Kirjoittaja Aihe: XIII  (Luettu 119720 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

h00k00

• Jäsen
Vs: XIII
« Vastaus #345 : 04.08.2011 klo 21:57:17 »
Ruotsalaisessa Agent X9:ssä julkaistaan XIII Mystery spin-offia. Numerossa 8/2011 sarjan kakkososa Irina. Koko albumi värillisenä yhdessä numerossa ja kaupan päälle Modesty Blaise-tarina the Gallows Bird, josta väittävät aiemmin julkaistun vain sensuroituja versioita.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #346 : 02.10.2011 klo 20:24:57 »
Lueskelin Giraudin kuvittaman XIII:n alkusivuja. Hertsumanrepale, että oli komiaa katseltavaa!! On todella harmi, että tälle sarjalle ei sitten löytynyt tarpeeksi suomalaisia ostajia.

Onneksi Cinebookilta tulee piakkoin meillä julkaisemattomia XIII-albumeita.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #347 : 08.11.2011 klo 21:15:02 »
Mestaripiirtäjä Boucqin tyylistä kuvanäyte Dargaudin sivuilla.
Boucq piirtää XIII-spin-off-sarjaa "Colonel Amos".

tertsi

• Vieras
« Vastaus #348 : 20.11.2011 klo 22:20:26 »
Näyttely Galerie Petits Papiersissa Brysselissä, Boucqin XIII-planssit.
Maukasta jälkeä.

OM

• Jäsen
« Vastaus #349 : 20.11.2011 klo 23:04:11 »
Nuo Treize - XIII Mystery Colonel Amostome:n originaalit olivat kyllä hienoa realistista sarjakuvaa. Pidän hänen tyylistän kovasti. Jokainen originaali ruutu on puhutteleva ainakin minulle.  Kiitos Tertsille linkistä. Siellä oli muuten myös yksi Moebuksen originaali ja muutama Blueberry (ei Giraudin). Taisivat olla hinnoissa 500 euroa ja jotain....mikäli katsoin oikein.
Mutta täytyy myös uskaltaa sanoa seuraava toteamus jos kansikuva on Boucgin piirtämä. En voinut sanoa pitäväni albumin tökerösti piirretystä kansikuvasta, jossa hepulla on päällä tuollainen miesten pitkä ulsteri takki. Toihan on minusta riman alitus kansikuvaksi. En tahdo kehua millään tasolla, mutta kyllä minä pystyn piirtämään vähintänkin yhtä hienon kansikuvan jollen paremmankin. Ja moni muu kvaakin loistavista piirtäjistä myös. Täällä kvaakissahan on osaavia tekijöitä vaikka millä mitalla. Jotenkin minun mielestä albumin sisältö ja kansikuva eivät kohtaa.  Nyt voin tehdä poikkeuksen ja antaa asteikolla 4-10 kansikuvalle tähtiä 4. ;) ;D :-[
Kansikuvalla ja sen toteutuksella on lopultakin jonkinlainen merkitys, koska se on ensimmäinen kosketus itse teokseen. Sen välittämä vaikutelma antaa joko negatiivista tai positiivista värähtelyä. Siksi eräs tunnettu sarjakuva piirtäjä kehotti panostamaan kansikuvaan ja sen toteuttamiseen neuvoessaan nuorempia piirtäjiä. Mutta kait se on sisältö joka ratkaisee ostaako joku albumin vai ei. Joo. Niin se on.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2011 klo 23:33:03 kirjoittanut Orjan May »

tertsi

• Vieras
« Vastaus #350 : 20.11.2011 klo 23:34:39 »
Olisi Boucq tosiaan voinut maalata näyttävämmänkin kannen, vaikkapa Bouncerien tyyliin. Nyt on luotettu siihen, että "XIII" kannessa houkuttaa ostajat apajalle.

Ili88

• Jäsen
« Vastaus #351 : 17.12.2011 klo 12:16:25 »
Tilasin englanninkielisen XIII Vol.10: El Cascador. Pettymys oli suuri kun tajusin vasta albumin saavuttua miten paljon pienemmässä koossa sitä englanniksi julkaisevat :(

Spip-orava

• Jäsen
  • Pähkinöitä!
« Vastaus #352 : 08.01.2012 klo 12:59:06 »
Ranskassa on näköjään pukattu ulos 10 euron XIII kolikko. Tasan 55 euroa tosin tulee takkiin jos tuollaisen ostaa ja maksaa sillä ostoksiaan jossain. Minusta tuo kolikon "sarjispuoli" on huonosti toteutettu.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #353 : 08.01.2012 klo 14:52:32 »
El Cascador (Cinebook) tilattu amazonilta. Hinta ei ollut paha, seitsemisen euroa postimaksuineen.
Pitää lukea aikaisemmat jaksot samaan syssyyn. Hiukan ovat alkupään tapahtumat jo päässeet unohtumaan.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2012 klo 14:55:56 kirjoittanut Tertsi »

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #354 : 13.04.2012 klo 01:35:01 »
Bongasin kaksi XIII-albumia Pääsiäissaaren kirjastossa... Silmäilin sarjakuvahyllyn vain pintapuolisesti lävitse, mutta nämä yksilöt ilmeisesti edustivat yksin eurooppalaista sarjakuvaa.

Jollain kumman tasolla olen masentunut, etenkin kun Santiagon lehtikioskeilla myytiin vielä lokakuussa kahta tai kolmea Asterix-albumia ja sarjakuvakulttuuri kaikesta päätellen voi maassa hyvin.

Mikäli minun pitäisi valita kyseiselle saarelle eurooppalaisen sarjakuvan edustajia, mieleeni juolahtaisi kilometrin mittainen lista, jonka viimeiselle metrille sijoittuisi tämä sarja, eikä kysymys nyt ole siitä että tämä olisi täysin kurja tapaus.

Spip-orava

• Jäsen
  • Pähkinöitä!
« Vastaus #355 : 25.04.2012 klo 18:27:14 »
Van Hammen kirjoittamaa sarjakuvaa on myös Largo Winch. Ainakin minuun on nämäkin seikkailut uponneet kuten XIII-sarja. Eka Largo Winch leffa on Suomenkin televisiokanavilta tullut. Uusimman 2011 tulleen Largo Winch: The Burma Conspiracy piti ottaa kotiin Discshopista kympillä blu-ray:na. Levy on lojunut  pöydällä pitkään ennenkuin sain sen vasta nyt katseltua. Olihan se vauhdikas filmi. En tiedä onko tarina suoraan mistään Largo Winch sarjiksesta, vai ainoastaan tätä varten väsätty. Leffan puitteet ovat hienot. Thaikkulassa ja Burmassa että Honkkarissakin ehditään käydä. Päätähti Tomer Sisley vähän vain tökkii ilmeettömällä tekohymyllään. Eipä kuitenkaan pahan hintaista viihdettä...

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #356 : 25.04.2012 klo 22:41:53 »
Eka Largo Winch leffa on Suomenkin televisiokanavilta tullut.

Jaa milloin? Itse en muista tiedä kuin tv-sarjan.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Spip-orava

• Jäsen
  • Pähkinöitä!
« Vastaus #357 : 26.04.2012 klo 20:36:39 »
Jaa milloin? Itse en muista tiedä kuin tv-sarjan.

Elonet tosiaan ei vahvista muistikuvaani. Sen tietokannan mukaan Largo Winchit on skipattu Suomessa. Saattaakin olla että olen nähnyt tuon suomitekstitettynä joltain elokuvakanavalta. Muistaakseni tuli uusintanakin se eka leffa. Joka on mielestäni kakkososaa parempi.  ;)

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #358 : 30.04.2012 klo 13:50:45 »
Tulipa nämäkin nyt luetuksi yhteen putkeen, aiemmin olin mv pokkarin ja muutaman alkupään albumin kunnes hyytyi ja unohtui.

Putkimuodossa tuntui konseptin ongelma tiivistyvän näkyviin! Ensimmäiset 5 albumia muodostavat kokonaisuuden jossa on kaikki. Kokonaisuus vaan on kliseinen, väsynyt ja epälooginen. Nyt muistankin että luin nämä ja luulin sarjan loppuneen siihen.

Jatkossa kerronta, kuvitus ja juoni paranevat koko ajan. Tarina vaan on väkinäistä ja turhaa "vieläkin syvempi salaliitto" jatkuttamista. Onhan se kiva myös isän ja tyttöystävän ja äidin ja koiran taustoihin liittyvät suuret salaisuudet, mutta myös vähän turhauttavan turhaa.

Viimeinen albbari antoi vähän lupausta, että voitaisiin jossain vaiheessa päästä yli menneisyyden mysteereistä ja jatkaa "normaalissa" seikkailusarjagenreilyssä, mutta tämä sitten jäi selviämättä.

PS. myynti lopahti ja sarja kuoli koska kovat kannet, kukaan ei halua kovia kansia alppareihin.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #359 : 30.04.2012 klo 17:05:05 »
PS. myynti lopahti ja sarja kuoli koska kovat kannet, kukaan ei halua kovia kansia alppareihin.
Whiskey Tango Foxtrot?

Mulle ainakin kelpaa!
Joten puhu vaan omasta (ja Curtvilen) puolesta  ::)