Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin kootut  (Luettu 640266 kertaa)

0 jäsentä ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.

Fantom

• Jäsen
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #2025 : 22.02.2012 klo 18:46:44 »
Kai se on nyt painos loppu olisin vaihtanut hurrikirjan yksi kulma lievästi rutussa."Kiitos viesitstänne. Olemme kovin pahoillamme että kirja vahingoittui matkalla. Nyt tässä on käynyt niin että kirja on poistunut tavarantoimittajamme valikoimasta, emmekä siis voi lähettää teille uutta kirjaa."

Tyydyn 10 erkin aleen ja halpaan kirjaseen,kun se ei niin paha ole. :P

Q=<>

Sama juttu, kirjassani on kulma saanut kolauksen ja olen kiroillut... ai nii; täällä ei saanut kiroilla - kuitenkin, elänyt ristiriitaisissa tunnelmissa... pitänee lähettää valitus ja katsoa mitä tarjoavat  :(

Kirjasta yleisesti - mielestäni se täydentää Barksin kootut -sarjan ja kuuluu siihen olennaisena osana. Monen näistä öljyvärimaalauksistahan on tehty kansikuvien pohjalta.
Hieno kirja - varsinkin kun yhtä hyvää hinta/laatu/kattavuussuhteeltaan ei ole saatavana  :)

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #2026 : 22.02.2012 klo 18:53:51 »
Tuli maalarikirja tänne böndellekin ja Itella oli tehnyt Itellat... Voi jehnan jehna! Kannen ylä- ja alakulma rutussa. Painos loppu ilmeisesti ettei uutta kirjaa tilalle saa, eikä tuota haluaisi palauttaakaan. Pitäisi kyllä noinkin painavan kirjan paketointiin hiukan enemmän panostaa. Voi kun sais ite jostain ehjänä noutaa nää...

Ei Itella vastaa paketoinnista vaan se firma mistä tilasit tuon kirjan.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2027 : 22.02.2012 klo 18:58:57 »
Ei Itella vastaa paketoinnista vaan se firma mistä tilasit tuon kirjan.

Selkeä työnjako; Kirjakauppa vastaa paketoinnista ja Itella kolhuista :) mullakin oli yksi kulma ihan vähän rutussa, mutta niin vähän ettei viitsi valittaa.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #2028 : 22.02.2012 klo 19:00:28 »
Selkeä työnjako; Kirjakauppa vastaa paketoinnista ja Itella kolhuista :)

Eikös sitä kirjaa kuljeta muidenkin maiden postilaitokset, kun ulkomailta tilataan?

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2029 : 22.02.2012 klo 19:03:18 »
Eikös sitä kirjaa kuljeta muidenkin maiden postilaitokset, kun ulkomailta tilataan?

Kotimaasta nämä lähetetään, kait tulevat Turkuun ja Affenanmaalle isommissa laareissa.

Halkosuoja

• Uusi jäsen
« Vastaus #2030 : 22.02.2012 klo 19:18:30 »
Taitaa tuo kulmien kolhiintuminen olla aika yleinen vika, sillä omassakin yksilössäni on kannen oikea alareuna hieman rutussa. No eipä ole ensimmäinen kirja jonka posti kolhii, olin aikoinaan töissä paikassa, josta näki miten osa postin työntekijöistä käsitteli paketteja ja siksi yleensä ostankin kirjani kivijalka liikkeestä jos vain mahdollista.

Torstai

• Jäsen
  • Unessa omistin härän, joka karkasi posliinkauppaan
« Vastaus #2031 : 22.02.2012 klo 19:22:52 »
Kuljetusvauriotapauksissa, kun reklamoin kirjakauppaan niin ne reklamoi sitten edelleen itellaan.

Ja tarkoitin kyllä, että tuota bookplussan paketointitapaa. Voi olla että kiihdyksissä kirjoitin hiukan epäselvästi.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #2032 : 22.02.2012 klo 21:14:32 »
Meikäläisen paketti näyttäisi olevan pakattu Ålandiassa. Posten Åland CDON Alandia Ab lukee paketin Economy 16 lipareessa. (Bookplus siis). Ehjänä tuli, tukeva aaltokartonkipaketti mutta ei pehmusteita.

Timo

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2033 : 22.02.2012 klo 21:22:30 »
Taidetta ihastellessani aloin miettiä, kun osa maalauksista on kovin tutun oloisia, että missäs kaikkialla näitä töitä onkaan aiemmin Suomessa julkaistu Koottujen lisäksi. Barksin taidekalenteri vuodelta 2002 tuli ekana mieleen. Sitten tuli Juhlasarjojen kannet ja boksit, muut Barks-kirjat ja näkkärit mieleen. Sitten pitää alkaa jo enemmän miettiä, Roope-Sedän tilaajalahja vuodelta 1995 ja jotain sekalaisia Ropsujen ja Akkareiden kansia on ainakin. Onko näitä listattu missään?

Toinen juttu: jos aukeamakuvat ärsyttää, suosittelen hommaamaan Saksalaisen dreidreizehnin kalenterit vuosilta 1995-1999. Niissä kuvat ovat tosi hyvälaatuisia ja isoja (n. 30x40cm). Saksalainen ebay.de on hyvä paikka kalastella näitä, ja ainakin vähän aikaa sitten Good Fellowsilla Helsingissä oli vielä myynnissä vuosien 97 ja 98 kalentereita. Hinnat on n. 50-80e/kpl, Barksin signeerauksella hinnan voi kertoa ainakin 6:lla.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #2034 : 22.02.2012 klo 21:27:37 »
Dreidreizehnilla tämä vaivaiset 30 e. Eikä signeerattukaan maksa kuin 77€

Eiköhän nuo maalausten eri julkaisut Suomessa liene indeksoitu Inducksiin.

Timo
« Viimeksi muokattu: 22.02.2012 klo 21:29:40 kirjoittanut Timo Ronkainen »

Berkyllium

• Uusi jäsen
« Vastaus #2035 : 22.02.2012 klo 22:51:28 »
Toinen juttu: jos aukeamakuvat ärsyttää, suosittelen hommaamaan Saksalaisen dreidreizehnin kalenterit vuosilta 1995-1999. Niissä kuvat ovat tosi hyvälaatuisia ja isoja (n. 30x40cm).

Ja jos tämä maalauskirja olisi tehty kunnolla, niin ei tarvitsisi hommata saksalaisia kalentereita.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2036 : 23.02.2012 klo 07:07:19 »
Ja jos tämä maalauskirja olisi tehty kunnolla, niin ei tarvitsisi hommata saksalaisia kalentereita.

Näillä on vähän eri funktiokin, kalenterista saa vaihtuvan näyttelyn seinälle tai vaikkapa hienoja tauluja. Aivan kuten Fine Art -kirjakin puolustaa edelleen paikkansa. Joka tapauksessa, vaikka kuinka hienon kirjan julkaisisivat, aina täällä kvaakissa löydetään siitä narisemista. Jos osa kuvista olisi käännetty, joku valittaisi siitäkin. Ostakaa litot ja fine art-kirja jos tämä 100 euron kirja ei kelpaa...

Siis pienistä puutteistaankin ja miinuksista huolimatta kirja on mielestäni todella hieno ja erittäin paljon rahansa väärti. Onneksi Egmont julkaisi tämän ja onneksi kaikista ongelmista bookplussan kanssa huolimatta kirja on nyt minulla. Tämä oli ehdottomasti viime vuosien tärkein ja onnistunein kirjahankinta.

Berkyllium

• Uusi jäsen
« Vastaus #2037 : 23.02.2012 klo 09:03:29 »
Siis pienistä puutteistaankin ja miinuksista huolimatta kirja on mielestäni todella hieno ja erittäin paljon rahansa väärti. Onneksi Egmont julkaisi tämän ja onneksi kaikista ongelmista bookplussan kanssa huolimatta kirja on nyt minulla. Tämä oli ehdottomasti viime vuosien tärkein ja onnistunein kirjahankinta.

Kyllähän tämä kirja toki hintaansa nähden on ihan kelpo teos. Pienilläkin valinnoilla olisi vain saanut parempaa. Koottujen yhteydessä valiteltiin suurennuslasilla nähtäviä painovirheitä, jotka eivät ainakaan omaa iloani pilanneet. Nyt, kun suurikokoiset maalaukset ovat kirjan sivuilla epämääräisen kokoisina paloina, niin ei mitään. Minkähänlainen lynkkausoperaatio tästä olisi syntynyt, jos Sanoma olisi julkaissut tällaisen kirjan?

Jokatapauksessa miehen työ Norjalaisilta ja Ruotsalaisilta.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #2038 : 23.02.2012 klo 10:02:07 »
.....vaikka kuinka hienon kirjan julkaisisivat, aina täällä kvaakissa löydetään siitä narisemista. Jos osa kuvista olisi käännetty, joku valittaisi siitäkin. Ostakaa litot ja fine art-kirja jos tämä 100 euron kirja ei kelpaa...

Siis pienistä puutteistaankin ja miinuksista huolimatta kirja on mielestäni todella hieno ja erittäin paljon rahansa väärti. .... Tämä oli ehdottomasti viime vuosien tärkein ja onnistunein kirjahankinta.

"Teet niin tai näin, aina se on väärinpäin". ..Ehdottomasti viime vuosien  tärkein kirja.

Kyllähän tämä kirja toki hintaansa nähden on ihan kelpo teos. Pienilläkin valinnoilla olisi vain saanut parempaa. Koottujen yhteydessä valiteltiin suurennuslasilla nähtäviä painovirheitä, jotka eivät ainakaan omaa iloani pilanneet. Nyt, kun suurikokoiset maalaukset ovat kirjan sivuilla epämääräisen kokoisina paloina, niin ei mitään. Minkähänlainen lynkkausoperaatio tästä olisi syntynyt, jos Sanoma olisi julkaissut tällaisen kirjan?Jokatapauksessa miehen työ Norjalaisilta ja Ruotsalaisilta.

Hieman huvittaa että nyt jotkut ovat "itkeneet" Sanomien perään, että tämä taidekirja pitäisi julkaista sen toimesta.

Lyhyt on kansan muisti!  Sanomahan lähetti meille kyselyn  jossa kysyttiin halutaanko näitä lisäkirjoja suomenkiellä ja idea EI saanut kannatusta, ja  täälläkin monet vastustivat "henkeen ja vereen" lisäkirjojen julkaisua. 

Ja näin jälkikäteen Sanomat tekivät oikean päätöksen, voi vain arvailla sitä meteliä mikä olisi syntynyt pienistäkin virheistä tai rypyistä kirjojen nurkissa jne...

Iso käsi  kuitenkin norskeille ja sveduille näistä lisäkirjoista, nyt on aika pikku hiljaa siirtyä uusiin sarjakuvahaasteisiin.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Morpheus

• Jäsen
« Vastaus #2039 : 23.02.2012 klo 11:34:36 »
Näillä on vähän eri funktiokin, kalenterista saa vaihtuvan näyttelyn seinälle tai vaikkapa hienoja tauluja. Aivan kuten Fine Art -kirjakin puolustaa edelleen paikkansa. Joka tapauksessa, vaikka kuinka hienon kirjan julkaisisivat, aina täällä kvaakissa löydetään siitä narisemista. Jos osa kuvista olisi käännetty, joku valittaisi siitäkin. Ostakaa litot ja fine art-kirja jos tämä 100 euron kirja ei kelpaa...[/i]

On jo ostettu. Siitä huolimatta olen itsekin sitä mieltä, että tämä puutteineenkin on hieno kirja. Toki vähällä vaivalla siitä olisi saanut vielä paremman. Joka tapauksessa  iso kiitos Norjaan ja Ruotsiin tästä kirjasta.

Ja vaikka Sanomat ei löytänyt kiinnostusta kuuden extra-kirjan ostamiiseen, niin silti toivon (en kyllä usko), että Sanomat kysyisi kiinnosta pelkkään maalauskirjaan ja julkaisisi tuon. Ja täydellisessä maailmassa tuo tapahtuisi vielä täälle ehdotetuin parannuksin.

No en jää tuota kuitenkaan odottelemaan. Nyt on kasassa kaikki mitä Carl Barksista olen ikinä halunnut ( Barks Library mustavalkoisena ja kootut värillisena suomeksi, extra kirjat Ruotsista ja Norjasta, kaikki Another Rainbown's julkaisemat (ja pari muutakin) litot GP-versioina, Fine arts kirja, Animal Quackers kirja,  ja vielä pino alkuperäisiä englannikielisiä lehtiä, joissa on Barksin kansikuva  ja pitkä klassikkotarina. Olen onnellinen ja nautin kokelmastani!! Ja nyt suuntaan tulevat keräilyaktiviteetit muihin kohtesiin.

Kiitoksen kaikille palstalaisille vaihekkaan seikkailumme aikaisista kommenteista.
Kaiken odotukseen liittyvän tuskan ja ilon jakaminen on ollut positiivinen kokemus!
« Viimeksi muokattu: 23.02.2012 klo 13:39:10 kirjoittanut Morpheus »