Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin kootut  (Luettu 641125 kertaa)

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #1260 : 16.12.2009 klo 10:58:44 »
Meinasin ensin lähettää vastauskuoressa sen tässäkin ketjussa esiintyneen "kiitos kootuista" pikseliankan, mutta pelkään että laskevat vain kuoret niitä avaamatta jolloin tulisin antaneeksi puoltoäänen. Minun osaltani tämä oli tässä ja sanoma saa painua #%&#*.

Kaitsu

• Jäsen
« Vastaus #1261 : 16.12.2009 klo 12:18:54 »
Niin ketuttaa minuakin. Boksi on palautetettu ja lähetysseurannan mukaan jo Sanoman hellässä huomassa. Vaan koskahan tulee uusi boksi? Joulureissuun lähtö viikon kuluttua, joten toivottavasti ennen sitä. Entä onko seuraava boksi kunnossa? Plääh! Loppuisi jo tämä satavuotinen sota. Olisin kyllä aika helpottunut, jos Sanoma ilmoittaa, että lisäosia ei tule. Olen varma, että minua kiinnostavat jutut kuitenkin julkaistaan tavalla tai toisella joskus tulevaisuudessa muulla tapaa.

Viime torstaina palautin ja eilen tiistaina sain uuden boksin. Nyt oli laatu aivan eri planeetalta, kuin palautetuissa.     

Rainer Frilund

• Jäsen
« Vastaus #1262 : 16.12.2009 klo 19:24:15 »
Meinasin ensin lähettää vastauskuoressa sen tässäkin ketjussa esiintyneen "kiitos kootuista" pikseliankan, mutta pelkään että laskevat vain kuoret niitä avaamatta jolloin tulisin antaneeksi puoltoäänen. Minun osaltani tämä oli tässä ja sanoma saa painua #%&#*.

Heh, viikonloppuna valmistin korkearesoluutioisen ;)
"erikoisversion" vastauslomakkeesta. Alla ote lomakkeesta:

... ja retusoin hieman kirjekuortakin:

Ajattelin postittaa merkin kera sanomalle, vaan sitten
ajattelin samoin: "Laskevat vain yhdeksi tilaukseksi."
Jäi postittamatta.

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #1263 : 17.12.2009 klo 07:49:08 »
Viime torstaina palautin ja eilen tiistaina sain uuden boksin. Nyt oli laatu aivan eri planeetalta, kuin palautetuissa.     

Viime torstaina sain tiedon että pakettini saadaan postiin ja edelleen hyllyni näyttää ei oota. Puhumattakaan siitä jos jotain olisi pielessä ja joutuisin sen vielä  palauttamaan, siis jos se nyt edes tulisi ensin. 

....on se hyvä että jollain homma pelaa...minulle sanoma ei viimeeksi suostunut uutta lähettämään ennenkuin edellinen oli palautunut.

K.I.P

• Jäsen
  • Kyseenalaisia™ näkemyksiä
« Vastaus #1264 : 17.12.2009 klo 21:24:12 »
Moni on varmaan kiinnostunut tuosta kirjasta, joka sisältäisi Barksin maalaukset.

Onkohan senkin kuvat skannattu jonkun kesätyöntekijän toimesta, jollain hinnat alkaen skannerilla ?
Paino sitten painelee mainosten lomassa ja pakkaamon tuuraajaat heittelee laatikoihin ?

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1265 : 17.12.2009 klo 21:42:34 »
Maalaukset ovat tähän saakka olleet erittäin hyvälaatuisina kirjoissa. Ainut, jossa vikaa on ollut, on itse sarjakuva. Uskon ja toivon, että kaikki ekstramatsku saadaan hyvälaatuisena ulos (jos niitä tulee...)
"Tex-tieteen yli-morisco"

VilleM

• Jäsen
« Vastaus #1266 : 17.12.2009 klo 22:54:22 »
Eikös niitä maalauksia ole ollut aika paljon jo näissä 30 ekassa osassa? Ehkä ei kaikkia ja osa pienehkössä koossa, mutta kuitenkin juuri tästä syystä en odota mitenkään kuumeisesti sitä mainostettua "maalauskirjaa". Mitäpä maksamaan itseään kipeäksi saadakseen samat kuvat toiseen kertaan.

Ville70

• Jäsen
« Vastaus #1267 : 17.12.2009 klo 23:04:12 »
Tilaan edelleen 3 sarjaa = 3 ERI LAATIKKOA = 5700 erkkiä nyttulleet = 300 eskoa postille,eli tulis 3 erillistä pakettia joka ainoa kerta ELI vingun miksei ne tulis samassa paketissa JA se EI kuulemma käy ainakaan edellistenosalta meinaan ryhmälähetystä maksoin 30 erkkii per boksit/ilmestynyt osa? Eli JOS jatkot ilmestyisi SAISIN 18 ERILLISTÄ laatikkoa kaikenkaikkiaan,"ainakin apukoulun papereilla laskettuna",toi VITSI kerran yks sano OLETKO säki ollu apukoulussa MENIN sanattomaksi.
KERRO jos tarviit TÄSMENNYSTÄ vaikka YV:nä ettei tarvi tätä sotkea.
Q=<>

Mistähän minä sen tiesin, että tilaat kolme sarjaa.
Silloin on kyllä kieltämättä hassua, etteivät voineet lähettää kaikkia kolmea kerrallaan.
Vaikka painon takia yhden ison paketin lähetyskulut olisivatkin nousseet, olisi se
tietysti ollut halvempaa.

Mitä tulee matikan taitoihini, ne eivät ole apukoulusta, vaan yliopistosta.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #1268 : 18.12.2009 klo 17:01:38 »
Moni on varmaan kiinnostunut tuosta kirjasta, joka sisältäisi Barksin maalaukset.

Onkohan senkin kuvat skannattu jonkun kesätyöntekijän toimesta, jollain hinnat alkaen skannerilla ?
Paino sitten painelee mainosten lomassa ja pakkaamon tuuraajaat heittelee laatikoihin ?

Turha huolehtia vielä mitään, nuo jatko-osat on niin kinthaalla, itse olen aika skeptinen noiden julkaisemisesta, vastustusta löytyy aika paljon.
Je suis alle kuuden euron pizza!

pasiip

• Jäsen
  • Monco saves the day, hurraa!
« Vastaus #1269 : 18.12.2009 klo 17:36:00 »
Itse laitan KYLLÄ vastauksen menemään. Maalaukset ne lähinnä kiinnostavat, mutta jos eivät onnistu hermojani tuhoamaan niin olen valmis maksamaan nämäkin pirun kirjat. Ja nyt tarkistamaan juuri postista haettua 10 boksia..

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #1270 : 18.12.2009 klo 23:32:04 »
20:55 sain vihdoin noudettua boksini paikallisesta postitoimipisteestä, ekaa kertaa siis. Eilen sain seurantakoodin ja lähtömerkintäkin oli kumma kyllä eilen klo 12 logistiikkakeskuksessa, vaikka jo viikkoa aikaisemmin tuli selväksi että boksi lähetetään. Kylmä rinki meinas jo tulla kun meni 31 tuntia ilman mitään seurantamerkintöjä kunnes klo 19 se olikin yllättäen perillä. Normaalisti paketteja seuratessa on välietapitkin näkyneet reaaliajassa mutta nyt puuttuivat seurannasta.

Kaikki näyttää onneksi olevan kunnossa ja todella syvä huokaus kun tuota rivistöä katselen. Lähetin myös kiinnostukseni jatko-osista.

Monkeybone

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #1271 : 19.12.2009 klo 12:50:49 »
On mielenkiintoista lukea kaikkea kitinää ja rutinaa Carl Barksin Kootut sarjasta. On pikseliä, postitusongelmia ja sellaista. Hinta ei ole kohdallaan - liian kallis yms.

Yksinkertainen tosiasia on, että Sanoma on voittoa tavoitteleva yritys ja sen tarkoitus on valmistaa tuotteita joista jää voittoa yritykselle/osakkeenomistajille.

Koottujen painosmäärä on tuskin 3000 kappaletta kuten moni antaa ymmärtää - luulen, että lähempänä 1500 tai jopa sen alle. Kun tästä otetaan pois kaikki tuotannolliset kustannukset - ei se jäljelle jäävä voitto ole enää miljoonia - jäljelle jää siis ainoastaan kohtuullinen voitto - ei maksimaalinen.
Uudet osat antavat runsaasti lisäarvoa tälle sarjalle - vaikka eivät kaikki liity suoranaisesti ankkoihin - tämä on kunnianosoitus Carl Barksille.

Summa Summarum - Sanoma, Aku Ankan toimitus on tehnyt hienon työn julkaistessaan Carl Barksin Kootut sarjan - siitä nöyrä kiitos heille.

Carl Barks on ja tulee olemaan ehdottomasti paras koskaan Akua ja kumppaneita piirtänyt ja käsikirjoittanut henkilö.

Illodiini

• Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • #MeHirviöt
« Vastaus #1272 : 19.12.2009 klo 15:10:22 »
Yksinkertainen tosiasia on, että Sanoma on voittoa tavoitteleva yritys ja sen tarkoitus on valmistaa tuotteita joista jää voittoa yritykselle/osakkeenomistajille.

Summa Summarum - Sanoma, Aku Ankan toimitus on tehnyt hienon työn julkaistessaan Carl Barksin Kootut sarjan - siitä nöyrä kiitos heille.

Pöh. Sanomat korjasi pienen osan selvistä mokistaan matkan varrella, mutta ei silti kunnioittanut lopultakaan koko sarjan ideaa: Toimittaa ja julkaista referenssitason kootut yhdeltä tunnustetulta sanan ja kuvan mestarilta aikanamme. On jopa mahdollista, että firma teki lopullisen karhunpalveluksen taiteilijalle, koska tämän sarjan jälkeen ei ehkä kannata julkaista toista yhtä massiivista projektia vuosikymmeniin. Jää siis vain tämä pääosin keskinkertainen tuotos.
Ja miksi kukaan olisi kiitollinen saadessaan ostaa suurkapitalistilta tavaraa täyteen hintaan, jota tämä vapaaehtoisesti myy saadakseen voittoa? ???

Illodiini
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1273 : 19.12.2009 klo 15:25:23 »
tämä on kunnianosoitus Carl Barksille.

Hyvä, kun joku on tyytyväinen. Kaiken ylimääräisen postissa ramppaamisen, kirjojen vaihdon, korkean hinnan, etukäteispläräämisen, töykeän asiakaspalvelun ym. kestän kyllä. Nämä asiat unohtuvat vuosien kuluessa. Sitä en kuitenkaan pysty sulattamaan, että monesta tarinasta se olennaisin, Barksin mustat viivapiirrokset, ovat tärveltyneet. Vuosienkin kuluttuakin sahalaitainen pikseliviiva ilikiästi morjestaa. Ilman tätä ongelmaa kyseessä todella olisikin kunnianosoitus Barksille. Tällä hetkellä koko sarja on minulle enemmänkin esimerkki huonosti tehdystä työstä, lukijoiden aliarvioinnista ja välinpitämättömyydestä Barksin työtä kohtaan. Tiedän, että huonot puolet ovat tällä hetkellä ylikorostuneet mielessäni. Vuosien kuluttua, kun pahin ketutus on ohi, pystyn todennäköisesti laittamaan asiat oikeaan perspektiiviin ja huomioimaan paremmin sarjan hyvät puolet.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Rainer Frilund

• Jäsen
« Vastaus #1274 : 19.12.2009 klo 18:36:05 »
...
...

Keskaria sanomalle täältä päin!
Valtava karhunpalvelus Carl Barksin työlle.