Tämän ketjun lukeminen ei ollut tervettä, meikäläinen kun on parantumaton keräilyluonne. Pakko saada noi Asterixit. Ja ne vanhat Asterixit myös. Voipi olla että jonkun jo omistankin, tai siis lapset omistavat – täytyy käydä luuttaamassa muksujen kindersälä-laatikko.
Onneksi voin täydentää kokoelmani kirpputoreilta.
Mistä puheenollen, ostin Valtteri-kirppikseltä keväällä kahdella eurolla paketin purkkakortteja 1970- ja 60-lukujen taitteesta. Mukana oli käsittääkseni melkein täydellinen setti Aristokatit-muovikissoja – tulikohan niitä purkasta vai muroista? Saman näköistä vanhaa muovia kuin nuo vanhemmat muoviasterixit.
Mutta itse sarjakuvatilpehööriin mennäkseni: vähäisen kokoelmani helmiä ovat Kapteeni Kuolion Maagiset muoviukkelit ja 1 kpl Kapteeni Kuolion Ratsu-urhoja.
T-paitarintamalta löytyy myös. Mulla on Helsingin scifimafian Avaruuskorkkari-opintopiirin teettämä epävirallinen Jet-Ace Logan -t-paita, Korkeajännitys-paita, MC Murikka -paita ja hihaton Conan-paita. Tosin Conan on alunperin kirjallisuuden merkkihahmoja.
Näin muuten yhdellä espoolaisella itsepalvelukirppiksellä jotakuta Daltonin veljeksistä esittävän muoviukkelin, mutta piru kun ei ollut oikeasti yhtään rahaa mukana (mä en tajua miksi ylipäätään menin rahatta tuohon paikkaan).
Ei ollut aiemmin sattunutkaan silmiin Lucky Luke -muoviukkeleita. Lienevätkö harvinaisia? Tarkoitus olisi mennä vielä hakemaan ukkeli pois, jos se on siellä.