Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin kootut  (Luettu 640698 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Fantom

• Jäsen
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #2070 : 28.02.2012 klo 21:19:26 »
Huhhuh, melkein tuplat Ankan tilaushintaan! Kyllä olis kakomista nykyvanhemmilla, jos lapset kärttäis yhtä kirjaa, jonka hinta olis 180€! Veikkaan että jäis ostamatta monilla... Vois muuten äkkiseltään luulla, että nykyaikana lehden toimittaminen on halvempaa kuin ennen muinoin... Vaan taitaapa olla toimituksessa tuplasti väkeä vuoteen 1973 verrattuna!

Minä sain jouluna 1973 Minä Aku Ankan joululahjaksi - hinta oli tuo 59 mk. En sitten muuta saanutkaan seuraavaan kymmeneen vuoteen  ^-^

Morpheus

• Jäsen
« Vastaus #2071 : 29.02.2012 klo 10:00:01 »
Jututin asiasta sarjakuvaneuvos Aarnisaloa, suosikki divarinpitäjääni. Kuulemma tosta nahkanäkkäristä Barksin signeerauksella saa n 800€. Samaan hintaan pääsee priima Minä Roope-Sedän 1.painos. Että älkäähän myykö alihintaan :)

Vaikkei itse niin paljon kiinnostanut, että olisin tarjonnut tuosta jotain, niin katselin pari Ebay-huutokauppaa tuosta kirjasta loppuun ihan mielenkiinnosta. Muistaakseni laskeskelin, että postikulujen ja LVV:n kerä tuon olisi tuolta saantuolta jonkin verran alle 700 Eurolla.

Joten suhteellisen "normaali" markkinahinta tuolle 51-52 nahkanäkkärille Barksin nimmarilla lienee aika luotettavasti arvioiden olevan 700-800€.

Toki yksittäistapauksissa näiden harvinaisuuksien kauppojen kanssa  joku voin aina maksaa pari sataa liikaakin tai sitten joku saada vähän edullisemmin...

marko70

• Vieras
« Vastaus #2072 : 29.02.2012 klo 10:58:17 »
Vaikkei itse niin paljon kiinnostanut, että olisin tarjonnut tuosta jotain, niin katselin pari Ebay-huutokauppaa tuosta kirjasta loppuun ihan mielenkiinnosta. Muistaakseni laskeskelin, että postikulujen ja LVV:n kerä tuon olisi tuolta saantuolta jonkin verran alle 700 Eurolla.

Omani PP version sain 400€ ebay:sta ja ei mennyt verojakaan pitää olla pikkasen ovela noidenkanssa,tietty jokainen tyylillään. :P

Q=<>

Morpheus

• Jäsen
« Vastaus #2073 : 29.02.2012 klo 11:09:36 »
Omani PP version sain 400€ ebay:sta ja ei mennyt verojakaan pitää olla pikkasen ovela noidenkanssa,tietty jokainen tyylillään. :P

Q=<>

No tuolla hinnalle melkein jo itsekin ostaisin...ehkä.  :)

No en minä tosissani kaipaa tuota näkkäriä nahkaisena. Barksin nimmarilla olevia tuotteita on kuitenkin sen verran monta jo kotona. Näkkäreistä ostin perusversiot ja lopetin noidenkin ostamiset vuoden 1960 kirjaan.  Ja nuo riittävät minulle hyvin.

Rakkain noista Barksin nimmareilla olevista tuotteistani on ehdottomasti yksi Carl Barks Libraryn kirjoista, koska tuohon hankin tuon nimmarin Barksilta henkilökohtaisesti, kun tämä kävi Suomessa (eiköhän tuo ollut 1994?). Tuolla on sen verran tunnearvoa, että tuosta kirjasta en kyllä halua ikinä luopua.

marko70

• Vieras
« Vastaus #2074 : 29.02.2012 klo 11:20:45 »
No en niitä nimmareitakaan arvosta ja tää koko näkkärijutska on niin kehno et pitäis laittaa myyntiin kaikki tavalliset meinaan.

Kuvailin noita 10 kirjaa eilen "nahkoja" ja on Rosissa niinhienot kuvat et raskiiko niistä luopua kun noista on muutama jättänyt tarjousta jne mutta jäishän niitä vielä 2 settii jos yhden myisikin.Eihän noita kaipaa vaikka myin ne Barksin omat näkkärit joissa painos oli se 5 kpl.

Q=<>

Torstai

• Jäsen
  • Unessa omistin härän, joka karkasi posliinkauppaan
« Vastaus #2075 : 01.03.2012 klo 13:37:39 »
Tuli eilen vähän luettua tuota Barksin maalauskirjaa. Tiedä sitten kuinka on dollarin arvo muuttunut vuodesta -71, mutta heinäkuusta syyskuuhun Barks pyysi 150 dollaria ankkamaalauksistaan. Syyskuussa hän nosti hintaa 200 dollariin. Tässä vaiheessa hänellä oli lupa maalata Disney hahmoja vain vuoden 1971 loppuun. Tilauksia tuli niin paljon, että Barks valitti ettei 24 tuntia vuorokaudessa riitä siihen että hän saisi kaikki tilaukset toimitettua ajoissa. Nopeuttaakseen maalausta hän alkoi maalaamaan ensimmäisen kerroksen akryyliväreillä joka kuivuu öljymaaleja nopeammin. Ensimmäiset maalaukset on tehty kankaalle, mutta aika pian hän vaihtoi kovalevyyn.

Eipä ollut kovin leppoisat eläkepäivät miehellä tuolloin.

Noita Ruotsalaisia lisäkirjoja on näköjään tuotu Suomeen kivijalkaliikkeisiinkin. Vaasan suomalaisessa kirjakaupassa oli pari kirjaa. Maalauskirjaa ei tosin ollut.

Fantom

• Jäsen
« Vastaus #2076 : 02.03.2012 klo 18:52:11 »
Näin googlen kuvahaussa surffaillessani öljyvärityön (tai maalauksen, millä sitten olikin maalattu) Barksin WDC - kannesta 143 jossa veljenpojat uivat veden alla hain evä mukanaan. Linkki ei auennut ja kuva oli varsin pieni. Kuitenkin - maalauskirjaa useita kertoja selailtuani en muista nähneeni tuota kantta Barksin maalauksena. Eikä tuo Barksin tekemältä näytäkään - jotenkin liian naiivi  :P

Tuossa toimiva linkkikin: http://www.fanpop.com/spots/carl-barks/photos/2

« Viimeksi muokattu: 02.03.2012 klo 19:34:01 kirjoittanut Fantom »

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #2077 : 02.03.2012 klo 21:06:45 »
Kuitenkin - maalauskirjaa useita kertoja selailtuani en muista nähneeni tuota kantta Barksin maalauksena. Eikä tuo Barksin tekemältä näytäkään - jotenkin liian naiivi  :P

Tuossa toimiva linkkikin: http://www.fanpop.com/spots/carl-barks/photos/2

Ei tosiaankaan ole Barksin. Muuten aika OK, mutta Barks ei olis maalannu vettä tauluihinsa noin sarjakuvamaisesti.

Timo

Morpheus

• Jäsen
« Vastaus #2078 : 09.03.2012 klo 15:36:21 »
Ihan mielenkiintoista. Juuri tuli sähköpostiin Adlibrikselta viesti, että nyt olisi ruotsalainen maalauskirja tilattavissa.

Ovatkohan saaneet myöhässä, lisää vai onko kyseessä toinen painos?

Vai mitä?

MTT

• Jäsen
« Vastaus #2079 : 09.03.2012 klo 16:00:29 »
Ovatkohan saaneet myöhässä, lisää vai onko kyseessä toinen painos?

Tilaappa ja kerro meillekin :)

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2080 : 09.03.2012 klo 16:27:56 »
Tilaappa ja kerro meillekin :)

Tilasin. Varmaan 2. parannettu painos, ilman aukeamaongelmia ja waterfowl-kuvat mukana... :)
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

MTT

• Jäsen
« Vastaus #2081 : 09.03.2012 klo 19:12:44 »
Tilasin. Varmaan 2. parannettu painos, ilman aukeamaongelmia ja waterfowl-kuvat mukana... :)

Niin tai sit varmaan pläräiltyjä ja kolhiintuneita asiakaspalautuksia

Torstai

• Jäsen
  • Unessa omistin härän, joka karkasi posliinkauppaan
« Vastaus #2082 : 09.03.2012 klo 19:52:42 »
Näkyy olevan Ruotsalaisissa nettikirjakaupoissa tilattavissa myös. Ettei varmaan noin paljoa ole kuitenkaan palautuksia tullut. Olisko vaan tehty uusi painos kun ensimmäinen meni heti niin hyvin kaupaksi.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2012 klo 20:00:07 kirjoittanut Torstai »

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #2083 : 09.03.2012 klo 22:00:12 »
Luulenpa että kauppiaat saivat vain varastoihinsa täydennystä.

Timo

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2084 : 13.03.2012 klo 20:26:41 »
Ahh... Sainpa minäkin viimeinkin käsiini tuon Fine Art -kirjan, ja vaikka se sisältääkin "vain" ne ekan aallon maalaukset (jotka ovat omasta mielestäni ne parhaimmat), on kirjan laatuero tähän uuteen Egmontin sinänsä hienoon ja kattavaan kirjaan niin valtava, että olen todella tyytyväinen tämänkin hankintaan. Paperin laatu, kuvien painatuksen laatu, niiden asettelu (aina vain oikealla puolella aukeamaa, fold-outeista myös yhden sivun versiot) ja "ekstrat" ovat aivan eri luokkaa kuin Egmontin kirjassa. Itse asiassa myös palkittu sidonta ja koko kirjan ulkoinen olemus huokuu ansaitsemaansa laatua, arvokkuutta ja prestiisiä. Nyt tuo kokoelma alkaa olla täydellinen.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"