Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin kootut  (Luettu 640749 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Lurker

• Valvoja
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #2055 : 25.02.2012 klo 12:50:00 »
Eheheiiii! Mahtava  tarjous, mutta ei voi ostaa  :'(.

Taitaa tyypillä olla kova hinku päästä eroon, kun noin halvalla kaupittelee.  :)

Näköjään meni jo. Ei ihme.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2056 : 25.02.2012 klo 12:54:13 »
Näköjään meni jo. Ei ihme.

Oliko ostaja joku täältä? :)
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Torstai

• Jäsen
  • Unessa omistin härän, joka karkasi posliinkauppaan
« Vastaus #2057 : 26.02.2012 klo 18:52:27 »
Oliko ostaja joku täältä? :)

Oli kyllä niin pikakauppa etten edes hoksannut, kun oli avoinna. Olisin saattanut tarjotakin tuohon hintaan.

Barksin koottujen myynnissä yksi hankaluus on sarjan paino. Pitäis olla melkein noutoetäisyydellä. Hintakin on yleensä niin kova että harvalla on sellaiset rahat heti taskunpohjalla polttelemassa. Kysyntää varmaan kirjoille riittää. Tuossa on aika kova summa maksettu yhdestä kirjasta: http://www.huuto.net/kohteet/carl-barksin-kootut-i-sis-posti/207185955

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2058 : 26.02.2012 klo 18:55:51 »
Oli kyllä niin pikakauppa etten edes hoksannut, kun oli avoinna. Olisin saattanut tarjotakin tuohon hintaan.

Barksin koottujen myynnissä yksi hankaluus on sarjan paino. Pitäis olla melkein noutoetäisyydellä.

Tuossakin oli ainoastaan nouto, Jyväskylästä muistaakseni.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #2059 : 26.02.2012 klo 20:06:57 »
Tuossakin oli ainoastaan nouto, Jyväskylästä muistaakseni.

Johan tossa bensarahatkin maksaa maltaita. Onneksi ei tartte ostaa, kun on omat kirjahyllyssä. Ihan hyvä, että joku myy noita. Hintakin oli aika hyvä!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2060 : 27.02.2012 klo 12:36:37 »
Tuossa on aika kova summa maksettu yhdestä kirjasta: http://www.huuto.net/kohteet/carl-barksin-kootut-i-sis-posti/207185955

Jos ei tuota yksittäistä huutoa lasketa, eikä Akkarin 50-luvun B-numeroita yms julkaisuita, niin mikä on kaikkein arvokkain Suomessa julkaistu Disney-julkaisu? Ekan näkkärin nahkakantinen Barksin nimmarilla? Mikä sen arvo on? Entäs seuraavaksi arvokkaimmat? Mm. jostain jättikirjojen ja toivesarjojen ekoista painoksista maksetaan jotain satasen luokkaa yleisesti. 1960 näkkäristä jopa kahta sataa. Onko hintatietoja jossain keskustelussa käsitelty / muualla listattu...?
« Viimeksi muokattu: 27.02.2012 klo 12:52:55 kirjoittanut Miqz »

Morpheus

• Jäsen
« Vastaus #2061 : 27.02.2012 klo 12:52:48 »
15€ irtos mulle. ;)

Noita jenkikirjojahan oli satoja sieltä kuolinpesästä myynnissä muutamavuosisitten sama kuin niitä patsaita ja litoja kanssa ei ne ollutkaan menneet kaikki kaupan painonjälkeen tais saada alle 500$ tuon kirjankin..

Q=<>

Joo, viimeiset 1-3 vuotta olivat kulta-aikaa Barks-keräilijöille: AR aloitti myymään 20-vuotta jemmaamiaan tuotteita samaan aikaan kun Barksin ja Hamiltonin kuolinpesät tulivat myyntiin. Ja lisäksi muutama muukin taho (mm paintotalon perhe, ym) päätti laittaa omat Barks-tuotteensa myyntiin. Barks-aarteiden hinnat olivat puolet tai jopa vain 1/3 siitä, mitä olivat olleet 2000-luvun alussa.  Lisäksi Eurolla sai 1,4-1,6 dollaria. Ja vielä tämän osto-mahdollisuuden loppusuoralla lama-aika laski tai piti hintoja alhaalla.

Nyt on tarjolla enää aivan yleisempia litoja halpaan hintaan, mutta parhaat ovat noistakin hävinneet tai hinnat lähteneet nousuun. Samoin kuin tuon Fine Arts kirjan hinnat ja muut keräilyn kohteet. Ei taida Barksin suhteen koskaan enää toistua tuollaiset ostajan markkinat. Toisaalta tavaraa tuli markkinoille niin paljon ja vielä kun talous on epävakaalla pohjalla, niin hintojen nousu on kuitenkin vielä pitkään varmaan aika pientä. Mutta kyllä parhaat tilaisuudet meni jo.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2012 klo 14:41:01 kirjoittanut Morpheus »

marko70

• Vieras
« Vastaus #2062 : 27.02.2012 klo 13:35:56 »
Jos ei tuota yksittäistä huutoa lasketa, eikä Akkarin 50-luvun B-numeroita yms julkaisuita, niin mikä on kaikkein arvokkain Suomessa julkaistu Disney-julkaisu? Ekan näkkärin nahkakantinen Barksin nimmarilla? Mikä sen arvo on? Entäs seuraavaksi arvokkaimmat? Mm. jostain jättikirjojen ja toivesarjojen ekoista painoksista maksetaan jotain satasen luokkaa yleisesti. 1960 näkkäristä jopa kahta sataa. Onko hintatietoja jossain keskustelussa käsitelty / muualla listattu...?
Veikkaan että saan Rosan nahkakirjoista värikuvilla enemmän kuin tuosta nahkanäkkäristä jossa Barksin nimmari.Myynnissä on edelleen sarja 10 nahkakirjaa 51/52-54 Rosat värikuvin ja Ankantekiät värikuvin 7k€ tarjottu.  :=)

Yks on saanut 51/52 kirjasta tonnin oliko jopa yli.

Ei noi quik:in kohteet tee kauppaansa ebayssa Rosissa on ostohintaan lyöty 3 krt hinta sama litoissa yhtä on tehnyt mieli kysyä mut ei varmaan pudota tarpeeksi hintaa.  

Eiks tää ole vääräs paikkaa koko kirjottelu taas,vissiin mun vika taas.   :angel:

Q=<>
« Viimeksi muokattu: 27.02.2012 klo 13:43:45 kirjoittanut marko70 »

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2063 : 27.02.2012 klo 14:19:18 »
Eiks tää ole vääräs paikkaa koko kirjottelu taas,vissiin mun vika taas.   :angel:

Q=<>

Missä tän pitäis sit olla? Valvojat voivat varmaan siirtää/ohjata keskustelun oikeaan paikkaan... Ajattelin hakea yhtymäkohtaa noihin jenkkikirjojen hintoihin, joista taitaa kallein KIRJA olla tuo täälläkin moneen kertaan mainittu Fine Art. Voin toki olla väärässäkin...

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2064 : 28.02.2012 klo 18:52:41 »
Jos ei tuota yksittäistä  mikä on kaikkein arvokkain Suomessa julkaistu Disney-julkaisu? Ekan näkkärin nahkakantinen Barksin nimmarilla?
Jututin asiasta sarjakuvaneuvos Aarnisaloa, suosikki divarinpitäjääni. Kuulemma tosta nahkanäkkäristä Barksin signeerauksella saa n 800€. Samaan hintaan pääsee priima Minä Roope-Sedän 1.painos. Että älkäähän myykö alihintaan :)

Jos yksittäiset lehdet jätetään taas huomioimatta, niin onko tuo Fine Art -kirja kallein ulkomainen julkaisu n. $1,200-$1,500 hinnallaan?

Nyt on tarjolla enää aivan yleisempia litoja halpaan hintaan, mutta parhaat ovat noistakin hävinneet tai hinnat lähteneet nousuun. ... Mutta kyllä parhaat tilaisuudet meni jo.

En ole kovin perillä litojen hinnoista, mutta jos joku noita ostelee, niin kannattanee tsekata tämän myyjän tarjonta:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=33173411

Ainakin äkkiseltään vaikuttavat edullisilta, n. 200-600€. Ja tingatakin aina voi...
« Viimeksi muokattu: 28.02.2012 klo 19:08:22 kirjoittanut Miqz »

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #2065 : 28.02.2012 klo 20:05:35 »
Jututin asiasta sarjakuvaneuvos Aarnisaloa, suosikki divarinpitäjääni. Kuulemma tosta nahkanäkkäristä Barksin signeerauksella saa n 800€. Samaan hintaan pääsee priima Minä Roope-Sedän 1.painos. Että älkäähän myykö alihintaan :)

Siis huh-huh!
Priima "Minä Roope-setä" 1. painos 800 €. No enpäs taida ostaa tommosta. Pitää tyytyä varmaan vähän huonompaan laatuun. Mut kyllä on kirjalla hintaa...en olis uskonut.
Mitähän toi aikanaan maksoi kun tuli myyntiin...siis vuonna 1973.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #2066 : 28.02.2012 klo 20:47:06 »
Siis huh-huh!
Priima "Minä Roope-setä" 1. painos 800 €. No enpäs taida ostaa tommosta. Pitää tyytyä varmaan vähän huonompaan laatuun. Mut kyllä on kirjalla hintaa...en olis uskonut.
Mitähän toi aikanaan maksoi kun tuli myyntiin...siis vuonna 1973.

Mainoksen mukaan hinta on ollut 59 markkaa (norm. 69). Aku Ankan vuositilaushinta oli 39 markkaa. Rahamuseon laskurin mukaan summa vastaa nykyrahassa noin 61 euroa. Mutta Nordean laskuri sanoo 63 euroa. Mitäs Ankan tilaus maksaa tänään? Hemmetti, kestotilaus 95,20€!

Timo

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #2067 : 28.02.2012 klo 20:53:39 »
Mainoksen mukaan hinta on ollut 59 markkaa (norm. 69). Aku Ankan vuositilaushinta oli 39 markkaa. Rahamuseon laskurin mukaan summa vastaa nykyrahassa noin 61 euroa. Mutta Nordean laskuri sanoo 63 euroa. Mitäs Ankan tilaus maksaa tänään? Hemmetti, kestotilaus 95,20€!

Timo
Hohhoijaaaa!!!
Voi kun silloin vaippaikäisenä vanhemmat olisi ajatelleet kauaskatseisesti ja ostaneet ton mulle. Eivät olisi antaneet sitä mulle ennenkuin täytän 30 v. Olisi ollut jossain sellofaaniin pakattuna priimakuntoisena...kyllä olisin nyt suu messingillä.
Ehkä olisi kiva aikakoneella käydä hakemassa kaikki historialliset hienot sarjikset tänne nykyaikaan ja kävis tapaamassa jo nyt kuolleita mestaripiirtäjiä.
Ehkä olisin yhden öljyvärimaalauksen pyytänyt Carl Barksilta.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #2068 : 28.02.2012 klo 21:01:24 »
Suomalainen myy uusintapainosta Minä AA:sta n. 40 euron hintaan. Halvemmallakin sitä on jossain näkynyt. Eli se on halvempi nyt kuin silloin.

Timo

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2069 : 28.02.2012 klo 21:04:47 »
Mainoksen mukaan hinta on ollut 59 markkaa (norm. 69). Aku Ankan vuositilaushinta oli 39 markkaa. Rahamuseon laskuri mukaan summa vastaa nykyrahassa noin 61 euroa. Mitäs Ankan tilaus maksaa tänään? Hemmetti, kestotilaus 95,20€!
Timo

Huhhuh, melkein tuplat Ankan tilaushintaan! Kyllä olis kakomista nykyvanhemmilla, jos lapset kärttäis yhtä kirjaa, jonka hinta olis 180€! Veikkaan että jäis ostamatta monilla... Vois muuten äkkiseltään luulla, että nykyaikana lehden toimittaminen on halvempaa kuin ennen muinoin... Vaan taitaapa olla toimituksessa tuplasti väkeä vuoteen 1973 verrattuna!