Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin kootut  (Luettu 641217 kertaa)

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Dennis

• Jäsen
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #1890 : 09.02.2012 klo 13:22:50 »
Vaikka kyseessä ei ole edes sarjakuva :).

No ei oikeastaan ole, mutta CB on lähinnä sarjakuvapiirtäjä (vaikka teki monenlaista duunia), siitähän hän sai maineensa.

Tänä vuonna ei taida tulla muuta isoa jytkyä kun on selannut noita ulkomaan sarjissivujakin (elle sitten syksy tuo iloisia uutisia), suomenkielisestä sarjakuvasta on turha edes puhua tämän hetkisten tietojen mukaan.

Toki tänä vuonna tulee pari osaa "Fantan" FG-kirjaa ja ne on sitten CB:n jälkeen myös niitä suurella hartaudella odotettavia sarjiksia.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #1891 : 09.02.2012 klo 14:35:44 »
Tuleekohan tästä Fantan uudesta Carl Barks Librarysta myöskin maalauskirja. Jos tulee, niin tuo nykyinen kirjan koko ei riitä...pitäisi olla ainakin sen "Fine-Artin" kokoinen.
Kyllä näistä Carl Barksin extroista puuttuu vielä se ei-Disney extra-kirja...sittenhän vasta tuo on oikeesti täydellinen. Joku voisi kysyä Egmontilta, että olisiko mahdollista julkaista myös sekin.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

marko70

• Vieras
« Vastaus #1892 : 09.02.2012 klo 14:36:14 »
Kirja on mielestäni paljon parempi kuin jenkkiversio ja 10 kertaa halvempikin.

Mikalle senverran et yksi sivu oli liimalla kiinni ja jälki jäi en kuitenkaan viitsi palauttaa,vaikka tarkka "poika" olenkin. ;)

Laskustani oli myös unohtunut alennus pois mutta koetan kerjätä muutamat pelikortit niin pääsisivät helpommalla. 8]

Q=<>

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #1893 : 09.02.2012 klo 14:58:25 »
Kirja on mielestäni paljon parempi kuin jenkkiversio ja 10 kertaa halvempikin.

Mikalle senverran et yksi sivu oli liimalla kiinni ja jälki jäi en kuitenkaan viitsi palauttaa,vaikka tarkka "poika" olenkin. ;)

Laskustani oli myös unohtunut alennus pois mutta koetan kerjätä muutamat pelikortit niin pääsisivät helpommalla. 8]
Q=<>
Niin taitaa olla kattavampi tää koottujen kirja kuin "Fine-Art-kirjanen".
Kannet on varmaankin paremman näköiset tuossa jenkkien versiossa.

Sulla kävi sitten huono säkä...mulla ei ole ollut mitään vikaa yhdessäkään lähetyksessä. Edes Itella ei ole käyttänyt mielivaltaista pakettien-käsittelyä noihin mun lähetyksiini.
Olisi varmaan tosi vaikeeta lähettää kirja takaisin ja saada samalla kirjan numerolla uusi.
Voisi olla, että Norjasta tulisi numeroimaton kirja silloin...mä en ainakaan lähettäisi.

Noi pelikortit on kyllä hienot...moni mun kaveri on ihastellut niitä.

Olen kyllä tosi tyytyväinen tähän kirjaan...vihdoinkin meikäläiselläkin on Carl Barksin maalauskirja, kun ei ole varaa siihen "Fine-Artiin".
Nyt olisi Sanomilta tosi kova profiilin nosto julkaista edes tää maalauskirja meille. Toivossa on hyvä elää!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

marko70

• Vieras
« Vastaus #1894 : 09.02.2012 klo 15:18:49 »
Niin taitaa olla kattavampi tää koottujen kirja kuin "Fine-Art-kirjanen".
Kannet on varmaankin paremman näköiset tuossa jenkkien versiossa.

Onhan nahkakansi aina nahkaa ja kotelo hieno juu,mutta tässä on hinta/laatusuhde kohdallaan multa voi ostaa Barksin nimmarin kirjojen/kirjanväliin jos on tarvetta. :o

No sepä se 2 vuotta olen palautusrahojani odotellut luvattu on mutta mitään ei tapahdu vaikka maksan laskun samanapäivänä kun sen saan pitääkö tää nyt jättää pystyyn? >:D

Leimasimella numero tehdään alkuunhan mulle tuli 2 sarjaa samalla numerolla. :angel:

Q=<>

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #1895 : 09.02.2012 klo 15:30:39 »
Onhan nahkakansi aina nahkaa ja kotelo hieno juu,mutta tässä on hinta/laatusuhde kohdallaan multa voi ostaa Barksin nimmarin kirjojen/kirjanväliin jos on tarvetta. :o

No sepä se 2 vuotta olen palautusrahojani odotellut luvattu on mutta mitään ei tapahdu vaikka maksan laskun samanapäivänä kun sen saan pitääkö tää nyt jättää pystyyn? >:D
En kyllä uskaltais palautella kirjaa. Kun ton on kerran saanut, niin en ikinä luovu siitä...hitto otan ton mukaan hautaanikin. Saa tehdä tilaa mun Lightsaberin kanssa.
Voi perkele kun on hulluja ideoita!!!

Morpheus

• Jäsen
« Vastaus #1896 : 09.02.2012 klo 16:37:33 »
Miten vertautuu Fine art -kirjaan? Uskoisin että vaikka sisältö on luonnollisesti kattavampi, on tuon vanhan kirjan laatu kuitenkin parempi. Sehän voitti aikoinaan jonkin sidontapalkinnonkin ja siinä ei taida olla aukeamakuvia, vaan taittuvia sivuja...

No niin. Nyt on pikaisesti tutustuttu kirjaan ja kaivoinpa tuohon viereen tuon Fine Arts kirjankin vertailua varten. Tässä näkemyksiäni

1. Kirjan, paperin ja painojäljen laatu. Tässä voitto menee Fine Arts kirjalle kuitenkin kohtuullisen selvästi, vaikka ihan hyvä tuo Norjan kirja kuitenkin on.

2. Sisällön kattavuuus.
No, tässä voitto oli etukäteen aivan selvä uudelle kirjalle eikä tämän suhteen  ole paljon selitettävää.

3. Barksin singeeraus
Uudessa ei tietenkään ole ja vaikka vanhaan irrallisen nimmarin ostaisikin, ei se ole sama asia, kun signeerattu kirja. Joten voitto Fine Arts kirjlle. Toki  monet eivät tuosta nimmarista perusta.

4. Isot Kuvat
Tätä aihetta sivuttiinkin jo aikaisemmin. Kaikista suurin ero laatumielessä on näissä kahden sivun kuvissa. Uudessa kirjassa osa kuvasta "häviää" tuohon taitekohtaan ja haittaa kuvasta nauttimista. Itse olisin mieluumin tyytynyt uudessa kirjassa näiden kahden sivun kuvien osalta yhden sivun kokoisiin kuviin. Fine Arts kirjassa nämä kahden sivun kuvat ovat ulostaittuvilla sivuille, jolloin nuo isot kuvat näyttävät paljon hienommilta. Eli selkä voitto Fine Arts kirjalle.

5. Hinta/laatu suhde
Todella selvä voitto uudelle kirjalle. Huolimatta siitä, että Fine Arts kirja on mielestäni laadullisti kuitenkin selvästi parempi, niin kattavampi sisältö ja hinta kääntävä tämän pelin 10-1 uudelle kirjalle.

6. Ja korvaako uusi kirja täysin Fine Arts kirjan?
Tätä mietin kovasti etukäteen. Ja yo asiat huomioiden vastaus ainakin omalta osaltani on, että ei korvaa. Eli molempi parempi. Mutta tuon Treasury kirjan omistaminen yhdessä tämän uuden kirjan kanssa alkaa olla jo vähän turhaa.

Ja lopuksi. Niin kauan kuin noita historiallisia ankka-vesiväritöitä ei julkaista vastaavana Extra kirjana, niin suosittelen ehdottomasti kaikille tuon Animal Quackers kirjan hankintaa, jos sitä ei vielä kokoelmasta löydy. Tuokin on erittäin hieno opus, jonka sisältö puuttuu tästä uudesta kirjasta.

Mutta erittäin hyvää vastinetta rahalle uusi maalauskirja tarjoaa ja on pienine puutteineenkin upea kirja.
« Viimeksi muokattu: 10.02.2012 klo 08:33:38 kirjoittanut Morpheus »

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #1897 : 09.02.2012 klo 16:55:02 »

Mutta erittäin hyvää vastinetta rahalle uusi maalauskirja tarjoaa ja on pienine puutteineenkin upea kirja.

Lisäisin tähän vielä:

7. Kieli: luonnollisesti selkeä voitto vanhalle kirjalle sekä norjan, että ruotsinkielisistä maalauskirjoista.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Morpheus

• Jäsen
« Vastaus #1898 : 09.02.2012 klo 17:20:41 »
Lisäisin tähän vielä:

7. Kieli: luonnollisesti selkeä voitto vanhalle kirjalle sekä norjan, että ruotsinkielisistä maalauskirjoista.

Allekirjoitan tuon täysin. Englantia luen sujuvasti, ruotsia vain välttävästi ja norjaa en ollenkaan.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #1899 : 09.02.2012 klo 17:46:35 »
Allekirjoitan tuon täysin. Englantia luen sujuvasti, ruotsia vain välttävästi ja norjaa en ollenkaan.

Onneksi on Google-kääntäjä. Edes vähän pystyy ymmärtämään mitä norskien kirjan kuvien teksteissä sanotaan. Mutta toi ruotsalainenkin versio on mulle aika vierasta...siitä on niin kauan kun olen viimeksi sitä kieltä käyttänyt. Hitto kun tästä olisi tehty myös englanninkielinen versio...olisi ollut aika juhlaa!!!

Seuraavaksi on sitten tehtävä boksi noille kirjoille...kaverilla on töissä tulostin, josta saa aika isoja tulostuksia. Pitää ensin tehdä pahvista toi kehikko eli kotelo ja sit suunnitella siistit ja tyylikäät kotelonkuvat ja liimata se tohon kotelon päälle. Mistähän sais tommosta samanpaksuista pahvia...on meinaa aika paksua ja jäykkää.

Pitäisköhän tehdä maalauskirjalle oma boksi tai semmoinen tupla-boksi, johon pistäis norskien ja spärren version samaan?

« Viimeksi muokattu: 09.02.2012 klo 17:48:51 kirjoittanut Darth Mika »

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #1900 : 09.02.2012 klo 23:04:49 »
Pitäisköhän tehdä maalauskirjalle oma boksi tai semmoinen tupla-boksi, johon pistäis norskien ja spärren version samaan?

Kannatan omaa boxia, ittelle tulee vaan toi svedu-kirja mutta teen sille kyllä boxin suojaamaan sitä, ja myös teen vara-boxin.

Muutenkin tuo kirja menee "varmaan" talteen, eikä ole "yleisön" sorkittavissa.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #1901 : 10.02.2012 klo 00:46:04 »
Kannatan omaa boxia, ittelle tulee vaan toi svedu-kirja mutta teen sille kyllä boxin suojaamaan sitä, ja myös teen vara-boxin.

Muutenkin tuo kirja menee "varmaan" talteen, eikä ole "yleisön" sorkittavissa.

Täytyy varmaan tehdä niin, että tekee yhden boksin index, eye-opener ja kuka-kukin-on kirjoille. Sit pistän teknefilmenin ja karhu-kirjan yhteen boksiin. Täytyy tosiaan tehdä omat kansiot sekä norskien maalauskirjalle ja hurrien.
Hmmm! Voiskohan tehdä nahkaset boksin päälliset...mitenhän nahkaan saa liimattua kuvia...täytyy alkaa kattoo netistä vihjeitä.
Norskien kirjaa ei lueta...siihen ei edes kosketa tai sinnepäin ei saa katsoakaan. Hurrien kirja on sit se mitä käytetään. No kattoo nyt miten ton teen...pistelen sit homman edistymisestä tänne juttua ja kuvia, kun alan hommiin.

MTT

• Jäsen
« Vastaus #1902 : 10.02.2012 klo 08:52:02 »

Tuli vähän selailtua eilen illalla, olipa vaan hieno kirja :)

Tuo kotelo on hieno idea. Kehystyskaupasta noita isoja ja paksuja pahveja saa eikä ees hurjasti ole maksaneet.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #1903 : 10.02.2012 klo 15:00:13 »
Tuli vähän selailtua eilen illalla, olipa vaan hieno kirja :)

Tuo kotelo on hieno idea. Kehystyskaupasta noita isoja ja paksuja pahveja saa eikä ees hurjasti ole maksaneet.
Hei tää oli hyvä vinkki...itse ajattelin käydä Kampin Hobby Pointissa kurkkaamassa jos sieltä löytyis jotain. Taitaa vaan olla enemmän askarteluun keskittyvä liike.

mievaan

• Jäsen
  • Maija Meikäläinen junttilan kuusikosta päivää
« Vastaus #1904 : 10.02.2012 klo 20:52:30 »
Carl barksin målningar och tekningarista vähän kysyttävää. Mitähän kaikkea se sisältää? Tietysti kaikki disney ankat, mut rajoittuuko se sitten siihen? Olisi kiva, jos siinä olisi kanssa kaikki muutkin työt (animal quackers ym.). En viittis tilata, jos ei ole, sillä rahalla olisi muutakin käyttöä  ??? Saa kertoa muutakin kirjasta, jos haluttaa.

Yritin kyllä lueskella aiempia keskusteluja ja katella googlesta, mudda päätin mennä taas tästä aidan matalimmasta kohdasta  8]