Kirjoittaja Aihe: Tex-trivia  (Luettu 274597 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
Vs: Tex-trivia
« Vastaus #465 : 31.10.2007 klo 19:03:51 »
Eli Tarinoissa Kaappaus merellä ja Zhenda numerossa 8.1991.

Sepolla oikea vastaus. En minä mitään dinoa muista Shanghai Ladyn tragediasta. Seppo kysyköön. Toivotan miekkosen samalla tervetulleeksi keskusteluihin!
"Tex-tieteen yli-morisco"

Seppo

• Vieras
« Vastaus #466 : 31.10.2007 klo 19:25:42 »
Eräässä Tex tarinassa otettiin esille tragedia,joka on historiallista totta. Nimittäin jonkun Donnerin matkue joka juuttui lumisille vuorille sierra nevadassa talvella 1846-1847. Muonavarojen loppuessa ihmiset alkoivat menehtyä nälkään, ja muut epätoivoiset alkoivat turvautumaan nälän sammmuttamiseksi ihmissyöntiin. Mistä seikkailusta on kyse?

Pat

• Jäsen
« Vastaus #467 : 31.10.2007 klo 19:54:07 »
Sepolla oikea vastaus. En minä mitään dinoa muista Shanghai Ladyn tragediasta. Seppo kysyköön. Toivotan miekkosen samalla tervetulleeksi keskusteluihin!
En minä mitään dinoa muista zhenda tarinastakaan..?? Mustia panttereita vaan?

Wade

• Jäsen
« Vastaus #468 : 31.10.2007 klo 19:54:27 »
Hm. Ainakin Boselli/Marcellon tarinassa, Carsonin nuoruus ihmissyöjä- Boone viittaa tuollaiseen tapaukseen. Boone kehui, että vain yksi jäi eloon tuosta reissusta, ja se oli itse Boone.

"Nyt ymmärsit väärin, tyttö. En tapa sinua, vaan leikkaan oikein herkullisen viipaleen. Kerran kalliovuorilla (olikohan?) juutuin matkueen kanssa lumivyöryn takia koko talveksi jumiin. Vain minä jäin seurueesta henkiin. Arvaa miten?"
Wade Koivurinne

Pat

• Jäsen
« Vastaus #469 : 31.10.2007 klo 20:02:46 »
En minä mitään dinoa muista zhenda tarinastakaan..?? Mustia panttereita vaan?
Sorry, nyt muistu mieleen. Anteeksi kun häiritsin, vaikenen kuin joukkohauta.

pasoleati

• Jäsen
« Vastaus #470 : 31.10.2007 klo 22:16:15 »
Oikea vastus lienee Letterin tarina vuodelta 1987, olisiko ollut nrot 8-10. Nimeä en muista , mutta ko. tarinassa Larsen-niminen mies opastaa karkumatkalla olevaa koplaa jonka hän johdattaa heikoille jäille kuultuaan heidän suunnittelevansa hänen eliminointiaan. Tekosyyksi hän palattuaan esittää, että he joutuivat myrskyyn ja hän joutui popsimaan ensiksi menehtyneitä. Tarina alkaa kun Tex&Co yllättävät porukan kiduttamassa Larsenia.

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #471 : 01.11.2007 klo 08:58:48 »
Sorry, nyt muistu mieleen. Anteeksi kun häiritsin, vaikenen kuin joukkohauta.

Muillekin tiedoksi, että kun Tex ja kumppanit tarinan lopuksi pakenevat Zhendan intiaaneja, he päätyvät syvälle vuoren luoliin. Ja siellähän niitä olioita on. En tiedä, ovatko varsinaisesti dinosauruksia, mutta jotain esihistoriallisia olioita kumminkin.

Seppo

• Vieras
« Vastaus #472 : 01.11.2007 klo 09:25:52 »
Minä muistin Zhenda tarinasta ne oliot heti.
Paso vastasi juuri oikein. Kysymyksessä oli juurikin tuo Letterin tarina vuodelta 87, jossa Tex porukoineen lähtee Larsenin opastuksella etsimään roistojen mukana vankkureineen järveen uponnutta kultalastia. Mukana oli Pinkertonin agenttia esittävä Mcready niminen miekkonen, joka lopussa paljastuikin koko touhun pääpiruksi löytääkseen aarteen.

pasoleati

• Jäsen
« Vastaus #473 : 01.11.2007 klo 11:36:16 »
Eikö tuo Macready olekin aika paljon David Suchetin esittämän Hercule Poirotin näköinen:)

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #474 : 01.11.2007 klo 11:50:00 »
Kieltämättä. Mahtaakohan olla ihan tiedosttu cameo...

pasoleati

• Jäsen
« Vastaus #475 : 01.11.2007 klo 17:04:01 »
Keitä olivat Doneganin veljekset?

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #476 : 01.11.2007 klo 20:27:18 »
Olikos se se sheriffiveljessarja melko äskeisessä Repetton tarinassa. Oikeasti miehet olivat täysiä rikollisia...

Wade

• Jäsen
« Vastaus #477 : 01.11.2007 klo 22:05:44 »
Olikos se se sheriffiveljessarja melko äskeisessä Repetton tarinassa. Oikeasti miehet olivat täysiä rikollisia...
Ja olikos niitä vielä seitsemän tsipaletta, vai sekoitanko johonkin toiseen?
Wade Koivurinne

pasoleati

• Jäsen
« Vastaus #478 : 02.11.2007 klo 03:32:00 »
Jannella oikein. Veljeksiä oli kaikkiaan 5. Perskutti, ajattelin että tarinan tuoreus voisi hämätä.

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #479 : 02.11.2007 klo 08:40:59 »
Kyllä se hämäsikin. Hetken piti kaivella muistisopukoita, enkä ollut vastauksen oikeellisuudesta lainkaan varma.

Sitten uusi kysymys. Texiä julkaistaan siten, että joka sivulla on kolme kuvariviä. Vanhat liuskatarinatkin on ajettu tähän formaattiin. Vaan yhdessä tarinassa on ollut neljä riviä yhdellä sivulla. Mikä tarina?