Sain mielenkiintoisen työtehtävän toteuttaa Stockmann-ketjun omistamalle Hobby Hallille uudistetun Aimo Säästö -maskotin, jota nähdään jatkossa Hobby Hallin kuvastoissa, verkkosivuilla ja muussa viestinnässä Suomessa ja Baltian maissa.
Hahmon lanseerauksessa toteutetin myös kilpailusivun, jossa kilpailuun osallistujan tehtävänä on täyttää viikottain vaihtuva strippisarjakuva. Kilpailu löytyy neljällä eri kielellä osoitteesta
http://www.aimon-oma.com - sama kilpailu löytyy myös koteihin jaettavasta Hobby Hallin kuvastosta, jossa osallistuminen tapahtuu tilauksen mukana tai erikseen postitettavalla lipareella.
Edellisviikon parhaita tekstejä julkaistaan sarjakuvina ja uusi viikon sarjakuva on aina täytettävissä. Kilpailu kestää vielä neljä viikkoa ja tulossa lisäksi kolme uutta "käsikirjoitettavaa" sarjakuvaa. (varsinkin venäjäksi tekstittäminen tuntui jo hassulta..)
En julkaise hahmoja tai sarjakuvia tässä keskustelussa, mutta niitä löytyy mm. seuraavista osoitteista:
http://www.hobbyhall.fihttp://www.hobbyhall.eehttp://www.hobbyhall.lvKiva huomata, että suuremmatkin kotimaiset (ja tässä tapauksessa jopa multikansalliset) yritykset alkavat vähitellen ymmärtää sarjakuvan käyttökelpoisuuden yritysviestinnässään ja positiivisen erottumisen keinona. Vaikka nyt ns. "käyttösarjakuvan" taiteelliset arvot eivät olekaan välttämättä kovin korkeat, kyllähän tällainenkin on sinällään kulttuurisesti pienmerkittävää tavallisen kansalaisen päästessä sarjakuvakäsikirjoittajan puikkoihin.
Keskustelua(ko)?