Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin kootut  (Luettu 641083 kertaa)

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Snpp

• Jäsen
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #1245 : 14.12.2009 klo 11:55:14 »
Sanoivatko he todella noin? Suuret ovat odotukset. Tuota ei voi tietää onko niillä "melkoista keräilyarvoa tulevaisuudessa"

Nyt kun pääsarja on valmis, pääsee hiukan näkemään, onko näillä puheilla muutenkaan katetta. Huuto.netissä näyttää olevan yksi setti myynnissä, vielä ei huutoja.

Itse en omaa sarjaani aio myydä nyt taikka myöhemmin, joten omakohtaisesti tällä rahallisella keräilyarvolla ei ole merkitystä. Pääasia, että kaikki on ja kunnossakin vielä.

Illodiini

• Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • #MeHirviöt
« Vastaus #1246 : 14.12.2009 klo 14:06:46 »
Aika jännää miten nuo makuasiat ja mieltymykset eriävät meidän barksistienkin sisällä. Itse esim. pitäisin tuota hahmogalleriakirjaa lähinnä lapsille suunnattuna. Mikä on aika naurettavaa tämän tyyppisessä ja -hintaisessa kirjasarjassa. Mutta kukaan ei ole siitä ennen minua mutkuttanut, päinvastoin. Mutta hyvä näin, kaikenlaisten kukkien pitää kukkia! :angel:

Illodiini
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1247 : 14.12.2009 klo 14:18:27 »
Uskoisin, että keräilyarvo nousee hitaasti. Monet ovat ostaeet boksia sijoitusmielessä. Ehkä liiankin moni. Voi olla, että tulee aika monta boksia samaan aikaan myyntiin. Nyt voi olla vaikea päästä bokseista eroon edes sillä summalla, jonka on itse maksanut. Eri asia voi olla joskus 10-20 vuoden päästä, jos ei tule vastaavia julkaisuja (malliin Carl Barksin kootut, NYT HYVÄLLÄ PAINOJÄLJELLÄ). Rahantekomielessä hankkisin ehdottomasti lisäosat. Ei kukaan hyvää hintaa maksa vajaasta sarjasta edes 20 vuoden kuluttua.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #1248 : 14.12.2009 klo 14:24:52 »
Keräilyarvo ei Barksin kootuilla nouse, jos ei ole liutaa yli-innokkaita ostajia ja vähän myyjiä: kysynnän ja tarjonnan laki.

Koottujen arvo voi aluksi jopa laskea, jos jonkun on pakko rahapulassa myydä kirjansa. Ja onhan noita koottuja loppujen lopuksi aika paljon, jos verrataan todellisiin harvinaisuuksiin...

Mutta pitkällä aikavälillä keräilyarvo tietty nousee. Tosin nuo pikselivialliset tuovat epävarmuutta markkinoille. Mistä tietää, että saa priiman sarjan? Kaikki kerääjät eivät suinkaan ilmeisesti palauttaneet viallisia kirjojaan.

marko70

• Vieras
« Vastaus #1249 : 14.12.2009 klo 14:36:23 »
Tosta olisi kiva saada tietoon todellinen painosmäärä jota kukaan ei kertone,kerrottiinko jonkinlaisia lukuja alussa innokkaista tilaajista vai muistanko väärin?

Q=<>

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #1250 : 14.12.2009 klo 16:19:51 »
Uskoisin, että keräilyarvo nousee hitaasti. Monet ovat ostaeet boksia sijoitusmielessä. Ehkä liiankin moni. Voi olla, että tulee aika monta boksia samaan aikaan myyntiin. Nyt voi olla vaikea päästä bokseista eroon edes sillä summalla, jonka on itse maksanut. Eri asia voi olla joskus 10-20 vuoden päästä, jos ei tule vastaavia julkaisuja (malliin Carl Barksin kootut, NYT HYVÄLLÄ PAINOJÄLJELLÄ). Rahantekomielessä hankkisin ehdottomasti lisäosat. Ei kukaan hyvää hintaa maksa vajaasta sarjasta edes 20 vuoden kuluttua.

Allekirjoitan täysin tämän! 10-20 vuotta kun menee niin tän arvo on jo ihan eri luokkaa, samoin mahdollisten lisäkirjojen.

Nyt ei kannata myydä koska on pahin aika myydä (Joulu) ja jengillä rahat menee muuhun, toinen tekijä on tietty tuo lama, joten maltti on nyt valttia.
Je suis alle kuuden euron pizza!

tertsi

• Vieras
« Vastaus #1251 : 14.12.2009 klo 16:28:03 »
malliin Carl Barksin kootut, NYT HYVÄLLÄ PAINOJÄLJELLÄ
Tämmöinen kyllä kiinnostaisi. Muunlainen ei.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #1252 : 14.12.2009 klo 18:18:27 »
Uskoisin, että Barksin kootut vielä joskus Suomessa julkaistaan, mutta ehkä mustavalkoisena, puhtaalla viivalla, kuten esim. Jenkeissä. Meikä on silloin ehkä jo vanhainkodissa, ja olisi aikaa vaikka ko. sarja lukeakin. ;-) Hassaisin rahani siihen perillisten kiusaksi, häh hähhää.

Se voisi jopa kiinnostaa. Muuten on Barksia hyllyt pullollaan.

puffe

• Jäsen
« Vastaus #1253 : 14.12.2009 klo 22:51:22 »
Uskoisin, että Barksin kootut vielä joskus Suomessa julkaistaan, mutta ehkä mustavalkoisena, puhtaalla viivalla, 

Ja luonnollisesti e-kirja muodossa.

Tuomas Tiainen

• Jäsen
« Vastaus #1254 : 15.12.2009 klo 08:21:05 »
Palautin kyselylapun "erittäin kiinnostuneena". Erittäin kiinnostunut tosin olen vain kolmesta viimeisestä kirjasta, hahmogalleriasta en niinkään. Toivottavasti kuitenkin tulevat kaikki.

Mutta eipä olisi osannut kuvitella kolme vuotta sitten, että kymppiboksin saatuaan sitä on tällainen olo; varautunut, hankala, eikä yhtään niin iloinen, kuin voisi olla. Pikseliä löytyy vieläkin, ja Sanoman vaikeneminen ja ongelmien kieltäminen ihmetyttää ja ärsyttää. Eikä kymmenen lootan rivi näytä hyllyssäkään niin hienolta johtuen laatikoiden sävyeroista.

fiat126

• Jäsen
« Vastaus #1255 : 15.12.2009 klo 09:13:34 »

Eikä kymmenen lootan rivi näytä hyllyssäkään niin hienolta johtuen laatikoiden sävyeroista.
Älä huoli, meillä myös kaikki laatikot enemmän tai vähemmän "erivärisiä".Osa koteloista sellaisia kun olisivat olleet vuosikausia auringossa/huoneessa jossa tupakoitu eli kellastuneita , osa taas vitivalkoisia.Ratkaisin säilytyksen menetelmällä-pois silmistä pois mielestä eli kirjat ovat kyllä kirjahyllyssä mutta läpinäkymättömän puisen oven takana  :laugh:

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #1256 : 15.12.2009 klo 17:28:01 »
Itse en usko lisäpainoksiin tai siihen että tulee joku "kevytversio"-CBL,  mutta jotain teemakokonaisuuksia voi tulla tyyliin "CB:n  Joulu", vai mikä se nyt olikaan viime vuonna.

Ja jos joku joskus tekee tarjouksen josta en voi kieltäytyä, niin se on myytiä se.

Kyllä mun ajatuksissa on sijoituksen muuttaminen jossain vaiheessa rahoiksi. Ja uskon että noilla lisäkirjoilla voi tehdä kanssa hieno tilin erikseen, varsinkin noilla kahdella vikalla kirjalla. Joten noita kannattaa tilata (jos tulevat) rahanteko mielessä.
Je suis alle kuuden euron pizza!

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #1257 : 15.12.2009 klo 20:43:52 »
"Rahantekohan" mullakin on tietenkin aina mielessä mutta vaan se vika etten ikinä myy muita kuin tuplia eikä noita ole tullut kolmea, eikä edes kahta settiä. Perilliset sitten tehkööt mitä lystää mutta eiköhän nuo säkällä seuraavat kolkyt vuotta pysy hyllyssä ja....luettavaksi tietenkin, mitäs luulitte  8]

Vika boksi edelleen saamatta, Perälä ei vastannut lisäkysymyksiini, asiakaspalvelu ei pahoitellut mokaansa.....sori vuodatuksestani mutta lievästi ketuttaa...

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1258 : 15.12.2009 klo 20:55:44 »
Niin ketuttaa minuakin. Boksi on palautetettu ja lähetysseurannan mukaan jo Sanoman hellässä huomassa. Vaan koskahan tulee uusi boksi? Joulureissuun lähtö viikon kuluttua, joten toivottavasti ennen sitä. Entä onko seuraava boksi kunnossa? Plääh! Loppuisi jo tämä satavuotinen sota. Olisin kyllä aika helpottunut, jos Sanoma ilmoittaa, että lisäosia ei tule. Olen varma, että minua kiinnostavat jutut kuitenkin julkaistaan tavalla tai toisella joskus tulevaisuudessa muulla tapaa.
"Tex-tieteen yli-morisco"

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #1259 : 15.12.2009 klo 21:12:02 »
Olisin kyllä aika helpottunut, jos Sanoma ilmoittaa, että lisäosia ei tule.

Tämä on kyllä siihen malliin hoidettu projekti ja p**** raskas että olen täysin samaa mieltä.

Tullen kuitenkin kiinnostukseni lisäosiin ilmoittamaan muidenkin takia (mutta vasta kun saan tämän pääsarjan ensin kuntoon ja jos aikaraja umpeutuu ennen sitä niin ei voi mitään) ja ne hankinkin jos päätetään julkaista. Aika monta kertaa mietin josko vastaavaan rumbaan enää ikinä tulen suostumaan (en ainakaan sanoman).