Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin kootut  (Luettu 640851 kertaa)

0 jäsentä ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.

Dennis

• Jäsen
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #855 : 16.04.2008 klo 21:24:10 »
No ainakin pelästytit myyjän ja kohteet sulkeutuivat mutta eipä se kaveria pelasta...

Pelasta miltä?

Sitten paluu topikkiin! Eli ens viikolla alkaa taas jännitys, saa nähdä kelle osuu "päävoitto" eli painovirhekappaleet!
Je suis alle kuuden euron pizza!

VilleM

• Jäsen
« Vastaus #856 : 16.04.2008 klo 22:37:09 »
Selvästi tässä on jotain hämärää takana. Hienoa, että kvaakilaiset ovat aktiivisia ja puuttuvat tällaisiin epäkohtiin. Vasta vuosi sitten tuli makoisa erävoitto taistelussa pikselimössöä vastaan ja nyt jo ollaan polttamassa jonkinsortin kirjatrokaria. Muy bien.

Pelasta miltä?

Ainakin minä ymmärsin Perälän viestistä, että he ovat ryhtyneet omalta osaltaan toimiin asian selvittämiseksi. Eli eiköhän se taho, joka on "vuotanut" nämä kirjat markkinoille ennen aikojaan (ei välttämättä huuto.netin myyjä itse), joudu tästä jonkin tason edesvastuuseen. Toivottavasti ainakin, sillä sen verran voimakkaasti konnuuden käry lemahtaa tästä jutusta.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #857 : 16.04.2008 klo 22:42:38 »
Pelasta miltä?

No vaikka potkuilta tai sakoilta, jos kuormasta on viety. Pihistetty. Puhallettu.

Sitten paluu topikkiin! Eli ens viikolla alkaa taas jännitys, saa nähdä kelle osuu "päävoitto" eli painovirhekappaleet!

Jos yhdessä on painovirhe, on se kaikissa. Ellei ajon aikana sitten paperiin ole tullut kuprua yhteen kirjaan tms. Posti se enemmän runtelee.
Mutta älkää sitten säikkykö Darkest Africa -sarjan painoasua. Parempaa ei ole, kun painofilmit ja kaikki muu on kadonnut. Tällainen päätös oli nyt sitten näemmä tehty. Muut versiot ovat kaikki uudelleenpiirrettyjä. Ja ainakin Ankassa (ja alkup. USAn Carl Barks Libraryssä) nähty Dick Vlottesin kömpelösti tussaama versio on kehno. (pari Jippesin ekaa sivua pistää huokaamaan, että kunpa...)

Timo

Illodiini

• Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • #MeHirviöt
« Vastaus #858 : 16.04.2008 klo 23:04:21 »
Joo, rosvot kiinni!  :police: Veikkaanpa ettei tämä savolainen suuruus ole rehellisesti opuksiaan hankkinut. Toki on ihmisiä, joiden mielestä kaikki mikä ei ole naulattu kiinni tai lukkojen takana, on "finders keepers"!  >:(
Hieno vastaus Juha"rehti savolaispoika"Saikkoselta Jansan kyselyyn(lainaan tähän molemmat):
Jansa: Voitko kertoa, mistä kirja on peräisin? Sitä ei ole tullut vielä edes sarjan tilaajille. Ja sitä ei myydä muille kuin tilaajille! Ja kaikki ylimääräiset kirjat pitäisi tuhota. Tuntuu palaneen hajua...
Juha Saikkonen: Sain mailia ja ihmettelen, että tyypit höyryää minun carl barksin 2 kirjasta. Kai minä saan myydä kirjani jotka olen SAANUT. En ole mikään kauppias/huijari miksi lietti luuleette ja se riittää. Myyn kirjani, mistä lie ne ovat peräisinkään, se on sama mull
(ja vielä lisävastaus)Juha S.: (luin foorumilta) ja yllätyin miten pitkälle ihmiset utelevat toisten yksityisasioita. Eikö nykyään huuto.netissä saa myydä omia tuotteita? Voisitte lopettaa tuon aivojen rasituksen ja keskittyä jatkamaan taas elämää. Poistin 2 huutoa, koska sain ostajan.
Voi äidinkultaa, kun alkaa maa poltella. Josko seuraava ala on tyhjien pullojen kaupittelu kauppaan takaisin... >:D
Ok, sain päästettyä höyryä. ;)

Illodiini
« Viimeksi muokattu: 16.04.2008 klo 23:13:25 kirjoittanut Illodiini »
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #859 : 17.04.2008 klo 00:07:48 »
Hmm jospa kundi tosiaan on saanut noi laillisesti? Ainakin kannattais tota rosvoksi tjsp nimittelyä pikkasen karsia, siinä alkaa olemaan kunnianloukkauksen makua.

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #860 : 17.04.2008 klo 07:30:55 »
Hmm jospa kundi tosiaan on saanut noi laillisesti? Ainakin kannattais tota rosvoksi tjsp nimittelyä pikkasen karsia, siinä alkaa olemaan kunnianloukkauksen makua.

Eiköhän Illodiini tuossa vain todennut alkuun yleisesti että "rosvot kiinni" eikä suinkaan kohdentanut sitä kyseiseen kaveriin ennenkuin totuus on selvillä. Jokuhan tuossa on rosvo mutta kuka, paljastunee aikanaan. Toisaalta myyjänkin olisi hyvä olla valppaana jos, mitä myyntejä kattelin niin, SAA noita kaikenlaisia kirjoja tuohon malliin että mistä kaikki ovat peräisin...

Dennis: etkö mielestäsi näe/halua nähdä tässä jutussa mitään outoa vai tunnetko kenties keskustelujen kohteena olevan henkilön entuudestaan?

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #861 : 17.04.2008 klo 08:38:44 »
Minäkin ihmettelen Dennisin hyväuskoisuutta. Ainakin kolme myyjää puolustavaa viestiä jo. Toki kukin toimii omien periaatteitteidensa ja käsitystensä mukaan, mutta olisi mukava tietää perustelut. Omasta mielestäni tässä on niin selkeä koiruus kyseessä, että ihmettelen, jos sitä eivät muut huomaa/tajua. Mainittakoon, että ainakaan minä, ja tuskin muutkaan, en ole myyjää suoraan varkaaksi haukkunut. Teko on tuomittu (lynkkaysporukka ei ole kuitenkaan vielä paikalla... :)), mutta koska varsinaisesta konnasta ei ole vielä selvyyttä, niin onkin tosiaan syytä varoa sanojaan. Se nyt kuitenkin on varmaa, että jossain se konna luuraa.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Fever

• Konitohtori
  • Jäsen
« Vastaus #862 : 17.04.2008 klo 08:44:18 »
Jokuhan tuossa on rosvo mutta kuka, paljastunee aikanaan. Toisaalta myyjänkin olisi hyvä olla valppaana jos, mitä myyntejä kattelin niin, SAA noita kaikenlaisia kirjoja tuohon malliin että mistä kaikki ovat peräisin...

Enitenhän tässä ketuttaa, että joku saa tuosta vaan kirjoja ohi tilaajien ja uskollisten asiakkaiden ja kehtaa vielä laittaa ne myyntiin.
Älkää nyt ymmärtäkö väärin, mutta jos saisin itse harvinaisia ja uunituoreita sarjiksia tai oikeastaan mitä vain kirjoja tms., pitäisin ne visusti itselläni (ainakaan jos niitä ei olisi varastettu).

Joku näkee kuitenkin vaivan ja hankkii tälle myyjälle (jos hän ei itse tehnyt mitään laitonta) nuo kirjat ja tämä laittaa ne vaan pokkana myyntiin ja vielä uskomattomaan alihintaan.
Ei tunnu normaalilta lahjansaajan toiminnalta eikä myöskään normaalilta kauppiaan toiminnalta.
Kuulitte juuri näköharhan

puffe

• Jäsen
« Vastaus #863 : 17.04.2008 klo 09:41:04 »
Olen katsellut 25 vuotta näitä kuormasta syöntejä kirjapainoissa.
SanomaWSOY on antanut Gummerrukselle toimeksiannon ja ison läjän rahaa painatuksesta. En näe mitään syytä miksi SanomaWSOY katsoisi läpi sormien, että heidän tuotteensa lähtevät maailmalle Gummerrukselta ennen sovittua päivää. Gummerrushan ei voi antaa, lahjoittaa tai myydä omaan piikkiinsä Carl Barksin koottuja, kyseiset kirjathan eivät ole heidän, vaan SanomaWSOY:n omaisuutta.
Gummerrukselle ja heidän maineelleen on äärimmäisen noloa, että tavaraa häviää linjalta. Villi veikkaukseni on, että syyllistä etsitää kissojen ja koirien kanssa. Jos syyllistä ei löydy omilla tutkimuksilla, antavat he tutkinnan poliisille.

edit: ettei mene ihan kokonaan ooteeksi.
Olen ikionnellinen, kun ostin Carl Barksin kootut.
« Viimeksi muokattu: 17.04.2008 klo 09:50:20 kirjoittanut puffe »

Mikkoeinari

• Jäsen
« Vastaus #864 : 17.04.2008 klo 10:31:45 »
Masentavaa, miten paljon tämä upea julkaisu on jo tähän mennessä saanut negatiivista sävyä. Kehnot paketoinnit, pikselimössöt, tärähtäneet painokset, kuormasta syömiset... Toivottavasti tää olis viimeinen kurahomma tän julkaisun tiimoilta ja upea sarja saisi arvoisensa loppuhuipennuksen.

Edelleenkään ei kaduta sarjan tilaaminen, sisältö on täyttä rautaa :)!!

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #865 : 17.04.2008 klo 10:57:25 »
Minäkin ihmettelen Dennisin hyväuskoisuutta. Ainakin kolme myyjää puolustavaa viestiä jo. Toki kukin toimii omien periaatteitteidensa ja käsitystensä mukaan, mutta olisi mukava tietää perustelut. Omasta mielestäni tässä on niin selkeä koiruus kyseessä, että ihmettelen, jos sitä eivät muut huomaa/tajua. Mainittakoon, että ainakaan minä, ja tuskin muutkaan, en ole myyjää suoraan varkaaksi haukkunut. Teko on tuomittu (lynkkaysporukka ei ole kuitenkaan vielä paikalla... :)), mutta koska varsinaisesta konnasta ei ole vielä selvyyttä, niin onkin tosiaan syytä varoa sanojaan. Se nyt kuitenkin on varmaa, että jossain se konna luuraa.

No en tunne tyyppiä, enkä ole tekemisissä ollut! Mutta rehellisesti, minä en näe tässä suurta "rikosta", muutama hassu kirja myynnissä jonka ko. heppu on saanut jostain? En tunne että MINUA tässä mitenkään loukataan.

Minulle on pääasia että saan omani aikanaan!

Fever

• Konitohtori
  • Jäsen
« Vastaus #866 : 17.04.2008 klo 11:02:28 »
Masentavaa, miten paljon tämä upea julkaisu on jo tähän mennessä saanut negatiivista sävyä. Kehnot paketoinnit, pikselimössöt, tärähtäneet painokset, kuormasta syömiset... Toivottavasti tää olis viimeinen kurahomma tän julkaisun tiimoilta ja upea sarja saisi arvoisensa loppuhuipennuksen.

Edelleenkään ei kaduta sarjan tilaaminen, sisältö on täyttä rautaa :)!!

Ei kaduta minuakaan ei.
Mietin myös miten hienolta tuntuu sitten vanhempana istua lapsi tms. lapsenlapsi sylissään ja esitellä näitä Koottuja, kun tietää mikä tuska ja vaiva niiden hankkimisessa on ollut.
Kuinka monta kertaa on usko meinannut loppua ja silti jaksanut vain painaa eteenpäin ja pysyä tilaajana.
Nämä "välietapit" kasvattavat kirjojen henkilökohtaista arvoa ainakin minulla.
Pitäkää ihan vapaasti friikkinä :)
Kuulitte juuri näköharhan

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #867 : 17.04.2008 klo 11:28:05 »
No itsekin aattelen noin, varsinkin kun nykyään aina jännittää maan perusteellisesti se, että osuuko itselle noita mössökirjoja.

Totta tosiaan tähän liitty jo paljon muitakin arvoja kuin materialistiset, tähän  on suoranaista draamaa, jopa actionia välillä.

Tuomas Tiainen

• Jäsen
« Vastaus #868 : 17.04.2008 klo 11:37:23 »
Heh, jep, eipä arvannut silloin koottujen tilauslappuja täytellessä että tässähän pitää tehdä muutakin kuin odotella postiluukusta lappua joka kertoo paketin saapuneen lähi-Itellaan. Tai no, enhän _minä_ ole mitään muuta tehnytkään, hyvä että te muut olette aktiivisesti pitäneet tilaajien puolta. Kerran meinasin toimia, kun sen norppa-jakson (siis sen missä Aku jäi tolpan nokkaan kykkimään) loppu oli sen verran omituinen ja töksähtävä, että pari hetkeä mietin josko sivuja olisi pudonnut pois. "Barrikadeille!", tuumasin, kunnes luin viimeisen sivun vielä pariin kertaan.

Ehdottoman samaa mieltä olen muiden kanssa siitä, että ei ole kertaakaan kaduttanut koottujen tilaaminen, päinvastoin! Herkuttelen ajatuksella lukea kaikki tarinat ja artikkelit putkeen, sitten joskus ensi vuoden lopulla laiskanlinnassa vuosikertaviskiä siemaillen ja kuubalaista röyhytellen (pitää kai opetella polttamaan -- kengänpohjia (!?)).

Jännä nähdä, kuinka tämän huuto.net/Gummerus/minkälie -kuprun kanssa käy. Syylliset esiin ja asianmukaiset sanktiot heille (tämä on vakava asia!). Onko muuten vastaavista tapauksista ja niissä langetetuista rangaistuksista tietoa?

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #869 : 17.04.2008 klo 11:38:57 »
minä en näe tässä suurta "rikosta"

Niin, eihän tässä kukaan ole kuollut mutta mitäpä eroa ottaako joku esim. 200 euron kirjat painosta tai vaikkapa kirjakaupan hyllystä omin lupinensa. Mitä jos ne olisivat olleet juuri ne sinun kappaleesi? Sitäpaitsi vaikutti todennäköiseltä että tarinalla on ollut jonkinlaista jatkumoa jo aiemminkin ja ehkäpä tulevaisuudessakin ellei mitään tehdä (silloin ei ole enää kysymys satunnaisesta yksittäistapauksesta vaan järjestelmällisestä toiminnasta).
Olisiko pitänyt vain välinpitämättömästi katsoa läpi sormien että ei kuulu mulle tehkööt mitä tekee kunhan saan vain omat kappaleeni ja olen hiljaa, valitettavasti ei sovi meikäläisen oikeustajuun, meteli nousee jos oma muksu vaikka vain ottaisi vahingossa kaupasta tikkarin taskuunsa.

Tämä tosiaan vain vahvistaa oman sarjan arvoa ja monet tarinat tulee kerrottua kirjavasta hankintahistoriasta (HAHA olishan tässä jo yhden kirjan ainekset CBK n:o XXXI), enkä luovu edes niistä tuplakappaleista koska ne ovat merkittävä osa tätä tarinaa. Malttamattomana jo ensi viikkoa odottelen ja pidän peukkua että kaikki saavat pakettinsa ehjänä perille niin voidaan taas keskustella siitä mikä parhaiten tähän ketjuun kuuluu.