Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin kootut  (Luettu 640904 kertaa)

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #1530 : 09.04.2010 klo 20:11:40 »
Taisi vähän liian moni 'haistaa' markkinaraon.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Arttu

• Legolandian Sheriffi
  • Jäsen
« Vastaus #1531 : 09.04.2010 klo 22:02:34 »
Taisi vähän liian moni 'haistaa' markkinaraon.

Pikemminkin on rahat loppu ja pakko myydä. Aika "sijoittaja" saa olla jos heti sarjan täyteen saatuaan myy tappiolla.

I have known many adults who have treasured throughout their lives some of the books they read as children. I have never come across any adult or adolescent who had outgrown comic-book reading who would ever dream of keeping any of these 'books' for any sentimental or other reason.- Fredrik Wertham

K.I.P

• Jäsen
  • Kyseenalaisia™ näkemyksiä
« Vastaus #1532 : 09.04.2010 klo 23:56:53 »
No ihan oikeesti hei !
Ostiko joku tuota sijoitusmielessä ?
Pirusti pitää arvon nousta, jos sillä meinaa esim. osakemarkkinoille pärjätä.
esim. OMX noussut vuoden aikana yli 70%.
No ei sieltä tietenkään jatkuvasti tuommoista tuottoa tule ja välillä voi tulla takkiinkin.
Mutta mielestäni sarjakuvasijoituksella ei juurikaan pärjää esim. osakemarkkinoille ja lisäksi tuommoinen sarja vie runsaasti tilaa ja vaatii huolellisen säilytyksen, ettei arvo putoa.
Varsinkin painotuoreiden tuotteiden nopeaan arvonnousuun on vaikea uskoa.

Itse ostin sarjan ihan itselleni, lukemista ja pitämistä varten.

Janne P-O

• Jäsen
« Vastaus #1533 : 18.04.2010 klo 09:40:57 »
Itse olen miettinyt sitä että onkohan joku ostanut tämän kirjasarjan vain lukeakseen sen läpi kerran ja pistänyt sitten myyntiin. Tavallaan olisi kuitenkin lukemisella silloinkin hinta/laatusuhde ihan kohdallaan vaikka kirjoista saisi myydessään enää esim. vain 2/3 maksetusta hinnasta. Näitä kun ei pahemmin tietääkseni ilmaiseksi kirjastoista lainailla.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #1534 : 18.04.2010 klo 18:01:50 »
Ja niitä saa ihan lainata! Koskahan eka boksi "häviää".

Timo

K.I.P

• Jäsen
  • Kyseenalaisia™ näkemyksiä
« Vastaus #1535 : 18.04.2010 klo 18:17:32 »
Ainakin meillä on kirjastossa koko sarja:
http://ratamo.kirjas.to:8005/Intro?dat0=carl+barksin+kootut&formid=fullt&typ0=86&typ1=11&typ2=7&ulang=fin&sesid=1271587525&offs=0

Tämä on KULTTUURITEKO !
On hienoa, että sarjaan pääsevät tutustumaan myös ne, joilla ei syystä tai toisesta ollut mahdollista sarjaa hankkia itselleen.

VesaH

• Jäsen
« Vastaus #1536 : 19.04.2010 klo 11:18:35 »
Kirjastot eivät muuten ole osanneet luetteloida kirjoja kunnolla, ts osa tekijätiedoista puuttuu. Myös Kansalliskirjastossa:

https://fennica.linneanet.fi/cgi-bin/Pwebrecon.cgi?v1=2&ti=1,2&Search%5FArg=carl%20barksin%20kootut&SL=None&Search%5FCode=TALL&CNT=25&PID=_f4MJHWFJtPBSquwxJHeWjtNSJ&SEQ=20100419111242&SID=1

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #1537 : 19.04.2010 klo 11:33:37 »
Kah, näkyy olevan myös Helsingissä, ainakin Pukinmäellä - kauhistus: lastenosastolla! Lastenosastolle kuuluvat tavalliset Barks-kokoomat (juhlasarjat jne.), tämä artikkelein ja syväanalyysein höystetty kirjasarja pitäisi pitää aikuisten osastolla käsikirjastossa.
kirjastojen Frank-monihaku ei kuitenkaan tuonut muita osumia hakusanoilla "Carl Barksin kootut". Äh, ei maakuntakirjastoista, mutta kun haki aivan kaikista, niin tulihan sentään kuitenkin Åbo Akademi ja kaikki muut yliopistojen kirjastot - nehän saavat vapaakappaleina kaikki. Raahe - Pattijoki Neli-Netti -kirjastot tuli myös.

Timo
« Viimeksi muokattu: 19.04.2010 klo 11:42:51 kirjoittanut Timo Ronkainen »

Ili88

• Jäsen
« Vastaus #1538 : 24.04.2010 klo 18:42:15 »
Miten te Norjasta tilanneet olette opuksia saaneet? minulle tuli yksi (index) ja sen jälkeen ei ole mitään kuulunut.

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #1539 : 24.04.2010 klo 19:49:58 »
Miten te Norjasta tilanneet olette opuksia saaneet? minulle tuli yksi (index) ja sen jälkeen ei ole mitään kuulunut.

Sama vika, kyselin sitä juuri torstaina ja vakuutettiin että huomenna lähtee. Eilen on siis ainakin mun toisen kirjan pitänyt sieltä lähteä, kuittailen vaikka tänne jahka jotain saapuisi parin viikon sisään...

Janne P-O

• Jäsen
« Vastaus #1540 : 27.04.2010 klo 09:16:24 »
Ainakin meillä on kirjastossa koko sarja:

Haa.... Upeaa olettaa jotain ja ollakin sitten väärässä. Varsinkin jossain näin positiiviseksi paljastuvassa asiassa. Voin ihan rehellisesti sanoa että en olisi ikinä uskonut näiden kovinkaan moneen kirjastoon päätyvän (hinnan takia). Mutta kyseiset kirjastot eivät näköjään hintaan katso kun on Carl Barksin kootuista kyse. Oikein!!

Seuraavaksi minun sitten varmaankin pitäisi ihmetellä sitä että miksi ihmeessä (kun kerran asiat ovat näin erinomaisesti) kaikki kirjastoissa olevat osat eivät ole lainassa aina ja kaiken aikaa? Kumma juttu.

Itse olen miettinyt sitä että onkohan joku ostanut tämän kirjasarjan vain lukeakseen sen läpi kerran ja pistänyt sitten myyntiin. Tavallaan olisi kuitenkin lukemisella silloinkin hinta/laatusuhde ihan kohdallaan vaikka kirjoista saisi myydessään enää esim. vain 2/3 maksetusta hinnasta.

Kantani tähän ei tosin siltikään ole muuttunut. Etukäteen näitä asioita on hankala tietää ja kirjastosta lainattu kirja on kuitenkin aina kirjastosta lainattu kirja. 100% täysin rauhassa saa kuitenkin lukea vain omaksi ostettua. Niin kivoja kuin kirjastolainaukset noin muuten ovatkin.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #1541 : 28.04.2010 klo 01:01:47 »

Mullekin tullut vain se index-kirja. Sovin kyllä norjalaisten kanssa, että lähettävät joka toinen kuukausi niitä kirjoja mulle, niin ei lompakko rupee itkemään.
Kyllä nyt tässä kuussa pitäis tulla seuraava osa, mut ei ole kuulunut mitään.
Toivotaan, että saadaan niitä pelikortteja taas lahjana.

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #1542 : 07.05.2010 klo 21:53:30 »
No niin tänään tuli postista norjalaisten Carl Barks koottujen 2. lisäosa. Se on Calgary Eye-Opener.
Ihan kivannäköinen kirja, mutta vähän ohut hintaan nähden.
Index-kirja oli 450 sivuinen ja tää Eye-Opener 234 sivuinen. Kumminkin Index-kirja maksoi 200 kruunuu vähemmän.
Kyllä mä ymmärrän miksi Suomen Egmont ei halunnut julkasta tätä kirjaa. Tää ei tosiaan liity mitenkään Walt Disneyn Universumiin. Paljasta pintaa ja pikku tuhmaa koko kirja täynnä. Aivan loistavaa.
Suurin osa kirjasta on myös englanniksi.
Olis kyllä kiva osata tota norjaakin ja ymmärtää mitä tossa muuta kerrotaan.

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #1543 : 10.05.2010 klo 12:47:44 »
Pikkutuhmaa Barksia tosiaan tuli postista...lännenosastolla jo mollasin norjalaisia mutta hyvin pakattu lähetys ja upea kirja pelasti päivän vaikkei pelikortteja enää saanutkaan  ;D

Ili88

• Jäsen
« Vastaus #1544 : 10.05.2010 klo 14:49:10 »
Minä kun en osaa Norjaa enkä oikein Ruotsiakaan niin voisiko joku lyhyesti referoida mitä siinä uusimman osan mukana tulleessa saatekirjeessä kerrottiin? Oliko mitään "tärkeää"?