Kirjoittaja Aihe: Uusin sarjakuvani tahi pilakuvani! Yleinen ketju!  (Luettu 139181 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tertsi

• Vieras
Re: Uusin sarjakuvani tahi pilakuvani! Yleinen ketju!
« Vastaus #390 : 20.08.2005 klo 09:13:02 »
Tämä oli mun ehdotukseni Lemmikki-lehden sarjakuvaksi.
Ei napannut tällä kertaa.

Tämä on myös ketjussa "Lemmikki-lehti etsii sarjakuvaa". Mutta tässä ketjussa käynee enemmän porukkaa. Panen tämän siis myös tänne.

http://img180.imageshack.us/img180/6504/kvaakkiin9ej.jpg
« Viimeksi muokattu: 20.08.2005 klo 09:16:30 kirjoittanut tertsi »

aute-uur

• Ultimate Man Creature
  • Jäsen
« Vastaus #391 : 24.08.2005 klo 08:12:12 »
täs on mun uusimmat sarjakuvat.   :D sanokaa mitä pidätte! nää synty sillei nopeen meditoinnin tuloksena...nightime!

eli kölmö meets daddy:
http://photobucket.com/albums/b321/rottaolio/?action=view&current=IMG_0623.jpg
 ja kölmö with a punchline:
http://photobucket.com/albums/b321/rottaolio/?action=view&current=IMG_0626.jpg
 ei sit muuta oikeen... :)
niin vähän ehkä liian pienii on nää kuvat.. :'( :'( :'(
« Viimeksi muokattu: 24.08.2005 klo 08:21:18 kirjoittanut aute-uur »

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #392 : 24.08.2005 klo 09:24:27 »
Ei napannut tällä kertaa.

Harmi! Sarja alkoi hitaanpuoleisesti eikä dialogi ollut luontevinta mahdollista mutta viimeinen ruutu oli kyllä heti sellainen että haluaisi ehdottomasti nähdä jatkonki. Piirustus oli ehkä hitusen jäykempää ku sulta yleensä mutta jostain syystä tyyli mua kuitenki miellytti. Oli enemmän sua itteä kuin Franquinia tai ketään muuta. Maisematkin oli mallikkaasti toteutettu. Talot ja metsä näyttivät suomalaisilta.

Tee Tertsi jatkoa ja tyrkytä vaikka Koululaiseen tai johonkin. Ihan varmasti löytyy julkaisija tällaiselle kamalle.

Avalkis

• Valveunessa
  • Jäsen
« Vastaus #393 : 24.08.2005 klo 10:45:37 »

Hyvännäköistä, mukava meininki ja jäi kiinnostamaan miten tarina tuosta etenee!
Tyylistä tuli mieleen jotkin vanhat sarjakuvat Kultapossu-lehdestä tai jotain :).
Eläimet, perhoset ja ampparit on hienosti piirretty, samoin metsä ja ympäristö.

Onko sarjalle tulossa jatkoa, vaikkei valitettavasti lehteen tulekaan?
http://www.jukkaeronen.com - Suomen luonnosta inspiroituneita fantasiasarjakuvia ja scifi-elokuvia & ambient-musiikkia

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #394 : 24.08.2005 klo 10:48:57 »
Tuukalla oli oiva musta pläjäys, tykkäsin kovasti vaikken taida ihan kohderyhmää ollakaan. Ainakin minusta sun piirrostyyli alkaa olla hyvin hanskassa, mutta tekstaukseen saisit panostaa vielä lisää (kuten allekirjoittanutkin :-\).
Jonen karikatyyrit hymyilyttivät jälleen, Ally vaan ei ihan osunut maaliinsa, kasvoissa oli jotakin... Mutta karikatyyrit ovat järkyttävän vaikeita piirtää, joten täydet pisteet lähtee Jonen suuntaan.
Esan Transu-koira sai oikein naurahtamaan ääneen 8] Sun tyyli on vielä hieman hiomaton, mutta ideoissa on mielestäni kovasti samaa kuin Juntusella, ja se ei voi olla huono asia. Lisää näitä!
Tertsin lemmikkisarjakuva varmasti uppoaisi lehden lukijakuntaan, ja kuten Kaltsukin ehdotti niin Koululainen tms. lehti olisi varmasti varteenotettava julkaisukanava. Itse ainakin olisin ala-asteikäisenä lukenut mielelläni jotakin tuon tyylistä. Sarjiksessa huomioni kiinnitti muuten yletön huutomerkkien käyttö; vähän vähemmälläkin huutamisella selviäisi!!!!! ;)
Klik klik --> Sarjisblogini

Lenis

• Vieras
« Vastaus #395 : 24.08.2005 klo 16:24:46 »
täs on mun uusimmat sarjakuvat.   :D sanokaa mitä pidätte! nää synty sillei nopeen meditoinnin tuloksena...nightime!

eli kölmö meets daddy:
http://photobucket.com/albums/b321/rottaolio/?action=view&current=IMG_0623.jpg
 ja kölmö with a punchline:
http://photobucket.com/albums/b321/rottaolio/?action=view&current=IMG_0626.jpg
 ei sit muuta oikeen... :)
niin vähän ehkä liian pienii on nää kuvat.. :'( :'( :'(
Olen tässä jo aikaisemminkin kehuskellut kölmöä, että hyvä on jne. Hauskaa jatkuvuutta kölmöön tuo nuo hiuksenhienot viittaukset populäärikulttuuriin  :P Olen oikeasti oivaltanut niitä jo kaksi ;) "Keep up the good work", sanoisin jos sanoisin sen mitä haluan sanoa, enkä sanoisi sitä suomeksi. -minä, Lvpp.
PS: tuleeko lisää kölmöä, ja juuri tähän palstaan? aneeta haravoida... >:(

aute-uur

• Ultimate Man Creature
  • Jäsen
« Vastaus #396 : 24.08.2005 klo 16:46:57 »
hei lenis mahtavaa jos tykkäät! :D :D
joo mä yritän ny tehä mahdollisimman paljon näitä ja kai mä ne tänne sitte pistän tai sitt johonki toisee topikkiin... ;)
no joo ei täs muuta sitten mut jos tykkäät ni tosi kiva ja jos haluut jotain ehdotella muutoksii ymm. ni ihan vapaasti vaan saa sanoa. olis kiva tulla paremmaks sarjispiirtäjäks! :)
pitää mennä mooi!!

tertsi

• Vieras
« Vastaus #397 : 24.08.2005 klo 19:16:38 »
kiitoksia palautteesta.
odotin jyrkempää vastaanottoa.

Joo, nuo huutomerkit ovat sellainen maneeri. Jotenkin se pelkkä piste näyttää musta niin mitättömältä lauseen lopussa. Mutta kiinnitän tähän seikkaan jatkossa huomiota.

Dialogi on kieltämättä aika jäykkää. tässä kävi taas niin, että kun maanantaina oli dead-line, sain sarjiksen valmiiksi aamuyöllä noin klo 4. Ei oikein ehtinyt hioa mitään jutuja kunnolla kuntoon.

Piirsin tämän valopöydän avulla tussiterällä. Tällä tekniikalla aina tulee epätasapainoista ja jotenkin huolimatonta jälkeä (minulla). Viivat eivät osu ihan kohdalleen. Mutta kiire oli syynä valopöydän käyttöön, ei ehtinyt kumittelemaan pyyhekumilla.

samaten tekstaus on minusta hieman huolimatonta. En löytänyt sitä terää, jolla yleensä tekstaan. No, nyt se on onneksi klöytynyt!

Jos olisivat valinneet tämän sarjiksen lehteensä, olisin varmaan piirtänyt sen vielä kerran uudelleen.

Tuosta hidastempoisuudesta: Lemmikki-lehden yleisimmät lukijat ovat noin kymmenvuotiaita tyttöjä, luulisin. Ajattelin ehkä ennakkoluuloisesti, että he pitävät tämmöisestä hieman rauhallisemmasta menosta ja tykkäävät katsella piirroksia eri eläimistä.

Minulla ei ole mitenkään selvää käsitystä, miten tämä olisi jatkunut. Olisin tehnyt joka aukeaman loppuun jonkun yllättävän ja "kutkuttavan"( :o) käänteen, joka olisi ehkä inspiroinut mua itseäni piirtämään aina seuraavan aukeaman.

Ai joo, itseäni haittaa se, että henkilöiden ulkonäkö vaihtelee liikaa. Senkin olisin yrittänyt korjata lopulliseen versioon.

EDIT:
Koululaisesta: Mä vähän luulen, että me ei päästäisi palkkiosta yksimielisyyteen.
« Viimeksi muokattu: 24.08.2005 klo 19:23:11 kirjoittanut tertsi »

devilis6

• Mr.Devilish
  • Jäsen
  • To Live Is To Die...
« Vastaus #398 : 24.08.2005 klo 22:02:03 »
Siirrän tänne "kölmön" 8], idolini, tykö myös näitä meikäläisihmisen strippisarjakuvia >:(, joita olen viimeisen parin päivän aikana nyt tehnyt aika tukun, voi velipojat :)
Tää syntyi tuossa kun istuin ja tein:

Härregyyden sentään... onko tämä terroria vai taidetta? :o

jokela

• sörsselsson
  • Jäsen
  • .. I'm a devil in disguise ..
« Vastaus #399 : 24.08.2005 klo 22:38:03 »
.. onko tämä terroria vai taidetta? ..

Onko nämä sitten jotenkin vastakohtia? Rinnakainhan ne on kulkeneet jo ennenkin.

WTC .. SE oli mahtava taide-happeninki .. SEKÄ taidetta että terroria. Jaa mitä? .. ne uhrit .. no, taiteen edestä on joskus pakko kärsiä. (PR-miehet vaan saivat varmaan väh. elinkautisen)

2. maailmansota, siinä vasta taide-happeninki. Sensaatiomaista. Mullistavaa. Mieletöntä. Damien Hirst, eat your heart out! (Jos ei ole jo). Mutta toisaalta, se kesti vähän liika kauan, joo .. katsojatkin kaikkosivat jostain syystä .. savuna ilmaan ..

6 päivän luomiostyö. SEN täytyy olla kaikkien aikojen taidetyö. Mutta tässä katsojat olivat tosi  vähissä .. jotta onkos edes siihen legendaan uskomista? Taiteilijan omia houresepustuksia kaikkineen ..

Sillä tottahan sen tiedätte, yleensähän "taiteilijat" liioittelevat omaa merkitystään .. esim. lähetellen näytille teoksiaan sinne sun tänne, esim. erilaisille foorumeille ja feikatuin "nimekkein" kehuvat sitten vielä omia tekeleitänsä.

Mutta eihän täälä sellaista satu .. eihän?

-- j --

ps. -- enkä ollut edes vielä "iroonínen"..
He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.

Lvpp

• Vieras
« Vastaus #400 : 24.08.2005 klo 22:56:22 »
Hyvä jokela. Kölmö ei ole "tekeleeni", kun sitä yrität vihjailla. Minulla ei ole mitään tekemistä sen kanssa.  Pyytäisin, ettei kukaan yrittäisi tulkita tai tehdä rivien välistä tällaisia johtopäätöksiä, sillä tässä tapauksessa se loukkaa ainakin kahta osapuolta. Kölmö on tuttu ns. underground sarjakuvapiireistä ja tällaisen nostaminen 
pintaan näille sivuilla, jossa mainstream-sarjakuvaa monelta taholta halveksutaan, ei pitäisi aiheuttaa mitään syväluotaavia salaliittoteorioita. Mielipiteen voi aina lausua kohdistettuna ko. sarjakuviin, mutta niiden ulkopuolelle suunnatut henkilökohtaiset loukkaukset ovat täysin asiattomia. Joten kommentoi vapaasti, mutta älä viestien kirjoittajia! Kiitos.
Lenisvonpp

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
« Vastaus #401 : 24.08.2005 klo 23:04:00 »
Minä jätän kommentit suosiolla sivuun, kun en osaa rakentavaa kritiikkiä antaa.
Näin ollen olen vaan hiljaa.

Mutta omia juttuja olis tällainen siviilipalveluksessa tehty juttu, että nyt vaan kaikki mukaan laittamaan numeroita oikeaan järjestykseen!

http://www.geocities.com/mkkentertaiment/Paavali

aute-uur

• Ultimate Man Creature
  • Jäsen
« Vastaus #402 : 24.08.2005 klo 23:15:08 »
no joo täs on viel mun uusin minkä mä tein tossa just ja silleen! :D
http://photobucket.com/albums/b321/rottaolio/?action=view&current=IMG_0632.jpg
ei muuta... :o ::)

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #403 : 24.08.2005 klo 23:23:08 »
Mutta omia juttuja olis tällainen siviilipalveluksessa tehty juttu, että nyt vaan kaikki mukaan laittamaan numeroita oikeaan järjestykseen!

Oikea järjestys on: 7, 4, 1, 5, 8, 3, 2, 6. Mitä minä voitin?
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
« Vastaus #404 : 24.08.2005 klo 23:26:43 »
No, jos lähetät privana osoitteesi, niin saat MKKPictures 1/2005.