Kirjoittaja Aihe: Kemin pohjoismainen sarjakuvakilpailu 2007  (Luettu 35156 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hans

• Jäsen
  • Nothing to declare.
Re: Kemin pohjoismainen sarjakuvakilpailu 2007
« Vastaus #45 : 29.05.2007 klo 08:44:01 »
Rohkenen epäillä.

Niin olin siis tosiaan känkyrässä, melkein mikä tahansa meni siinä vaiheessa läpi, joten mistään en mene takuuseen.

Ja Ouluun on päästävä pikimmiten 8]

tertsi

• Vieras
« Vastaus #46 : 29.05.2007 klo 09:21:13 »
Onkos missään tietoa, ketkä olivat Kemin sarjiskilpailujen tuomareina?

paavojii

• Kulttuuripersoona
  • Jäsen
« Vastaus #47 : 29.05.2007 klo 09:33:31 »
Onkos missään tietoa, ketkä olivat Kemin sarjiskilpailujen tuomareina?

Jeh, kemin päivien sivuiltahan löytyy, siellä lukee näin:
"Kilpailun arvosteluraatiin kuuluivat sarjakuvakriitikko Mikke Schirén Ruotsista sekä sarjakuvapiirtäjä Tommi Musturi, ja Kemin sarjakuvakeskuksen puheenjohtaja, sarjakuvapiirtäjä Ilpo Koskela Suomesta."

Sprinttistripin tuomaroin mie yhessä samaisen Ilipon kanssa.

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #48 : 29.05.2007 klo 10:11:47 »
Kamerasta löytyi toistasataa kuvaa, mutta oikeasti hyviä on harvassa. Näistäkin säädin kontrasteja hiukka verran, mutta itse aiheet ovat upeita:

Tampereen delegaatio Jaana, Jaana &Jouko "Reservoir Dogs" -muodostelmassa.

Roju signeeraa Täti Jaksaa Heilua -albumia. Työtehoseuran ergonomiaosasto varoittaa: Älkää tehkö tällä lailla töitä. Vaikka hyvältähän tuo näyttää... Ja itse signeerauspiirros on hieno! En koskaan pese tätä albumia!
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #49 : 29.05.2007 klo 10:24:45 »
Tää on paras kuva, mikä minulta irtoaa. Voiko jätkä näyttää enää enempää taiteilijalta?

Vielä on kykene erittelemään reissua sen tarkemmin. Morkkis vaivaa yhä, mutta hyvin nukutun yön jälkeen kykenen jo hymyilemään omille hölmöilyilleni... ainakin sardonisesti.

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
« Vastaus #50 : 29.05.2007 klo 11:23:25 »
Pystyykö jostain näkemään voittaja-/osallistujasarjakuvia? Olisi kiva tietää millaista matskua tänä vuonna oli, oliko tuomaristossa taas suomipuolueellisia kuten viime(isinä) vuonna(vuosina) ja pääsikö pistesijoille taas laadultaan epämääräistä räpellystä kuten viime vuonna, joissa voittajanovelli ei edes ollut sarjakuva.

Ollihietala

• Ihiminen
  • Jäsen
  • Nake me happy
« Vastaus #51 : 29.05.2007 klo 11:51:06 »
Voi että olikin ihanaa! Kiitokset hienoista festareista ja seurasta ja haleista ja pusuista(Milla vois palauttaa mun huulet joku päivä). Nyt on jo yli 10 sivua festariraporttia tilitettynä, pitäisi vain skannailla ja laitella vuodatukseen. Eilen olin ihan naatti mun ja Marin after-Kemi sessioista että kuukahdin ihan totaalisesti kuvapäiviksen ääreen, jäi unet aika vähille viikonloppuna.

Ai niin repeilin tolle reppuselkä-kuvalle, huh, ihanat jenkkakahvat! :D

En nyt kerkeä sen enempää tilittelemään, kun olen töissä, mutta iltasella laitan taas vuodatukseen tavaraa.

Jepu jee. Kaikki on ihanaa.

norpatti

• Vieras
« Vastaus #52 : 29.05.2007 klo 12:14:20 »
muillekin kuin Ollille pahoittelut mun ylitsevuotavasta läheisyydentarpeesta.  Otolle varsinki ja Tuukalle! Mitä vähemmän tyyppi näyttää kaipaavaan haleja sitä enemmän mä oon asialla. :D

Tein ittekki suppean, sensuroidun ja helvetin epäselvän koosteen Kemimerkinnöistä vuodatusblogiini.

Jukka

• Jäsen
« Vastaus #53 : 29.05.2007 klo 13:36:07 »
KAIKILLE kiitos ihanasta seurasta, ootte te vaan niin kivoja. Hevospoikia on jo kova ikävä, älkää jaksako tehdä sitä dokumentti-videota, ettehän?

Niin meilläkin sua.
Mutta totta kai dokumenttivideo tehdään. Eri asia sitten kehtaako sitä näyttää kenellekään.

Tosiaan vallan mainiot festarit oli. Dokaamista ja yhteislaulua ja aurinko paistoi. Missään vaiheessa ei iskenyt kovin paha angsti päälle, vaikka sekä perjantaina että lauantaina sammuin hotellin käytävälle ja hetken aikaa luulin jo kadottaneeni kamerankin. Onneksi niin ei käynyt sillä mm. oheinen valokuvataiteen merkkiteos olisi jäänyt ottamatta.

Lisää kuvia kemistä löytää aikanaan happy horsen galleriasta. Samoin kemi 2007 dokumenttielokuva, jahka päästään kesän mittaan editoimaan.
« Viimeksi muokattu: 29.05.2007 klo 13:40:57 kirjoittanut Jukka »

Ruutujätkä

• jauhaja
  • Jäsen
« Vastaus #54 : 29.05.2007 klo 15:08:09 »
Jesh!

Mahtava meno ja kiitos taas kaikille hulinoista! Erityiskiitokset kaikille niille, jotka joutuivat vastailemaan kiusallisiin uteluihini. Tänään pärähti eka juttu ulos, joka löytyy kohta YleX:n nettisivujen radiosoittimesta. Kiireessä hutaistu perusjuttu Kemin festareiden asemasta (ja vähän asiaa Asterixista myös), joka tuskin tarjoaa mitää uutta Kvaakin väelle. No on siinä ainakin hyvät haastateltavat (Koskela, Ranta, Kallio, Paloniemi, Ruokosenmäki, sekä puffissa oli myös Roikonen).
Kesäkuun lopussa sitten tulossa toimitettu juttu Milla Paloniemen ja Jii Roikosen yhteishaastattelusta (aiheena siis vaikiohahmon, eli K-siilin ja Jasso K:n, kanssa eläminen). Ja heinäkuun lopussa vietetään hetkinen Jyrki "tissi" Nissisen sielunelämässä. Ja kesällä mukana myös pieniä esittelyjä mm. Kemissä julkaistuista sarjakuvista.

Ai niin, löysin muuten toimittajaurani suurimman tehtävän. Aion olla uusi Ben Ulrich, ja selvittää, mikä on P.Tikkasen salaisuus. Miten ihmeessä se voi ilmestyä myyntipöytänsä kanssa ihan tyhjästä joka festareille? Kemissäkin katsoin kerran toisaalle, ja Suomalaisen kirjakaupan väki oli vaihtunut P.Tikkaseen! Onkohan Black Peiderilla näppinsä pelissä?

"Mustanaamiolla on vihreä rinkula pääkallosormuksensa alla" -vanha viidakon sanonta.

« Viimeksi muokattu: 29.05.2007 klo 15:25:27 kirjoittanut Ruutujätkä »
Minulla on kädet, miksi minä en ohjaa tätä laivaa?

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #55 : 29.05.2007 klo 15:38:35 »
Petteri söi ne suomalaisen tädit, arvelee Ville Ranta blogissaan: 
http://www.villeranta.com/kuvat/blogi/

Ks. päivämäärä 26.5.07
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Ollihietala

• Ihiminen
  • Jäsen
  • Nake me happy
« Vastaus #56 : 29.05.2007 klo 16:46:23 »
http://hillo.vuodatus.net/blog/615778#commentform

Ei millään pysty kertaamaan kaikkea tapahtunutta. Mutta tuolla on ainakin jotain kummaa ja suttuista.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #57 : 30.05.2007 klo 00:18:43 »
Tuota Malista lueskelin usein Ylioppilaslehdestä, mutta kertaakaan se ei minulle kolahtanut. Makunsa kullakin.
Olis kiva kuulla raadilta mikä on perustelu Malisen voitolle.

Muutama jätti osallistumatta kun luuli että jos sarjis on ollu netissä tai kopiokonelehtenä, se ei ole kilpailukelpoinen.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #58 : 30.05.2007 klo 00:40:21 »
Olis kiva kuulla raadilta mikä on perustelu Malisen voitolle.

Muutama jätti osallistumatta kun luuli että jos sarjis on ollu netissä tai kopiokonelehtenä, se ei ole kilpailukelpoinen.

Odotan kyllä mielenkiinnolla itsekin vastausta siihen, että miksi jo aiemmin julkaisua nauttinut sarjis voitti. Vai oliko ne julkaisemattomia jaksoja vanhasta konseptista? Ehkä se on sallittua? Ei kait säännöt ole muuttuneet viime vuodesta? Kuka tähän vastaisi?

8]

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #59 : 30.05.2007 klo 10:50:31 »
Sitten voi tietenkin miettiä keillä tekijöillä on niin tunnistettava tyyli, etteivät he voisi millään sarjallaan osallistua kisaan - tai ehkä sitten, jos vaihtavat tyyliään täysin.

Kimmo Taskisen mainitsin aiemmin, ja onhan näitä tapauksia ollut, että kisassa voittanut strippisarja on ehtinyt ilmestyä jo esim. Iltiksen kuukauden kotimaisena ennen Kemin tulosten saapumista.

Malista kommentoidaan Sarastus-kilpailualbumissa näin:
"Yksinkertaisesti piirtäminen on todella vaikea taiteenlaji. Vaikka Malinen on piirretty hyvin yksinkertaisesti, se on kuitenkin juuri täydellinen tämän tyyppisen strippisarjan lajissa."
- Mikke Schirén

Niin, onhan Malinen testattu ja toimivaksi havaittu... myös kunniamaininnan saaneen Malin Svedjeholmin strippisarja Plåstra on tuttu ruotsalaisista lehdistä.

“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama