflaation. No mulla on hyllyssä toi extroineen, joten en tartte tuplia.

On kyllä oikeasti antoisaa verrata tuota mustavalkolaitosta kotimaiseen koottuihin. Tässä on hieman paremmin käytetty sivujen pinta-ala, eli kuvat ovat suurempia. Myös kannet on paremmin toteutettu, ml. ei-Barks-kannet. Hienoja settejä molemmat, mutta kyllä tuo mv-laitos kuitenkin hienompi kokonaisuus on, vaikka suomalainen täydellisempi ja sensuroimattomampi onkin...

Köysiä vaille hull

• Jäsen
« Vastaus #2096 : 25.06.2012 klo 17:08:50 »
Tiedän olevani jälkijunassa mutta huomasin kirjoissani seuraavat viat:

Kirja 4: s. 55 - 64, Donald Duck´s Atom Bomb: Epätarkkaa, pikselöitynyttä jälkeä.

Kirja 5: s. 89 - 110, Donald Duck in Darkest Africa: Epätarkkaa, pikselöitynyttä jälkeä.

Kirja 7: s. 11 - 32, Donald Duckin Race to the South Seas: Epätarkkaa, pikselöitynyttä jälkeä. Tässä seikkailussa erityisen karkeaa ja häiritsevää.

Oletteko saaneet vaihdetuksi nuo? Erityisesti tuo Seikkailu etelämerellä harmittaa. Muistelen nähneeni siitä kunnollisen version Me Tupu Hupu Lupu -jättikirjassa.

K.I.P

• Jäsen
  • Kyseenalaisia™ näkemyksiä
« Vastaus #2097 : 25.06.2012 klo 18:31:27 »
Kirja 7: s. 11 - 32, Donald Duckin Race to the South Seas: Epätarkkaa, pikselöitynyttä jälkeä. Tässä seikkailussa erityisen karkeaa ja häiritsevää.
Oletteko saaneet vaihdetuksi nuo? Erityisesti tuo Seikkailu etelämerellä harmittaa. Muistelen nähneeni siitä kunnollisen version Me Tupu Hupu Lupu -jättikirjassa.
Me Tupu Hupu Lupu, kirjassa on paremman näköinen versio, mutta huomasitko maininnan CBK tarinan alaviitteessä:
Tarina on jäljennetty 1949 painetusta amerikkalaisesta ilmaislehdestä......

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #2098 : 25.06.2012 klo 21:24:11 »
Me Tupu Hupu Lupu -kirjassahan Seikkailu etelämerellä -sarjakuva on leikelty ihan käsittämättömään sivutaittoon (=pilattu). Aku Ankka -lehdessä julkaistiin Jippesin uudelleen-piirtämä versio. Barksin kootuissa skannaus on tehty aika siististi. Näyttää tasan siltä, mitä vuoden 1949 painomenetelmillä saatiin aikaan.

Timo

Köysiä vaille hull

• Jäsen
« Vastaus #2099 : 25.06.2012 klo 23:46:15 »
Me Tupu Hupu Lupu -kirjassahan Seikkailu etelämerellä -sarjakuva on leikelty ihan käsittämättömään sivutaittoon (=pilattu). Aku Ankka -lehdessä julkaistiin Jippesin uudelleen-piirtämä versio. Barksin kootuissa skannaus on tehty aika siististi. Näyttää tasan siltä, mitä vuoden 1949 painomenetelmillä saatiin aikaan.

Timo

Ok. Kiitoksia. Sainpahan nyt mielenrauhan :)