Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin kootut  (Luettu 662699 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #405 : 31.10.2006 klo 08:34:53 »
Kyllä isoin ilo kootuista on se, että siinä ne on sitten koottuina, yhdenmukaisessa ulkoasussa, helposti saatavilla.
Ei tarvitse pitää hyllyssä Parhaita sarjoja, Juhlasarjoja, Ankantekijöitä, AA-lehtiä, Roope-setiä ja Näköispainoksia vaan niiden tilalla voi pitää koottuja, albumit voi raijata divariin ja lehdet kesämökille.

Ja kyllä minä näitä luen, mutten käpistele niitä rasvaisilla sormilla, mitään ei lueta rasvaisilla sormilla.
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #406 : 31.10.2006 klo 09:28:46 »
Tästä voimme siis päätellä, että 20 vuoden kuluttua julkaistaan Carl Barksin kootummat. Pitäisköhän odottaa?

Jos en odota, niin aion kyllä tätä settiä lueskella oikein nautinnolla ilman että käteni ovat joko suklaassa tai uuninlämpimässä HK:n sinisessä. Kyllä sarjakuvia voi lukea ilman, että kansia on pakko taittaa ympäri tai repiä sivuja irti. Mutta kuten olen jo aiemmin sanonut, niin kellekään en lainaa ja oma jälkikasvu pääsee siihen käsiksi vasta n. 10 vuoden kohtuullisessa iässä.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #407 : 31.10.2006 klo 09:52:30 »
Kustantaja tekisi ihmisystävällisen teon, jos julkaisisi tavallisen lukijan  iloksi karvalakkimallin. Huonolle paperille painettuna, vaikka semmoisina 50 sivun pläjäyksinä.
Musta ihanteellisin olisi sellainen pehmeäkantinen ja mustavalkoinen versio, mikä koostuisi muutaman sadan sivun järkäleistä. Voisi olla myös pokkarikokoa. Semmoinen olisi paljon kätevämpi ja mukavampi lukea.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

puffe

• Jäsen
« Vastaus #408 : 31.10.2006 klo 10:09:50 »
Perjantaina 27.10. sain sähköpostiin ensimmäisen tarjouksen sarjasta. Mitään kirjallista tarjousta ei ollut näkynyt siihen mennessä. Mutta ilmeisesti jo ensipäivinä www-sivuilla lähettämäni pyyntö tarjouksesta meni perille, koskapa heillä oli sähköpostiosoitteeni. Kaksi kertaa olen lokakuussa pyytänyt puhelimitse esitettä. No tilasin sähköpostiin tulleen linkin kautta sarjan, mitään vahvistusta kyseinen operaatio ei tuottanut meilin eikä muussa muodossa. No, eilen soitin taas asiakaspalveluun ja eihän siellä meikäläisestä mitään oltu kuultu tai tilauksestani. Tein tilauksen puhelimitse, ainut hämäävä seikka oli, että tyyppi langan toisessa päässä otti tiedot paperille, eikä suoraan tietokoneelle.
Mutta, olen edelleen optimistinen - ainakin vähän.

marko70

• Vieras
« Vastaus #409 : 31.10.2006 klo 11:49:01 »
2. versio:
Värillisiä albumeita, järjestys samoin kuin edellä. Väritys tehty erittäin hyvin, vaikka poikkesikin alkuperäisistä. Nyt yksisivuiset koottu omiksi albumeikseen. Samoin Pelle Pelottoman nimellä julkaistut tarinat. Osa sarjoista joissa Barks oli vain piirtäjänä, ei julkaistu. Jokaisen albumin saattoi ostaa erikseen.
Meinaatko näitä ostin muutaman singneeratun noissa on joku keräilykortti mukana.

UNCLE $CROOGE ADVENTURES COMIC BOOK ALBUM #1

jutuahol

• Jäsen
« Vastaus #410 : 31.10.2006 klo 11:53:28 »
No, eilen soitin taas asiakaspalveluun ja eihän siellä meikäläisestä mitään oltu kuultu tai tilauksestani. Tein tilauksen puhelimitse, ainut hämäävä seikka oli, että tyyppi langan toisessa päässä otti tiedot paperille, eikä suoraan tietokoneelle.
Mutta, olen edelleen optimistinen - ainakin vähän.

Itsekin olin vielä kerran yhteydessä asiakaspalveluun ja ensimmäistä kertaa oli puhelimen toisessa päässä täti, joka noista jotain tiesi. Kaivoi koneelta esiin tietoni, joten tilaus oli perille tullut. Varmistukseksi sain eilen vielä tilausvahvistuksenki  ;D

Kuulemma on muuten tilausten deadlinea jatkettu parilla viikolla, olisko ollut 15.11 saakka. Tämä sen vuoksi, että noita mainoksia ei ole vieläkään saatu kaikille esi-ilmoittautuneille.

marko70

• Vieras
« Vastaus #411 : 31.10.2006 klo 12:04:45 »
Kuulemma on muuten tilausten deadlinea jatkettu parilla viikolla, olisko ollut 15.11 saakka. Tämä sen vuoksi, että noita mainoksia ei ole vieläkään saatu kaikille esi-ilmoittautuneille.
Suoraan jos olis sanonut niin oletettua vähemmän tilauksia SELITTELEVÄ TÄTI vain vedonnut johonkin ja se on varma se.

VilleM

• Jäsen
« Vastaus #412 : 31.10.2006 klo 12:31:26 »
Niin no nyt on vielä pakko lisätä kun Cheyenne kehtasi sanoa minua kateelliseksi.

Pyydän nöyrimmin anteeksi uskallettuani olla niin röyhkeä, että otaksuin Mr. Smithin olevan vain kateellinen.  ;)

Sitten asiaan. Olen samaa mieltä Jannen kanssa, että eivät kootut ole mitään ruokapöytä- tai vessalukemistoa. Tuskin kovin moni tilaa tämän sarjan vain päästäkseen sitten hypistelemään sitä rasvaisin ja hilloisin sormin. Tietenkin on jokaisen oma asia, kuinka näitä teoksia kohtelee, mutta itse ajattelin ainakin vetää silkkihansikkaat kätösiin koottuja lueskellessa (ainakin metaforallisesti). Enkä aio myöskään ruveta lainailemaan niitä kenellekään.

Joidenkin haikailemat karvalakkikootut tuntuvat kyllä vähän turhalta hankkeelta. Onhan Barksia julkaistu runsain määrin kaikenlaisissa muissa sarjoissa, joista kootuista paitsi jäävät saanevat tyydytyksen pahimpaan Barks-nälkäänsä.

Kuulemma on muuten tilausten deadlinea jatkettu parilla viikolla, olisko ollut 15.11 saakka.

Toivottavasti seuraavaksi ei tule tietoa, että ensimmäistä kirjapakettia ei ehditäkään toimittaa tilaajille enää tämän vuoden puolella.

Marianne

• Jäsen
« Vastaus #413 : 31.10.2006 klo 13:10:48 »
Mä aion ainakin käsitellä omia kirjojani varovasti, mutta en kuitenkaan pelkää niitä lukea. Juhlasarjat ja Ankalliskirjastot mulla on hyllyssä uudenveroisina, koska en syö samalla kun niitä luen. Okei, kannet on vähän taittuneita, mutta sillä ei ole mitään merkitystä. Tilaan Carl Barksin kootut pääasiassa lukemisen vuoksi, koska en todellakaan ole lukenut kaikkia Barksin sarjoja, en varsinkaan hyvälaatuisina. Enkä aio myydä noita vanhoja Barks-kirjojani;  värityksiä ja tekstejä on sitten hauska vertailla.  8]

"Before the evening is up, I will have made a complete and total fool of myself, and I hope you get a kick out of watching it." - EP

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #414 : 31.10.2006 klo 14:01:05 »
Tuollaisia juuri mitä Marko sanoi. Miten ne voi signeerata jos ne on muoveissa kortin kanssa? Vai onko signeeraus muovissa?
Muovitus tapahtuu tietenkin signeerauksen jälkeen.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

marko70

• Vieras
« Vastaus #415 : 31.10.2006 klo 15:40:10 »
Muovitus tapahtuu tietenkin signeerauksen jälkeen.
Tietty avattu ja singneerattu ja kortti välissä eihän se muuten onnaa singneeraus kannessa. ;)
En noita rupee muovittaa. :D

VesaH

• Jäsen
« Vastaus #416 : 31.10.2006 klo 16:32:26 »
Keräilykortit voisin myydä. En tiedä yhtään niiden arvoa. 52 korttia WDC-sarjaa (täysi setti) ja tuo 32 Roope-sarjaa. Onko noilla jälleenmyyntiarvoa, erikseen niitä ei ole uutena myyty?

Niitä on myynnissä täällä:
http://www.brucehamilton.com/GLADSTONE/AAA%20Steve%20Files/Trading%20Cards/Main%20Page%20to%20all%20Cards.htm

Bruce Hamilton Company osaa kyllä rahastaa, $4 dollaria/kortti.   :o
Ehkä joku niitä tuohon hintaan ostaa, käypä arvo Suomessa lienee kuitenkin pienempi.

marko70

• Vieras
« Vastaus #417 : 31.10.2006 klo 16:53:01 »
Bruce Hamilton Company osaa kyllä rahastaa, $4 dollaria/kortti.   :o
Ehkä joku niitä tuohon hintaan ostaa, käypä arvo Suomessa lienee kuitenkin pienempi.
Niin no viimmeks meni jenkkilässä noi 50€ ja silleen olen seurannu mutta laitappas huutikseen en usko että nousee kovin ylös.
Barksin nimmari ei mene kaupaks 100€ ja rosasta maksetaan 65€.

jutuahol

• Jäsen
« Vastaus #418 : 03.11.2006 klo 16:26:41 »
Olen täällä ehtinyt valittaa, kun mainoksia tms ei ole saapunut, niin nyt voin onnellisena ilmoittaa, että maanantaina tuli tilausvahvistus, tiistaina tuli "viimeinen mahdollisuus" mainos ja tänään tuli tuo ensimmäinen mainos. Kaikki mahdolliset liput ja laput siis lopulta tulivat, vaikkakin väärässä järjestyksessä.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #419 : 04.11.2006 klo 09:22:49 »
Poistin pari viestiä, nolla-informaation ja sitä kommentoivan. Kun postaatte, tuokaa jotain keskusteluun. Pelkkä päivittely tai mulkoilu ei ole sitä.

-Puro.