Kirjoittaja Aihe: Kino`s Journey  (Luettu 5686 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

onlytheclouds

• Uusi jäsen
Kino`s Journey
« : 26.04.2005 klo 14:49:34 »
Niin, otsikko sen jo sanookin. Kino's Journey alkaa Canal +:lla 18. toukokuuta. Onko kellään kokemuksia sarjasta?
Mikäli Anidb:tä - tai sen käyttäjiä on uskominen - pitäisi kyseessä olla ihan hyvä sarja. Itse ainakin odotan innolla.

meuhkaantuja

• Vieras
Kino`s Journey
« Vastaus #1 : 19.07.2005 klo 19:32:32 »
Ketkä ovat kattoneet canal plussalta tätä loistavaa animea aivan mahtava oon nähny kaikki ne jaksot mitä sielt on tullu mitä mieltä ootte ollu mun mielest iha paras
« Viimeksi muokattu: 20.07.2005 klo 15:35:10 kirjoittanut meuhkaantuja »

Özqäri

• ~
  • Jäsen
  • Moi.
Re: Kino`s Journey
« Vastaus #2 : 20.07.2005 klo 16:48:46 »
Oletko sinä botti? No ei vaineskaan, en ole nähny kyseistä animea, kun ei ole edes Canal plussaa tai mitä lie. Tietystihän tätäkin sarjaa saattaisi saada netistä jostain ladattua, mutta en jaksa edes etsiä, saati sitten ruveta lataamaan. Enkä edes tiedä tarkkaan onko tällainen lataaminen jotenkin laitonta, joten yritän välttää netistä lataamista.
Edit: Typotusta
« Viimeksi muokattu: 23.07.2005 klo 18:22:29 kirjoittanut Özqäri »
Hei hei.

meuhkaantuja

• Vieras
« Vastaus #3 : 20.07.2005 klo 16:59:01 »
Oletko sinä botti? No ei vaineskaan, en ole nähny kyseistä animea, kun ei ole edes Canal plussaa tai mitä lie. Tietystihän tätäkin sarjaa saattaisi saada netistä jostain ladattua, mutta en jaksa edes etsiä, saati sitten ruveta lataamaan. Enkä edes tiedä tarkaan onko tällainen lataaminen jotenkin laitonta, joten yritän välttää netistä lataamista.
et tiiä mitä menetätä mut ei kai näit saa netist ladattuu näit tulee vaa joku 13 jaksoo nyt on tullu 8, 9 tai 10 en muista mut kaikki ne oon nähny

maru

• Jäsen
« Vastaus #4 : 24.07.2005 klo 20:58:57 »
mii näki muutaman jakson,mutta sitten meiltä lopetettiin sen tilaus.*snif* mutta vaikutti todellla kiinnostavalta,juoni tuntui hyvältä.:)
näkisipä lisää. tosin se ois voinut olla ihan japaniksi puhuttu.
kaikkea voi epäillä!

meuhkaantuja

• Vieras
« Vastaus #5 : 25.07.2005 klo 10:46:11 »
Tuli täs äsken mieleen et jotkut maat Kino`s Journeyssä muistuttaa oikean elämän maita esim se surun maa vai mikä lie oli selvä kopio venetsiasta ja sit se colusseum paikka muistutti vähä muinasta roomaa.

sitten kaikkiin niihin maihin on panostettu niis on omat perinteet ja tarinansa sun muuta
siks mä pidän tästä  ja viellä sitten ku on toimintaa se on aika hyvää sitä on kyl aika vähä

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #6 : 25.07.2005 klo 16:52:41 »
Äsken vastaus ei lähtenyt minnekään, toivottavasti tänne ei ilmesty tuplaviestiä..

Olen katsellut, ja pidän sarjasta. Pistää katsojan ajattelemaan vähäsen. Englanninkielisessä ääniraidassa vain häiritsee se, että tuntuu välillä siltä kuin näyttelijät vain lukisivat suoraan paperista yrittämättä eläytyä. Toisaalta en ole nähnyt japaninkielistä, joten ei ole vertailukohdetta...

Kino's Journeyhän on tulossa tännekin DVD:llä, kuten varmaan olette jo kuulleet. En tosin ollut kovin innostunut Sandrew Metronomen julkaisujen kansista kun näin Ruotsissa julkaistun DVD:n kannen... Kino's Jounreyn tyylihän on jokseenkin satukirjamainen, ja kansi ei oikein sopinut sarjalle varsinkaan värimaailmansa puolesta. Eihän tuo kait maailmaa kaada, pääasia on kuitenkin sisällöllä, mutta myynnin kannalta kannen kannattaisi olla hyvä. Julkaisuille on haettu yhtenäistä tyyliä, mikä ei välttämättä ole hyvä asia... Olisihan se kiva, jos DVD:n ulkoasu sopisi yhteen sisällön kanssa.

meuhkaantuja

• Vieras
« Vastaus #7 : 26.07.2005 klo 10:09:41 »
Äsken vastaus ei lähtenyt minnekään, toivottavasti tänne ei ilmesty tuplaviestiä..

Olen katsellut, ja pidän sarjasta. Pistää katsojan ajattelemaan vähäsen. Englanninkielisessä ääniraidassa vain häiritsee se, että tuntuu välillä siltä kuin näyttelijät vain lukisivat suoraan paperista yrittämättä eläytyä. Toisaalta en ole nähnyt japaninkielistä, joten ei ole vertailukohdetta...

Kino's Journeyhän on tulossa tännekin DVD:llä, kuten varmaan olette jo kuulleet. En tosin ollut kovin innostunut Sandrew Metronomen julkaisujen kansista kun näin Ruotsissa julkaistun DVD:n kannen... Kino's Jounreyn tyylihän on jokseenkin satukirjamainen, ja kansi ei oikein sopinut sarjalle varsinkaan värimaailmansa puolesta. Eihän tuo kait maailmaa kaada, pääasia on kuitenkin sisällöllä, mutta myynnin kannalta kannen kannattaisi olla hyvä. Julkaisuille on haettu yhtenäistä tyyliä, mikä ei välttämättä ole hyvä asia... Olisihan se kiva, jos DVD:n ulkoasu sopisi yhteen sisällön kanssa.

Jos näit sen kannen netissä voitko laittaa linkin

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #8 : 26.07.2005 klo 11:05:36 »
Filmifriikin sivuilta ainakin löytyy kansikuvia Ruotsin julkaisuista. Niissä on myös suomitekstit.

Kino on varsin mielenkiintoinen sarja. Juontahan ei mukana suuresti ole: Kino vain matkustaa paikasta toiseen. Mutta ne ovelat pikkutarinat ovat mainioita. Tähän astinen suosikkini on se kolmen miehen rautatieprojekti. Tässä vaiheessa esitän kiitokset vanhemmilleni, jotka tilaavat Canal+:aa ja suostuvat nauhoittamaan ohjelmaa. Äitikin on ihastunut Kinon maailmaan ja valittelee aina, kun jakso loppuu jo 25 minuutin jälkeen. Jenkkidubit eivät ole mitenkään erityisesti häirinneet.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #9 : 26.07.2005 klo 13:50:52 »
Filmifriikissä minäkin sen näin. Tosin ajattelin ostaa vasta sitten, kun tulevat tänne... vaikka sama versio se periaatteessa on. Justiinsahan nuo on nähnyt niin ei ole kiire... :)

Mutta ne ovelat pikkutarinat ovat mainioita. Tähän astinen suosikkini on se kolmen miehen rautatieprojekti. Tässä vaiheessa esitän kiitokset vanhemmilleni, jotka tilaavat Canal+:aa ja suostuvat nauhoittamaan ohjelmaa. Äitikin on ihastunut Kinon maailmaan ja valittelee aina, kun jakso loppuu jo 25 minuutin jälkeen. Jenkkidubit eivät ole mitenkään erityisesti häirinneet.

Jotenkin minäkin pidin tuosta rautatie-jaksosta. :D

Kinossahan on itse asiassa ihan hyvä enkunkielinen ääniraita, mitä nyt välistä hieman väsähtäneen oloinen. Mutta kuten sanottu, en ole nähnyt japaninkielistä... Enemmän häiritsi se, että hahmojen puheet hukkuvat välistä täysin taustamusiikkiin tai ääniin. Muilla sama ongelma?

Luulenpa, että Kinon ja Hermeksen ääniinkin on niin tottunut, että ei välttämättä heti totukaan alkuperäisiin. Mitään varsinaista hylkimisreaktiota ei tapahtunut, kuten esim kun tsekkasin Haibane Renmein jenkkidubin... se tuntui pilaavan sarjan tunnelman täysin. :o

meuhkaantuja

• Vieras
« Vastaus #10 : 26.07.2005 klo 14:26:42 »
Katoin äsken sen kannen toi ei ees näytä Kinolta
mä tykkäsin siit ennustus jaksost ku huomen muka tuli maailman loppu mut ei tullukkaa ja sitten myöhemmin selvis että se ennustus oli suru runo mistä oli oma aika hyvä tarina sit oli  viel se hullu maa jotka luuli et niil ei ollu perinnettä vaikka niillä oli aika kummonen. Oli se kolme miestä ja kiskotki aika hyvä siinäki sil yhel maalla oli hyvä tarina

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #11 : 26.07.2005 klo 18:06:25 »
Filmifriikissä minäkin sen näin. Tosin ajattelin ostaa vasta sitten, kun tulevat tänne... vaikka sama versio se periaatteessa on. Justiinsahan nuo on nähnyt niin ei ole kiire... :)

Onkohan noiden suomitekstien laadusta tietoa? Evangelionin ja Full Metal Panicin tapauksissa on korviin kantautunut surullista valitusta (eri julkaisija, tiedän, mutta minä huolehdin vähästä varsinkin kun levyillä ei ole tekstejä englanniksi).

Lainaus
Jotenkin minäkin pidin tuosta rautatie-jaksosta. :D

Niin kotoisaa, ei ole vaikeaa kuvitella VR:ää puuhaamassa samanlaista projektia. :)

Lainaus
Kinossahan on itse asiassa ihan hyvä enkunkielinen ääniraita, mitä nyt välistä hieman väsähtäneen oloinen. Mutta kuten sanottu, en ole nähnyt japaninkielistä... Enemmän häiritsi se, että hahmojen puheet hukkuvat välistä täysin taustamusiikkiin tai ääniin. Muilla sama ongelma?

Kinon ääni tosiaan on välillä vähän innottoman kuuloinen. Olen nähnyt pari jaksoa japanidubeilla, mutta en kuollaksenikaan pysty muistamaan, miltä se kuulosti (reilu vuosi aikaa -> kaikki unohtuu). Paitsi että Hermes oli ärsyttävä kuin mikä. Äänentasojen kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta viime jakson (kirjamaa) tekstitykset olivat rempallaan. Tulivat ja menivät 2-5 sekuntia myöhässä. Piti sitkeästi tuijottaa ruudun yläreunaa, etteivät väärään aikaan tulevat tekstit olisi sekoittaneet päätä.

meuhkaantuja

• Vieras
« Vastaus #12 : 26.07.2005 klo 19:00:13 »
Äänentasojen kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta viime jakson (kirjamaa) tekstitykset olivat rempallaan. Tulivat ja menivät 2-5 sekuntia myöhässä. Piti sitkeästi tuijottaa ruudun yläreunaa, etteivät väärään aikaan tulevat tekstit olisi sekoittaneet päätä.

joo se oli hirveet etkö sä oo muuten nähny "tarina mekaanisista nukeista" jaksoo

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #13 : 27.07.2005 klo 11:35:05 »
joo se oli hirveet etkö sä oo muuten nähny "tarina mekaanisista nukeista" jaksoo

En ole. Itselläni ei ole Canal+:aa vaan vanhemmillani. He nauhoittavat jaksot ja minä katson ne sitten, kun siellä käyn.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #14 : 27.07.2005 klo 18:01:19 »
Onkohan noiden suomitekstien laadusta tietoa? Evangelionin ja Full Metal Panicin tapauksissa on korviin kantautunut surullista valitusta (eri julkaisija, tiedän, mutta minä huolehdin vähästä varsinkin kun levyillä ei ole tekstejä englanniksi).

Luulisi, että Sandrew Metronomella on laadukkaat käännökset, siitäkin huolimatta, että kannet ovat mitä ovat.... toivottavasti ainakin. Kyllä Canalillakin olin välillä huomaavinani jotain töksöjä käännöksiä. (Tyyliin "Can I ask you a question, traveller?" --> "Minulla on kysymys, Kino." ...jos en ihan väärin muista... Pitäähän sitä tiivistää, mutta...)

Lainaus
Äänentasojen kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta viime jakson (kirjamaa) tekstitykset olivat rempallaan. Tulivat ja menivät 2-5 sekuntia myöhässä. Piti sitkeästi tuijottaa ruudun yläreunaa, etteivät väärään aikaan tulevat tekstit olisi sekoittaneet päätä.

Joo, otti päähän. Sehän oli ensimmäinen jakso uudella tekstityksellä. Pidin vanhasta enemmän... Mikäköhän siinä äänessä sitten on...? Muissa ohjelmissa ei ole ollut samaa ongelmaa.